Hotel Éternité

3

Ένα ξενοδοχείο-καταφύγιο για όσους δεν μπορούν να συμβιβαστούν με την ιδέα της φθοράς. Αυτή η συναρπαστική ιδέα βρίσκεται στην καρδιά του νέου έργου του Καλαβριανού και είναι ικανή να εξάψει το ενδιαφέρον, έστω κι αν δεν δικαιώνεται απόλυτα από το τελικό αποτέλεσμα.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Hotel Éternité

Ο Γιάννης Καλαβριανός, μία από τις πιο ελπιδοφόρες φωνές της σύγχρονης δραματουργίας, ασχολείται επίμονα με τον άνθρωπο και τα μεγάλα του ερωτήματα, ειδικά στα τελευταία έργα του («Αβελάρδος και Ελοΐζα», «Γρανάδα»). Στο «Hotel Éternité» είναι ο χρόνος που τον απασχολεί, η ροή του και ό,τι αυτή συνεπάγεται. Συλλαμβάνει έτσι μια εξαιρετική κεντρική ιδέα: τo «Hotel Éternité», το «ξενοδοχείο της αιωνιότητας», είναι ένα καταφύγιο για όσους αδυνατούν να συμβιβαστούν με το αναπόδραστο του χρόνου που περνάει, για όσους φοβούνται τα γηρατειά ή έχουν κολλήσει σε μια στιγμή του παρελθόντος τους, ουσιαστικά για ανθρώπους που αδυνατούν να αποδεχτούν την ίδια τη ζωή ως σύνολο στιγμών που φεύγουν, αντικαθίστανται από άλλες και μοιραία έχουν ημερομηνία λήξης...

Εμείς δεν βλέπουμε κανέναν από τους ενοίκους, καθώς τα πρόσωπα του έργου είναι οι υπάλληλοι και η ιδιοκτήτρια αυτού του ιδιότυπου ξενοδοχείου, που διακατέχονται πάντως από ανησυχίες ανάλογες με των ενοίκων. Χρέος τους είναι η δημιουργία μιας εικονικής πραγματικότητας ή μάλλον πολλών και διαφορετικών κατασκευασμένων συνθηκών, εξειδικευμένων στις ανάγκες κάθε ενοίκου, προκειμένου να συντηρήσουν το ζωτικό ψεύδος πως ο χρόνος –και μαζί η ζωή– μπορεί να ελεγχθεί και να δαμαστεί.

Hotel Éternité - εικόνα 1

Αυτό που περιγράφει το «Hotel Éternité», θυμίζοντας κάτι από σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου (παρεμπιπτόντως αποδεικνύεται πρόσφορη ιδέα για κινηματογραφική μεταφορά), ένας χώρος τεχνητής ζωής και καταναγκαστικής ευθυμίας, δεν απέχει στην πραγματικότητα από μια εφιαλτική δυστοπία, την οποία διαρρηγνύει η λοξή ματιά του Καλαβριανού, που μεταχειρίζεται όπως πάντα το θέμα του με συγκινητική «ελαφράδα», όχι όμως κι ελαφρότητα. Κάτι όμως σκαλώνει στην πραγμάτωση αυτής της συναρπαστικής ιδέας. Το έργο ξεδιπλώνεται επί σκηνής περισσότερο ως περιγραφή παρά ως δράση. Ακούμε τους προβληματισμούς του, μας κεντρίζουν οι θεματικές του, αλλά δεν τις βλέπουμε απολύτως πραγματωμένες σε θεατρική μορφή.

Οι αδυναμίες γίνονται φανερές στην παράσταση, την οποία σκηνοθετεί ο συγγρα­φέας, ειδικά στις ερμηνείες: δεν είναι κακές, δείχνουν όμως πως οι ρόλοι είναι σχεδόν προσχηματικοί. Όση ενέργεια και πίστη κι αν διοχετεύσουν οι ηθοποιοί (Δέσποινα Γιαννοπούλου, Μαρία Κατσιαδάκη, Αργύρης Ξάφης, Αλεξία Μπεζίκη, Χριστίνα Μαξούρη, Νίκος Λεκάκης, Χρήστος Κραγιόπουλος), μοιάζουν να αποτελούν τους μοχλούς της δράσης και όχι πρόσωπα με θεατρική υπόσταση· ο Γιώργος Γλάστρας πάντως, στον ιδιότυπο ρόλο του «άντρα που μεταμφιέζεται», φέρνει στη σκηνή την αλλόκοτη, εξωρεαλιστική συνθήκη που επιθυμεί ο Καλαβριανός, χωρίς ωστόσο να στοιχειοθετείται επαρκώς η αναγκαιότητά του. Η σκηνογραφική ιδέα της Εύας Μανιδάκη, που αναπαριστά ένα χώρο με βαλσαμωμένα πουλιά (ωραία αναφορά στο πάγωμα του χρόνου, ενός νεκρού όμως οργανισμού), δημιουργεί ένα εύστοχα σχολιαστικό πλαίσιο για να εξελιχτεί η δράση κι εγγράφεται ως ένα από τα μεγάλα προτερήματα της παράστασης.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος») Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, κέντρο, 2105288170. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Hotel Éternité

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Σε ένα ξενοδοχείο, όπου τίποτε δεν επιτρέπεται να παλιώσει, οκτώ εργαζόμενοι αλλά και οι επισκέπτες έρχονται αντιμέτωποι με το χρόνο που περνά... Ή και όχι.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
24/12/2025

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Αυτοί είναι οι νικητές των πρώτων βραβείων του D-Athens Διονύσια Greek 2025

Δείτε σε ποιους απονεμήθηκαν τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής, οι έπαινοι, αλλά και τα Βραβεία Κοινού, στην πρώτη διοργάνωση του νέου θεσμού.

Τι ανεβάζει ο Βασίλης Μπισμπίκης τη νέα χρονιά;

Μετά τα συνεχόμενα sold out του "Άνθρωποι και ποντίκια" και τις ανθρώπινες ιστορίες στα όρια, ο Βασίλης Μπισμπίκης ετοιμάζει νέα πρεμιέρα. Τον Ιανουάριο ανεβάζει στο Cartel τον "Σωσμένο" του Μποντ, ένα έργο που απαγορεύτηκε αρχικά από τις βρετανικές θεατρικές αρχές.