Ελίνα Γιουνανλή©
"Τα άνθη του κακού"
Ο Σέρχιο Μπλάνκο επιστρέφει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου με τον μονόλογο "Τα άνθη του κακού ή Η γιορτή της βίας", μετά την επιτυχία του "Μια άλλη Θήβα". Γραμμένο το 2017, το έργο συνδυάζει προσωπική εμπειρία και μυθοπλασία, διερευνώντας τα όρια της βίας μέσα από την αυτομυθοπλασία. Ο Μπλάνκο αναλύει τον πίνακα του Ρέμπραντ "Η τύφλωση του Σαμψών", κινώντας την αφήγηση μεταξύ αλήθειας και φαντασίας. Στον ρόλο του εμφανίζεται η Δέσποινα Σαραφείδου, με σκηνοθεσία Μπλάνκο (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 1/12).

"Μακριά νύχτα στην γη του Νοντ"
Το έργο του Ντάνκαν Γκράχαμ σε σκηνοθεσία Χρυσοβαλάντη Κωστόπουλου μεταφέρει το κοινό στην αχανή αυστραλιανή ενδοχώρα. Δύο αδέλφια, ο Κέιν και ο Άαρον, συναντιούνται μετά από δέκα χρόνια στο πατρικό τους, την ώρα που ο πατέρας πεθαίνει. Η σύγκρουση, οι ενοχές και η πίκρα κυριαρχούν, καθώς αναζητούν συγχώρεση και επανασύνδεση. Με ζωντανή, συγκινητική ένταση, το έργο εξερευνά οικογενειακές σχέσεις, προσωπικές αποτυχίες και τη δυνατότητα υπέρβασης μπροστά στο αναμενόμενο τέλος. Παίζουν Κίμωνας Δούσης και Χρυσοβαλάντης Κωστόπουλος (Αγγέλων Βήμα, από 3/12).
Ιωάννης Κωνσταντινίδης©

"Μνήμη/Λήθη"
Η σκηνοθέτις και ηθοποιός Αλίκη Στενού, μετά την πρόσφατη συνεργασία της στο Piccolo Teatro di Milano και την καλλιτεχνική φιλοξενία μέσω του Εθνικού Θεάτρου, εστιάζει σε έργα που διερευνούν την ανθρώπινη ύπαρξη, τη μνήμη και τις αθέατες πτυχές του χρόνου. Στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη δημιουργεί ένα σκηνικό τοπίο όπου συνυπάρχουν ακινησία, θόρυβος και σιωπή, με ζωντανή μουσική από Νίκο Τουλιάτο, Χαρά Γκρέκα και ερμηνείες Αντωνίας Μαθιουλάκη, Αθηνάς Μαρίας Παυλή. (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά – Φουαγιέ, από 28/11)

