Mute

3,5

Στις συχνότητες της ζωής του μας συντονίζει ο Γιώργος Χρυσοστόμου στην αυτοαναφορική, χωρίς λόγο, παράσταση στην οποία τα δίνει όλα με παιγνιώδη διάθεση αλλά και ηλεκτρισμένη ένταση.

Mute

Ο Γιώργος Χρυσοστόμου βγαίνει στη σκηνή με ένα ραδιόφωνο στο χέρι και αντιμέτωπος με το κοινό προσπαθεί να πιάσει σταθμούς στα ερτζιανά. Καθώς ο δείκτης σταματά σε διαφορετικά σημεία των FM, το βλέμμα και οι κινήσεις του ηθοποιού/σκηνοθέτη σχολιάζουν τις ραδιοφωνικές εκπομπές: κουνιέται στο ρυθμό της μουσικής, σταυροκοπιέται, κάνει μούτες και, κάπως έτσι, ξεκινά η πρωτότυπη αφήγηση στις συχνότητες, στις οποίες συντονίστηκε μέχρι σήμερα στη ζωή του.

Με ευλυγισία αίλουρου, ο Γιώργος Χρυσοστόμου περνάει από δωμάτιο σε δωμάτιο στο σκηνικό της Μαγδαληνής Αυγερινού και μας βάζει να κοιτάξουμε μέσα από την κλειδαρότρυπα και να δούμε τις διαφορετικές φάσεις της ζωής του. «Θέλω», «κουράστηκα», «πονάω», «φοβάμαι» μας λέει με τα μάτια, το σώμα και κυρίως την ψυχή του, χωρίς να σταματά ούτε λεπτό πάνω στη σκηνή – και σε αυτό είναι πραγματικά εκπληκτικός. Η περσόνα που έχει φτιάξει επί σκηνής εκπροσωπεί τον τρομερό αγώνα που δίνει κάθε άνθρωπος ενάντια στις παγίδες που στήνουμε στον ίδιο μας τον εαυτό ή σε αυτές που μας περιμένουν εκεί έξω με τη μορφή φόβων, ανασφαλειών ή παθών.

Mute - εικόνα 1

Η συνεργασία του με τη Σοφία Πάσχου στη σκηνοθεσία ήταν καταλυτική, αλλά σίγουρα η παράσταση θα απογειωνόταν αν υπήρχε καλύτερη διαχείριση από τον υπεύθυνο για τη δραματουργία Juan Ayala. Ο τρόπος με τον οποίο συγκροτείται η αφηγηματικότητα είναι το άλφα και το ωμέγα σε παραστάσεις όπου το σώμα λειτουργεί ως λόγος. Στο «Mute», από το πρώτο δεκαπεντάλεπτο αποκαλύπτεται όλο το περιεχόμενο της παράστασης, με τη δράση να μπαίνει σε μια λούπα που κουράζει. Αν δεν ήταν τόσο καλός ο Γιώργος Χρυσοστόμου, τα συναισθήματα βγαίνοντας από την παράσταση θα ήταν διαφορετικά. Κι αυτό επειδή υπηρετεί με ευκολία το δύσκολο είδος της μιμικής, με την εκφραστικότητά του που αγγίζει την τελειότητα, υποχρεώνοντας το κοινό να προσπεράσει προκαταλήψεις ή αντιρρήσεις. Εξάλλου, η ζωή δεν είναι τίποτε άλλο από ένα παιχνίδι… Αυτό που ανακαλεί η μνήμη.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Αντισθένους & Θαρύπου, 2109212900. Διάρκεια: 65΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Mute

  • Performance
  • Διάρκεια: 60 '

Ένα βωβό one-man-show αποτελεί το πρωτότυπο εγχείρημα του Γιώργου Χρυσοστόμου, που βασίζεται στο σωματικό θέατρο. Αφορά τους σύγχρονους ανθρώπους, που κοιτάζουν αλλά δεν βλέπουν πραγματικά.

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Αγωνία Ιερή": Σπουδή πάνω στο έργο και τη ζωή της Εύας Palmer Σικελιανού

Μια τελετουργική παράσταση για τη ζωή και το όραμα της Εύας Palmer Σικελιανού. Η γυναίκα που ύφανε τον μύθο με το παρόν, αντιστάθηκε σε καθεστώτα και ανέστησε το αρχαίο δράμα επιστρέφει στη σκηνή μέσα από μια πολιτική, ποιητική σπουδή με πρωταγωνίστρια την Ελένη Νιωτάκη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/12/2025

"Last Dance of Ivan Vasiliev"- Μια ιστορική βραδιά στο Christmas Theater

Ο Ιβάν Βασίλιεφ, ένας από τους σπουδαιότερους χορευτές της εποχής μας, επιστρέφει στις 8 Δεκεμβρίου στο Christmas Theater για μια στιγμή που ήδη γράφει ιστορία: το "Last Dance of Ivan Vasiliev". Μια παράσταση–εξομολόγηση, ένας τελευταίος χορός γεμάτος πάθος, αλήθεια και βαθιά ευγνωμοσύνη.

Δρώμενο πάνω σε κείμενο του Δημητριάδη με τη μορφή της Κερασίας Σαμαρά

Ένα πρωτότυπο ψηφιακό-εικαστικό δρώμενο του Δημήτρη Κωτσή, βασισμένο στο κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη, ζωντανεύει με τη μορφή της Κερασίας Σαμαρά στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης", εξερευνώντας τη διαρκή ανθρώπινη πορεία προς αυτογνωσία και μεταμόρφωση.

"Μακριά νύχτα στη γη του Νοντ": Θεατρικό ταξίδι στην Αυστραλιανή Ενδοχώρα

Συνεχίζεται το αφιέρωμα στους σύγχρονους Αυστραλούς συγγραφείς στο Αγγέλων Βήμα και μόλις έκανε πρεμιέρα το έργο του Duncan Graham "Μακριά νύχτα στη γη του Νοντ", που αναφέρεται στη δυνατή ιστορία δύο αδελφών.

Χρήστος Λούλης: "Για να ενωθείς πραγματικά, πρέπει να περάσεις από μια κόλαση"

Ο Χρήστος Λούλης, πρωταγωνιστής στο "Cleansed" της Σάρα Κέιν σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, που ανεβαίνει στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" από 4/12, μιλά ανοιχτά για τη σχέση του με το θέατρο και τη ζωή, την πατρότητα, αλλά και για την ουσία των ανθρώπινων σχέσεων και μας αποκαλύπτει πώς το έργο αντικατοπτρίζει καθημερινές μάχες ψυχής.

Ρολά κατεβάζουν τα θέατρα: Η απεργία των ηθοποιών φέρνει ξανά στο προσκήνιο τα άλυτα αιτήματα

Την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου οι ηθοποιοί απεργούν, διεκδικώντας υπογραφή συλλογικής σύμβασης και πληρωμές για πρόβες. Τα βασικά τους αιτήματα παραμένουν άλυτα, ενώ τα θέατρα προχωρούν σε αναβολές παραστάσεων.

Πρεμιέρα για την παράσταση "Νίκος Ξυλούρης - Ο αρχάγγελος της Κρήτης"

Στις 3 Δεκεμβρίου ξεκίνησε η νέα παράσταση του Νικορέστη Χανιωτάκη "Νίκος Ξυλούρης - Ο αρχάγγελος της Κρήτης", που ανεβάζει για πρώτη φορά στη σκηνή τη ζωή και το έργο του καλλιτέχνη - σύμβολο.