Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν Πιστό

3,5

Ο Κώστας Γάκης δίνει φυσική υπόσταση στο αφήγημα του Λουίς Σεπούλβεδα με μία παράσταση με μουσικό χαρακτήρα και έντονη σωματικότητα.

Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν Πιστό

Ένας ολόκληρος κόσμος ορατός, σχεδόν χειροπιαστός, ανασυστήνεται στην άδεια σκηνή, η οποία παραμένει καθόλη τη διάρκεια της παράστασης χωρίς σκηνικά, οπτικά εφέ ή αλλαγές κοστουμιών. Το εγχείρημα του Κώστα Γάκη πάνω στο αφήγημα του Λουίς Σεπούλβεδα "Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν Πιστό" χρησιμοποιεί τον πυρήνα της θεατρικής τέχνης, το σώμα (και την ψυχή) του ηθοποιού έχοντας για συμπρωταγωνιστή τη δύναμη της μουσικής έκφρασης. Αυτό το λιτό τρίπτυχο αφήγηση-μουσική-σωματικότητα αποδεικνύει πως έχει τη δύναμη να δημιουργήσει ολοζώντανες εικόνες από έναν ολόκληρο κόσμο που πλέον έχει σχεδόν αφανιστεί, από τα κατάφυτα δάση της Χιλής και τους ιθαγενείς πληθυσμούς που τα κατοικούσαν.

Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν Πιστό

Η "Ιστορία ενός Σκύλου" αφηγείται τη δίωξη των ιθαγενών από τους λευκούς, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τη γη και την ξυλεία της, μέσα από τα μάτια ενός Σκύλου (τον ερμηνεύει ο Κώστας Γάκης) που ανατρέχει στη ζωή που έζησε μαζί τους. Η παράσταση λειτουργεί ως εγκάρδιος φόρος τιμής σε αυτούς τους πληθυσμούς και ως υπενθύμιση της χαμένης σχέσης του δυτικού ανθρώπου με τη Γη - και κατ’ επέκταση με την ίδια του τη φύση και τον πυρήνα της ύπαρξής του. Η ευρηματικότητα που συνοδεύει την αφήγηση τόσο στην πλαστικότητα της σωματικής έκφρασης (ερμηνεύουν ακόμη οι Γιάννης Βασιλώττος, Ελευθερία Μάζαρη και Ιωάννα Παπακωνσταντίνου) όσο και στη μουσική των κρουστών και έγχορδων οργάνων, η οποία δημιουργεί ατμόσφαιρα, συνδέει τις σκηνές και συνομιλεί με τους ερμηνευτές, δεν μαρτυράει απλώς την ύπαρξη μιας μελετημένης, και με πολύ μόχθο, δουλειάς - αλλά και δίνει φυσική υπόσταση σε μία "ρομαντική" ιδέα, σ' ένα προσωπικό στοίχημα από πλευράς των συντελεστών, με οδηγό τον Κώστα Γάκη, που υπερθεματίζουν την ανάγκη δημιουργίας ενός διαφορετικού κόσμου.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν Πιστό

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Το έργο-ύμνος στην αλληλεγγύη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη για τη φύση, καταγγέλλει τον βίαιο διωγμό της φυλής των Μαπούτσε στη Νότια Χιλή μέσα από μια σκηνική τελετουργία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.