Mute

3,5

Στις συχνότητες της ζωής του μας συντονίζει ο Γιώργος Χρυσοστόμου στην αυτοαναφορική, χωρίς λόγο, παράσταση στην οποία τα δίνει όλα με παιγνιώδη διάθεση αλλά και ηλεκτρισμένη ένταση.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Mute

Ο Γιώργος Χρυσοστόμου βγαίνει στη σκηνή με ένα ραδιόφωνο στο χέρι και αντιμέτωπος με το κοινό προσπαθεί να πιάσει σταθμούς στα ερτζιανά. Καθώς ο δείκτης σταματά σε διαφορετικά σημεία των FM, το βλέμμα και οι κινήσεις του ηθοποιού/σκηνοθέτη σχολιάζουν τις ραδιοφωνικές εκπομπές: κουνιέται στο ρυθμό της μουσικής, σταυροκοπιέται, κάνει μούτες και, κάπως έτσι, ξεκινά η πρωτότυπη αφήγηση στις συχνότητες, στις οποίες συντονίστηκε μέχρι σήμερα στη ζωή του.

Με ευλυγισία αίλουρου, ο Γιώργος Χρυσοστόμου περνάει από δωμάτιο σε δωμάτιο στο σκηνικό της Μαγδαληνής Αυγερινού και μας βάζει να κοιτάξουμε μέσα από την κλειδαρότρυπα και να δούμε τις διαφορετικές φάσεις της ζωής του. «Θέλω», «κουράστηκα», «πονάω», «φοβάμαι» μας λέει με τα μάτια, το σώμα και κυρίως την ψυχή του, χωρίς να σταματά ούτε λεπτό πάνω στη σκηνή – και σε αυτό είναι πραγματικά εκπληκτικός. Η περσόνα που έχει φτιάξει επί σκηνής εκπροσωπεί τον τρομερό αγώνα που δίνει κάθε άνθρωπος ενάντια στις παγίδες που στήνουμε στον ίδιο μας τον εαυτό ή σε αυτές που μας περιμένουν εκεί έξω με τη μορφή φόβων, ανασφαλειών ή παθών.

Mute - εικόνα 1

Η συνεργασία του με τη Σοφία Πάσχου στη σκηνοθεσία ήταν καταλυτική, αλλά σίγουρα η παράσταση θα απογειωνόταν αν υπήρχε καλύτερη διαχείριση από τον υπεύθυνο για τη δραματουργία Juan Ayala. Ο τρόπος με τον οποίο συγκροτείται η αφηγηματικότητα είναι το άλφα και το ωμέγα σε παραστάσεις όπου το σώμα λειτουργεί ως λόγος. Στο «Mute», από το πρώτο δεκαπεντάλεπτο αποκαλύπτεται όλο το περιεχόμενο της παράστασης, με τη δράση να μπαίνει σε μια λούπα που κουράζει. Αν δεν ήταν τόσο καλός ο Γιώργος Χρυσοστόμου, τα συναισθήματα βγαίνοντας από την παράσταση θα ήταν διαφορετικά. Κι αυτό επειδή υπηρετεί με ευκολία το δύσκολο είδος της μιμικής, με την εκφραστικότητά του που αγγίζει την τελειότητα, υποχρεώνοντας το κοινό να προσπεράσει προκαταλήψεις ή αντιρρήσεις. Εξάλλου, η ζωή δεν είναι τίποτε άλλο από ένα παιχνίδι… Αυτό που ανακαλεί η μνήμη.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Αντισθένους & Θαρύπου, 2109212900. Διάρκεια: 65΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Mute

  • Performance
  • Διάρκεια: 60 '

Ένα βωβό one-man-show αποτελεί το πρωτότυπο εγχείρημα του Γιώργου Χρυσοστόμου, που βασίζεται στο σωματικό θέατρο. Αφορά τους σύγχρονους ανθρώπους, που κοιτάζουν αλλά δεν βλέπουν πραγματικά.

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ιβάνοφ" από τον Γιάννη Χουβαρδά-Νέες φωτογραφίες από την πρόβα της παράστασης

Ο Γιάννης Χουβαρδάς επιστρέφει στον Τσέχοφ με τον "Ιβάνοφ!" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με τον Αργύρη Ξάφη στον πρωταγωνιστικό ρόλο και ζωντανή μουσική του Blaine L. Reininger (Tuxedo Moon).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/12/2025

Στο Θέατρο Τζένη Καρέζη το νέο ελληνικό έργο κάνει αίσθηση

Αυτές τις γιορτές, οι "Άγριοι" και η "Έντα", δύο δυναμικά και επίκαιρα έργα κοιτούν κατάματα την ελληνική πραγματικότητα στο ιστορικό θέατρο της οδού Ακαδημίας αποτελώντας τοπ επιλογές για θεατρικές εξόδους που πιάνουν τόπο.

Το σινεμά πάει θέατρο

Από τη μεγάλη οθόνη στο θεατρικό σανίδι: οι έξι παραστάσεις που ακολουθούν σου δίνουν την ευκαιρία να παρακολουθήσεις διάσημα έργα του κινηματογράφου με νέα ματιά.

Ψήφισες στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού; Δες αν κερδίζεις θεατρικά δώρα

Όλα τα ονόματα των αναγνωστών/τριών που κερδίζουν διπλές προσκλήσεις για παραστάσεις ή ένα θεατρικό βιβλίο.

Ποιες παραστάσεις Καρυοθραύστη θα δούμε & γιατί είναι το απόλυτο γιορτινό παραμύθι

Ο "Καρυοθραύστης" επιστρέφει κάθε γιορτινή περίοδο στη σκηνή, γιατί ενώνει μουσική, χορό και παιδική φαντασία σε ένα μαγικό ταξίδι αγάπης, ονείρων και Χριστουγεννιάτικης θαλπωρής. Πού θα τον συναντήσουμε φέτος;

Η Φάνια Νταλιάνη για τον "Ματωμένο Γάμο" του Λόρκα

Μιλήσαμε με την ηθοποιό Φάνια Νταλιάνη για τον "Ματωμένο Γάμο" και τη διαχρονική δύναμη του λορκικού σύμπαντος, που εξακολουθεί να συγκινεί και να προβληματίζει το σύγχρονο κοινό.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" – γελάμε με τα καλά και τα κακά μας και περνάμε όμορφα

Στις γιορτές, που όλοι αναζητούμε κάτι που να μας φέρει πιο κοντά –στους άλλους και στον εαυτό μας– το "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο θέατρο Μπέλλος είναι μια υπενθύμιση ότι, παρά τις δυσκολίες, υπάρχει ακόμα χώρος για γέλιο, ποίηση και ελπίδα.