Μάνα θα πάω στο Hollywood

3,5

Σάτιρα γραμμένη εν θερμώ πάνω στην επικαιρότητα αλλά και πάνω στους ηθοποιούς του θιάσου, οι οποίοι γίνονται και οι κύριοι φορείς του γέλιου. Αδιαφιλονίκητος σταρ της βραδιάς, ο Θανάσης Αλευράς που δίνει ρεσιτάλ μιμικής ως Ζορμπάς, Πάολα, Οιδίποδας, σταρ του Bollywood αλλά και ως… ο εαυτός του.

Μάνα θα πάω στο Hollywood

Σάτιρα γραμμένη εν θερμώ πάνω στην επικαιρότητα αλλά και πάνω στους ηθοποιούς του θιάσου, οι οποίοι γίνονται και οι κύριοι φορείς του γέλιου. Αδιαφιλονίκητος σταρ της βραδιάς, ο Θανάσης Αλευράς που δίνει ρεσιτάλ μιμικής ως Ζορμπάς, Πάολα, Οιδίποδας, σταρ του Bollywood αλλά και ως… ο εαυτός του.

Μάνα θα πάω στο Hollywood - εικόνα 1

«Τι παράξενος που θα ήταν ο κόσμος μας αν όλοι είχαμε την ίδια αίσθηση του χιούμορ», παρατηρούσε ο Βρετανός φιλόσοφος Μπέρναρντ Ουίλιαμς. Δεν μπορώ, λοιπόν, να σας πω με σιγουριά ότι θα γελάσετε αβίαστα, όπως συνέβη σ’ εμένα. Μπορώ, όμως, να σας διαβεβαιώσω πως το νέο θεατρικό έργο της Δήμητρας Παπαδοπούλου είναι μια σάτιρα που δύσκολα ανεβαίνει ξανά από άλλο θίασο και σε άλλη χρονική περίσταση. Η εφήμερη αυτή ποιότητά του είναι και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του. Εξηγούμαι.

Γραμμένο εν θερμώ και πάνω στους συγκεκριμένους ηθοποιούς, τα ταλέντα και τις ιδιαιτερότητές τους, το «Μάνα θα πάω στο Hollywood» είναι μια επικαιρική σύλληψη που λειτουργεί με τον τρόπο της σάτιρας, τρέφεται, όπως και η επιθεώρηση, από τρέχοντα ζητήματα (κρίση, ανεργία, μεταναστευτικό, ρατσισμός, νεοφασισμός) και εκμαιεύει το γέλιο από την απόλυτη ενεργοποίηση των ηθοποιών απέναντι στους ρόλους/τύπους που υποδύονται. Με προεξάρχοντα τον Θανάση Αλευρά, σχεδόν όλος ο θίασος, βασισμένος πάντα στο κείμενο, θεατροποιεί τον εαυτό του. Ο Αλευράς παρουσιάζεται ως ηθοποιός-κάτοχος βραβείου «Κάρολος Κουν» (όπως συμβαίνει), η Κωνσταντίνα Μιχαήλ ως φιλόλογος που έγινε ηθοποιός (όπως όντως ισχύει), ο Ζερόμ Καλουτά ως Αφρικανός (όπως είναι), η βετεράνος Ελένη Ροδά σαν μια ζωντανή αναφορά στην εικόνα της ως λαϊκής αοιδού και «αριστερής φωνής» των ’60s κ.ο.κ.

Κωδικοποιώντας, δηλαδή, τα βιογραφικά χαρακτηριστικά του και καταθέτοντας στη σκηνή το υποκριτικό του οπλοστάσιο, κάθε μέλος του θιάσου δίνει το ρεσιτάλ του, έστω κι αν τη μερίδα του λέοντος, από γραφής, έχει ο μέγας μίμος Αλευράς και οι ασύγκριτες μεταμορφώσεις του. Όλος, όμως, ο θίασος παίζει με ομοψυχία, κέφι, επικοινωνιακό γκελ και μια αυθεντικότητα που δύσκολα σε αφήνει αδιάφορο – ειδική μνεία αξίζει στον Αντώνη Κρόμπα για την τυπολογία του ρατσιστή με την κτηνώδη δύναμη και την ογκώδη άγνοια. Εξίσου πετυχημένες είναι, όμως, και οι ερμηνείες στα βίντεο, με πιο χαρακτηριστική την Παπαδοπούλου να παραδίδει tutorial αγγλικής γλώσσας.

