Οι παίχτες

4

Φουλ του άσου σε αυτό το εκρηκτικό ανέβασμα της κωμωδίας του 19ου αιώνα, που αναδεικνύει τη γοητεία της απάτης και της παραπλάνησης μέσα από μια ιστορία χαρτοπαιξίας με συνεχείς ανατροπές. | Powered by Uber

Οι παίχτες

Μια αξιοσημείωτα δεμένη ομάδα, δυναμιτιστική ενέργεια και πολύ κέφι χαρακτηρίζουν αυτό το ανέβασμα του έργου του Γκόγκολ: από την έναρξη ως το φινάλε, εφτά περφόρμερ/ηθοποιοί/μουσικοί είναι δοσμένοι και συντονισμένοι σε έναν εκρηκτικό ρυθμό. Ίσως γι’ αυτό επιλέχθηκε η συγκεκριμένη συνθήκη για το άνοιγμα και το κλείσιμο της παράστασης: ο lead singer/performer (Γιάννης Νιάρρος) παρουσιάζει στους θεατές, σαν σε φινάλε πανκ-ροκ συναυλίας, τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας, τους άξιους συμπρωταγωνιστές του: Βασίλη Μαγουλιώτη, Ηλία Μουλά, Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο, Χρήστο Στέργιογλου, Γιώργο Τζαβάρα, Γιώργο Μπουκαούρη. Θα μπορούσε να σημειωθεί ότι κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από το κείμενο και συνολικά η παράσταση είναι υπερσκηνοθετημένη: Ο Γιώργος Κουτλής έχει ντύσει το έργο με ευρήματα, καταλήγοντας σ’ ένα αποτέλεσμα φουλ του αυτοσχεδιασμού, της σωματικότητας και των κωμικών γκαγκ. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, όλο αυτό λειτουργεί στην εντέλεια, γι’ αυτό και αργά ή γρήγορα κυριεύει την πλατεία.

Οι παίχτες - εικόνα 1
© Χρήστος Συμεωνίδης

Στους "Παίχτες", συγκεντρώνονται σ’ ένα πανδοχείο τρεις κομπιναδόροι, τρεις "επαγγελματίες" απατεώνες χαρτοπαίχτες: ο ένας δρα μόνος του, οι άλλοι δύο ως ομάδα. Σύντομα αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους με σκοπό να "γδάρουν" κάποιο αθώο θύμα, το οποίο βρίσκουν στο πρόσωπο ενός ηλικιωμένου άνδρα που περιμένει την εκταμίευση ενός δανείου. Έτσι προσκαλούν τον άπειρο και αφελή γιο του σε μια φιλική χαρτοπαιξία και τον πείθουν να ποντάρει το ποσό του δανείου, το οποίο, φυσικά, χάνει. Μόνο που στο δαιμόνιο έργο του Γκόγκολ τα πράγματα δεν τελειώνουν εδώ, η μπλόφα πάει σύννεφο, και το ποιος είναι τελικά ο μεγάλος νικητής της εξαπάτησης και του κέρδους αποκαλύπτεται στο ανατρεπτικό φινάλε.

Οι παίχτες - εικόνα 2
© Χρήστος Συμεωνίδης

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η παράσταση ροκάρει: φουλ γκλαμ-ροκ αισθητική στα χτυπητά κοστούμια (Ιωάννα Τσάμη), που φλερτάρουν παιχνιδιάρικα και με τις ρωσικές καταβολές του έργου, και συνεχής τροφοδότηση ενέργειας από τη μουσική (Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης), που λειτουργεί ως μετρονόμος πάνω στον οποίο συντονίζονται οι ηθοποιοί, υπογραμμίζει τη δράση, υποβάλλει ατμόσφαιρα, ανεβάζεi το κωμικό συναίσθημα και στέλνει το σκηνικό γεγονός στην πλατεία με ακόμη μεγαλύτερη ένταση. Ερμηνείες με κέφι, αστείρευτη ενέργεια και χιούμορ με το οτιδήποτε, π.χ. με τη ρωσική καταγωγή του έργου, που ο σκηνοθέτης γνωρίζει καλά λόγω της εκπαίδευσής του στη Ρωσική Ακαδημία Θεατρικής Τέχνης, σε μια παράσταση που "φωνάζει" πως δεν έχει δημιουργηθεί απλώς πάνω σ’ αυτούς τους ηθοποιούς, αλλά είναι το αποτέλεσμα μιας παρέας που τη συνδημιούργησε με τους αυτοσχεδιασμούς, τις ιδέες και τις πλάκες της. Θα μπορούσε να ειπωθεί πως ενώ η σκηνική ένταση λειτουργεί ευεργετικά, π.χ. όσον αφορά το σκιτσάρισμα των προσώπων, σε άλλα σημεία σκεπάζει το έργο, καθώς αγνοεί τις αποχρώσεις του. Όμως δεν το προδίδει: κάτω από τα εφέ, τις μουσικές, τη σωματική υπερδιέγερση το απολαυστικό κείμενο του Γκόγκολ συνεχίζει να λάμπει.

