Ο κουρέας της Σεβίλλης

3

Η Σοφία Σπυράτου σκηνοθετεί την κλασική κωμωδία, δημιουργώντας ένα χορταστικό και εξωστρεφές θέαμα στα όρια της επιθεώρησης, που αν διατηρούσε το μέτρο θα απογειωνόταν περισσότερο.

Κουρέας της Σεβίλλης

"Το θέατρο είναι μαγεία" διατείνεται ο Φίγκαρο/Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ανοίγοντας μια παράσταση που από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό της θα κάνει το παν για να το επιβεβαιώσει. Η Σοφία Σπυράτου σκηνοθετεί και χορογραφεί την κλασική κωμωδία του Μπομαρσέ, στήνοντας στη σκηνή ένα χορταστικό θέαμα, στα πρότυπα κάποιου λαϊκού δρώμενου της Αναγέννησης από μια ομάδα περιπλανώμενων θεατρίνων. Ο χορός και τα τραγούδια, τα ακροβατικά κόλπα, η παρουσία ορχήστρας που εκτελεί ζωντανά την πρωτότυπη μουσική του Μιλτιάδη Παπαστάμου, αλλά και τη δημοφιλή μουσική του Ροσίνι (από την ομώνυμη όπερα η οποία βασίστηκε στο έργο του Μπομαρσέ), τα καλαίσθητα, πλούσια κοστούμια και τα καλοφτιαγμένα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη συνθέτουν την εξωστρεφή παράσταση, που δείχνει να έχει δημιουργηθεί για να επικοινωνήσει άμεσα και συνεχώς με το κοινό. 

Στο έργο, ο κόμης Αλμαβίβα (Ρένος Ρώτας) κερδίζει την αγάπη της νεαρής Ροζίνα (Νίκη Βακάλη), αφού έχει μεταμφιεστεί σε φτωχό φοιτητή, προκειμένου να εξασφαλίσει πως δεν είναι η ευγενική καταγωγή του αυτή που θα τη γοητεύσει. Καθώς η Ροζίνα βρίσκεται υπό την αυστηρή κηδεμονία του γερο-Μπαρτόλο (Φάνης Μουρατίδης), ο οποίος σκοπεύει να την παντρευτεί χωρίς τη θέλησή της, ο κόμης καταφεύγει στον τετραπέρατο κουρέα Φίγκαρο, που μπαινοβγαίνει ανενόχλητος στο σπίτι του Μπαρτόλο, προκειμένου να τον βοηθήσει να απαλλάξει τη Ροζίνα από την ανεπιθύμητη κηδεμονία. Εξ αυτού, η Σοφία Σπυράτου έχει δημιουργήσει ένα άκρως κωμικό θέαμα με συνεχή απεύθυνση στους θεατές και αρκετές εξωκειμενικές, επίκαιρες αναφορές, χάνοντας όμως συχνά το μέτρο και δείχνοντας ότι η εκμαίευση του αστείου τείνει να γίνει αυτοσκοπός

Κουρέας της Σεβίλλης

Ειδικά ο ρόλος του Μπαρτόλο έχει διαβασθεί στο έπακρο της καρικατούρας, ως αντιπαθητικός γεροξεκούτης εις βάρος του οποίου στηρίζονται τα αστεία  (ο Φάνης Μουρατίδης, πάντως, τον ερμηνεύει με συνέπεια στο σκηνοθετικό ζητούμενο), ενώ και τα πολλά εμβόλιμα σύγχρονα κωμικά σχόλια καθιστούν την παράσταση σχεδόν επιθεωρησιακή. Σε συνδυασμό με τα στριφογυρίσματα της ίδιας της πλοκής, το θέαμα ξεχειλώνει, ειδικά κατά το δεύτερο μέρος, και δεν απογειώνεται, παρόλο που υπάρχουν οι προϋποθέσεις. Αποζημιώνει παρ’ όλα αυτά σε άλλους τομείς, ως ένα απολαυστικό θέαμα για όλους (μπορείτε να το παρακολουθήσετε και με τους εφήβους σας), με σκηνική ζωντάνια, ωραίο έμμετρο λόγο (η μετάφραση είναι της Λουίζας Μητσάκου), συνεχή δράση, κωμική διάθεση και όμορφη αισθητική. Η ταλαντούχα ομάδα των ερμηνευτών/χορευτών που πλαισιώνει τους βασικούς ρόλους (A. Vega, Σ. Μαρτίου, Γκ. Μιρτσέα, Φ. Νταϊόγλου, Κ. Παπαματθαιάκης, Γ. Σμέρος, Κ. Τσιαμάγκας, Τ. Χατζημπίνου) εμπλουτίζει τις σκηνές και υπογραμμίζει τα λεγόμενα, ενώ ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ως Φίγκαρο δυναμιτίζει τη δράση με την αστείρευτη ενέργειά του και εμφανίζεται για ακόμη μία φορά πηγαίος στον φυσικό του χώρο, αυτόν της κωμωδίας, έστω κι αν δείχνει να επαναλαμβάνει τα εκφραστικά του μέσα.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο κουρέας της Σεβίλλης

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Η Σ. Σπυράτου στήνει μία παράσταση κωμική που περιγράφει την προσπάθεια του κόμη Αλμαβίβα να κερδίσει με τη βοήθεια του Φίγκαρο τη νεαρή Ροζίνα από τα νύχια του γερο-Μπαρτόλο.

Ακροπόλ

Ιπποκράτους 9-11

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το πάρτι της ζωής μου

Η Ελένη Ράντου στο ρόλο της ζωής της γίνεται το επίκεντρο μιας βαθιά συναισθηματικής και επιδραστικής σκηνικής εμπειρίας, που συνυπογράφεται από μια ομάδα εξαιρετικών συντελεστών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
02/02/2023

Βρικόλακες

Κλασικότροπη παράσταση που έχει ως κύριο μέλημα να κατεβάσει το σπουδαίο δράμα στην πλατεία, όμως εγκλωβίζεται τελικά σε έναν στεγνό διδακτισμό και μόλις που καταφέρνει να μεταδώσει κάτι από την αιχμηρότητά του.

Στιγμιότυπα από το "Έκτο πάτωμα" του Γιώργου Βάλαρη στο Ακροπόλ

Ένας δυνατός θίασος πρωταγωνιστεί στη μουσική κωμωδία του Αλφρέντ Ζερί που ανεβαίνει σε μια μεγάλη παραγωγή.

Το "Τender Napalm" του Philip Ridley για πρώτη φορά σε ελληνική σκηνή

Σε αυτό το βαθιά ρομαντικό και ερωτικό έργο, ο συγγραφέας θίγει κατά κύριο λόγο ζητήματα ανταγωνιστικότητας, εξάρτησης, σεξουαλικότητας αλλά και βίας εντός μιας μακροχρόνιας ερωτικής σχέσης.

Καλλιτεχνικά επαγγέλματα: ΥΠΠΟΑ και ΥΠΕΠΘ δημιουργούν 3 ομάδες εργασίας για την καλλιτεχνική εκπαίδευση

Έργο των τριών ομάδων είναι η εκπόνηση αναλυτικών προτάσεων για τη δημιουργία δημόσιας πανεπιστημιακού επιπέδου σχολής στις παραστατικές τέχνες.

Showcase Ελληνικής δημιουργίας: Η νέα πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

Πάνω από δέκα νέες παραστάσεις με θέματα που ενδιαφέρουν τη διεθνή σκηνή τέχνης εγκαινιάζουν το "Showcase", τη νέα πλατφόρμα του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου που παρουσιάζει την ελληνική δημιουργία σε σημαντικούς εκπροσώπους διεθνών Φεστιβάλ και πολιτιστικών φορέων.

Το βραβευμένο "Γκιακ" του Δημοσθένη Παπαμάρκου στο θέατρο 104

Δια χειρός Κωνσταντίνου Ντέλλα θα δούμε ένα από τα σημαντικότερα δείγματα νεοελληνικής λογοτεχνίας στη σκηνή.