© Sasha Onyshchenko
Τα κορυφαία Grands Ballets Canadiens επιστρέφουν
Ένα από τα πιο εμβληματικά συγκροτήματα του διεθνούς χορού, οι Les Grands Ballets Canadiens του Μόντρεαλ, επιστρέφουν στην Αθήνα για τρεις μοναδικές βραδιές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Γνωστοί για τη δεξιοτεχνία, τη θεατρικότητα και την ανεξάντλητη ενέργειά τους, οι Καναδοί χορευτές φέρνουν στη σκηνή δύο δημιουργίες του Mauro Bigonzetti, από τις πιο ξεχωριστές φωνές του σύγχρονου χορού: "Οι Τέσσερις Εποχές" και "Καντάτα". (7-9/11, Αίθουσα "Αλεξάνδρα Τριάντη")
Η φωνή της Γης στην Εναλλακτική Λυρική Σκηνή
Στο έργο "Ο ομφαλός της γης" του Κώστα Παπακωστόπουλου, βασισμένο στο κείμενο του Φινκ Κλάιντχοϋ, η προαιώνια Πυθία επιστρέφει όχι για να προφητεύσει, αλλά για να προειδοποιήσει. Μια γυναίκα-πρόσφυγας του κλίματος εγκαταλείπει τη Μεσόγειο, σύμβολο μιας φύσης εξόριστης από τον ίδιο της τον κόσμο. Η Λίζα Ζοφί Κουστς, υποψήφια για το Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού Κολωνίας 2024, ενσαρκώνει τη φωνή της Γης, που αντηχεί στην Εναλλακτική Λυρική Σκηνή την Παρασκευή 7/11. Στην παράσταση μουσικού θεάτρου το ερώτημα "μπορούμε να αλλάξουμε την πορεία;" δεν είναι ρητορικό, αλλά υπαρξιακό.

Μια ιστορική παράσταση από τον Δήμο Αβδελιώδη
Ο Δήμος Αβδελιώδης επισκέπτεται ξανά μετά από χρόνια το έργο του Γεωργίου Βιζυηνού "Το μόνον της ζωής του ταξείδιον". Στην παράσταση-σταθμός που δραματοποιεί το "ταξείδιον" του δεκάχρονου Βιζυηνού, όταν με εντολή της μητέρας του ένας συγγενής τους τον μεταφέρει με τ' άλογο από την κωμόπολη της Βιζύης της Θράκης στην Κωνσταντινούπολη για να γίνει παραγιός ενός τυραννικού και απρόσιτου ράφτη, ερμηνεύει ο Γιώργος Νικόπουλος. (Studio new star art cinema, 8/11)

Ανοίγει το wine bar "Taniko"
Δίνουμε ραντεβού στο "Taniko" στο Studio Μαυρομιχάλη. Ένα wine bar που διατηρούν δύο αδελφές ως συν-ιδιοκτήτριες, οι οποίες έρχονται αντιμέτωπες με τρομερά για την οικογενειακή τους ζωή γεγονότα, κι όχι μόνο. Δέχονται απειλές και επιθέσεις των κατοίκων της περιοχής και βρίσκονται μπροστά στο σοβαρό θέμα υγείας της μητέρας τους και την εξαφάνιση του αδερφού τους. Το νέο έργο του Κωνσταντίνου Αβράμη, με φόντο έναν μύθο που κατάγεται από το ιαπωνικό θέατρο No και το έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ, έρχεται να μας μιλήσει για το ολοένα αυξανόμενο κόστος της υγείας, το gentrification και την κοινωνική ασφυξία. (από 12/11)