Πρώτη δημοσίευση: 25/11/2021

Περισσότερες πληροφορίες

Οι παίχτες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Σε ένα απομακρυσμένο πανδοχείο της Ρωσίας, καταφθάνει ένας δεινός χαρτοπαίχτης, απατεώνας, και πλαστογράφος. Στόχος του, να βρει τα επόμενα θύματά του, και να τα «γδάρει». Αλλά δε θα είναι τόσο απλή υπόθεση. Στο ίδιο πανδοχείο διαμένουν δύο εξίσου δεινοί κομπιναδόροι, που γυρεύουν το ίδιο ακριβώς πράγμα με τον πρώτο: ένα λαχταριστό, αθώο και, φυσικά, κεφαλαιούχο θύμα. Οι δύο συναντούν τον ένα και σύντομα ενώνουν τις δυνάμεις τους, οδηγώντας την παράσταση σε ένα πανδαιμόνιο γεμάτο μπλόφες, ρίσκο, ανταγωνισμούς, συμμαχίες, εκπλήξεις κι ανατροπές, καθώς στο παιχνίδι μπαίνουν σιγά-σιγά όλοι οι παράξενοι ένοικοι που τριγυρνούν σ’ αυτό το μικρό και ήσυχο πανδοχείο.

Κιβωτός

Πειραιώς 115

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αποκλειστικό: Ο θρυλικός "Αρσέν Λουπέν" σε μια παράσταση για όλη την οικογένεια από την Αθηνά Χατζηαθανασίου

Η ηθοποιός και σκηνοθέτης Αθηνά Χατζηαθανασίου μάς επιφυλάσσει μια παράσταση βασισμένη στις ιστορίες του θρυλικού ήρωα του Μορίς Λεμπλάν, που πρόσφατα αναγεννήθηκε και μέσα από τη σειρά "Λουπέν" του Netflix για τη σεζόν 2025-26.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/04/2025

Οι "'Όρνιθες" του Άρη Μπινιάρη επιστρέφουν για να ξαναπετάξουν!

Με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και τον Γιώργο Χρυσοστόμου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους και έναν σύνολο σπουδαίων συντελεστών, οι "Όρνιθες" του Αριστοφάνη μεταμορφώνουν την αρχαία κωμωδία σε μια σύγχρονη τελετουργία που αξίζει να ζήσετε αυτό το καλοκαίρι.

Οι "Σπυριδούλες" των 4Frontal στη Θεσσαλονίκη και από τη νέα σεζόν ξανά Αθήνα

Το βραβευμένο ελληνικό έργο που μιλά για τη γυναικεία αυτοδιάθεση με αφορμή την αληθινή ιστορία της ομώνυμης "ψυχοκόρης" που υπέστη βαριά κακοποίηση, συνεχίζεται, σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη και Χάρη Κρεμμύδα.

Το "Parliament" έρχεται στο Μουσείο Μπενάκη και ζητά τη συμμετοχή σου

Όλοι είναι προσκεκλημένοι να έρθουν στο Μπενάκη και να μπουν στο συμμετοχικό έργο που ετοιμάζει ο χορογράφος και εικαστικός Michael Kliën.

Ταιριάζει τελικά το πένθος στην Ηλέκτρα, Κωνσταντίνε Κυριακού;

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συν-δημιουργός της θεατρικής εταιρείας THEARTES -μαζί με την Κατερίνα Μπιλάλη- γράφει για τη νέα τους παράσταση, όπου ο Ευγένιος Ο’Νιλ συναντά την τεχνητή νοημοσύνη.

Στην ταράτσα του Λαμπέτη για θέατρο και συναυλίες

Το καλοκαίρι του 2025 μάς περιμένουν μουσικές βραδιές με τους Μελίνα Ασλανίδου, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Ασπασία Στρατηγού, Κώστα Μακεδόνα, Γιώτα Νέγκα, Polkar, Φωτεινή Βελεσιώτου, Θοδωρή Βουτσικάκη, μια ολοκαίνουργια παράσταση με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Λαγούτη, stand up comedy με την Κατερίνα Βρανά και πολλά ακόμη.

"Nina / where are you my de@r?": Το one woman show για λίγο μετά τα 30 επιστρέφει

Η πρώτη προσωπική δουλειά της Ειρήνης Φαναριώτη που κέρδισε το κοινό την προηγούμενη σεζόν επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις.