Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις «Μέρες ολόκληρες στα δένδρα» της Μαργκερίτ Ντυράς και «Η ιστορία της Μαρί» του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.

Μέρες ολόκληρες στα δένδρα Αθηνόδωρος Πολυχρονίδης

Δεύτερος χρόνος επιτυχίας για μια παράσταση που απέδειξε πως το αληθινό θέατρο δεν κραυγάζει-ψιθυρίζει. Το θέατρο Εκστάν, πιστό στην αποστολή του να υπηρετεί τη βαθιά θεατρική συγκίνηση, επιστρέφει με τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς, μια από τις πιο σπουδαίες φωνές του ευρωπαϊκού λόγου, σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Ζαν-Πωλ Ντενιζόν, μαθητή και στενού συνεργάτη του Πήτερ Μπρουκ.

Η Ντυράς, μια συγγραφέας που έμαθε να γράφει με την ψυχή και τη σιωπή, παραδίδει ένα έργο για τη μητρική αγάπη, την ήττα, τη μνήμη και την αφοπλιστική τρυφερότητα απέναντι στην αποτυχία. Η ιστορία μιας μητέρας που δεν παύει να αγαπά έναν "χαμένο" γιο γίνεται καθρέφτης της δικής μας ανάγκης να πιστέψουμε στην ανθρώπινη ευαλωτότητα.

Μέρες ολόκληρες στα δένδρα
Αθηνόδωρος Πολυχρονίδης©

Η παράσταση του Εκστάν, με την Ελένη Παπαχρηστοπούλου, η οποία έκανε την μετάφραση και την διασκευή του έργου, τον Πέτρο Αποστολόπουλο, την Λουκία Λαγού και τον Λουκά Τζιάννη επιβεβαιώνει ότι υπάρχει ακόμη θέατρο που παραμένει συνεπές, ποιητικό και ζωντανό- θέατρο που δεν κυνηγά την εντύπωση, αλλά την αλήθεια. Θα σας συγκινήσει βαθιά το έργο της Μαργκερίτ Ντυράς που γράφτηκε το 1965 και είναι προσαρμογή του ομώνυμου μυθιστορήματος του 1954. Παίχτηκε στο θέατρο Οντεόν στο Παρίσι με την Μαντελέν Ρενώ σε σκηνοθεσία Ζαν – Λουί Μπαρώ. Το 1977 έγινε κινηματογραφική ταινία από την ίδια.

Η καθαρίστριας Μαρί

Μια ακόμα παράσταση, που θα σας συγκινήσει, παίζεται στο Εκστάν, "Η ιστορία της Μαρί", βασισμένη στο μοναδικό κείμενο του κορυφαίου φωτογράφου του μεσοπολέμου Ζωρζ Μπρασσάι. Επιστρέφει στο θέατρο της Πατησίων με την ίδια αυθεντικότητα και συναίσθημα που συγκίνησε κοινό και κριτικούς. Η σκηνοθεσία και τα σκηνικά υπογράφονται από τον Ζαν-Πωλ Ντενιζόν, φέρνοντας τη διαχρονική ποιότητα και την κοφτερή ευαισθησία ενός δημιουργού που γνωρίζει το βάθος του ανθρώπινου χαρακτήρα.

Η Ελένη Παπαχρηστοπούλου ενσαρκώνει την καθαρίστρια Μαρί, μια γυναίκα αγράμματη, σε ώριμη ηλικία, που ζει καθημερινά ανάμεσα στην αδικία, τη σκληρότητα και την υποκρισία της κοινωνικής ιεραρχίας. Κι όμως, μέσα από την αφέλεια, το αυθόρμητο χιούμορ και τη χαρά της για τη ζωή, η Μαρί αναδεικνύει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια με τρόπο που συγκινεί βαθιά. Το έργο φέρνει στο φως τη διαχρονική σύγκρουση ανάμεσα στην ασήμαντη φαινομενικά ύπαρξη και την καταπιεστική τάξη· ανάμεσα στην αδυναμία και τη δύναμη της ψυχής που αντιστέκεται.

Η ιστορία της Μαρί

Η παράσταση δεν είναι απλώς αστεία· είναι μια γιορτή της ζωής μέσα στην καθημερινή σκληρότητα, μια υπενθύμιση πως η αξιοπρέπεια, η αγάπη και το χιούμορ μπορούν να ανθίσουν ακόμα και στον πιο ασήμαντο χώρο. Μέσα από το βλέμμα του Μπρασσάι και τη σκηνοθετική ματιά του Ντενιζόν, η Καθαρίστρια Μαρί γίνεται σύμβολο μιας τέχνης που παραμένει συνεπής, πιστή στον άνθρωπο και στη ζωή, υπενθυμίζοντάς μας πως το θέατρο μπορεί να συγκινεί χωρίς επιτήδευση.

Περισσότερες πληροφορίες

Μέρες ολόκληρες στα δένδρα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 95 '

Την υπερβολική αγάπη μιας μητέρας για τον «αποτυχημένο» γιο της πραγματεύεται το βαθιά ανθρώπινο και ενδοσκοπικό θεατρικό έργο που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του 1954, το οποίο μάλιστα μεταφέρθηκε στο σινεμά από την ίδια τη συγγραφέα το 1977. Ο γιος περνούσε τις μέρες του ως παιδί σκαρφαλώνοντας στα δέντρα για να βρει φωλιές. Η μητέρα δεν παύει μέχρι το τέλος να λέει ότι είναι περήφανη που αγαπάει αυτό το παιδί, που δεν έμοιαζε με τ’ άλλα που «πέτυχαν» στη ζωή.

Η ιστορία της Μαρί

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 60 '

Στο κωμικό έργο οι ένοικοι μιας πολυκατοικίας προσάπτουν στην καθαρίστρια Μαρί που διαμένει στο δωμάτιο υπηρεσίας την κατηγορία της ερωτικής ασυδοσίας με σκοπό να τη διώξουν.

Εκστάν

Καυταντζόγλου 5, Πατήσια

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Οι θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 23 έως 29/10 και ξεχωρίζουν.

Το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας δείχνει τη νέα του δυναμική παρουσία με πλούσιες φθινοπωρινές δράσεις

Με τις νέες πρωτοβουλίες της Τζένης Αργυρίους σηματοδοτείται μια νέα εποχή για το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, ένα κέντρο ανοιχτό, δημιουργικό, σε συνεχή διάλογο με τον κόσμο. Αυτές είναι οι Φθινοπωρινές Δράσεις.

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε δύο εμβληματικούς ρόλους

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή, ερμηνεύοντας δύο σπουδαίους ρόλους που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανδρικής ψυχής, την αγωνία, την εξουσία και την αναζήτηση ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης επιστρέφει στον Σταυρό του Νότου με νέα σατιρική παράσταση

Ζάμπρας, Θεοδωρόπουλος, Φουντούλης και Ρούπος στήνουν μαζί του μια επιχείρηση γέλιου.

"Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα"-Ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιστρέφει με μια παράσταση για το τίμημα της ελευθερίας

Ένα έργο στοχαστικό, συγκινητικό και απολαυστικά αιχμηρό φέρνει στη σκηνή ο Θωμάς Μοσχόπουλος με πρωταγωνιστές τους Ορφέα Αυγουστίδη και Ευγενία Σαμαρά.