Αγαπημένε μου Χέρμπερτ

2,5

Συναισθηματικές φορτίσεις σε ένα αυτοβιογραφικό έργο του Γερμανού συγγραφέα που καταδεικνύει τον καταλυτικό ρόλο της οικογένειας στην εκδήλωση ψυχωσικών διαταραχών.

Αγαπημένε μου Χέρμπερτ

Συναισθηματικές φορτίσεις σε ένα αυτοβιογραφικό έργο του Γερμανού συγγραφέα που καταδεικνύει τον καταλυτικό ρόλο της οικογένειας στην εκδήλωση ψυχωσικών διαταραχών.

Αγαπημένε μου Χέρμπερτ - εικόνα 1

Μια νεαρή έγκυος γυναίκα με λιτά μακριά μαλλιά κινείται μέσα στο ημίφως και μονολογεί. Μιλά για τον εαυτό της, τα χαμένα όνειρα, τον πόνο της απόρριψης, τη μοναξιά και για τον ερχομό του μονάκριβου παιδιού της. Στην επόμενη σκηνή, δεκαεπτά χρόνια μετά, περιμένει τον γιο της να επιστρέψει στο σπίτι και καθώς ετοιμάζεται να τον υποδεχτεί μαθαίνουμε πως μέσα στη δίνη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η Λουίζε αναγκάστηκε να αποχωριστεί τον Χέρμπερτ. Τον έστειλε να ζήσει στην επαρχία και μέχρι εκείνος να τελειώσει το σχολείο κατάφερε να τον συναντήσει ελάχιστες φορές. Η σχέση μάνας-γιου έμεινε ζωντανή μόνο μέσα από την αλληλογραφία. Η επιστροφή του Χέρμπερτ σηματοδοτεί μια νέα αρχή ή ένα τέλος σ’ αυτό το οικογενειακό δράμα στο οποίο καταλυτικό ρόλο παίζει η «εισβολή» της Έλα, της αδελφής της Λουίζε, η οποία το σκάει από το ίδρυμα όπου νοσηλευόταν.
Το έργο σε συγκινεί αλλά είναι πολύ… ψυχαναλυτικό για να σε σαγηνεύσει. Ο Παντελής Δεντάκης, με μια υψηλή αφαιρετικότητα, καταδεικνύει το «πρόβλημα» των ηρώων, στοχεύοντας στο υποσυνείδητο του θεατή. Δεν βρίσκει όμως ισχυρό σύμμαχο σε ένα κείμενο όπου τα πρόσωπα θυμίζουν αρχετυπικές κλινικές περιπτώσεις. Ζωηρή, πηγαία και συγκινητική η Βίκυ Βολιώτη στο ρόλο της καταπιεσμένης και κακοποιημένης Λουίζε μας πείθει ότι θέλει να δείξει την αγάπη της, διεκδικώντας μια δεύτερη ευκαιρία στη σχέση μάνας-γιου. Στο ρόλο του Χέρμπερτ ο Αινείας Τσαμάτης είναι ψυχρός και άκαμπτος –φοβάμαι πως δεν διαθέτει τη μαγνητική ικανότητα του αφηγητή– αναζητά την παρουσία της μάνας και φαίνεται να θέλει να νιώσει την αγάπη και τη φροντίδα αλλά δεν ξέρει πώς.

Οι ακατάσχετες φλυαρίες της Έλλα, την οποία ερμηνεύει με ιλαροτραγικό τόνο η Κατερίνα Λυπηρίδου, δίνουν την αίσθηση μιας φιγούρας που αναδύθηκε από κάποιο παράλληλο γκροτέσκο σύμπαν. Οι δράσεις και οι αντιδράσεις τους μπορεί να ιδωθούν ως επεισόδια από το βίο τριών καταθλιπτικών προσώπων που έχουν βιώσει την απόρριψη. Το κέλυφος του ξύλινου δωματίου που σχεδίασε ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης μετατρέπεται σε ένα εξομολογητήριο μέσα στο οποίο τα πρόσωπα του έργου προσπαθούν να επικοινωνήσουν, αλλά δεν μπορούν να βρουν κανένα δίαυλο ούτε να φτάσουν στον πυρήνα του προβλήματος.

ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464. Διάρκεια 75΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Αγαπημένε μου Χέρμπερτ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 75 '

Στο αυτοβιογραφικό έργο, ο Άχτερνμπους γράφει για την εγκατάλειψη, για την παντοτινή αναζήτηση της μητέρας, την εύρεση των Απαντήσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Γιάννης Μπέζος ανεβάζει Τσέχοφ- Πρώτες φωτογραφίες από την παράσταση

Αγαπάμε τον Άντον Τσέχοφ! Παραμένει διαχρονικός, με χιούμορ λεπτό και ανθρώπινο, που φωτίζει τις αδυναμίες μας. Αυτή την οξυδερκή ματιά αγαπά και ο Γιάννης Μπέζος, παρουσιάζοντας μια απολαυστική συνάντηση με τον κωμικό του κόσμο στην νέα παράσταση στο θέατρο Άνεσις.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
09/12/2025

Οι τελευταίες παραστάσεις του "Dracula" στο Θέατρο Πόρτα

Ο μύθος του "Dracula" αναγεννάται στο Θέατρο Πόρτα μέσα από την εικαστική, σύγχρονη ματιά του Θάνου Παπακωνσταντίνου, σε μια ατμοσφαιρική παράσταση που ξεπερνά τα όρια του τρόμου.

Φεστιβάλ Σύγχρονου Ελληνικού Θεάτρου: Η "Μητέρα" στο κέντρο της σκηνής

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και η Theatre Lab Company παρουσιάζουν ένα τριήμερο αφιερωμένο στη μητρική φιγούρα, με δεκατέσσερα νέα ελληνικά έργα, ομιλίες και συζητήσεις που φωτίζουν τη μητρότητα πέρα από στερεότυπα και συμβάσεις.

Ποια έργα σκηνοθετεί στην Κάμιρο ο Γιώργος Παύλου;

Σεβαστίκογλου και Μάγιενμπουργκ ανεβάζει τον Ιανουάριο ο Γιώργος Παύλου και στο επίκεντρο της σκηνοθετικής του προσέγγισης βρίσκεται η διερεύνηση του ποιοι είμαστε πραγματικά και πώς το παρελθόν, οι εμπειρίες και οι κοινωνικές συνθήκες διαμορφώνουν τη ζωή και τις σχέσεις μας.

"Misery": Η παράσταση που σε βάζει μέσα στη σκέψη και τα συναισθήματα των χαρακτήρων

Το "Misery", σε σκηνοθεσία Έλενας Καρακούλη με τους Φιλαρέτη Κομνηνού και Αναστάση Ροϊλό, είναι μια παράσταση για όσους θέλουν να νιώσουν, να αγχωθούν και να προβληματιστούν, βιώνοντας τη σκηνή ως κοινή εμπειρία με τους ήρωες. Ένα θέατρο που σε κάνει να αισθανθείς και να σκεφτείς ταυτόχρονα.

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.