Η "Linda" της διπλανής πόρτας
Αν σας αρέσουν τα έργα κοινωνικού προβληματισμού, προλάβετε τη "Linda", στο Θέατρο επί Κολωνώ. Πρόκειται για ένα σύγχρονο δράμα, που μας σύστησε σε πανελλήνια πρώτη η Ελένη Σκότη και μιλάει για τις προκλήσεις -ηλικιακό ρατσισμό και δεσμεύσεις των προτύπων ομορφιάς-, που αντιμετωπίζουν οι σημερινές γυναίκες.
Ηρωίδα είναι μία επιτυχημένη διαφημίστρια που βλέπει τη ζωή και την καριέρα της να αλλάζουν ραγδαία, όταν αντικαθίσταται από μία νεότερη συνάδερφο, ενώ παράλληλα η οικογενειακή της ζωή περνάει τη δική της κρίση.
Η παράσταση ανεβαίνει για δεύτερη σεζόν και φέτος το ρόλο της Linda ερμηνεύει η Μυρτώ Αλικάκη. Mαζί της απολαμβάνουμε τους Μιχάλη Μαρκάτη, Χριστίνα Μαριάνου, Ηρώ Πεκτέση, Γιώργο Σαββίδη, Μαριέλα Δουμπού καθώς και (από την οθόνη) τον ΄Άλκη Κούρκουλο. Τα σκηνικά είναι του Γιώργου Χατζηνικολάου, τα κοστούμια της Μαρίας Αναματερού, οι φωτισμοί του Αντώνη Παναγιωτόπουλου και η μουσική & ο σχεδιασμός ήχου του Αντώνη Παπακωνσταντίνου.

Sold out και στο ράφι και στο σανίδι
Ένα από τα πιο αγαπημένα, πολυδιαβασμένα βιβλία των Ελλήνων αναγνωστών είναι το "΄Όταν έκλαψε ο Νίτσε" του Ίρβιν Γιάλομ. Αυτή η μυθοπλαστική συνάντηση τριών κορυφαίων προσωπικοτήτων του 19ου αι. (Νίτσε, Φρόιντ, δρ Μπρόιερ) έδωσε το υλικό στην παράσταση των Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου, που λατρεύτηκε τόσο όταν πρωτοανέβηκε 14 χρόνια πριν όσο και πέρυσι που επέστρεψε.
Ο Γιάλομ έχει συνθέσει μία συναρπαστική ιστορία αμοιβαίας θεραπείας, (ανδρικής) φιλίας και ανθρώπινης επαφής, την οποία ερμηνεύει και φέτος (στο θέατρο Πορεία at Victoria) μία πραγματική dream team: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Φρίντριχ Νίτσε), Γιάννης Κότσιφας (Γιόζεφ Μπρόιερ) και Μάνος Βαβαδάκης (Ζίγκμουντ Φρόιντ). Το σκηνικό και τα κοστούμια είναι της Ελένης Μανωλοπούλου, η μουσική του Κορνήλιου Σελαμσή και οι φωτισμοί του Αλέκου Αναστασίου.

΄Ένας "Δον Ζουάν" της εποχής μας
Εκρηκτικός και πολυτάλαντος, ο Πάνος Βλάχος ερμηνεύει για δεύτερη σεζόν στο θέατρο Βεάκη έναν σύγχρονο "Δον Ζουάν", δηλαδή έναν άνεργο καλλιτέχνη, στο έργο που συνυπογράφει με τη Λητώ Τριανταφυλλίδου. Η ανδρική ταυτότητα, οι σχέσεις την εποχή των social media, η πατριαρχία, η απουσία ιδεολογιών είναι μερικές από τις θεματικές που απασχολούν τους δύο συγγραφείς, τις οποίες ενσωματώνουν σε μία παράσταση ξεχωριστού ύφους, σε σκηνοθεσία Λητώς Τριανταφυλλίδου.
Τόπος δράσης είναι ένα μπαρ τρίτης διαλογής, ιδιοκτήτης ο πατέρας του Δον Ζουάν, ένας τυπικός Έλληνας "παλαιάς κοπής", και αφετηρία της ιστορίας η διάλυση του παρ’ ολίγον γάμου του ήρωα με την Ελβίρα, καθώς πιάστηκε επ' αυτοφώρω σε σεξουαλικές περιπτύξεις με την αδερφή της.
