Αγαπημένε μου Χέρμπερτ

2,5

Συναισθηματικές φορτίσεις σε ένα αυτοβιογραφικό έργο του Γερμανού συγγραφέα που καταδεικνύει τον καταλυτικό ρόλο της οικογένειας στην εκδήλωση ψυχωσικών διαταραχών.

Αγαπημένε μου Χέρμπερτ

Συναισθηματικές φορτίσεις σε ένα αυτοβιογραφικό έργο του Γερμανού συγγραφέα που καταδεικνύει τον καταλυτικό ρόλο της οικογένειας στην εκδήλωση ψυχωσικών διαταραχών.

Αγαπημένε μου Χέρμπερτ - εικόνα 1

Μια νεαρή έγκυος γυναίκα με λιτά μακριά μαλλιά κινείται μέσα στο ημίφως και μονολογεί. Μιλά για τον εαυτό της, τα χαμένα όνειρα, τον πόνο της απόρριψης, τη μοναξιά και για τον ερχομό του μονάκριβου παιδιού της. Στην επόμενη σκηνή, δεκαεπτά χρόνια μετά, περιμένει τον γιο της να επιστρέψει στο σπίτι και καθώς ετοιμάζεται να τον υποδεχτεί μαθαίνουμε πως μέσα στη δίνη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η Λουίζε αναγκάστηκε να αποχωριστεί τον Χέρμπερτ. Τον έστειλε να ζήσει στην επαρχία και μέχρι εκείνος να τελειώσει το σχολείο κατάφερε να τον συναντήσει ελάχιστες φορές. Η σχέση μάνας-γιου έμεινε ζωντανή μόνο μέσα από την αλληλογραφία. Η επιστροφή του Χέρμπερτ σηματοδοτεί μια νέα αρχή ή ένα τέλος σ’ αυτό το οικογενειακό δράμα στο οποίο καταλυτικό ρόλο παίζει η «εισβολή» της Έλα, της αδελφής της Λουίζε, η οποία το σκάει από το ίδρυμα όπου νοσηλευόταν.
Το έργο σε συγκινεί αλλά είναι πολύ… ψυχαναλυτικό για να σε σαγηνεύσει. Ο Παντελής Δεντάκης, με μια υψηλή αφαιρετικότητα, καταδεικνύει το «πρόβλημα» των ηρώων, στοχεύοντας στο υποσυνείδητο του θεατή. Δεν βρίσκει όμως ισχυρό σύμμαχο σε ένα κείμενο όπου τα πρόσωπα θυμίζουν αρχετυπικές κλινικές περιπτώσεις. Ζωηρή, πηγαία και συγκινητική η Βίκυ Βολιώτη στο ρόλο της καταπιεσμένης και κακοποιημένης Λουίζε μας πείθει ότι θέλει να δείξει την αγάπη της, διεκδικώντας μια δεύτερη ευκαιρία στη σχέση μάνας-γιου. Στο ρόλο του Χέρμπερτ ο Αινείας Τσαμάτης είναι ψυχρός και άκαμπτος –φοβάμαι πως δεν διαθέτει τη μαγνητική ικανότητα του αφηγητή– αναζητά την παρουσία της μάνας και φαίνεται να θέλει να νιώσει την αγάπη και τη φροντίδα αλλά δεν ξέρει πώς.

Οι ακατάσχετες φλυαρίες της Έλλα, την οποία ερμηνεύει με ιλαροτραγικό τόνο η Κατερίνα Λυπηρίδου, δίνουν την αίσθηση μιας φιγούρας που αναδύθηκε από κάποιο παράλληλο γκροτέσκο σύμπαν. Οι δράσεις και οι αντιδράσεις τους μπορεί να ιδωθούν ως επεισόδια από το βίο τριών καταθλιπτικών προσώπων που έχουν βιώσει την απόρριψη. Το κέλυφος του ξύλινου δωματίου που σχεδίασε ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης μετατρέπεται σε ένα εξομολογητήριο μέσα στο οποίο τα πρόσωπα του έργου προσπαθούν να επικοινωνήσουν, αλλά δεν μπορούν να βρουν κανένα δίαυλο ούτε να φτάσουν στον πυρήνα του προβλήματος.

ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464. Διάρκεια 75΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Αγαπημένε μου Χέρμπερτ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 75 '

Στο αυτοβιογραφικό έργο, ο Άχτερνμπους γράφει για την εγκατάλειψη, για την παντοτινή αναζήτηση της μητέρας, την εύρεση των Απαντήσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πως βιώνεις τον έρωτα "Μέσα στο μυαλό σου;". Ο Dr. Γιώργος Λάγιος απαντά... θεατρικά

Η επιτυχημένη διαδραστική παράσταση "Μέσα στο μυαλό σου – Part 2: Έρωτας και Χάος" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλίκη, συνεχίζοντας το πρωτότυπο ταξίδι της εκεί όπου η ψυχολογία συναντά τη θεατρική πράξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/10/2025

Μπορεί το μπαρόκ να γίνει σύγχρονο; Ο Πάρις Μέξης απαντά με τον Ταρτούφο

Ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος Πάρις Μέξης μιλά για την αισθητική του "Ταρτούφου" που σκηνοθετεί η Έλενα Μαυρίδου στο Θέατρο Αλκυονίς- μια παράσταση όπου το μπαρόκ συναντά τη φαντασία, τη γεωμετρία και τη σύγχρονη θεατρική τόλμη.

Για τον Γιάννη Βούρο, η αλήθεια δεν είναι ποτέ απλή αλλά ένα θέατρο συνειδήσεων

Με αφορμή την παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" της Άγκαθα Κρίστι που παίζεται για 3η χρονιά στο Θέατρο "Δημήτρης Χορν", ο Γιάννης Βούρος μιλά για τη δικαιοσύνη, την αλήθεια, τη δύναμη του λόγου και το διαχρονικό θέατρο των ανθρώπινων ρόλων.

Το "Nomsferatu" γιορτάζει το Halloween

Ο Δράκουλας που… δεν φοβάται να γελάσει μας περιμένει στο Θέατρο 104, για να γιορτάσουμε Halloween με γέλιο, τρόμο και δαγκωματιές, σε μια μαύρη κωμωδία γεμάτη φαντάσματα και spooky διάθεση.

Ελληνικός θίασος σε βρετανικό "Οιδίποδα" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση;

Πότε κάνει πρεμιέρα η πολυαναμενόμενη παράσταση "Οιδίποδας" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με Έλληνες ηθοποιούς;

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Μετά τον Δημήτρη Πασσά, η πρώην Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, παρέλαβε τη σκυτάλη από τη Λίνα Μενδώνη.

Δύο παραστάσεις με αφετηρία τη Γλυκερία Μπασδέκη όπου η γυναικεία φωνή επιτέλους ακούγεται

Κάθε φορά που η Γλυκερία Μπασδέκη επιστρέφει στην Αθήνα, ξέρουμε ότι έχει κάτι ηχηρό να πει.