Mute

3,5

Στις συχνότητες της ζωής του μας συντονίζει ο Γιώργος Χρυσοστόμου στην αυτοαναφορική, χωρίς λόγο, παράσταση στην οποία τα δίνει όλα με παιγνιώδη διάθεση αλλά και ηλεκτρισμένη ένταση.

Mute

Ο Γιώργος Χρυσοστόμου βγαίνει στη σκηνή με ένα ραδιόφωνο στο χέρι και αντιμέτωπος με το κοινό προσπαθεί να πιάσει σταθμούς στα ερτζιανά. Καθώς ο δείκτης σταματά σε διαφορετικά σημεία των FM, το βλέμμα και οι κινήσεις του ηθοποιού/σκηνοθέτη σχολιάζουν τις ραδιοφωνικές εκπομπές: κουνιέται στο ρυθμό της μουσικής, σταυροκοπιέται, κάνει μούτες και, κάπως έτσι, ξεκινά η πρωτότυπη αφήγηση στις συχνότητες, στις οποίες συντονίστηκε μέχρι σήμερα στη ζωή του.

Με ευλυγισία αίλουρου, ο Γιώργος Χρυσοστόμου περνάει από δωμάτιο σε δωμάτιο στο σκηνικό της Μαγδαληνής Αυγερινού και μας βάζει να κοιτάξουμε μέσα από την κλειδαρότρυπα και να δούμε τις διαφορετικές φάσεις της ζωής του. «Θέλω», «κουράστηκα», «πονάω», «φοβάμαι» μας λέει με τα μάτια, το σώμα και κυρίως την ψυχή του, χωρίς να σταματά ούτε λεπτό πάνω στη σκηνή – και σε αυτό είναι πραγματικά εκπληκτικός. Η περσόνα που έχει φτιάξει επί σκηνής εκπροσωπεί τον τρομερό αγώνα που δίνει κάθε άνθρωπος ενάντια στις παγίδες που στήνουμε στον ίδιο μας τον εαυτό ή σε αυτές που μας περιμένουν εκεί έξω με τη μορφή φόβων, ανασφαλειών ή παθών.

Mute - εικόνα 1

Η συνεργασία του με τη Σοφία Πάσχου στη σκηνοθεσία ήταν καταλυτική, αλλά σίγουρα η παράσταση θα απογειωνόταν αν υπήρχε καλύτερη διαχείριση από τον υπεύθυνο για τη δραματουργία Juan Ayala. Ο τρόπος με τον οποίο συγκροτείται η αφηγηματικότητα είναι το άλφα και το ωμέγα σε παραστάσεις όπου το σώμα λειτουργεί ως λόγος. Στο «Mute», από το πρώτο δεκαπεντάλεπτο αποκαλύπτεται όλο το περιεχόμενο της παράστασης, με τη δράση να μπαίνει σε μια λούπα που κουράζει. Αν δεν ήταν τόσο καλός ο Γιώργος Χρυσοστόμου, τα συναισθήματα βγαίνοντας από την παράσταση θα ήταν διαφορετικά. Κι αυτό επειδή υπηρετεί με ευκολία το δύσκολο είδος της μιμικής, με την εκφραστικότητά του που αγγίζει την τελειότητα, υποχρεώνοντας το κοινό να προσπεράσει προκαταλήψεις ή αντιρρήσεις. Εξάλλου, η ζωή δεν είναι τίποτε άλλο από ένα παιχνίδι… Αυτό που ανακαλεί η μνήμη.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Αντισθένους & Θαρύπου, 2109212900. Διάρκεια: 65΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Mute

  • Performance
  • Διάρκεια: 60 '

Ένα βωβό one-man-show αποτελεί το πρωτότυπο εγχείρημα του Γιώργου Χρυσοστόμου, που βασίζεται στο σωματικό θέατρο. Αφορά τους σύγχρονους ανθρώπους, που κοιτάζουν αλλά δεν βλέπουν πραγματικά.

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Χριστούγεννα με θέατρο στο ΚΘΒΕ

Αν προγραμματίζετε ταξίδι στη Θεσσαλονίκη, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος είναι απαραίτητη στάση. Από σύγχρονα ελληνικά έργα έως κλασικά αριστουργήματα, η νέα σεζόν προτείνει έξι παραστάσεις που αξίζει να εντάξετε στο πολιτιστικό σας πρόγραμμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΛΕΝΑ ΓΚΟΒΑΡΗ
16/12/2025

Παράταση παραστάσεων για "Το όνειρο ενός γελοίου" με τον Άρη Σερβετάλη

Η μυσταγωγική παράσταση "Το όνειρο ενός γελοίου" συνεχίζεται στο Θέατρο Κιβωτός μετά τα συνεχόμενα sold out. Η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης προσκαλούν το κοινό σε μια εσωτερική εμπειρία βασισμένη στον Ντοστογιέφσκι.

Για μικρούς και μεγάλους θεατές: "Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" σε καθολικά προσβάσιμες παραστάσεις

Με αφορμή τις παραστάσεις καθολικής προσβασιμότητας, η όπερα σκιών "Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αναδεικνύεται σε ένα ζωντανό παράδειγμα του πώς η τέχνη μπορεί –και οφείλει– να είναι ανοιχτή σε όλους.

"Το 3%": Ένα προφητικό βλέμμα στη δυστοπική Ευρώπη του αύριο

Στο 2040 τέσσερις άνθρωποι παλεύουν με την εξουσία, την επιτήρηση και την απώλεια της μνήμης. "Το 3%" της Βίλης Σωτηροπούλου είναι ένα sci-fi πολιτικό θρίλερ με χιούμορ και κινηματογραφική ματιά.

Last call για έξι θεατρικές παραστάσεις με ταυτότητα και τόλμη

Τελευταίες παραστάσεις στις αρχές του 2026 για τα "Ράφτης Κυριών", "Τα σκυλιά", "Ευγένιος", "Οι ερωτευμένοι", "Η μέρα της φούστας", "Merde!".

Αποκλειστικό: Ένα από τα πιο προκλητικά έργα του Θανάση Τριαρίδη στο Αργώ

Το αιχμηρό έργο του Θανάση Τριαρίδη "Zyklon ή το Πεπρωμένο" αναμετριέται με την Ιστορία και το κατά πόσο αυτή επαναλαμβάνεται, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τσικούρα.

"Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου" είναι μια παράσταση χωρίς φίλτρα που αναμένουμε ανυπόμονα

"Γελάμε λίγο πριν μας πάρει από κάτω" φαίνεται να μας λεει η Φωτεινή Αθερίδου στο νέο της έργο "Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου", που ανεβαίνει στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης, σε σκηνοθεσία Προμηθέα Αλειφερόπουλου, από 24 Ιανουαρίου, με Χειλά-Φαμέλη, Τιτόπουλο και μουσική Σκιαδαρέσες.