Η σκηνική ατμόσφαιρα κάνει την παράσταση να ξεχωρίζει (η εκρηκτική μουσική είναι του Αλέξανδρου Κούρου, τα σκηνικά του Δημήτρη Πολυχρονιάδη, τα κοστούμια της Ματίνας Μέγκλα, τα φώτα της Βαλεντίνας Ταμιωλάκη), ενώ όλοι οι ηθοποιοί ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της δυναμικής σκηνοθεσίας: Χριστόδουλος Στυλιανού, Παναγιώτης Κατσώλης, Μελίνα Βαμπούλα, Ειρήνη Μπούνταλη, Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη. Όσον αφορά τον Πάνο Βλάχο, κυριεύει τη σκηνή -τόσο με τη δύναμη της υποκριτικής ερμηνείας του όσο και ως τραγουδιστής/περφόρμερ-, καθώς βιώνει την άνοδο και την πτώση ενός χαρακτηριστικού αντι-ήρωα.

΄Ενα σκοτεινό παραμύθι για ενήλικες
Ο "Πουπουλένιος" του Μάρτιν ΜακΝτόνα είναι ένα από τα πιο αγαπημένα και πολυπαιγμένα έργα του βρετανικού θεάτρου, παρά το άγριο θέμα του. Μέσα στο πλαίσιο ενός αστυνομικού θρίλερ -όπου ένας συγγραφέας παιδικών ιστοριών έχει συλληφθεί ως ύποπτος μιας σειράς δολοφονιών- βρίσκεται μία συγκινητική ιστορία για την κακοποίηση, την εξουσία και τη διαχρονική ανάγκη του ανθρώπου να λέει ιστορίες.
Η παράσταση που σκηνοθετεί για δεύτερη σεζόν στο Σύγχρονο Θέατρο ο Νικορέστης Χανιωτάκης ξεχωρίζει για την ατμόσφαιρά της, την οποία συνδημιουργούν τα κλειστοφοβικά σκηνικά της Μαρίας Φιλίππου, τα αυστηρά κοστούμια της Ιωάννας Καλαβρού, η απειλητική μουσική του Γιάννη Μαθέ και η έντονη κινησιολογία της Φαίδρας Νταϊόγλου.
Τη διανομή απαρτίζουν τέσσερις ταλαντούχοι ηθοποιοί: ο Δημήτρης Πιατάς και ο Γεράσιμος Σκαφίδας ερμηνεύουν τους ρόλους των δύο αυταρχικών αστυνομικών, ο Αργύρης Αγγέλου είναι ο αδερφός του συλληφθέντα συγγραφέα, τον οποίο ερμηνεύει σε μία εξαιρετική στιγμή του, ο Νίκος Πουρσανίδης.

Διαχρονικοί "Βρικόλακες"
Η παράσταση που σκηνοθετεί για δεύτερη σεζόν στο θέατρο Radar η Αναστασία Παπαστάθη με έναν σύγχρονο λόγο στην απόδοση του κειμένου, θα σας προβληματίσει όσον αφορά τις σχέσεις εντός της οικογένειας, μία θεματική που απασχολεί ιδιαίτερα την καλλιτεχνική διευθύντρια του Radar. Το κοινωνικό δράμα του Χένρικ ΄Ίψεν φωτίζει με αιχμηρότητα τις συνέπειες του καθωσπρεπισμού και της κοινωνικής υποκρισίας, μέσα από την ιστορία της Ελένα Άλβινγκ, μίας γυναίκας που έζησε την ζωή που επέλεξαν άλλοι για αυτήν και τώρα προσπαθεί να κρύψει το σκοτεινό παρελθόν του συζύγου της, προκειμένου να προστατέψει τον γιο της ΄Όσβαλντ, ο οποίος όμως κληρονομεί από τον πατέρα του μια καταστροφική ασθένεια.
Η παράσταση σε σκηνοθεσία της Αναστασίας Παπαστάθη φέρνει στο προσκήνιο τις παλιές, σκουριασμένες ιδέες που, ως "βρικόλακες" πνίγουν τους χαρακτήρες, ενώ εστιάζει και στην πάλη της γυναίκας για χειραφέτηση, ισότητα και αυτοδιάθεση. Η ίδια ερμηνεύει το ρόλο της κυρίας ΄Άλβινγκ, δίνοντας φωνή σε μία γυναίκα που επιχειρεί να αποτινάξει από πάνω της τις κοινωνικές συμβάσεις και να ζήσει με οδηγό την αλήθεια και την ελευθερία. Δίπλα της, ο Νεκτάριος Φαρμάκης που ερμηνεύει τον γιο της ΄Οσβαλντ, ο Θοδωρής Σκούρτας τον Πάστορα Μάντερς, η Σοφία Αγγελικοπούλου τη Ρεγγίνα και ο Μιχάλης Καλιότσος τον ΄Ένγκστραντ.

Ιστορίες φαντασμάτων
Στο θρίλερ του Ντάνι Ρόμπινς που κόβει την ανάσα, "2.22 Ghost Story" πρωταγωνιστούν δύο ζευγάρια και ένα… στοιχειωμένο σπίτι, ενώ η αγωνία κορυφώνεται όσο πλησιάζουμε προς τις 02.22, όταν το υπερφυσικό στοιχείο κάνει την παρουσία του.
Το έργο που έκανε πάταγο στο West End σκηνοθέτησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο Φάνης Μουρατίδης, ο οποίος κρατάει και το ρόλο του σκεπτικιστή Σαμ, στην παράσταση που επαναλαμβάνεται για δεύτερη σεζόν στο θέατρο Αλάμπρα. Δίπλα του η Φαίη Ξυλά, στο ρόλο της Τζεν, η Ναταλία Δραγούμη ως Λορίν και ο Βασίλης Κούκουρας ως Μπεν.
Η αγωνία χτυπάει κόκκινο επί σκηνής, χάρη στη μουσική επιμέλεια (Ηλίας Παπαχαραλάμπους), τους έντονους φωτισμούς (Περικλής Μαθιέλλης) και το sound design (Φώτης Παπαθεοδώρου), ενώ η μεγάλη ανατροπή του φινάλε, αναπάντεχη, εξαιρετικά έξυπνη και συναισθηματικά φορτισμένη, αφήνει το κοινό με κομμένη την ανάσα. Σπεύσατε!

Περισσότερες πληροφορίες
Linda
Η ηρωδία αυτή είναι η Λίντα Γουάιλντ, που πιστεύει ότι έχει κατακτήσει την κορυφή και ότι αυτή θα της ανήκει για πάντα. Μέσα από την αιχμηρή γραφή της, το σατιρικό βρετανικό χιούμορ και την πλοκή με χαρακτηριστικά θρίλερ, η Σκίνερ μοιράζεται την ιστορία της εκκωφαντικής πτώσης μιας σύγχρονης τραγικής ηρωίδας. Δεν εστιάζει μόνο στις δυσκολίες μίας γυναίκας να πετύχει και να επιβιώσει -τον σεξισμό, τα ταμπού της ηλικίας, της ομορφιάς, της οικονομικής ανεξαρτησίας-, αλλά μιλάει για όλους όσους προσπαθούν να ανταποκριθούν στις κοινωνικές επιταγές και να βρουν την «ευτυχία» μέσα σε μια αμείλικτη πραγματικότητα.
Δον Ζουάν
Ανατρεπτική σκηνική προσέγγιση του «βλάσφημου» ήρωα που το όνομά του είναι συνώνυμο με την απόρριψη των παραδοσιακών αξιών και την αναζήτηση της προσωπικής ελευθερίας, που επανεξετάζει τη θέση του σύγχρονου άντρα. Στο έργο, ένας αποτυχημένος καλλιτέχνης, ο Δον Ζουάν, προσπαθώντας να ξεφύγει τις συνέπειες των πράξεων του, καταφεύγει στο μπαρ του πατέρα του. Εκεί, σε εκεί σε μια διαστρεβλωμένη απεικόνιση της κοινωνίας μας, ο Δον Ζουάν ανακαλύπτει ότι το πραγματικό του ταλέντο είναι να κερδίζει ακολούθους. Γοητεύει τους αποπροσανατολισμένους θαμώνες και σχηματίζει μια λατρεία γύρω από την προσωπικότητά του. Καθώς το μπαρ μετατρέπεται σε “Εκκλησία”, χώρος έκφρασης μιας New Age Cult (αίρεση), και οι ακόλουθοι του γίνονται όλο και πιο αφοσιωμένοι, τα όρια μεταξύ πίστης και χειραγώγησης γίνονται θολά. Σε αυτήν την ανανεωμένη εκδοχή του ήρωα, ο Δον Ζουάν γίνεται το απόλυτο σύμβολο της εποχής μας, κατέχοντας δύο κρίσιμα "ταλέντα": την απουσία ιδεολογίας και την αμετροεπή φιλοδοξία. Αποδεσμευμένος από κάθε ηθικό φραγμό, ο Δον Ζουάν επιδίδεται σε ένα εμπόριο ελπίδας, προσφέροντας τον εύκολο δρόμο προς την ευτυχία σε κάθε ακόλουθό του.
Ο Πουπουλένιος
Στο πολυβραβευμένο έργο του αγαπητού στο ελληνικό κοινό δραματουργού, το αστυνομικό θρίλερ συναντά τη μαύρη κωμωδία. Με φόντο ένα αυταρχικό καθεστώς ένας συγγραφέας ανακρίνεται λόγω του περιεχομένου των διηγημάτων του, που προσιδιάζουν με μια σειρά από ανεξιχνίαστες παιδοκτονίες που συμβαίνουν στην πόλη. Ο κόσμος της φαντασίας μπλέκεται με τον πραγματικό κόσμο, δημιουργώντας ένα σύμπαν όπου όλα είναι πιθανά.
2:22 – A Ghost Story
Στο σύγχρονο υπερφυσικό θρίλερ που σάρωσε το Γουέστ Εντ με τον συνδυασμό ίντριγκας, χιούμορ και τρόμου, η Τζεν είναι πεπεισμένη ότι το σπίτι της είναι στοιχειωμένο, αντίθετα με τον σκεπτικισμό του συζύγου της, Σαμ. Κατά τη διάρκεια του δείπνου με τους παλιούς τους φίλους, τη Λορίν και τον νέο της σύντροφο, Μπεν, οι εντάσεις αυξάνονται καθώς συζητούν για την ύπαρξη φαντασμάτων. Καθώς η βραδιά προχωρά, μια ανησυχητική παρουσία πλησιάζει όλο και περισσότερο, αναγκάζοντας την παρέα να μείνει ξύπνια μέχρι τις 2:22 π.μ. για να ανακαλύψει τι κρύβεται πέρα από το προφανές, γεγονός που οδηγεί τους ήρωες να αντιμετωπίσουν τις εσωτερικές συγκρούσεις τους και να αναζητήσουν την αλήθεια.
Όταν έκλαψε ο Νίτσε
Θεατρική μεταφορά του παγκόσμιου μπεστ σέλερ σε μια παράσταση-διανοητική πρόκληση, όπου ο Φρίντριχ Νίτσε, ο γιατρός Γιόζεφ Μπρόιερ και ο Ζίγκμουντ Φρόιντ συναντιούνται στη σκηνή και οι θεατές γίνονται μάρτυρες μιας «ομαδικής ψυχανάλυσης». Επί σκηνής ξετυλίγεται η ανθρώπινη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον θεραπευτή και στον θεραπευόμενο, δύο ανθρώπους που ο καθένας έχει τις δικές του ανάγκες και αδυναμίες. Ο Νίτσε θα κλάψει, αλλά και ο Μπρόιερ θα λυτρωθεί. Η διαδικασία της κατανόησης της ανθρώπινης ψυχής έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας αστυνομικής ιστορίας: αναζήτηση στοιχείων, απρόβλεπτες εξελίξεις, εμφάνιση σχεδόν ανυπέρβλητων εμποδίων, ακόμα και κίνδυνο θανάτου. Τρεις άντρες ζωντανεύουν το έργο, πότε ως αφηγητές και πότε υποδυόμενοι ρόλους. Οι ποθητές γυναίκες, η εκρηκτική Λου Σαλομέ, η ευάλωτη Άννα Ο., η σταθερή κυρία Μπρόιερ παρουσιάζονται μέσα από τα μάτια και τη φωνή των ανδρών σε μια ιστορία όπου εκείνες έχουν τον πρωταρχικό ρόλο.
Βρικόλακες
Μέσα από την μικρογραφία της οικογένειας Άλβινγκ που καταρρέει, το σημαντικό έργο καταδικάζει την κοινωνική υποκρισία που κρύβεται πίσω από μια βιτρίνα ηθικής, μιλώντας με τόλμη για τη γυναικεία αυτοδιάθεση και την ισότητα των φύλων. Σύμφωνα με την υπόθεση, η Ελένα Άλβινγκ διοργανώνει μια μεγάλη γιορτή για να τιμήσει τον άσωτο άντρα της που έχει πεθάνει, ώστε να συντηρήσει την καλή εικόνα του λοχαγού Άλβινκ απέναντι στον γιο της Όσβαλτ και απέναντι στην κοινωνία. Πιστεύει ότι έτσι θα σκεπάσει τα μυστικά της οικογένειας και θα κλείσει τους λογαριασμούς με το σκοτεινό παρελθόν. Όμως οι εξελίξεις και τα γεγονότα την υπερβαίνουν και γρήγορα θα έρθει αντιμέτωπη με τον εαυτό της και τις επιλογές της.