Απλή μετάβαση

3

Οκτώ άνθρωποι στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ένας κοινός προορισμός, οκτώ διαφορετικές προσωπικές ιστορίες... Η «Απλή μετάβαση» βάζει το «ελληνικό μιούζικαλ» στο χάρτη του είδους και δεν τα καταφέρνει άσχημα.

Απλή μετάβαση Γιάννης Μπουρνιάς©

Οκτώ άνθρωποι στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ένας κοινός προορισμός, οκτώ διαφορετικές προσωπικές ιστορίες... Η «Απλή μετάβαση» βάζει το «ελληνικό μιούζικαλ» στο χάρτη του είδους και δεν τα καταφέρνει άσχημα.

Αν και η κρίση έχει εμπνεύσει ποικιλοτρόπως τους Έλληνες καλλιτέχνες, η παρουσία ενός πρωτότυπου μιούζικαλ ξεχωρίζει ανάμεσα στα πλέον αναπάντεχα δημιουργήματα. Δεδομένου ότι δεν παίζουμε το είδος στα δάχτυλα, το εγχείρημα του γνωστού μουσικού διδύμου είναι αξιέπαινο και, με την ευκαιρία, θα πρέπει να επαινεθεί και το Εθνικό Θέατρο που προσφέρει τις συνθήκες για να ευδοκιμήσουν τέτοιες δουλειές. Η «Απλή μετάβαση» έχει τη συνταγή «για να αρέσει»: έχει χιούμορ, έχει συγκίνηση (κυρίως αυτή), έχει «αλήθεια», καθώς αποτυπώνει την πίκρα του ματαιωμένου νέου ανθρώπου που αγαπάει μεν τη χώρα του, αλλά έχει απηυδήσει μαζί της. Η μουσική και τα τραγούδια δυναμιτίζουν τη σκηνή και αγγίζουν το συναίσθημα, η δραματουργική ιδέα να χτιστεί η υπόθεση πάνω σε διαφορετικές προσωπικές ιστορίες είναι εύστοχη και κάποιες σκηνές είναι αληθινά απολαυστικές χάρη στην περιπαικτική τους ματιά για το τι εστί «σύγχρονη Ελλάδα».

Απλή μετάβαση - εικόνα 1

Από την άλλη, το εγχείρημα δεν αποφεύγει τα ολισθήματα προς την κοινοτοπία, τόσο όσον αφορά την υπόθεση και την τελική της έκβαση όσο και τη σκηνική του μεταφορά, που δεν μπορεί να διεκδικήσει εύσημα ευρηματικότητας: οι χορογραφίες (Αμάλια Μπένετ) συχνά είναι αμήχανες, ενώ η σκηνοθεσία του Μίνωα Θεοχάρη περιορίζεται –κι εγκλωβίζει το όλο θέαμα– σε ένα συνεχές πηγαινέλα των κιβωτίων που χρησιμοποιούνται πολλαπλά ως βασικό σκηνικό αντικείμενο.

Η επίγευση, πάντως, είναι θετική και αυτό οφείλεται στο ερμηνευτικό ensemble, που δίνεται με θέρμη στο εγχείρημα. Οι Μαρία Διακοπαναγιώτου, Μαρίζα Ρίζου, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκος Λεκάκης, Χαρά Κεφαλά, Φοίβος Ριμένας και Νάνσυ Σιδέρη δίνουν σάρκα και οστά στους ήρωες, που θα μπορούσαν να είναι κάποιοι από εμάς.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ») Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, Ομόνοια, 2105288170. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Απλή μετάβαση

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 120 '

Κυριακή πρωί, άνοιξη, στον Διεθνή Αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος". Οκτώ πρόσωπα στην αίθουσα αναμονής του αεροδρομίου, αποφασισμένα να εγκαταλείψουν την Ελλάδα για ένα αβέβαιο μέλλον στην Αγγλία, μοιράζονται τις ιστορίες, τους φόβους και την ανασφάλειά τους. Η πτήση καθυστερεί και όλοι τους έχουν αρκετό χρόνο για να γνωριστούν, να εξομολογηθούν τις σκέψεις τους, να αναπολήσουν, να επανεξετάσουν την απόφαση τους. Νέοι άνθρωποι, ανασφαλείς φιγούρες, φοβισμένοι και θυμωμένοι. Ψάχνουν μια νέα επαγγελματική ευκαιρία ή απλώς κυνηγούν την επιβίωση. Ο καθένας τους μια ξεχωριστή ιστορία. Κοινός παρονομαστής η ελπίδα ενός καλύτερου αύριο και η νοσταλγία του χαμένου ονείρου.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

"Πτέρυγα Α’ – Κελί 71": Ελευθερία και εγκλεισμός σε παράξενες συνθήκες

Η παράσταση "Πτέρυγα Α’ – Κελί 71" του Βασίλη Τσιράκη στο Αλκμήνη φέρνει δύο διαφορετικούς κόσμους αντιμέτωπους, διερευνώντας ελευθερία, ασφάλεια και ανθρώπινη συνύπαρξη μέσα σε σουρεάλ, αποστειρωμένες φυλακές.

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.