Το κενό αυτοπροσώπως

3

Πρωτότυπο μεσοαστικό νεο-μπουλβάρ, γραμμένο εν θερμώ, με φόντο τον Αύγουστο του ’15, θέλει τους Δάνη Κατρανίδη, Παναγιώτα Βλαντή και δύο νεότερους ηθοποιούς στους ιλαροτραγικούς ρόλους των υπαιτίων και των γόνων της κρίσης.

Το κενό αυτοπροσώπως

Πρωτότυπο μεσοαστικό νεο-μπουλβάρ, γραμμένο εν θερμώ, με φόντο τον Αύγουστο του ’15, θέλει τους Δάνη Κατρανίδη, Παναγιώτα Βλαντή και δύο νεότερους ηθοποιούς στους ιλαροτραγικούς ρόλους των υπαιτίων και των γόνων της κρίσης.

Το κενό αυτοπροσώπως - εικόνα 1

Ήδη από το «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης» (2008), ο Άκης Δήμου σατιρίζει οικεία ήθη και παθογένειες, επιτρέποντας στο ευτράπελο και την απιθανότητα να τα εμβολίσουν προς το κωμικό. Στο τωρινό έργο του δίνει τον υπότιτλο «μια κωμωδία για την ήττα» και εκθέτει τέσσερα πρόσωπα-πειραματόζωα της κρίσης, σε ένα αθηναϊκό διαμέρισμα, με φόντο τον Αύγουστο του ’15. Τα «ναι» και τα «όχι», τα άδεια ATM και οι αντιμνημονιακές πορείες γίνονται από τον Κωνσταντίνο Ρήγο το video-background της εύρυθμης παράστασής του. Με έξυπνες ατάκες και πρωτότυπες δραματουργικές συνθήκες αλλά και με μια αδυναμία διείσδυσης στον πυρήνα των θεματικών του, ο Δήμου γράφει εν θερμώ, εν μέσω του καλοκαιριού της δυσαρέσκειάς μας, ένα ιλαροτραγικό μεσοαστικό νεο-μπουλβάρ που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα αντίστοιχα, σύγχρονα γαλλικά^ τουναντίον, είναι πολύ πιο πρωτότυπο, λόγου χάρη, από το «Για όνομα…» ή από εκείνα του Φλοριάν Ζελέρ.

Το κενό αυτοπροσώπως - εικόνα 2

Ένα drug show στη Μαδρίτη, την Πρωτοχρονιά του ’14, μπλέκεται με την ιστορία ενός παιδιού αγνώστου πατρός, μια… φονική γραβάτα με ένα ερωτικό τρίο του ’93 και το τηλεφώνημα ενός ογκολόγου με ένα δείπνο με τηγανητά χέλια. Το κωμικό προκύπτει αναπόφευκτα, αλλά το γέλιο δεν ρέει αβίαστα. Η αίσθηση της ματαίωσης –ατομικής και συλλογικής– σκοτεινιάζει τα πάντα. Ο Δάνης Κατρανίδης και η Παναγιώτα Βλαντή εύστοχα ερμηνεύουν, αντίστοιχα, τον «βολεμένο» κριτικό θεάτρου και τη σνομπ σχεδιάστρια μόδας. Δίπλα τους, πειστικοί είναι οι Σίσσυ Τουμάση ως νεαρή «βοηθός» και ο Κώστας Κουνέλλας ως γκέι τεκνό.

Όμως η σκηνοθεσία μάλλον δεν ενθάρρυνε τη μεταξύ τους χημεία, ούτε γράπωσε το αμφίσημο ύφος του έργου, ενώ κάποια προβλήματα παρουσιάζει και η άρθρωση του λόγου. Χρειαζόταν περισσότερη θέρμη, ζέση, πύκνωση καθώς και μια αίσθηση του αναπόδραστου να καθηλώνει τα δύο ζευγάρια – εκείνο της μεταπολίτευσης κι εκείνο του «πρώτη φορά Αριστερά». Ίσως η υπερδραστηριότητα (ταχυλογία, μούτες, ηχηρά γέλια, «σκόρπισμα» στη σκηνή) να είναι άσκοπη. Οι αντι-ήρωες του Άκη Δήμου δεν χρειάζεται να περιφέρονται. Μάλλον είναι πλασμένοι για να «λιώνουν» στους καναπέδες τους – και ο νοών νοείτο.

ΠΟΛΗ ΘΕΑΤΡΟ Φωκαίας 4 & Αριστοτέλους 87, Πλ. Βικτωρίας, 2111828900. Διάρκεια 90΄. Μέχρι 31/1.

Περισσότερες πληροφορίες

Το κενό αυτοπροσώπως

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Μια κωμωδία για την ήττα με τέσσερις αντιηρωικούς χαρακτήρες να μετεωρίζονται ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον με φόντο τον Αύγουστο του 2015

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Σε αυτή την "Κουζίνα" ετοιμάζεται μια από τις hot παραστάσεις της σεζόν

Όλα περνούν από το στομάχι- και η ζωή δεν διαφέρει. Στην "Κουζίνα" του Άρνολντ Γουέσκερ, ο Γιώργος Κουτλής με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη στήνει ένα εκρηκτικό, μουσικό θέατρο για τον άνθρωπο που βράζει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
10/10/2025

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" με τη Ματσούκα και τον Πυρπασόπουλο – Νέες εντυπωσιακές φωτογραφίες από την παράσταση

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" έρχεται να βάλει τάξη, αναστάτωση και… έρωτα στο Embassy Theater με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη και οχτώ ακόμα ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Άρης Λάσκος για τη "Χαμένη άνοιξη": "Ας αναλάβουμε δράση. Να μην χαθεί άλλη Άνοιξη"

Πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο και διασκευάζει πρώτη φορά για το θέατρο τη το πολιτικό και υπαρξιακό μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα "Χαμένη Άνοιξη". Μια συζήτηση με τον Άρη Λάσκο για την παράσταση στο θέατρο Πορεία.

"Genica: ο πίδακας του αίματος μου"-Ο έρωτας του Αρτό που γεννά θέατρο

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης, μέσα από μια δεκαετία έρευνας πάνω στον Αντονέν Αρτό παρουσιάζουν το νέο τους έργο "Genica: ο πίδακας του αίματος μου" με πρωταγωνιστές τους Gene Gillette, Γεράσιμο Γεννατά και Βανέσα Αδαμοπούλου.

Murmuration στο Ηρώδειο: είδαμε τα σώματα να γίνονται ποίηση

Πενήντα σώματα, ένα συγχρονισμός, αέρας γεμάτος κίνηση. Το Murmuration ταξίδεψε χτες το βράδυ το Ηρώδειο σ' έναν ονειρικό κόσμο ακρίβειας, φωτός και μαγείας.

Πρεμιέρα για το "Ακρωτήρι" με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη

"Το ακρωτήρι" του Σαρ Γουάιτ επιστρέφει για δεύτερη σεζόν στο Θέατρο Ιλίσια, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου- με τη συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου και νέο παρτενέρ τον Νικόλα Παπαγιάννη.

"Big Top Fesrival"- Ένα σύγχρονο τσίρκο στήνει την τέντα του στο Γαλάτσι

Μια γιορτή για όλες τις ηλικίες, για όσους αγαπούν τη δημιουργία, την έκφραση και τη χαρά του "μαζί" είναι το Athens Big Top Festival και θα πραγματοποιηθεί 15 & 16 Νοεμβρίου.