"Παραδοσιακώς ακατάλληλο!" λέει η Σία Κοσιώνη
Στο Θέατρο του Κολλεγίου Αθηνών θα βρεθεί η Θεατρική Συμμαχία με το "Παραδοσιακώς ακατάλληλο!" του Γιώργου Δ. Λεμπέση. Καλεσμένη στην παράσταση που σκηνοθετεί η Λορίνα Κατσιώτη για καλό σκοπό είναι η δημοσιογράφος Σία Κοσιώνη. Σύμφωνα με την υπόθεση, σε μια παραδοσιακή αυλή στη Νίκαια, κάτοικοι κάθε ιδιοσυγκρασίας συμμετέχουν – χωρίς να το επιλέξουν – σε ένα κρατικό πείραμα: επιστροφή στις "αξίες" και τον τρόπο ζωής της δεκαετίας του ’60, χωρίς τεχνολογία και σύγχρονες ανέσεις. Όταν οι ρόλοι ξεφεύγουν, ο έρωτας συγκρούεται με τη γραφειοκρατία και το τραγούδι με την εξουσία. Τα έσοδα θα διατεθούν για την ενίσχυση της "Γαλιλαίας", της πρότυπης μονάδας ανακουφιστικής φροντίδας που παρέχει δωρεάν υπηρεσίες σε ασθενείς με καρκίνο και νόσο του κινητικού νευρώνα. (7-11/11)
Περισσότερες πληροφορίες
Ο ομφαλός της γης
Βασισμένη στο θεατρικό έργο «Ο ομφαλός της γης (where the eagles meet)» του Φινκ Κλάιντχοϋ, η παράσταση είναι ένα κάλεσμα για τη σωτηρία του πλανήτη. Η Μεσόγειος το καλοκαίρι: Καύσωνες, πυρκαγιές, ξηρασία, πλημμύρες! Η κλιματική κρίση φαίνεται να αλλάζει μια για πάντα τον πλανήτη μας. Μπορούμε ακόμα να ανατρέψουμε αυτή την πορεία ή πρέπει να αποδεχτούμε το αναπόφευκτο;
Παραδοσιακώς ακατάλληλο!
Σε μια παραδοσιακή αυλή στη Νίκαια, κάτοικοι κάθε ιδιοσυγκρασίας συμμετέχουν – χωρίς να το επιλέξουν – σε ένα κρατικό πείραμα: επιστροφή στις "αξίες" και τον τρόπο ζωής της δεκαετίας του ’60, χωρίς τεχνολογία και σύγχρονες ανέσεις. Όταν οι ρόλοι ξεφεύγουν, ο έρωτας συγκρούεται με τη γραφειοκρατία, το τραγούδι με την εξουσία, και μια έκρηξη στο πλοίο "Φαρμακολύτρα Παναγιά" ανατρέπει τα πάντα. Με αιχμηρούς διαλόγους, σουρεαλιστικό χιούμορ και ζωντανά τραγούδια που ισορροπούν ανάμεσα στο λαϊκό και το variété, το έργο αποδομεί την έννοια της "παράδοσης" και θέτει το ερώτημα: Τι αξίζει να κρατήσουμε από το παρελθόν;
Les Grands Ballets Canadiens
Το εμβληματικό χορευτικό συγκρότημα του Μόντρεαλ παρουσιάζει ένα θέαμα γεμάτο θεατρικότητα και δύναμη μέσα από δύο χορογραφίες υψηλής ενέργειας και συναισθηματικής έντασης: τις «Τέσσερις εποχές» του Βιβάλντι & την «Καντάτα», ένα αφιέρωμα στη μουσική παράδοση της Νότιας Ιταλίας. Τα Grands Ballets Canadiens ξεχωρίζουν εδώ και δεκαετίες για τη μοναδική τους ικανότητα να γεφυρώνουν το κλασικό με το σύγχρονο. Από την ίδρυσή τους, έχουν υπηρετήσει με συνέπεια το πλούσιο ρεπερτόριο του μπαλέτου, παραμένοντας πιστοί στην τεχνική αρτιότητα και την καλλιτεχνική φινέτσα του κλασικού χορού, ενώ ταυτόχρονα ανοίγουν διαρκώς νέους δρόμους με έργα σύγχρονων χορογράφων και ανανεωτικές προσεγγίσεις.
Taniko
Οι ιδιοκτήτριες ενός αθηναϊκού wine bar, που φέρει το όνομα ενός αρχαίου ιαπωνικού μύθου, έρχονται αντιμέτωπες με τις απειλές και τις επιθέσεις των κατοίκων της περιοχής, το σοβαρό θέμα υγείας της μητέρας τους και την εξαφάνιση του αδερφού τους. Ένα κοινωνικό δράμα για το ολοένα αυξανόμενο κόστος της υγείας, το gentrification και την κοινωνική ασφυξία, με φόντο έναν μύθο που κατάγεται από το ιαπωνικό θέατρο No και το έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ.
Το μόνον της ζωής του ταξείδιον
Ποίηση και ρεαλισμός, ιερότητα και στοχασμός, σε μια ιστορική παράσταση που αναβιώνει το «ταξείδιον» του δεκάχρονου Βιζυηνού, όταν με εντολή της μητέρας του ένας συγγενής τους τον μεταφέρει με τ' άλογο από την κωμόπολη της Βιζύης της Θράκης στην Κωνσταντινούπολη για να γίνει παραγιός ενός τυραννικού και απρόσιτου ράφτη. Το έργο που βρίθει από γοητευτικά ηθογραφικά στοιχεία, είναι ένα διαχρονικό αριστούργημα της ανάδειξης των πανανθρώπινων αξιών, που παραμένει ολοζώντανο για τον πλούτο των εικόνων και των ιδεών του.