Θηλιά

2,5

Το ψυχολογικό θρίλερ του Βρετανού συγγραφέα προσδίδει στο θεατρικό ρεπερτόριο του καλοκαιριού μία ωραία, κινηματογραφικών αποχρώσεων νότα. Συντελεί σε αυτό και η σπιντάτη σκηνοθεσία της παράστασης, που όμως αδικείται από τη διασκευή που επιφυλάσσει στο έργο.

Θηλιά

Η «Θηλιά» του Βρετανού Πάτρικ Χάμιλτον μετράει σχεδόν έναν αιώνα ζωής (γράφτηκε το 1929), όμως δεν εμφανίζεται καθόλου γερασμένη στη σκηνή του Αθηνά. Το στόρι, γνωστό ίσως από την ομώνυμη ταινία του Χίτσκοκ (1948), αφορά δύο φίλους, φοιτητές της Οξφόρδης, που δολοφονούν χωρίς ιδιαίτερο λόγο έναν συμφοιτητή τους. Έπειτα, κρύβουν το πτώμα του σε ένα μπαούλο και καλούν μία παρέα γνωστών και φίλων, ανάμεσά τους και τον πατέρα του θύματος, για να δειπνήσουν πάνω του. Στο επίκεντρο της προβληματικής του Χάμιλτον βρίσκεται το «γιατί» έγινε το έγκλημα, και όχι το «ποιος» το έκανε: δεν έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό «whodunit play», αλλά με ένα ψυχολογικό θρίλερ που εστιάζει στα πρόσωπα και τη συμπεριφορά τους και θέτει ηθικά ερωτήματα στο τραπέζι.

Θηλιά - εικόνα 1

Ο Αλέξανδρος Κοέν προχώρησε σε γενναία διασκευή του πρωτότυπου, αφαιρώντας κάποια πρόσωπα, αντικαθιστώντας το ρόλο του πατέρα του θύματος (Σερ Κέντλεϊ) με αυτόν της μητέρας (Λαίδη Κέντλεϊ), αλλά κυρίως αφήνοντας έξω σημαντικό μέρος του τρίπρακτου έργου, για να παραδώσει στη σκηνή μία εκδοχή μονόπρακτης διάρκειας. Η επιλογή αυτή ευνοεί, σε πρώτο επίπεδο, το ρυθμό. H παράσταση έχει νεύρο και στη σκηνή επικρατεί ένα αίσθημα απειλής, που το εντείνουν οι μουσικές επιλογές και οι φωτισμοί (Αλέξανδρος Αλεξάνδρου). Η καλοντυμένη παρουσία των καλεσμένων ενισχύει το πλασματικό εορταστικό κλίμα (κοστούμια: Σοφία Δριστέλα), όμως οι ιδιάζουσες, σπασμωδικές και «παραμορφωτικές», χορογραφίες (Παντελής Καναράκης) μάς γειώνουν στην πραγματικότητα. Η ένταση στις ερμηνείες των δύο ηθοποιών στους κεντρικούς ρόλους συμβάλλει επίσης στο σασπένς: ο Αργύρης Αγγέλου (Μπράντον) και ο Γιάννης Σίντος (Γκρανίλο) δημιουργούν το δίδυμο δολοφόνων δρώντας αρχικά σαν ένα σώμα, ακόμη και κινησιολογικά, έως ότου το βάρος της κοινής τους πράξης αρχίσει να επιδρά διαφορετικά στη συμπεριφορά του καθενός.

Θηλιά - εικόνα 2

Η διασκευή, όμως, οδηγεί την παράσταση σε μία επί τροχάδην πορεία προς τη λύση και αφαιρεί πολύτιμο χώρο από μια πληρέστερη παρουσίαση των προσώπων, ακόμη και όσον αφορά απλώς τη σκηνική τους δράση. Ίσως το πρωτότυπο να πλατιάζει βάζοντας στο τραπέζι προβληματισμούς που ξεκινούν από την νιτσεϊκή ιδέα για τον υπεράνθρωπο, αλλά η παράσταση δεν φωτίζει επαρκώς τις ψυχοσυνθέσεις δύο ανθρώπων που σκοτώνουν επειδή μπορούν ή επειδή νιώθουν κάποια ηθική ανωτερότητα έναντι του θύματός τους. Κυρίως, όμως, η διασκευή αδικεί τους υπόλοιπους ρόλους: η Λαίδη Κέντλεϊ (Ελένη Κρίτα) μόλις που έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει, σχεδόν επιγραμματικά, τη μητέρα του θύματος, ενώ σχεδόν χωρίς σκηνικό νόημα είναι οι ρόλοι της Λέιλα (Γωγώ Μπρέμπου) και του Κένεθ (Βαγγέλη Ψωμά). Στον αντίποδα, μεγαλύτερη προσοχή έχει δοθεί στον κομβικό ρόλο του κυνικού βετεράνου του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου Ρούπερτ Καντέλ (Παντελής Καναράκης), που θέτει στο τραπέζι βασικούς προβληματισμούς για τον αμοραλισμό, την «ηθική» της βίας και τις ναρκισιστικές κοινωνίες που την ανατρέφουν.

ΑΘΗΝΑ Δεριγνύ 10 & Πατησίων, Πεδίον Άρεως, 2108237330. Διάρκεια: 70΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Θηλιά

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 70 '

Το ψυχολογικό θρίλερ του 1929 είναι εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία των Λέοπολντ και Λομπ, μια υπόθεση δολοφονίας που συντάραξε το Σικάγο τη δεκαετία του 1920.

Αθηνά

Δεριγνύ 10 & Πατησίων

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ξεκινά με Χρήστο Παπαδόπουλο και την επετειακή έκθεση "Καλαμάτα, η πόλη του χορού"

Την Παρασκευή 18 Ιουλίου κάνει πρεμιέρα το διεθνές φεστιβάλ που φέρνει την αφρόκρεμα του σύγχρονου χορού από την Ελλάδα και το εξωτερικό στην Καλαμάτα και μας καλεί να το επισκεφθούμε.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/07/2025

"Athletes of the Gods" στο Ηρώδειο: 12 κορυφαίοι χορευτές σε μια μοναδική (φιλανθρωπική) βραδιά

Ένα ξεχωριστό γκαλά χορού που περιλαμβάνει κλασικό και μοντέρνο ρεπερτόριο ενώνει ταλαντούχους χορευτές σε μια βραδιά για καλό σκοπό στο ρωμαϊκό ωδείο, λίγο πριν κλείσει τις πόρτες του για τα επόμενα τρία χρόνια.

Οι κομματάρχες επιστρέφουν με "Δάφνες και Πικροδάφνες"

Βλαβιανός, Ζιόβας, Σοφιανός, Τσουρουνάκης φέρνουν την πολιτική στο σανίδι με τις "Δάφνες και Πικροδάφνες" των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη.

Η Μαρία Πρωτόπαππα για πρώτη φορά στην Επίδαυρο με την "Ανδρομάχη" του Ευριπίδη

Πρώτες φωτογραφίες από το σκηνοθετικό ντεμπούτο της χαρισματικής ηθοποιού και σκηνοθέτριας που συμπρωταγωνιστεί με τους Αργύρη Ξάφη, Γιάννη Νταλιάνη κι έναν εξαιρετικό θίασο ηθοποιών στην τραγωδία για την ανθρώπινη δικαιοσύνη και τη θέση της γυναίκας.

Ακρόαση | "Άμλετ" ανεβάζει το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και αναζητά ηθοποιούς

Μετά την παράσταση "Ριχάρδος III*", η σκηνοθέτρια Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη και ο συγγραφέας Ανδρέας Φλουράκης συνεργάζονται ξανά σε μια ακόμα ελεύθερη διασκευή σαιξπηρικού έργου.

3 θεατρικές επαναλήψεις που θα μας συγκινήσουν

Open air ραντεβού με τέσσερις θεατρικές παραστάσεις σε περιοδεία: "Η Θάλασσα και ο Γέρος", "Lemon", "Μέσα στο μυαλό σου".

Αποκλειστικό: Αντώνης Καφετζόπουλος και Ζερόμ Καλούτα σε μια υπαρξιακή σύγκρουση στο "Άσπρο-Μαύρο" του Κόρμακ ΜακΚάρθι

Ο Αντώνης Καφετζόπουλος μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί δίπλα στον Ζερόμ Καλούτα στο "Άσπρο-Μαύρο", το βαθιά φιλοσοφικό έργο του Κόρμακ ΜακΚάρθι, που ανεβαίνει από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Επί Κολωνώ, με early bird προσφορά.