Οι παίχτες

4

Φουλ του άσου σε αυτό το εκρηκτικό ανέβασμα της κωμωδίας του 19ου αιώνα, που αναδεικνύει τη γοητεία της απάτης και της παραπλάνησης μέσα από μια ιστορία χαρτοπαιξίας με συνεχείς ανατροπές. | Powered by Uber

Οι παίχτες

Μια αξιοσημείωτα δεμένη ομάδα, δυναμιτιστική ενέργεια και πολύ κέφι χαρακτηρίζουν αυτό το ανέβασμα του έργου του Γκόγκολ: από την έναρξη ως το φινάλε, εφτά περφόρμερ/ηθοποιοί/μουσικοί είναι δοσμένοι και συντονισμένοι σε έναν εκρηκτικό ρυθμό. Ίσως γι’ αυτό επιλέχθηκε η συγκεκριμένη συνθήκη για το άνοιγμα και το κλείσιμο της παράστασης: ο lead singer/performer (Γιάννης Νιάρρος) παρουσιάζει στους θεατές, σαν σε φινάλε πανκ-ροκ συναυλίας, τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας, τους άξιους συμπρωταγωνιστές του: Βασίλη Μαγουλιώτη, Ηλία Μουλά, Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο, Χρήστο Στέργιογλου, Γιώργο Τζαβάρα, Γιώργο Μπουκαούρη. Θα μπορούσε να σημειωθεί ότι κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από το κείμενο και συνολικά η παράσταση είναι υπερσκηνοθετημένη: Ο Γιώργος Κουτλής έχει ντύσει το έργο με ευρήματα, καταλήγοντας σ’ ένα αποτέλεσμα φουλ του αυτοσχεδιασμού, της σωματικότητας και των κωμικών γκαγκ. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, όλο αυτό λειτουργεί στην εντέλεια, γι’ αυτό και αργά ή γρήγορα κυριεύει την πλατεία.

Οι παίχτες - εικόνα 1
© Χρήστος Συμεωνίδης

Στους "Παίχτες", συγκεντρώνονται σ’ ένα πανδοχείο τρεις κομπιναδόροι, τρεις "επαγγελματίες" απατεώνες χαρτοπαίχτες: ο ένας δρα μόνος του, οι άλλοι δύο ως ομάδα. Σύντομα αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους με σκοπό να "γδάρουν" κάποιο αθώο θύμα, το οποίο βρίσκουν στο πρόσωπο ενός ηλικιωμένου άνδρα που περιμένει την εκταμίευση ενός δανείου. Έτσι προσκαλούν τον άπειρο και αφελή γιο του σε μια φιλική χαρτοπαιξία και τον πείθουν να ποντάρει το ποσό του δανείου, το οποίο, φυσικά, χάνει. Μόνο που στο δαιμόνιο έργο του Γκόγκολ τα πράγματα δεν τελειώνουν εδώ, η μπλόφα πάει σύννεφο, και το ποιος είναι τελικά ο μεγάλος νικητής της εξαπάτησης και του κέρδους αποκαλύπτεται στο ανατρεπτικό φινάλε.

Οι παίχτες - εικόνα 2
© Χρήστος Συμεωνίδης

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η παράσταση ροκάρει: φουλ γκλαμ-ροκ αισθητική στα χτυπητά κοστούμια (Ιωάννα Τσάμη), που φλερτάρουν παιχνιδιάρικα και με τις ρωσικές καταβολές του έργου, και συνεχής τροφοδότηση ενέργειας από τη μουσική (Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης), που λειτουργεί ως μετρονόμος πάνω στον οποίο συντονίζονται οι ηθοποιοί, υπογραμμίζει τη δράση, υποβάλλει ατμόσφαιρα, ανεβάζεi το κωμικό συναίσθημα και στέλνει το σκηνικό γεγονός στην πλατεία με ακόμη μεγαλύτερη ένταση. Ερμηνείες με κέφι, αστείρευτη ενέργεια και χιούμορ με το οτιδήποτε, π.χ. με τη ρωσική καταγωγή του έργου, που ο σκηνοθέτης γνωρίζει καλά λόγω της εκπαίδευσής του στη Ρωσική Ακαδημία Θεατρικής Τέχνης, σε μια παράσταση που "φωνάζει" πως δεν έχει δημιουργηθεί απλώς πάνω σ’ αυτούς τους ηθοποιούς, αλλά είναι το αποτέλεσμα μιας παρέας που τη συνδημιούργησε με τους αυτοσχεδιασμούς, τις ιδέες και τις πλάκες της. Θα μπορούσε να ειπωθεί πως ενώ η σκηνική ένταση λειτουργεί ευεργετικά, π.χ. όσον αφορά το σκιτσάρισμα των προσώπων, σε άλλα σημεία σκεπάζει το έργο, καθώς αγνοεί τις αποχρώσεις του. Όμως δεν το προδίδει: κάτω από τα εφέ, τις μουσικές, τη σωματική υπερδιέγερση το απολαυστικό κείμενο του Γκόγκολ συνεχίζει να λάμπει.

Πρώτη δημοσίευση: 25/11/2021

Περισσότερες πληροφορίες

Οι παίχτες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Σε ένα απομακρυσμένο πανδοχείο της Ρωσίας, καταφθάνει ένας δεινός χαρτοπαίχτης, απατεώνας, και πλαστογράφος. Στόχος του, να βρει τα επόμενα θύματά του, και να τα «γδάρει». Αλλά δε θα είναι τόσο απλή υπόθεση. Στο ίδιο πανδοχείο διαμένουν δύο εξίσου δεινοί κομπιναδόροι, που γυρεύουν το ίδιο ακριβώς πράγμα με τον πρώτο: ένα λαχταριστό, αθώο και, φυσικά, κεφαλαιούχο θύμα. Οι δύο συναντούν τον ένα και σύντομα ενώνουν τις δυνάμεις τους, οδηγώντας την παράσταση σε ένα πανδαιμόνιο γεμάτο μπλόφες, ρίσκο, ανταγωνισμούς, συμμαχίες, εκπλήξεις κι ανατροπές, καθώς στο παιχνίδι μπαίνουν σιγά-σιγά όλοι οι παράξενοι ένοικοι που τριγυρνούν σ’ αυτό το μικρό και ήσυχο πανδοχείο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
04/10/2025

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο HOOD art space

Το HOOD art space, το σπίτι της bijoux de kant στο Μοναστηράκι, μπαίνει σε μια νέα σεζόν με ιστορίες που μας αφορούν, μας συγκινούν και μας φέρνουν πιο κοντά.

Ποιος είναι ο 'Ευγένιος' και γιατί επέλεξε ο Γιώργος Καραμίχος να το σκηνοθετήσει;

Αυτό μας κίνησε την περιέργεια και του ζητήσαμε να μας μιλήσει γι' αυτό το γεμάτο πόνο, χιούμορ και οικογενειακά τραύματα έργο, που κάνει πρεμιέρα 3/10 στο θέατρο Σημείο.