Πουλιά στον αέρα

2

Η φάρσα δεν είναι εύκολη υπόθεση, όπως επιβεβαιώνεται από το ανέβασμα αυτής της τυπικής, αν και όχι ιδιαίτερα σπιρτόζικης, φαρσοκωμωδίας που υπογράφει ο Γάλλος μετρ του είδους.

Πουλιά στον αέρα

Η φάρσα δεν είναι εύκολη υπόθεση, όπως επιβεβαιώνεται από το ανέβασμα αυτής της τυπικής, αν και όχι ιδιαίτερα σπιρτόζικης, φαρσοκωμωδίας που υπογράφει ο Γάλλος μετρ του είδους.

Καθώς οι ερωτικές φαρσοκωμωδίες στηρίζονται σε μία κεντρική ιδέα περί απιστίας που επαναλαμβάνεται με διαφοροποιήσεις από έργο σε έργο, θεωρούνται εγγυημένη συνταγή γέλιου και από μία άποψη είναι. Μπορεί να μη διεκδικούν δραματουργικές δάφνες ούτε διαθέτουν ιδεολογικό έρεισμα, τουλάχιστον στις μέρες μας –καθώς διατυπώνουν αναχρονιστικές αντιλήψεις περί της συζυγικής απιστίας ως ανδρικού προνομίου και αντιμετωπίζουν τη γυναικεία απιστία αποκλειστικά ως ανταποδοτική απειλή, που συνήθως δεν φτάνει καν στην πραγματοποίηση–, όμως πρόκειται για διασκεδαστικά έργα που εκμεταλλεύονται την τυποποιημένη υπόθεση και κατασκευή και, ειδικά στις καλές εκδοχές τους, προσφέρουν άφθονο, απροβλημάτιστο έστω γέλιο.

Τα «Πουλιά στον αέρα» –που δεν θεωρώ πάντως ότι διεκδικούν μία θέση στα ευτυχέστερα δείγματα του είδους– ανακυκλώνουν αυτή τη συνταγή, όπου δύο απατημένες σύζυγοι αποφασίζουν να πληρώσουν με το ίδιο νόμισμα τους συζύγους τους, με αποτέλεσμα να δημιουργείται στη σκηνή ένα κωμικό αλαλούμ από το μπες-βγες προσώπων –πρώην, νυν και επίδοξων εραστών και ερωμένων– που μπλέκουν τα... μπούτια τους. Το όλο εγχείρημα όμως χωλαίνει, καθώς η σκηνοθεσία του Νίκου Μαστοράκη φαίνεται πως δεν αντιμετώπισε το κατεξοχήν ζητούμενο που αφορά τη φάρσα: την τήρηση των ευαίσθητων ισορροπιών.

Πουλιά στον αέρα - εικόνα 1

Έτσι μετά από ένα ευχάριστο πρώτο μέρος όπου απολαμβάνει κανείς την ευρυθμία και την τόσο-όσο κωμική απόδοση του έργου, μαζί και τις ερμηνείες των Χρήστου Χατζηπαναγιώτη, Βίκυς Σταυροπούλου, Γιώργου Χρανιώτη, Μαριλού Κατσαφάδου κ.ά., στο δεύτερο μέρος οι θεατές βλέπουν άλλο έργο: ο ρυθμός και η υπόθεση πλατειάζουν, το κωμικό ξεχειλώνει, τα στερεοτυπικά, άνοστα αστεία δίνουν και παίρνουν, το φινάλε εκβιάζεται προς μια βιαστική λύση και οι ηθοποιοί δείχνουν να έχουν χάσει τον έλεγχο, παρασυρμένοι ίσως από ένα εύκολο είδος που όμως βάζει παγίδες σε όσους δεν το παίρνουν στα σοβαρά.

ΑΛΙΚΗ, Αμερικής 4, κέντρο, 2103210021, Διάρκεια: 140΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Πουλιά στον αέρα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 140 '

Οι άντρες πρωταγωνιστές του διεκδικούν για τον εαυτό τους μια ερωτική ελευθερία που αρνούνται στις γυναίκες. Όμως, μέσα από μια σειρά παρεξηγήσεων, οδηγούνται σε αδιέξοδο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πέντε ραντεβού στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Με σύγχρονα ελληνικά έργα, μία επανάληψη, δύο πολυαναμενόμενες ξένες μετακλήσεις και μια σημαντική πολιτική μαρτυρία συνεχίζεται το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, σε Μικρή Επίδαυρο και Πειραιώς 260, την εβδομάδα 10-16 Ιουλίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
09/07/2025

Ακρόαση από το θέατρο Αγγέλων Βήμα με προορισμό τη θεατρική Αυστραλία

Ένα θεατρικό αφιέρωμα στη σύγχρονη δραματουργία της Αυστραλίας ετοιμάζει το Αγγέλων Βήμα για τη σεζόν 2025-26.

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.