Αγαπημένε μου Χέρμπερτ

2,5

Συναισθηματικές φορτίσεις σε ένα αυτοβιογραφικό έργο του Γερμανού συγγραφέα που καταδεικνύει τον καταλυτικό ρόλο της οικογένειας στην εκδήλωση ψυχωσικών διαταραχών.

Αγαπημένε μου Χέρμπερτ

Συναισθηματικές φορτίσεις σε ένα αυτοβιογραφικό έργο του Γερμανού συγγραφέα που καταδεικνύει τον καταλυτικό ρόλο της οικογένειας στην εκδήλωση ψυχωσικών διαταραχών.

Αγαπημένε μου Χέρμπερτ - εικόνα 1

Μια νεαρή έγκυος γυναίκα με λιτά μακριά μαλλιά κινείται μέσα στο ημίφως και μονολογεί. Μιλά για τον εαυτό της, τα χαμένα όνειρα, τον πόνο της απόρριψης, τη μοναξιά και για τον ερχομό του μονάκριβου παιδιού της. Στην επόμενη σκηνή, δεκαεπτά χρόνια μετά, περιμένει τον γιο της να επιστρέψει στο σπίτι και καθώς ετοιμάζεται να τον υποδεχτεί μαθαίνουμε πως μέσα στη δίνη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η Λουίζε αναγκάστηκε να αποχωριστεί τον Χέρμπερτ. Τον έστειλε να ζήσει στην επαρχία και μέχρι εκείνος να τελειώσει το σχολείο κατάφερε να τον συναντήσει ελάχιστες φορές. Η σχέση μάνας-γιου έμεινε ζωντανή μόνο μέσα από την αλληλογραφία. Η επιστροφή του Χέρμπερτ σηματοδοτεί μια νέα αρχή ή ένα τέλος σ’ αυτό το οικογενειακό δράμα στο οποίο καταλυτικό ρόλο παίζει η «εισβολή» της Έλα, της αδελφής της Λουίζε, η οποία το σκάει από το ίδρυμα όπου νοσηλευόταν.
Το έργο σε συγκινεί αλλά είναι πολύ… ψυχαναλυτικό για να σε σαγηνεύσει. Ο Παντελής Δεντάκης, με μια υψηλή αφαιρετικότητα, καταδεικνύει το «πρόβλημα» των ηρώων, στοχεύοντας στο υποσυνείδητο του θεατή. Δεν βρίσκει όμως ισχυρό σύμμαχο σε ένα κείμενο όπου τα πρόσωπα θυμίζουν αρχετυπικές κλινικές περιπτώσεις. Ζωηρή, πηγαία και συγκινητική η Βίκυ Βολιώτη στο ρόλο της καταπιεσμένης και κακοποιημένης Λουίζε μας πείθει ότι θέλει να δείξει την αγάπη της, διεκδικώντας μια δεύτερη ευκαιρία στη σχέση μάνας-γιου. Στο ρόλο του Χέρμπερτ ο Αινείας Τσαμάτης είναι ψυχρός και άκαμπτος –φοβάμαι πως δεν διαθέτει τη μαγνητική ικανότητα του αφηγητή– αναζητά την παρουσία της μάνας και φαίνεται να θέλει να νιώσει την αγάπη και τη φροντίδα αλλά δεν ξέρει πώς.

Οι ακατάσχετες φλυαρίες της Έλλα, την οποία ερμηνεύει με ιλαροτραγικό τόνο η Κατερίνα Λυπηρίδου, δίνουν την αίσθηση μιας φιγούρας που αναδύθηκε από κάποιο παράλληλο γκροτέσκο σύμπαν. Οι δράσεις και οι αντιδράσεις τους μπορεί να ιδωθούν ως επεισόδια από το βίο τριών καταθλιπτικών προσώπων που έχουν βιώσει την απόρριψη. Το κέλυφος του ξύλινου δωματίου που σχεδίασε ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης μετατρέπεται σε ένα εξομολογητήριο μέσα στο οποίο τα πρόσωπα του έργου προσπαθούν να επικοινωνήσουν, αλλά δεν μπορούν να βρουν κανένα δίαυλο ούτε να φτάσουν στον πυρήνα του προβλήματος.

ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464. Διάρκεια 75΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Αγαπημένε μου Χέρμπερτ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 75 '

Στο αυτοβιογραφικό έργο, ο Άχτερνμπους γράφει για την εγκατάλειψη, για την παντοτινή αναζήτηση της μητέρας, την εύρεση των Απαντήσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.