Top girls

3

«Γυναικείες» ιστορίες ντοκουμεντάρονται από τη Βρετανίδα σπουδαία συγγραφέα Κάριλ Τσέρτσιλ και αποκτούν συλλογικό ενδιαφέρον, με τον Θωμά Μοσχόπουλο να σκηνοθετεί την παράσταση με αξιοσημείωτη συνέπεια.

Top girls

Πέντε γυναίκες από διαφορετικές περιόδους της ιστορίας και της τέχνης, που έχουν δώσει τον προσωπικό τους αγώνα επιβίωσης, συναντιούνται με μια γυναίκα του σήμερα. Η Τσέρτσιλ στρέφει το βλέμμα της πάνω τους με την οπτική κινηματογραφιστή. Παρακολουθεί στιγμές της ζωής τους, ακούει τις επιθυμίες και τις ματαιώσεις της εξερευνήτριας και συγγραφέως Ιζαμπέλα Μπερντ (1831-1904), της Γιαπωνέζας παλλακίδας λαίδης Νίτζο (1258-μετά το 1307), της χαζο-Γκρέτα, που αποτέλεσε θέμα μιας ελαιογραφίας του 1563 του ζωγράφου Πίτερ Μπρίγκελ, της Πάπισσας Ιωάννας, η οποία φέρεται να κατέλαβε τον παπικό θρόνο κατά την περίοδο του Μεσαίωνα, και της Γκριζέλντα, μιας μορφής της ευρωπαϊκής λαογραφίας, που διακρίνεται για την υπακοή και την υπομονή της (γύρω στα 1350), και τις ανάγει σε θεατρικό ιδίωμα. Παράλληλα σκιαγραφεί το προφίλ μιας σύγχρονης σκληρής επαγγελματία, της Μάρλεν, και κρυφακούει τους φόβους και τις αγωνίες της.

Η Τσέρτσιλ πετυχαίνει κάτι αξιοσημείωτο σε επίπεδο κοινωνιολογικής παρατήρησης: ξεσκεπάζει την προβληματική ηθική και τη θρυμματισμένη αξιοπρέπεια που απορρέουν από την εφαρμογή της καπιταλιστικής φιλελεύθερης οικονομίας και της αναπόφευκτης εξώθησης του ανθρώπου στο κατόπι του κέρδους. Για να λειτουργήσει όμως σήμερα το έργο της, το οποίο παρακολουθεί το γυναικείο ζήτημα τη δεκαετία του ’80 και είναι γραμμένο στο peak της θατσερικής διακυβέρνησης, χρειάζονται πιο ξεκάθαρες τοποθετήσεις για το τι θέλουν οι συντελεστές να πάρει μαζί του ο θεατής φεύγοντας. Αν αυτό δεν γίνει σαφές, το έργο κινδυνεύει να φανεί λίγο και ξεπερασμένο και να αφήσει τον θεατή μετέωρο. Άλλωστε, από τότε μέχρι σήμερα οι κοινωνικοί συσχετισμοί έχουν αλλάξει και σε γεμίζουν σκεπτικισμό οι ιδέες που προβάλλει το έργο γύρω από την υποχώρηση της εικόνας της παραδοσιακής γυναίκας και την επικράτηση μιας άλλης με πιο ανδροπρεπή χαρακτηριστικά.

Top girls - εικόνα 1

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος, με τη συνεργασία της Κλερ Μπρέισ­γουελ στα κοστούμια και της Ευαγγελίας Θεριανού στα σκηνικά, έστησε ένα εξαιρετικό σκηνικό περιβάλλον. Σκηνοθέτησε δίχως εύκολους εντυπωσιασμούς, με συνέπεια, σκέψη και υπόγεια ενέργεια την παράσταση. Ωστόσο μια γενναία διασκευή και, κυρίως, μια σύμπτυξη της πρώτης πράξης –κατά την οποία χάνεται ο ειρμός με τον τρόπο που γίνονται οι προσωπικές αφηγήσεις και η μία ηρωίδα διακόπτει την άλλη για να πει την ιστορία της– σίγουρα θα βοηθούσαν το τελικό αποτέλεσμα. Όμορφες παρουσίες, αλλά ανέκφραστες είναι η Βίκυ Βολιώτη, η Ευδοκία Ρουμελιώτη, η Ειρήνη Μακρή και η Άλκηστις Πολυχρόνη, ενώ πιο αποφασισμένες για το ήθος και τη σκηνική συμπεριφορά του χαρακτήρα τους είναι η Αλεξία Καλτσίκη, η Αλεξάνδρα Αϊδίνη και η Μαρία Καβογιάννη.

