Είδαμε την "Taverna Miresia": Μια βουβή παράσταση για την απουσία

Η μοναδική παράσταση-μοιρολόι του Mario Banushi επέστρεψε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Τaverna Miresia-Mario, Bella, Anastasia NasiaStouraiti©

Η παράσταση "Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia" του Mario Banushi, αφού ταξίδεψε σε Ιταλία, Ελβετία, Ρουμανία, Γερμανία, Βέλγιο, Καναδά, Βρετανία και Ταϊβάν, επέστρεψε στην Ελλάδα στο πλαίσιο της νέας δέσμης δράσεων του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με τίτλο "Φθινόπωρο - ΑΠΟΗΧΟΙ". Η παράσταση ανεβαίνει στην σκηνή -ευτυχώς- για τρίτη φορά έως τις 29 Δεκεμβρίου 2025, δίνοντας την ευκαιρία σε όσους δεν είχαν προλάβει να τη δουν. Πρόκειται για το τελευταίο μέρος της τριλογίας που ξεκίνησε με τη "Ragada" και συνεχίστηκε με το "Goodbye, Lindita". Η παράσταση παρουσιάζεται έως τις 29 Δεκεμβρίου 2025 στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Taverna Miresia - Mario, Bella, Anastasia Φεστιβάλ Αθηνών
Theofilos Tsimas©

Μια φωτεινή επιγραφή, που θυμίζει εκείνες των παλιών επαρχιακών ταβερνών, φωτίζει τη σκηνή και εισάγει το κοινό στον κόσμο του Banushi. Η "Taverna Miresia", που στα αλβανικά σημαίνει Ταβέρνα Καλοσύνη, αποτελεί τον τόπο της οικογενειακής μνήμης του δημιουργού. Τα ονόματα Mario, Bella και Anastasia είναι τα ονόματα του ίδιου και των δύο αδελφών του. Ο πατέρας, ιδιοκτήτης της ταβέρνας, πεθαίνει ξαφνικά, αφήνοντας πίσω του τη μητέρα, τη μητριά, τον γιο και τις δύο κόρες — και μαζί τους ένα τεράστιο κενό. Ένα κενό που κάθε μέλος της οικογένειας προσπαθεί να καλύψει με τον δικό του τρόπο.

Taverna Miresia - Mario, Bella, Anastasia Φεστιβάλ Αθηνών
Theofilos Tsimas©

Η δράση εκτυλίσσεται στο μπάνιο, έναν χώρο ταυτόχρονα κλειστό και βαθιά προσωπικό, όπου ο κάθε χαρακτήρας νιώθει ελεύθερος να είναι ο εαυτός του: θρηνούν, τρώνε, θυμώνουν, εκφράζουν απόγνωση ή φιλαρέσκειά. Ο χώρος είναι φορτισμένος με σύμβολα: τα μαύρα ρούχα του γιου, οι άδειες καρέκλες της ταβέρνας που άλλοτε έσφυζαν από ζωή, μια καρέκλα με το πανωφόρι του νεκρού, το χώμα κάτω από το οποίο αναπαύεται, ένας καθρέφτης που αντανακλά τον εσωτερικό κόσμο των πρωταγωνιστών. Μια λάμπα φωτίζει τη συναισθηματική ένταση κάθε χαρακτήρα, ρυθμιζόμενη από τον ίδιο, ενώ το τρεχούμενο νερό λειτουργεί παρηγορητικά, σαν καταφύγιο.

Taverna Miresia
@Nasia Stouraiti

Στην παράσταση δεν ακούγεται καμία φωνή. Τα σώματα είναι αυτά που κουβαλούν όλο τον πόνο, τη μοναξιά και τη θλίψη. Σώματα που συσπώνται στον ρυθμό της απώλειας, κλαίνε, σέρνονται, αγκαλιάζονται, παλεύουν. Το μοιρολόι της Σαβίνας Γιαννάτου, ένα ηπειρώτικο μοιρολόι από τις μνήμες της γιαγιάς του Banushi, που ακούγεται στην αρχή και στο τέλος του έργου, είναι ανατριχιαστικό. Μέσα από αυτό εκφράζονται όσα δεν μπορούν να ειπωθούν: η υπαρξιακή αγωνία που γεννιέται από το ανεξήγητο του θανάτου ενός αγαπημένου προσώπου.

Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia Μάριο Μπανούσι Φεστιβάλ Αθηνών
Theofilos Tsimas©

Κι όμως, η φύση αναγεννάται, καθώς ο κύκλος της ζωής δεν σταματά ποτέ. Τα στάχυα μεγαλώνουν και μέσα από τη γη αναδύεται ένα μεταφυσικό ον. Ο θάνατος λειτουργεί μεταμορφωτικά· το βίωμα της απώλειας μετουσιώνεται σε μια νέα, απροσδιόριστη ακόμα, μορφή και ανοίγει, τελικά, τον δρόμο προς τη ζωή. Η "Taverna Miresia" είναι μια παράσταση βαθιά προσωπική που στρέφει το βλέμμα στο παρελθόν με ειλικρίνεια, αναζητώντας τον εξαγνισμό και τη γαλήνη απέναντι στο βάρος της μνήμης.

Πληροφορίες
Ώρα έναρξης: 21.00
Εισιτήρια: από 12€
Προπώληση στο more

Πειραιώς 260 - Χώρος Η - Ταύρος

Περισσότερες πληροφορίες

Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia

  • Performance
  • Διάρκεια: 70 '

Μια φωτεινή επιγραφή ενός εστιατορίου στην Αλβανία φωτίζει την ιστορία μιας οικογένειας. Ένα απρόοπτο γεγονός που εκτυλίσσεται υπό το φως της φέρνει τα άτομα αντιμέτωπα με την απουσία του πατέρα (του ιδιοκτήτη της ταβέρνας) που έχει πεθάνει. Τι ακόμα μένει να φωτίσει αυτή η ταμπέλα; Μια επιστροφή στη χώρα της παιδικής ηλικίας. Στην εποχή όπου η χαρά εναλλάσσεται με την απόγνωση και ένα πιάτο φαγητό ισοδυναμεί με φροντίδα. Το οικογενειακό τραπέζι με τις άδειες πια καρέκλες. Μια συνειρμική ακολουθία από εικόνες, θραύσματα από αναμνήσεις και από όσα δεν πρόλαβαν να ειπωθούν. Αποχαιρετισμός στον πατέρα και καλωσόρισμα στην ενηλικίωση και τις υπαρξιακές ανησυχίες που τη συνοδεύουν.

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η "Ηλέκτρα εντός" του θεάτρου Πορεία

Ο Δημήτρης Τάρλοου συνεχίζει τη σκηνοθετική του εργασία πάνω στη σοφόκλεια τραγωδία, την οποία παρουσίασε το περασμένο καλοκαίρι, και την προσαρμόζει στις ανάγκες του κλειστού χώρου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
18/12/2025

"Ο Αλαντίν και τα μαγικά Χριστούγεννα": Insider ξενάγηση στο υπερθέαμα

Από τις 20 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο "Αλαντίν" ζωντανεύει με μαγεία και χριστουγεννιάτικο φως. Μιλήσαμε με τις σκηνοθέτριες Σοφία Σπυράτου και Χλόη Μάντζαρη, και μας αποκάλυψαν το παρασκήνιο, τα ταλέντα της παράστασης και το όραμά τους.

Νέες ημερομηνίες το 2026 για τον "Μαγεμένο βοσκό" των bijoux de kant

Το δραματικό ειδύλλιο του Σπυρίδωνος Περεσιάδη για την καταλυτική δύναμη του έρωτα συνεχίζεται από τους bijoux de kant και τον σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη.

Άσπρο μαύρο

Ο Ζερόμ Καλούτα και ο Αντώνης Καφετζόπουλος συγκρούονται στο έργο του Κόρμακ ΜακΚάρθι, σε μια πυκνή, υπαρξιακή αναμέτρηση πίστης, απόγνωσης και ανθρώπινης αντοχής. | Powerd by Uber

Η Κουζίνα

Μια κουζίνα-καζάνι που κοχλάζει επί σκηνής αποκαλύπτει τη σκοτεινή πλευρά της εργασιακής πραγματικότητας. Η παράσταση του Γιώργου Κουτλή έχει ορμή και παλμό (και έναν σαρωτικό Μιχάλη Σαράντη), αλλά και εντάσεις που θα άξιζε να κατεβούν. | Powered by Uber

Το "Hotel Amour" παίρνει παράταση για 2026 στο Ακροπόλ

Συνεχίζεται σε νέα μέρα και ώρα το 2026 το 'Hotel Amour' των Γεράσιμου Ευαγγελάτου και Θέμη Καραμουρατίδη, για ακόμα περισσότερες νύχτες όπου όλα επιτρέπονται.

"Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα!": Μια ξέφρενη κωμωδία που γεμίζει το Coronet με γέλιο

Η "Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα!" του Χάρη Ρώμα είναι πολλά περισσότερα από μια ακόμα κωμωδία, είναι ένα sold out φαινόμενο.