Λιλή Νταλανίκα©
Από τις νέες θεατρικές παραγωγές της σεζόν με ενδιαφέρον αναμένουμε το "Καταραμένο παιδί" του Μπαλζάκ σε διασκευή και σκηνοθεσία των Λάζαρου Βαρτάνη και Στέφανου Παπατρέχα, ένα έργο που αντλεί από φαντασία και πραγματικότητα για να ερευνήσει κληρονομημένες καταστάσεις. Η αριστουργηματική νουβέλα του σπουδαίου Γάλλου συγγραφέα ζωντανεύει στη σκηνή του Arroyo "στηλιτεύοντας τις βαθιά ριζωμένες νοοτροπίες και αντιλήψεις των ανθρώπων, τον οικογενειακό επεκτατισμό και την πατριαρχία. Ο συγγραφέας μεμαεστρία σχολιάζει τα πρότυπα των μεγάλων οίκων, τη διαφθορά και την έπαρση της εξουσίας, τη χειραγώγηση των παιδιών της οικογένειας και τη σκληρή υποταγή στον βωμότης φεουδαρχίας, μέσα από μια συγκινητική ιστορία, "ένα μικρόμελαγχολικό ποίημα, όπου τίποτα δεν θα μπορούσε να ειπωθεί με άλλον τρόπο",όπως χαρακτηρίζει ο ίδιος το έργο του αυτό". Ερμηνεύουν: Λάζαρος Βαρτάνης, Βασιλική Γεωργικοπούλου, Θωμάς Θάνος, Ιωάννα Παπακωνσταντίνου, Στέφανος Παπατρέχας.
Δώδεκα χρόνια μετά, το θρυλικό Doors του Κολωνακίου επιστρέφει, ανοίγοντας με μια παράσταση-δήλωση: "Vaginahood”. Μια γυναικεία ιστορία χειραφέτησης, σάρκας και αλήθειας, που συνδυάζει χιούμορ, μουσική και συγκίνηση. Την ιδέα υπογράφουν οι Ζέτα Δούκα και Δώρα Χρυσικού, με κείμενο των Βάλιας Τσιριγώτη και Μαρίας Λούκα, και σκηνοθεσία Πηνελόπης Αναστασοπούλου. Στο επίκεντρο, οι φωνές πέντε γυναικών που συναντιούνται σε μια σκηνή εξομολόγησης και δύναμης, γιορτάζοντας την αλήθεια του σώματος και τη δύναμη της εμπειρίας. Παίζουν: Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Ζέτα Δούκα, Σόφη Ζαννίνου, Άννα Κουρουπού, Δώρα Χρυσικού. Μετά την παράσταση, ο maestro DJ Andre επιμελείται τα DJ sets που κρατούν τη νύχτα ζωντανή. Ένα γεγονός-σύμβολο για τη γυναικεία φωνή και την ελευθερία της έκφρασης.
Η "Αρτζεντίνα" του Σταύρου Δάλκου, σε σκηνοθεσία Έφης Σισμανίδου, είναι ένα έργο για μια γενιά που μεγάλωσε με υποσχέσεις και βρέθηκε αντιμέτωπη με τη διάψευση και κάνει πρεμιέρα στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα. Στο μπαρ "Αρτζεντίνα", δύο παιδικοί φίλοι, ο Παντελής (Στέφανος Λώλος) και ο Αποστόλης (Χρήστος Ντόβας), έρχονται αντιμέτωποι με ένα δίλημμα που θα τους φέρει στα όρια. Μέσα από τον διάλογό τους ξεδιπλώνονται οι φόβοι, οι ενοχές και τα ανεκπλήρωτα όνειρα μιας κοινωνίας εγκλωβισμένης στην οικονομική και ηθική κρίση. Η φιλία τους, τελευταίο καταφύγιο απέναντι στην απόγνωση, γίνεται καθρέφτης μιας ολόκληρης εποχής που παλεύει να ξαναβρεί πίστη και προσανατολισμό.