ΠΟΡΤΑ Λεωφ. Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι, 2107711333. Διάρκεια: 140΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Top girls

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 140 '

Ένα έργο για τη γυναικεία χειραφέτηση, στο πρώτο μέρος του οποίου διάσημοι χαρακτήρες έργων καταθέτουν τις διαφορετικές πτυχές του «κοινωνικού επιτεύγματος» των γυναικών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Galtuk – Η Χώρα των Ονείρων": Ένα μαγικό ταξίδι για όλη την οικογένεια

Το "Galtuk – Η Χώρα των Ονείρων" ζωντανεύει στο Παλλάς. Είναι ένα μαγικό ταξίδι όπου κάθε όνειρο μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Μικροί και μεγάλοι, ετοιμαστείτε να ζήσετε τη μαγεία και να ονειρευτείτε μαζί με τους ήρωες του Galtuk.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/09/2025

Στο Τρένο για τη Μέση Ανατολή: Η Τατιάνα Λύγαρη παρουσιάζει ένα συγκλονιστικό έργο

Έξι ήρωες από διαφορετικές περιοχές της Μέσης Ανατολής προσπαθούν να δημιουργήσουν ανθρώπινους δεσμούς εν μέσω συγκρούσεων και πολέμου στο δυνατό και επίκαιρο έργο "Πυρεξία – Τρία οράματα για την Μέση Ανατολή" της Ναόμι Γουάλας, που σκηνοθετεί η Τατιάνα Λύγαρη στο Τρένο στο Ρουφ.

Η Στέγη Ωνάση ανοίγει τη νέα σεζόν: Η οικογένεια στη σκηνή και στο επίκεντρο

Η νέα σεζόν της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση φέρνει παραστάσεις που ανατέμνουν τις οικογενειακές και ανθρώπινες σχέσεις, με δράματα των Γκοσλέν, Άικ, Ροντρίγκες, Αγγελάκα και χορογραφία της Φρέιτας.

Ανδρομάχη

Ο Ευριπίδης μεταφέρει τον κύκλο του αίματος από τα πεδία μάχης του Τρωικού Πολέμου σε αυτά της οικογένειας και η Μαρία Πρωτόπαππα προτείνει μία ενδιαφέρουσα ανάγνωση, αναθέτοντας -όχι χωρίς λόγο- τους βασικούς γυναικείους ρόλους σε άνδρες ηθοποιούς.

Όρνιθες

Τρυφερή και γλυκόπικρη παράσταση, που εστιάζει στο ουμανιστικό και οικολογικό μήνυμα του αριστοφανικού έργου. Ωραίες ερμηνείες από τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και τον Γιώργο Χρυσοστόμου και μια δουλειά συνόλου, που συγκαταλέγεται στις αναθεωρημένες αναγνώσεις του αρχαίου κωμωδιογράφου των τελευταίων χρόνων.

Θέατρο του Νέου Κόσμου: Ξεκίνησε η προπώληση για τις παραστάσεις της σεζόν 2025-26

Ο Τόμας Οστερμάϊερ με Έλληνες ηθοποιούς, η νέα παράσταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, άπαιχτα έργα, δυνατές επαναλήψεις, ξεχωριστές δραματουργικές φωνές και σκηνοθετικές υπογραφές στο νέο πρόγραμμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.

Όλα όσα θα δούμε στο Διεθνές Φεστιβάλ Αναλόγιο 2025

Το πρόγραμμα της διοργάνωσης ανακοινώθηκε στο πλαίσιο του 53ου Φεστιβάλ Βιβλίου.