"Ορέστεια του Στρίντμπεργκ": Μια κωμικοτραγική ματιά στις κοινωνικές αξίες

Η Λένα Κιτσοπούλου συνδυάζει μοναδικά τη μαύρη κωμωδία με τον κυνισμό και τις σκληρές αλήθειες, δημιουργώντας μια ιδιαίτερη σκηνική εμπειρία στην «Ορέστεια του Στρίντμπεργκ» στο θέατρο Άνεσις.

Ορέστεια του Στρίντμπεργκ Κιτσοπούλου ©Patroklos_Skafidas

Η Λένα Κιτσοπούλου μέσα από το νέο της έργο, την "Ορέστεια του Στρίντμπεργκ", πυρπολεί τα στερεότυπα που περιβάλλουν τη συμβίωση και το γάμο, δημιουργώντας μια σύνθεση τριών έργων του Σουηδού δραματουργού Αυγούστου Στρίντμπεργκ: "Ο Χορός του Θανάτου", "Οι Δανειστές" και "Η Πιο Δυνατή". Ο Στρίντμπεργκ εμβάθυνε σε ζητήματα κοινωνικής και ατομικής δικαιοσύνης, όπως και η αισχυλική Ορέστεια, που εστιάζει στη μετάβαση από την εκδίκηση στη δικαιοσύνη. Η Κιτσοπούλου προσεγγίζει τα κοινά αυτά στοιχεία με σύγχρονη κριτική ματιά, αναδεικνύοντας την πάλη της ανθρώπινης φύσης ενάντια στη βία και τα τραγικά διλήμματα στις σχέσεις.

Ορέστεια του Στρίντμπεργκ Κιτσοπούλου
©Patroklos_Skafidas

Σε ένα σκηνικό από ξύλο, που σχεδίασε η Μαγδαληνή Αυγερινού, ο πενταμελής θίασος — Χρήστος Σαπουντζής, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Χρήστος Μαλάκης, Μαρία Μοσχούρη και Γιάννης Μπαριτάκης — ζωντανεύει αυτή την επίγεια "κόλαση" της καθημερινής συμβίωσης υπό τη σκηνοθεσία της ίδιας της Κιτσοπούλου. Η πλοκή θυμίζει κακό ανέκδοτο: ένα ζευγάρι, ύστερα από 25 χρόνια γάμου, μένει μαζί από συνήθεια, αποκαλύπτοντας τα σκοτεινά και οδυνηρά βάθη της σχέσης τους. Οι συγκρούσεις τους διερευνούν την αγάπη και το γάμο με μαύρο χιούμορ και ένταση, φέρνοντας στο προσκήνιο την εξουσία και τον πόνο, που συχνά ενυπάρχουν στην αγάπη σύμφωνα με τον Στρίντμπεργκ.

Ορέστεια του Στρίντμπεργκ Κιτσοπούλου
©Patroklos_Skafidas

Η παράσταση έχει μια γλυκόπικρη αίσθηση. Οι ηθοποιοί εκφράζουν ωμά συναισθήματα, πίσω από τα οποία υποβόσκει ένα αδιόρατο μαράζι, ένα τραύμα που δεν θεραπεύτηκε ποτέ. Τα χαμόγελα των ηρώων κρύβουν τον πόνο, τις αμφιβολίες, και την ανάγκη για επιβίωση, ακόμα κι όταν η απελπισία κυριαρχεί.

Ορέστεια του Στρίντμπεργκ Κιτσοπούλου
©Patroklos_Skafidas

Οι ηχητικές αντιθέσεις της μουσικής του ECATI και οι ατμοσφαιρικοί φωτισμοί του Νίκου Βλασσόπουλου αποτυπώνουν τις λεπτομέρειες αυτού του υπαρξιακού δράματος, ενισχύοντας τη δραματική και κωμικοτραγική διάθεση. Η κωμική πλευρά κάποιων σκηνών δεν ελαφρύνει το θέμα, αλλά το κάνει πιο έντονα συνειδητό, καθιστώντας το κοινό συμμέτοχο σε μια αξέχαστη θεατρική εμπειρία.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 140 '

Στο νέο της έργο, η ιδιοσυγκρασιακή δημιουργός αντλεί έμπνευση και συνδυάζει/αποδομεί/κατακρεουργεί τα τρία έργα του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ «Ο χορός του θανάτου», «Οι δανειστές», «Η πιο δυνατή», για να μιλήσει για τον έρωτα, την αγάπη, το γάμο και τη συμβίωση. Σε ένα σκηνικό από ξύλο ζωντανεύει αυτή η επίγεια "κόλαση" της καθημερινής συμβίωσης όπου ένα ζευγάρι, ύστερα από 25 χρόνια γάμου, μένει μαζί από συνήθεια, αποκαλύπτοντας τα σκοτεινά και οδυνηρά βάθη της σχέσης τους. Οι συγκρούσεις τους διερευνούν την αγάπη και το γάμο με μαύρο χιούμορ και ένταση, φέρνοντας στο προσκήνιο την εξουσία και τον πόνο, που συχνά ενυπάρχουν στην αγάπη σύμφωνα με τον Στρίντμπεργκ.

Άνεσις

Λεωφ. Κηφισίας 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

"Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" από τον Αντώνη Καλομοιράκη

Η ευρέως γνωστή από τον κινηματογράφο κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου "Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" κάνει πρεμιέρα στην Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου - Καλαμπόκη.

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ξανασυναντά το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" – και γίνεται sold out πριν καν αρχίσει

Ξεκίνησε η προπώληση για το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝ, και τα εισιτήρια εξαφανίστηκαν σε χρόνο ρεκόρ. Απολύτως αναμενόμενο καθώς αυτή η παράσταση που έχει την υπογραφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου είναι μια συνάντηση τιτάνων της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας.