Ανδρέας Σιμόπουλος©
Αισθάνθηκα μια γλυκιά ανατριχίλα βλέποντας τον Νίκο Καραθάνο και τη Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου στη σκηνή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση πριν από ένα χρόνο – και λίγο αργότερα ήρθε το βούρκωμα στα μάτια. Η ακαταμάχητη χημεία τους στο "Χορό των εραστών" του Τιάγκο Ροντρίγκες μάς κάνει κοινωνούς μιας υπέροχης ιστορίας. Οι φωνές τους ηχούν σαν μία, ακολουθώντας την αναπνοή και το καρδιοχτύπι του άλλου, ενώ αφηγούνται τις ελαφρώς διαφορετικές εκδοχές της ίδιας ιστορίας αγάπης.

Η παράσταση είναι ένας ύμνος στην καθημερινή επιλογή να αγαπάς και να επιλέγεις τον άλλον ξανά και ξανά, κόντρα στον χρόνο και τις φθορές της ζωής. Κάθε στιγμή πάνω στη σκηνή, κάθε μονολόγος, κάθε σιωπή, είναι γεμάτη ένταση και τρυφερότητα, σαν ένα μεγάλο ερωτικό ποίημα που συγκινεί και αιχμαλωτίζει. Το έργο μάς παρασύρει στην καρδιά της σχέσης ενός ζευγαριού που αναμετριέται με τις οριακές στιγμές ζωής και θανάτου, και από εκεί μας οδηγεί στην πορεία ενός "μαζί για πάντα", γεμάτου πάθος, τρυφερότητα και αλήθεια. Η μουσικότητα της γλώσσας, η λυρικότητα της αφήγησης και η δεξιοτεχνική ερμηνεία των δύο ηθοποιών δημιουργούν μια παράσταση που μένει ανεξίτηλη στη μνήμη.

Η παράσταση επαναλαμβάνεται στη Μικρή Σκηνή της Στέγης από 4 Δεκεμβρίου έως 18 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο του τρίπτυχου αφιερώματος της Στέγης στον Ροντρίγκες. Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν και δημιουργός του "Η Καταρίνα και η ομορφιά να σκοτώνεις φασίστες", που παρουσιάστηκε το 2023 στη Στέγη, ο Τιάγκο Ροντρίγκες σκηνοθετεί, σε συνεργασία με την καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού θεάτρου Αργυρώ Χιώτη, τους Νίκο Καραθάνο και Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου. Κι όλα αυτά, σε φωτισμούς του Rui Monteiro και σκηνικά και κοστούμια της Magda Bizarro, υπεύθυνης για τον διεθνή προγραμματισμό στο Φεστιβάλ της Αβινιόν.
Αν ψάχνετε μια παράσταση που σε κάνει να θέλεις να νιώσεις πώς η αγάπη μπορεί να ανασαίνει και να ζει μπροστά σου, να συγκινηθείς και να χαμογελάσεις με την ίδια δύναμη, τότε "Ο χορός των εραστών" είναι μια παράσταση που πρέπει οπωσδήποτε να δεις.
Διαβάστε κριτική για την παράσταση