"Ο τέλειος φόνος"
Το θρυλικό αστυνομικό θρίλερ "Ο τέλειος φόνος", βασισμένο στο "Dial M for Murder" του Frederick Knott και την κινηματογραφική εκδοχή του Άλφρεντ Χίτσκοκ, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Γιώργου Φρατζεσκάκη, με τους Θάνο Καληώρα, Αλεξάνδρα Ούστα, Γιώργο Φρατζεσκάκη, Χρήστο Μάντακα, Παναγιώτη Κατσίκη. Ο Τόνι Γουέντις, πρώην πρωταθλητής τένις, ανακαλύπτει την προδοσία της συζύγου του και σχεδιάζει να τη σκοτώσει για να κληρονομήσει την περιουσία της, αναθέτοντας το έγκλημα στον Τσαρλς Σουάν. Το έργο ξεχειλίζει αγωνία, ανατροπές και ψυχολογική ένταση. (Eliart, από 28/11)
Προπωλήσεις εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Μνήμη θολή
Στο νέο έργο της δημιουργού για την απώλεια της μνήμης και την αγάπη, μια γυναίκα αρρωσταίνει από άνοια και ο άντρας της αναγκάζεται να τη βάλει σε κλινική, μετά από σαράντα χρόνια κοινής ζωής. Εκείνη το σκάει και βρίσκει ένα διαφορετικό καταφύγιο. Δύο πρόσωπα, η «φοιτήτρια» και ο «ξένος» μπλέκονται στην ιστορία που ζωντανεύει σε μια παράσταση με δομή κινηματογραφικής ταινίας μυστηρίου, με μουσική υπόκρουση από την «Media Luz» του Λουκιανού Κηλαηδόνη.
Μακριά νύχτα στη Γη του Νοντ
Στην αχανή Αυστραλιανή ενδοχώρα, σε μια οικογενειακή μονάδα εκτροφής προβάτων, δύο αδέλφια, ο Κέιν και ο Άαρον συναντιούνται ξανά δέκα χρόνια μετά, με τον πατέρα τους να πεθαίνει από λευχαιμία στο διπλανό δωμάτιο. Ο μεγαλύτερος, ο Κέιν, με την εύνοια και την στήριξη της οικογένειας, σπούδασε, έγινε δικηγόρος, εγκαταστάθηκε στην μεγάλη πόλη, παντρεύτηκε και απέκτησε έναν γιο. Παρόλα τα προσόντα και τις προσπάθειές του, επιστρέφει απόψε στα πάτρια χώματα οικονομικά κατεστραμμένος αφήνοντας πίσω του μια οικογένεια διαλυμένη από δικό του φταίξιμο. Επιστρέφει με ενοχές φυγά και αίσθηση ανθρώπου που δεν ανήκει πουθενά. Ο μικρότερος, ο Άαρον, που θεωρήθηκε λιγότερων προσόντων και, άρα, όχι άξιος να επενδυθούν σ’ αυτόν χρήματα για σπουδές, παρέμεινε για πάντα στο χωριό, με ανταμοιβή την προοπτική να αποκτήσει την μονάδα, όταν ο πατέρας λείψει. Η απομόνωση μαζί με την περιορισμένη του ευφυΐα τον έχουν κάνει ευερέθιστο και αντικοινωνικό και η αίσθηση της υποχρέωσής του να μείνει δέσμιος στο αγρόκτημα και χωρίς προσωπική ζωή τον έχει γεμίσει πίκρα.
Ο τέλειος φόνος
Βασισμένη στο θρυλικό αστυνομικό θρίλερ «Dial M for Murder» του Φρέντερικ Νοτ, την κινηματογραφική επιτυχία που σκηνοθέτησε ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, η παράσταση παρακολουθεί ένα αγωνιώδες ψυχολογικό δράμα. Ο Τόνι Γουέντις, πρώην πρωταθλητής του τένις, ανακαλύπτει ότι η σύζυγός του, Μάργκο, τον απατά με τον Μαρκ Χάλιντεϊ, συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων. Ο Γουέντις αποφασίζει να ξεφορτωθεί τη σύζυγό του για να κληρονομήσει την περιουσία της και, προκειμένου να μην κινήσει τις υποψίες της αστυνομίας, αναθέτει τη δολοφονία της στον Τσαρλς Σουάν – ένα παλιό γνωστό του με βεβαρημένο παρελθόν. Με όπλα τον εκβιασμό και οικονομική αποζημίωση, ο Γουέντις αναγκάζει τον Σουάν να σκοτώσει τη γυναίκα του, σχεδιάζοντας έτσι το τέλειο έγκλημα.
Τα άνθη του κακού
Ποιητικό και προκλητικό, με αναφορές στον Μποντλέρ, το νέο έργο του Καταλανού Σέρχιο Μπλάνκο μιλά για την τέχνη, την ενοχή και την αλήθεια του καλλιτέχνη. Ο μονόλογος αυτός συνεχίζει την διερεύνηση του Μπλάνκο γύρω από τα όρια της βίας, μέσα από την «αυτομυθοπλασία». Στο έργο ο συγγραφέας στέκεται μπροστά στον εμβληματικό πίνακα του Ρέμπραντ «Η τύφλωση του Σαμψών από τους Φιλισταίους» και ξεκινάει μια διάλεξη περί βίας. Η εισήγησή του είναι τολμηρή και κινείται μεταξύ αλήθειας και επινόησης, χωρίς να διακρίνεται με σαφήνεια η πραγματικότητα από τη φαντασία. Η ηθοποιός εντείνει το παιχνίδι αποστασιοποίησης και τη θεατρικότητα της διάλεξης, παρασύροντας το κοινό σε μια εμπειρία απρόβλεπτη και συναρπαστική.

