Θηλιά

2,5

Το ψυχολογικό θρίλερ του Βρετανού συγγραφέα προσδίδει στο θεατρικό ρεπερτόριο του καλοκαιριού μία ωραία, κινηματογραφικών αποχρώσεων νότα. Συντελεί σε αυτό και η σπιντάτη σκηνοθεσία της παράστασης, που όμως αδικείται από τη διασκευή που επιφυλάσσει στο έργο.

Θηλιά

Η «Θηλιά» του Βρετανού Πάτρικ Χάμιλτον μετράει σχεδόν έναν αιώνα ζωής (γράφτηκε το 1929), όμως δεν εμφανίζεται καθόλου γερασμένη στη σκηνή του Αθηνά. Το στόρι, γνωστό ίσως από την ομώνυμη ταινία του Χίτσκοκ (1948), αφορά δύο φίλους, φοιτητές της Οξφόρδης, που δολοφονούν χωρίς ιδιαίτερο λόγο έναν συμφοιτητή τους. Έπειτα, κρύβουν το πτώμα του σε ένα μπαούλο και καλούν μία παρέα γνωστών και φίλων, ανάμεσά τους και τον πατέρα του θύματος, για να δειπνήσουν πάνω του. Στο επίκεντρο της προβληματικής του Χάμιλτον βρίσκεται το «γιατί» έγινε το έγκλημα, και όχι το «ποιος» το έκανε: δεν έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό «whodunit play», αλλά με ένα ψυχολογικό θρίλερ που εστιάζει στα πρόσωπα και τη συμπεριφορά τους και θέτει ηθικά ερωτήματα στο τραπέζι.

Θηλιά - εικόνα 1

Ο Αλέξανδρος Κοέν προχώρησε σε γενναία διασκευή του πρωτότυπου, αφαιρώντας κάποια πρόσωπα, αντικαθιστώντας το ρόλο του πατέρα του θύματος (Σερ Κέντλεϊ) με αυτόν της μητέρας (Λαίδη Κέντλεϊ), αλλά κυρίως αφήνοντας έξω σημαντικό μέρος του τρίπρακτου έργου, για να παραδώσει στη σκηνή μία εκδοχή μονόπρακτης διάρκειας. Η επιλογή αυτή ευνοεί, σε πρώτο επίπεδο, το ρυθμό. H παράσταση έχει νεύρο και στη σκηνή επικρατεί ένα αίσθημα απειλής, που το εντείνουν οι μουσικές επιλογές και οι φωτισμοί (Αλέξανδρος Αλεξάνδρου). Η καλοντυμένη παρουσία των καλεσμένων ενισχύει το πλασματικό εορταστικό κλίμα (κοστούμια: Σοφία Δριστέλα), όμως οι ιδιάζουσες, σπασμωδικές και «παραμορφωτικές», χορογραφίες (Παντελής Καναράκης) μάς γειώνουν στην πραγματικότητα. Η ένταση στις ερμηνείες των δύο ηθοποιών στους κεντρικούς ρόλους συμβάλλει επίσης στο σασπένς: ο Αργύρης Αγγέλου (Μπράντον) και ο Γιάννης Σίντος (Γκρανίλο) δημιουργούν το δίδυμο δολοφόνων δρώντας αρχικά σαν ένα σώμα, ακόμη και κινησιολογικά, έως ότου το βάρος της κοινής τους πράξης αρχίσει να επιδρά διαφορετικά στη συμπεριφορά του καθενός.

Θηλιά - εικόνα 2

Η διασκευή, όμως, οδηγεί την παράσταση σε μία επί τροχάδην πορεία προς τη λύση και αφαιρεί πολύτιμο χώρο από μια πληρέστερη παρουσίαση των προσώπων, ακόμη και όσον αφορά απλώς τη σκηνική τους δράση. Ίσως το πρωτότυπο να πλατιάζει βάζοντας στο τραπέζι προβληματισμούς που ξεκινούν από την νιτσεϊκή ιδέα για τον υπεράνθρωπο, αλλά η παράσταση δεν φωτίζει επαρκώς τις ψυχοσυνθέσεις δύο ανθρώπων που σκοτώνουν επειδή μπορούν ή επειδή νιώθουν κάποια ηθική ανωτερότητα έναντι του θύματός τους. Κυρίως, όμως, η διασκευή αδικεί τους υπόλοιπους ρόλους: η Λαίδη Κέντλεϊ (Ελένη Κρίτα) μόλις που έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει, σχεδόν επιγραμματικά, τη μητέρα του θύματος, ενώ σχεδόν χωρίς σκηνικό νόημα είναι οι ρόλοι της Λέιλα (Γωγώ Μπρέμπου) και του Κένεθ (Βαγγέλη Ψωμά). Στον αντίποδα, μεγαλύτερη προσοχή έχει δοθεί στον κομβικό ρόλο του κυνικού βετεράνου του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου Ρούπερτ Καντέλ (Παντελής Καναράκης), που θέτει στο τραπέζι βασικούς προβληματισμούς για τον αμοραλισμό, την «ηθική» της βίας και τις ναρκισιστικές κοινωνίες που την ανατρέφουν.

ΑΘΗΝΑ Δεριγνύ 10 & Πατησίων, Πεδίον Άρεως, 2108237330. Διάρκεια: 70΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Θηλιά

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 70 '

Το ψυχολογικό θρίλερ του 1929 είναι εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία των Λέοπολντ και Λομπ, μια υπόθεση δολοφονίας που συντάραξε το Σικάγο τη δεκαετία του 1920.

Αθηνά

Δεριγνύ 10 & Πατησίων

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Μετά τον Δημήτρη Πασσά, η πρώην Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, παρέλαβε τη σκυτάλη από τη Λίνα Μενδώνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/10/2025

Δύο παραστάσεις με αφετηρία τη Γλυκερία Μπασδέκη όπου η γυναικεία φωνή επιτέλους ακούγεται

Κάθε φορά που η Γλυκερία Μπασδέκη επιστρέφει στην Αθήνα, ξέρουμε ότι έχει κάτι ηχηρό να πει.

"Τα χρόνια" της Ανί Ερνό γίνονται παράσταση από τους Ακύλλα Καραζήση και Νίκο Χατζόπουλο

Το εμβληματικό μυθιστόρημα "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου, μετατρέπεται σε θεατρική παράσταση μνήμης και χρόνου - μια ζωντανή ανατομία του εαυτού και της εποχής μας.

Στο 'Καπούτ', η ζωή δεν έχει ηλικία

Για δεύτερη χρονιά και με ανανεωμένο καστ παίζεται το "Καπούτ", το έργο που εστιάζει με λεπτότητα και χιούμορ στις προκλήσεις της τρίτης ηλικίας, έναν κόσμο συχνά παραγνωρισμένο στη σύγχρονη δραματουργία.

Το "Εγώ κι Εσύ" της Lauren Gunderson μάς θυμίζει τι σημαίνει να συνδέεσαι αληθινά

Δύο νέοι, ένα ποίημα και μια απρόσμενη συνάντηση γίνονται η αφορμή για ένα ταξίδι αυτογνωσίας, τρυφερότητας και αλήθειας. Η Σοφία Βγενοπούλου σκηνοθετεί την παράσταση "Εγώ κι Εσύ" για τη δύναμη της τέχνης και της ανθρώπινης επαφής.

Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025: Οι φετινές υποψηφιότητες

Λίγο πριν από την τελετή απονομής των Θεατρικών Βραβείων Κοινού, όσων δηλαδή οι αναγνώστες και οι αναγνώστριες του "αθηνοράματος" ξεχώρισαν στην περσινή σεζόν, ας μάθουμε τους επικρατέστερους και τις επικρατέστερες ανά κατηγορία βραβείων, σε μια λίστα 85 ονομάτων.

Ράφτης κυριών

Η παράσταση του Γιάννη Κακλέα γεφυρώνει το Παρίσι της Μπελ Επόκ με την Αθήνα του 2025 και καθιστά μία τυπική ερωτική φάρσα πολυθέαμα θεάτρου, stand up και μουσικής περφόρμανς. | Powered by Uber