Top girls

3

«Γυναικείες» ιστορίες ντοκουμεντάρονται από τη Βρετανίδα σπουδαία συγγραφέα Κάριλ Τσέρτσιλ και αποκτούν συλλογικό ενδιαφέρον, με τον Θωμά Μοσχόπουλο να σκηνοθετεί την παράσταση με αξιοσημείωτη συνέπεια.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Top girls

Πέντε γυναίκες από διαφορετικές περιόδους της ιστορίας και της τέχνης, που έχουν δώσει τον προσωπικό τους αγώνα επιβίωσης, συναντιούνται με μια γυναίκα του σήμερα. Η Τσέρτσιλ στρέφει το βλέμμα της πάνω τους με την οπτική κινηματογραφιστή. Παρακολουθεί στιγμές της ζωής τους, ακούει τις επιθυμίες και τις ματαιώσεις της εξερευνήτριας και συγγραφέως Ιζαμπέλα Μπερντ (1831-1904), της Γιαπωνέζας παλλακίδας λαίδης Νίτζο (1258-μετά το 1307), της χαζο-Γκρέτα, που αποτέλεσε θέμα μιας ελαιογραφίας του 1563 του ζωγράφου Πίτερ Μπρίγκελ, της Πάπισσας Ιωάννας, η οποία φέρεται να κατέλαβε τον παπικό θρόνο κατά την περίοδο του Μεσαίωνα, και της Γκριζέλντα, μιας μορφής της ευρωπαϊκής λαογραφίας, που διακρίνεται για την υπακοή και την υπομονή της (γύρω στα 1350), και τις ανάγει σε θεατρικό ιδίωμα. Παράλληλα σκιαγραφεί το προφίλ μιας σύγχρονης σκληρής επαγγελματία, της Μάρλεν, και κρυφακούει τους φόβους και τις αγωνίες της.

Η Τσέρτσιλ πετυχαίνει κάτι αξιοσημείωτο σε επίπεδο κοινωνιολογικής παρατήρησης: ξεσκεπάζει την προβληματική ηθική και τη θρυμματισμένη αξιοπρέπεια που απορρέουν από την εφαρμογή της καπιταλιστικής φιλελεύθερης οικονομίας και της αναπόφευκτης εξώθησης του ανθρώπου στο κατόπι του κέρδους. Για να λειτουργήσει όμως σήμερα το έργο της, το οποίο παρακολουθεί το γυναικείο ζήτημα τη δεκαετία του ’80 και είναι γραμμένο στο peak της θατσερικής διακυβέρνησης, χρειάζονται πιο ξεκάθαρες τοποθετήσεις για το τι θέλουν οι συντελεστές να πάρει μαζί του ο θεατής φεύγοντας. Αν αυτό δεν γίνει σαφές, το έργο κινδυνεύει να φανεί λίγο και ξεπερασμένο και να αφήσει τον θεατή μετέωρο. Άλλωστε, από τότε μέχρι σήμερα οι κοινωνικοί συσχετισμοί έχουν αλλάξει και σε γεμίζουν σκεπτικισμό οι ιδέες που προβάλλει το έργο γύρω από την υποχώρηση της εικόνας της παραδοσιακής γυναίκας και την επικράτηση μιας άλλης με πιο ανδροπρεπή χαρακτηριστικά.

Top girls - εικόνα 1

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος, με τη συνεργασία της Κλερ Μπρέισ­γουελ στα κοστούμια και της Ευαγγελίας Θεριανού στα σκηνικά, έστησε ένα εξαιρετικό σκηνικό περιβάλλον. Σκηνοθέτησε δίχως εύκολους εντυπωσιασμούς, με συνέπεια, σκέψη και υπόγεια ενέργεια την παράσταση. Ωστόσο μια γενναία διασκευή και, κυρίως, μια σύμπτυξη της πρώτης πράξης –κατά την οποία χάνεται ο ειρμός με τον τρόπο που γίνονται οι προσωπικές αφηγήσεις και η μία ηρωίδα διακόπτει την άλλη για να πει την ιστορία της– σίγουρα θα βοηθούσαν το τελικό αποτέλεσμα. Όμορφες παρουσίες, αλλά ανέκφραστες είναι η Βίκυ Βολιώτη, η Ευδοκία Ρουμελιώτη, η Ειρήνη Μακρή και η Άλκηστις Πολυχρόνη, ενώ πιο αποφασισμένες για το ήθος και τη σκηνική συμπεριφορά του χαρακτήρα τους είναι η Αλεξία Καλτσίκη, η Αλεξάνδρα Αϊδίνη και η Μαρία Καβογιάννη.

ΠΟΡΤΑ Λεωφ. Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι, 2107711333. Διάρκεια: 140΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Top girls

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 140 '

Ένα έργο για τη γυναικεία χειραφέτηση, στο πρώτο μέρος του οποίου διάσημοι χαρακτήρες έργων καταθέτουν τις διαφορετικές πτυχές του «κοινωνικού επιτεύγματος» των γυναικών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

'Annie': Ένα θεαματικό μιούζικαλ στο Παλλάς γεμίζει την καρδιά μας με τη χαρά του "αύριο"

Επειδή στις γιορτές πάνε πολύ τα μιούζικαλ, αξίζει να επισκεφθείτε το Θέατρο Παλλάς, και να δείτε παράσταση την "Annie", σε σκηνοθεσία και απόδοση Θέμιδας Μαρσέλλου, με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Στάνκογλου, Δανάη Παππά, Μαρία Κατσανδρή, Αργύρη Αγγέλου και 40 ακόμη ηθοποιούς, τραγουδιστές, χορευτές, ζωντανή ορχήστρα, μικρά παιδιά και έναν σκύλο-πρωταγωνιστή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/12/2025

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Η καλύτερη φάση για να κλείσεις εισιτήριο είναι τώρα

Όλα όσα θα δεις στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μέχρι τον Ιούνιο: Εκθέσεις από Γιώργο Λάνθιμο και Τίλντα Σουίντον, η εκρηκτική Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας, δύο νέες παραστάσεις του Τιάγκο Ροντρίγκες, το STEGI.RADIO Takeover 2026 και πολλά ακόμα.

Είδαμε την "Taverna Miresia": Μια βουβή παράσταση για την απουσία

Η μοναδική παράσταση-μοιρολόι του Mario Banushi επέστρεψε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Η "Ηλέκτρα εντός" του θεάτρου Πορεία

Ο Δημήτρης Τάρλοου συνεχίζει τη σκηνοθετική του εργασία πάνω στη σοφόκλεια τραγωδία, την οποία παρουσίασε το περασμένο καλοκαίρι, και την προσαρμόζει στις ανάγκες του κλειστού χώρου.

"Ο Αλαντίν και τα μαγικά Χριστούγεννα": Insider ξενάγηση στο υπερθέαμα

Από τις 20 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο "Αλαντίν" ζωντανεύει με μαγεία και χριστουγεννιάτικο φως. Μιλήσαμε με τις σκηνοθέτριες Σοφία Σπυράτου και Χλόη Μάντζαρη, και μας αποκάλυψαν το παρασκήνιο, τα ταλέντα της παράστασης και το όραμά τους.

Νέες ημερομηνίες το 2026 για τον "Μαγεμένο βοσκό" των bijoux de kant

Το δραματικό ειδύλλιο του Σπυρίδωνος Περεσιάδη για την καταλυτική δύναμη του έρωτα συνεχίζεται από τους bijoux de kant και τον σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη.

Άσπρο μαύρο

Ο Ζερόμ Καλούτα και ο Αντώνης Καφετζόπουλος συγκρούονται στο έργο του Κόρμακ ΜακΚάρθι, σε μια πυκνή, υπαρξιακή αναμέτρηση πίστης, απόγνωσης και ανθρώπινης αντοχής. | Powerd by Uber