Ο γιος

4

Το τελευταίο έργο του Γάλλου βραβευμένου συγγραφέα αφηγείται μια ιστορία εφηβικής κατάθλιψης. Μας το συστήνει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σε μια δυναμική όσο κι ευαίσθητη παράσταση ερμηνειών.

Ο γιος

H πρώτη σκηνική παρουσίαση ενός καλού σύγχρονου έργου αποτελεί μια αξιοσημείωτη στιγμή, καθώς υπενθυμίζει πως η θεατρική τέχνη εκφράζεται, προχωράει κι εξελίσσεται και μέσα από το λόγο των συγγραφέων, και ο «Γιος» του Φλοριάν Ζελέρ, που μας συστήνει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, είναι ένα τέτοιο έργο. Με τον «Γιο», ο σαραντάχρονος, πολυβραβευμένος Γάλλος συγγραφέας πραγματεύεται ένα επώδυνο θέμα. Ήδη από τον τίτλο η προσοχή στρέφεται στον πυρήνα μιας οικογενειακής ιστορίας: ο γιος είναι ο Νικολά, ένας έφηβος που βυθίζεται στην κατάθλιψη, την οποία προφανώς έχει προκαλέσει το δια­ζύγιο των γονιών του. Όλοι γύρω του προσπαθούν να τον βοηθήσουν –η μητέρα του Άννα, ο πατέρας του Πιέρ, ακόμη και η νέα σύντροφος του Πιέρ, η Σοφία, με την οποία μόλις έχουν αποκτήσει έναν γιο–, το αποτέλεσμα όμως δεν είναι το επιθυμητό.

«H παράσταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, λιτή και καθαρή, εστιάζει στις ερμηνείες. Οι τέσσερις βασικοί ηθοποιοί είναι εξαιρετικοί στον τρόπο με τον οποίο μεταφέρουν το συναισθηματικό φορτίο του ήρωά τους αλλά και στη μεταξύ τους αλληλεπίδραση».

Το έργο αφουγκράζεται την ψυχοσύνθεση αυτού του εφήβου που δείχνει να παραιτείται από την ίδια του την ύπαρξη, όχι όμως χωρίς να εκπέμπει σήματα κινδύνου, τα οποία στην πραγματικότητα πέφτουν στο κενό. Ο Ζελέρ, χωρίς να κρίνει κανέναν, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα κρίσιμα γονεϊκά λάθη που γίνονται καλή τη πίστει, φέρνοντας εντέλει το αντίθετο αποτέλεσμα. Παράλληλα συνθέτει το πλέγμα των σχέσεων που ενώνουν τους ανθρώπους γύρω από τον Νικολά, φωτίζει και τις δικές τους προσωπικότητες, τα δικά τους συναισθήματα: την πίκρα της Άννας για ένα διαζύγιο που δεν επιθυμούσε, την έγνοια του Πιέρ να μην αποδειχτεί ένας αδιάφορος πατέρας, την επίδραση που έχει στη νέα οικογένεια του Πιέρ η παραμονή του Νικολά στο σπίτι τους. Κι έτσι ο Ζελέρ δημιουργεί ένα σκληρό έργο, καθώς πραγματεύεται με καθαρότητα και ειλικρίνεια ένα οδυνηρό θέμα, που όμως διακατέχεται από απέραντη τρυφερότητα.

Ο γιος - εικόνα 1

Αυτά τα συναισθήματα τουλάχιστον προκαλεί η παράσταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, λιτή, καθαρή, που εστιάζει, σωστά, στις ερμηνείες. Οι τέσσερις βασικοί ηθοποιοί είναι εξαιρετικοί στον τρόπο με τον οποίο μεταφέρουν το συναισθηματικό φορτίο του ήρωά τους αλλά και στη μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Ο Δημήτρης Κίτσος ερμηνεύει τον Νικολά με εσωτερικότητα αλλά και ισάξιο δυναμισμό, αναδεικνύει την μπερδεμένη ιδιοσυγκρασία του ήρωα, χωρίς να καταφεύγει σε συναισθηματισμούς.

Απέναντί του, ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος συλλαμβάνει στο έπακρον την αμφίθυμη προσωπικότητα του Πιέρ, η Δέσποινα Κούρτη δείχνει όχι μόνο την απόγνωση της μητέρας αλλά και όλη τη ματαίωση που νιώθει ως πρώην σύζυγος, ενώ η Άννα Καλαϊτζίδου μεταδίδει επιτυχώς την ψύχραιμη, οξυδερκή θέση της Σοφίας, η οποία βέβαια δεν παύει να έχει ως προτεραιότητα τη δική της οικογένεια. Ο Γιώργος Μακρής ερμηνεύει τον γιατρό σωστά «αποστασιοποιημένος», με την ουδετερότητα εκείνη που παρερμηνεύεται, προκαλώντας ολέθριες συνέπειες. Ωραία τα σκηνικά της Ευαγγελίας Θεριανού, έχουν δημιουργηθεί με κριτήριο την ευελιξία που εξυπηρετεί τις σκηνικές αλλαγές.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Νέος Κόσμος, 2109212900. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο γιος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Το έργο του Γάλλου διακεκριμένου συγγραφέα, το οποίο γράφτηκε το 2018, βάζει την ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας στο επίκεντρο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Σεμινάριο Αρχαίου Δράματος με την Άννα Βαγενά: Εκάβη και η δύναμη της εκδίκησης

Η Άννα Βαγενά συνεχίζει για τρίτη χρονιά τα σεμινάρια στο Μεταξουργείο, εστιάζοντας στο αρχαίο δράμα. Φέτος, μελετούμε την Εκάβη του Ευριπίδη, διερευνώντας την εκδίκηση ως ιερό χρέος και σύγχρονο μήνυμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/09/2025

Ο Τόλης Παπαδημητρίου ξαναχτυπά με την "Οικογένεια Τσεκμέ"

Πρώτες φωτογραφίες από τη νέα κωμωδία με την υπογραφή του ηθοποιού, συγγραφέα και σκηνοθέτη, που επιστρέφει δριμύτερος μετά την πολύχρονη επιτυχία της "Μαύρης σαμπούκας" στο θέατρο Πόλη.

Φεστιβάλ Φιλίππων: Έρχεται στο Λιμάνι του Πειραιά και το Παρασκήνιο της Λυρικής

Το Φεστιβάλ Φιλίππων ταξιδεύει στην Εθνική Λυρική Σκηνή και… στη θάλασσα, με τέσσερις πρωτότυπες παραστάσεις, μεταξύ των οποίων μία εν πλω, στη διαδρομή Πειραιάς–Αίγινα.

Θέατρο Επί Κολωνώ: Ραντεβού για μεγάλους αλλά και μικρούς τη νέα σεζόν 2025-26

"Linda" της Ελένης Σκότη, ο Αντώνης Καφετζόπουλος με δική του παράσταση, εγκαινιάζεται Παιδική Σκηνή, το Off Off Athens επιστρέφει και όλα όσα θα δούμε στο στέκι της ομάδας Νάμα.

"Άνθρωπος χωρίς όνομα": 2η χρονιά στο θέατρο Αποθήκη με προσφορά εισιτηρίων

Μετά την περσινή επιτυχία, ο "Άνθρωπος χωρίς όνομα" επιστρέφει στο Θέατρο Αποθήκη με ανανεωμένο καστ. Απολαύστε την ιστορία του Σαμπέρ με έκπτωση στα εισιτήρια έως 22 Σεπτεμβρίου.

Η παράσταση που καθήλωσε το κοινό της Νέας Υόρκης επιστρέφει στην Αθήνα

Το "Κόκκαλο", η παράσταση που μας καθήλωσε από το 2022, επιστρέφει στην Αθήνα. Μια λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ, γεμάτη ένταση, μουσική και ακραία δημιουργικότητα.

"Το ψέμα": Τελευταίες παραστάσεις στην ταράτσα του Θεάτρου Λαμπέτη

Μια ευφυής, ανάλαφρη κωμωδία γεμάτη ανατροπές, χιούμορ και σκέψεις για αλήθεια, "Το ψέμα" του Φλοριάν Ζελέρ παίζεται για λίγο ακόμα στην ταράτσα του Θεάτρου Λαμπέτη.