Τέλος του παιχνιδιού

3

Σκηνοθεσία χωρίς εκπλήξεις και έμφαση στις –καλές– ερμηνείες επιφυλάσσει ο Γιώργος Σκεύας στο έργο του Μπέκετ, σε μια παράσταση που εξελίσσεται χωρίς εσωτερικά ημιτόνια ή κλιμακώσεις.

Τέλος του παιχνιδιού

Σκηνοθεσία χωρίς εκπλήξεις επιφυλάσσει ο Γιώργος Σκεύας στο κλασικό πλέον έργο του Μπέκετ. Τα αγωνιώδη ερωτήματα για την ύπαρξη, το χρόνο, το θάνατο και τη φθορά τοποθετούνται από το συγγραφέα σε μια σκηνική συνθήκη που εξελίσσεται κυκλικά, σαν ένα παιχνίδι εξάρτησης και υποταγής, στο οποίο συμμετέχουν οι δύο βασικοί ήρωες –τυπικό μπεκετικό δίδυμο–, που συνδέονται με αδιάρρηκτους δεσμούς αλληλεξάρτησης σε μια κοινή και επαναλαμβανόμενη πορεία ζωής χωρίς λύση. Η ιστορία τοποθετείται σε έναν τόπο καταστροφής, σε ένα χρονικό σημείο που θα μπορούσε να οριστεί ως το τέλος του κόσμου. Τα τέσσερα πρόσωπα ορίζονται κατ’ αρχήν από τις αναπηρίες τους: ο τυφλός, καθηλωμένος στην καρέκλα αλλά αρχηγός του παιχνιδιού, ο Χαμ, έχει στις υπηρεσίες του τον Κλοβ, έναν νέο που δεν μπορεί να καθίσει, ενώ σε δύο σκουπιδοτενεκέδες ζουν οι ακρωτηριασμένοι γονείς του Χαμ.

Η παράσταση εστιάζει στην επαναλαμβανόμενη ρουτίνα στην οποία επιδίδονται οι ήρωες, μια ρουτίνα που μπορεί να εξελίσσεται εξίσου ως φάρσα όσο και ως βασανιστήριο, με το χτύπο του ρολογιού και την κίνηση του σκηνικού να εντείνουν το μοτίβο της κυκλικότητας. Κύριο μέλημα της σκηνοθεσίας δείχνουν να είναι τα πρόσωπα: ο Άρης Μπαλής ερμηνεύει με φαινομενική ουδετερότητα τον Κλοβ, αλλά στην πραγματικότητα είναι σπαραχτικός στην εσωτερικότητά του, καταφεύγοντας ελάχιστα στο κλοουνίστικο μοτίβο που τείνει να αποδειχθεί ταυτόσημο της ερμηνείας των μπεκετικών ηρώων. Ο Δημήτρης Καταλειφός χρωματίζει τη φιλαρέσκεια και την ειρωνική διάθεση του κυριαρχικού Χαμ, ενώ η Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη και ο Γιώργος Ζιόβας φωτίζουν τη στοργικότητα της Νελ και του Ναγκ, σε μια παράσταση που εξελίσσεται χωρίς εσωτερικά ημιτόνια ή κλιμακώσεις.

Περισσότερες πληροφορίες

Τέλος του παιχνιδιού

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Η ανάγκη για ανθρώπινη επικοινωνία και συνύπαρξη απαλύνουν την απόγνωση των έγκλειστων ηρώων στο κωμικοτραγικό έργο για την αξία της ζωής και την πορεία προς το θάνατο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.