Master Class

4

Ένα έργο εμπνευσμένο από τη ζωή και την προσωπικότητα της ντίβας της όπερας Μαρίας Κάλλας δίνει το βήμα στη Μαρία Ναυπλιώτου για μια καθηλωτική ερμηνεία-κατάθεση ψυχής.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Master Class

Ένα έργο εμπνευσμένο από τη ζωή και την προσωπικότητα της ντίβας της όπερας Μαρίας Κάλλας δίνει το βήμα στη Μαρία Ναυπλιώτου για μια καθηλωτική ερμηνεία-κατάθεση ψυχής.

Master Class - εικόνα 1

Η αλήθεια είναι πως η Ναυπλιώτου δεν χρειαζόταν τη συγκεκριμένη παράσταση για να αποδείξει πόσο σπουδαία ηθοποιός είναι, εδώ όμως έχει όλο το πεδίο δικό της για να το επιβεβαιώσει. Αν και το έργο του Αμερικανού συγγραφέα δεν είναι μονόλογος, βασίζεται εξολοκλήρου στην πρωταγωνίστριά του, δηλαδή στην ηθοποιό που καλείται να ερμηνεύσει τη Μαρία Κάλλας. Ο ΜακΝάλι, ξεκινώντας από ένα πραγματικό γεγονός, τη σειρά μαθημάτων που παρέδωσε η σπουδαία σοπράνο σε σπουδαστές λυρικού θεάτρου στα τέλη της δεκαετίας του 1970, ανασύνθεσε για τη σκηνή ένα από αυτά τα μαθήματα, χρησιμοποιώντας το στην ουσία ως αφορμή για να επικεντρωθεί στην ηρωίδα, την επαγγελματία και τη γυναίκα Κάλλας. Έτσι η παρουσία της πρωταγωνίστριας είναι που δίνει τον τόνο και ορίζει το αποτέλεσμα.

Όσον αφορά λοιπόν το συγκεκριμένο αποτέλεσμα, η Μαρία Ναυπλιώτου έρχεται να ενσαρκώσει όλες τις κλισέ εκφράσεις που ακολουθούν μια σπουδαία ερμηνεία: «υποκριτικός άθλος», «ερμηνεία-σταθμός», «τέρας υποκριτικής» κ.ο.κ. Δίνεται ολόψυχα, με παράφορο αλλά αξιοσημείωτα ελεγχόμενο πάθος, συγκλονιστική συναισθηματική γκάμα και με μια ερμηνεία βγαλμένη μέσα από τα σπλάχνα της, σε αυτήν τη γυναίκα, που παρουσιάζεται μαζί νάρκισσος και ανασφαλής, κλονισμένη γυναίκα κι επηρμένη ντίβα, θηριώδης καλλιτέχνις κι ευάλωτη προσωπικότητα.

Master Class - εικόνα 2

Τα άλλα πρόσωπα του έργου, ο πιανίστας και οι τρεις σπουδαστές που έρχονται για ακρόαση, λειτουργούν περισσότερο ως εργαλεία για να προωθηθεί η δράση, για να προκύψει ο χείμαρρος από τις εξομολογήσεις, τις οδηγίες, τις νουθεσίες και τις αναμνήσεις που κατακλύζουν τη σκηνή. Το δόσιμο στην τέχνη της όπερας, ο συνεχής αγώνας και ο σκληρός ανταγωνισμός, το άγχος να κερδηθεί η εύνοια του κοινού, το ένθερμο πάθος σε αντιπαραβολή με την επιπόλαιη αντιμετώπιση των νέων τραγουδιστών εναλλάσσονται με τα επώδυνα προσωπικά βιώματα της ηρωίδας, που κορυφώνονται στις σπαρακτικές αναφορές στον Αριστοτέλη Ωνάση και τον αδικαίωτο έρωτα που έζησε μαζί του.

Master Class - εικόνα 3

Η σκηνοθεσία δίνει χώρο και δημιουργεί τις συνθήκες γι’ αυτήν τη σπουδαία ερμηνεία, ενώ αντιμετωπίζει έξυπνα και τη μουσική, καθώς δεν προχωράει σε υπέρμετρη χρήση της, αλλά την κρατάει για τα σημεία εκείνα που τροφοδοτούν και συνοδεύουν τα πιο συγκλονιστικά από τα φλας μπακ στα οποία ανατρέχει η ηρωίδα. Σε δεύτερο επίπεδο, είναι επαινετή η επιθυμία του Παπασπηλιόπουλου να μην αφήσει τους υπόλοιπους ρόλους στο ημίφως και να διαρρήξει το «βαρύ» κλίμα της παράστασης με κωμικούς τόνους.

Δίπλα όμως στις ωραίες, ευαίσθητες παρουσίες των Πέτρου Μπούρα (πιανίστας) και Νικόλα Μαραζιώτη (τενόρος) ξενίζει η φαρσική, σχεδόν γκροτέσκα αντιμετώπιση των δύο σπουδαστριών, ειδικά της δεύτερης (Βάσια Ζαχαροπούλου, Λητώ Μεσσήνη), ενώ και το «αβαντάζ» που δίνεται στον μικρό ρόλο του βοηθού σκηνής (Βαγγέλης Δαούσης), αν και ξεκινάει ωραία, ξεφεύγει κάπως από το μέτρο. Διακριτικότατη η παρουσία του σκηνικού (Όλγα Μπρούμα) και των φωτισμών (Νίκος Βλασόπουλος), υποχωρούν στο εκτόπισμα της ηθοποιού, η οποία λάμπει στο κοστούμι του Βασίλη Ζούλια.

ΜΙΚΡΟ ΧΟΡΝ Αμερικής 10, Κολωνάκι, 2118005141. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Master Class

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Ένας μονόλογος-πρόκληση για κάθε ηθοποιό αυτός της Μαρίας Κάλλας, αυτοβιογραφικός, αποκαλυπτικός για τα μυστικά της όπερας και της μεγάλης ντίβας, βασισμένος στο σεμινάριο που δίδαξε στη Μουσική Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης το 1970.

Μικρό Χορν

Αμερικής 10

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η δίκη

Ο Άρης Μπινιάρης προσεγγίζει το έργο του Κάφκα μέσα από τη μουσική φόρμα και προτείνει μια υπαρξιακή ανάγνωση, μετατοπίζοντας το βάρος από το πολιτικό στο υπαρξιακό πεδίο. | Powered by Uber

24/12/2025

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber

Αυτοί είναι οι νικητές των πρώτων βραβείων του D-Athens Διονύσια Greek 2025

Δείτε σε ποιους απονεμήθηκαν τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής, οι έπαινοι, αλλά και τα Βραβεία Κοινού, στην πρώτη διοργάνωση του νέου θεσμού.