Τέλος του παιχνιδιού

3

Σκηνοθεσία χωρίς εκπλήξεις και έμφαση στις –καλές– ερμηνείες επιφυλάσσει ο Γιώργος Σκεύας στο έργο του Μπέκετ, σε μια παράσταση που εξελίσσεται χωρίς εσωτερικά ημιτόνια ή κλιμακώσεις.

Τέλος του παιχνιδιού

Σκηνοθεσία χωρίς εκπλήξεις επιφυλάσσει ο Γιώργος Σκεύας στο κλασικό πλέον έργο του Μπέκετ. Τα αγωνιώδη ερωτήματα για την ύπαρξη, το χρόνο, το θάνατο και τη φθορά τοποθετούνται από το συγγραφέα σε μια σκηνική συνθήκη που εξελίσσεται κυκλικά, σαν ένα παιχνίδι εξάρτησης και υποταγής, στο οποίο συμμετέχουν οι δύο βασικοί ήρωες –τυπικό μπεκετικό δίδυμο–, που συνδέονται με αδιάρρηκτους δεσμούς αλληλεξάρτησης σε μια κοινή και επαναλαμβανόμενη πορεία ζωής χωρίς λύση. Η ιστορία τοποθετείται σε έναν τόπο καταστροφής, σε ένα χρονικό σημείο που θα μπορούσε να οριστεί ως το τέλος του κόσμου. Τα τέσσερα πρόσωπα ορίζονται κατ’ αρχήν από τις αναπηρίες τους: ο τυφλός, καθηλωμένος στην καρέκλα αλλά αρχηγός του παιχνιδιού, ο Χαμ, έχει στις υπηρεσίες του τον Κλοβ, έναν νέο που δεν μπορεί να καθίσει, ενώ σε δύο σκουπιδοτενεκέδες ζουν οι ακρωτηριασμένοι γονείς του Χαμ.

Η παράσταση εστιάζει στην επαναλαμβανόμενη ρουτίνα στην οποία επιδίδονται οι ήρωες, μια ρουτίνα που μπορεί να εξελίσσεται εξίσου ως φάρσα όσο και ως βασανιστήριο, με το χτύπο του ρολογιού και την κίνηση του σκηνικού να εντείνουν το μοτίβο της κυκλικότητας. Κύριο μέλημα της σκηνοθεσίας δείχνουν να είναι τα πρόσωπα: ο Άρης Μπαλής ερμηνεύει με φαινομενική ουδετερότητα τον Κλοβ, αλλά στην πραγματικότητα είναι σπαραχτικός στην εσωτερικότητά του, καταφεύγοντας ελάχιστα στο κλοουνίστικο μοτίβο που τείνει να αποδειχθεί ταυτόσημο της ερμηνείας των μπεκετικών ηρώων. Ο Δημήτρης Καταλειφός χρωματίζει τη φιλαρέσκεια και την ειρωνική διάθεση του κυριαρχικού Χαμ, ενώ η Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη και ο Γιώργος Ζιόβας φωτίζουν τη στοργικότητα της Νελ και του Ναγκ, σε μια παράσταση που εξελίσσεται χωρίς εσωτερικά ημιτόνια ή κλιμακώσεις.

Περισσότερες πληροφορίες

Τέλος του παιχνιδιού

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Η ανάγκη για ανθρώπινη επικοινωνία και συνύπαρξη απαλύνουν την απόγνωση των έγκλειστων ηρώων στο κωμικοτραγικό έργο για την αξία της ζωής και την πορεία προς το θάνατο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Έξι παραστάσεις σηκώνουν ξανά αυλαία (4-10/12)

Επιστρέφουν στις σκηνές από 4 έως 10 Δεκεμβρίου κι αξίζουν οι έξι θεατρικές επαναλήψεις που ακολουθούν.