Μάνα θα πάω στο Hollywood - εικόνα 2

Μια συρραφή από σκετς δομημένων αυτοσχεδιασμών φαρσικού και σατιρικού ύφους είναι αυτό το έργο – τα νούμερα αυτά άλλοτε λειτουργούν σε απόλυτο βαθμό κι άλλοτε πλατειάζουν. Ως μοναδική δραματουργική ραχοκοκαλιά εμφανίζεται ένα ανεκδοτολογικής υφής εύρημα: ιδού τι γίνεται όταν σε ένα διαμέρισμα της οδού Φυλής, στην Αθήνα του 2016, συναντιούνται δύο άνεργοι και άφραγκοι ηθοποιοί, μια παλιά ματρόνα της περιοχής, ένας χρυσαυγίτης, ένας Αφρικανός μετανάστης και τρεις αποπροσανατολισμένοι νεαροί.

Η Παπαδοπούλου καταθέτει μια εύστοχη κοινωνιολογική παρατήρηση όσον αφορά το «τι ζούμε» και στηλιτεύει νεοελληνικά ήθη, παθογένειες, ιδεολογήματα και στερεότυπα. Με μια σειρά, όμως, από ιδεολογικές κωλοτούμπες, ειδικά στις τελευταίες σκηνές, μοιάζει, εν τέλει, να ενστερνίζεται το ίδιο το εθνικοπατριωτικό λαϊκίστικο πρόσχωμα το οποίο προηγουμένως γελοιοποιεί – ενίοτε δε ευφυώς. Συμπρωταγωνιστούν οι Πέτρος Γεωργοπάλης, Στράτος Λύκος, Παναγιώτης Αλεξανδράκης.

ΙΛΙΣΙΑ Παπαδιαμαντοπούλου 4, Ιλίσια, 2107223010. Διάρκεια: 130΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μάνα θα πάω στο Hollywood

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Δύο άνεργοι ηθοποιοί, που μηχανεύονται τα πάντα ώστε να καταφέρουν να φτάσουν στο Χόλιγουντ, δεν διστάζουν να μετατρέψουν το διαμέρισμά τους σε οίκο ανοχής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το τρίτο στεφάνι": Ο Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί το μυθιστόρημα - σταθμός

Ένα από τα κορυφαία έργα της ελληνικής μεταπολεμικής λογοτεχνίας που με την διαχρονικότητά του μιλά για το σήμερα είναι το βαθιά ελληνικό, σκληρό και συγκινητικό "Τρίτο στεφάνι" του Κώστα Ταχτσή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/10/2025

Η τολμηρή κωμωδία "Αι Γυμνισταί" έρχεται στο Rabbithole

Στην κωμωδία του Γιώργου Σίμωνα, "Αι Γυμνισταί", δύο άνδρες υποδύονται τέσσερις χαρακτήρες, φέρνοντας στη σκηνή χιούμορ, ελευθερία και μια απρόσμενα τρυφερή ματιά στην ανθρώπινη φύση.

"Μέχρι να σβήσουν τ’ άστρα": Η νέα παράταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο θέατρο Χώρα

Το τελευταίο έργο της Μπεθ Στιλ, που ενθουσίασε το κοινό του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας και του West End, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Η Άννα Κοκκίνου επιστρέφει με το "Συμπόσιο" του Πλάτωνα

Μια τολμηρή ανάγνωση του "Συμποσίου" παρουσιάζει για 2η χρονιά η Άννα Κοκκίνου. Η παράσταση του Σφενδόνη εξερευνά τον Έρωτα μέσα από τους λόγους οκτώ ξεχωριστών προσωπικοτήτων της αθηναϊκής κοινωνίας.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα: 21 παγκόσμια επιτυχημένα έργα στη σκηνή

Η σεζόν 2025–2026 σηματοδοτεί την ελληνική πρεμιέρα μιας σειράς διεθνών και σύγχρονων έργων, από κλασικές αναγνώσεις μέχρι κινηματογραφικές μεταφορές, φέρνοντας στο κοινό νέες φωνές, πρωτοποριακές ιστορίες. Και για να είστε στην ώρα σας στη παράσταση και χωρίς άγχος, μπορείτε να μοιραστείτε ένα UberTaxi με τη παρέα σας και με την επιλογή του Split fare να διαμοιράσετε το τελικό κόστος του ταξί.

Αποκλειστικό: "Εραστή" του Πίντερ σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Κοέν

Στο θέατρο Μικρό Γκλόρια κάνει πρεμιέρα τον Νοέμβριο σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Κοέν το ευφυές ντουέτο για τον έρωτα.

Η θανατερά απολαυστική παράσταση που επιστρέφει για 11η χρονιά

Έντεκα χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, ο Γιώργος Γαλίτης αποδεικνύει πως οι έξυπνες κωμωδίες δεν πεθαίνουν ποτέ. "Τα ραδίκια ανάποδα" επιστρέφουν στο Altera Pars, πιο ζωντανά και ξεκαρδιστικά από ποτέ.