Η παράσταση "Ύβρις" του Νίκου Τουλιάτου με την ομάδα Ηχοποιοί παρουσιάζει στο Αλκμήνη ένα ρυθμοποιητικό θέατρο που μας φέρνει αντιμέτωπους με τις προσωπικές και συλλογικές μας ύβρεις. Έξι χαρακτήρες από την αρχαία τραγωδία —Αγαμέμνονας, Κρέων, Μήδεια, Αντιγόνη, Τειρεσίας και Κρουστά— συμμετέχουν σε ένα αέναο συμπόσιο στον Άδη, όπου απολογούνται για τις καταστροφικές τους πράξεις. Μέσα από αυτή τη συμβολική δίκη, η παράσταση διερευνά την καταστροφική δύναμη του μίσους, του φανατισμού, της εξουσίας και της απώλειας ηθικής. Στόχος είναι να μας υπενθυμίσει την αναγκαιότητα ηθικής και κοινωνικής συνείδησης, καθώς και την προσπάθεια να γίνουμε ηθικά ανώτεροι.
5 παραστάσεις σε επανάληψη
Αν δεν τις είδατε πέρυσι έχετε μία ακόμα ευκαιρία να δείτε αυτές τις παραστάσεις που επαναλαμβάνονται από σήμερα, Δευτέρα 3 Νοεμβρίου. Το έργο "Συνέδριο για το Ιράν" του Ιβάν Βιριπάγιεφ, σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη και παραγωγή της Ορχήστρας των Μικρών Πραγμάτων, παρουσιάζεται στο ΠΛΥΦΑ. Η παράσταση ξεκινά ως φαινομενικά ακαδημαϊκή συζήτηση γύρω από τη διεθνή πολιτική και την ηθική ευθύνη, αλλά γρήγορα μετατρέπεται σε έντονη και συγκρουσιακή αντιπαράθεση ιδεών. Οι χαρακτήρες, καθηγητές, διπλωμάτες και ειδικοί, φέρνουν στο προσκήνιο αντιφάσεις, προσωπικά πάθη και κοινωνικά διλήμματα, δημιουργώντας ένα σκηνικό που αιχμαλωτίζει τον θεατή και τον αναγκάζει να επανεξετάσει τις δικές του θέσεις. Μέσα από ένταση, χιούμορ και ανατροπές, το έργο εξερευνά τη σχέση εξουσίας, γνώσης και ηθικής.
Το "Prima facie", ο διεθνής μονόλογος της Σούζι Μίλερ, δίνει φωνή στον αγώνα ενάντια στη σεξουαλική κακοποίηση και παίζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας, σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου. Η Λένα Παπαληγούρα τα δίνει όλα στη σκηνή του Πορεία ερμηνεύοντας την Τέσα Ένσλερ, μία ικανή δικηγόρο, που έχει υπερασπιστεί αρκετές φορές άνδρες που κατηγορούνται για διάπραξη βιασμού, ώσπου θα βρεθεί η ίδια στη θέση του θύματος και θα αντιληφθεί ότι το σύστημα και οι νόμοι τους οποίους υπερασπιζόταν είναι στην πραγματικότητα στρεβλοί.

Η "Φθινοπωρινή ιστορία" του Αλεξέι Αρμπούζωφ, ανεβαίνει και φέτος σε σκηνοθεσία της Βάνας Πεφάνη, με την Πέμη Ζούνη και τον Σταύρο Ζαλμά. Είναι ένα θεατρικό ταξίδι στην ωριμότητα, τον έρωτα και τα προσωπικά αδιέξοδα. Παίζεται στο Αργώ και "με απίστευτο χιούμορ, ενσυναίσθηση και συχνά πολλή σκληρότητα, απογυμνώνει τους ήρωες και τους παραδίδει ανυπεράσπιστους σε κοινή θέα".
Η διαδραστική παράσταση "Μέσα στο μυαλό σου-Part 2: Έρωτας και Χάος" με τον Dr. Γιώργο Λάγιο με μεταπτυχιακό τίτλο ψυχολογίας στην γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία και διδακτορικό στην ψυχοσεξολογία επιστρέφει για 2η χρονιά στο Αλίκη. Μια συνάντηση ψυχολογίας και θεάτρου όπου το κοινό παρακολουθεί όσα συμβαίνουν στη σκηνή και συμμετέχει ενεργά, συζητά, παρεμβαίνει και γίνεται μέρος της ιστορίας. Η Ολίβια επιστρέφει στην ψυχοθεραπεία, εγκλωβισμένη σε μια τοξική σχέση, αναζητώντας απαντήσεις για τον έρωτα, την εξάρτηση και την ευθύνη. Με τους Ελευθερία Κοντογεώργη και Μάνο Τσούτη υπό τη σκηνική επιμέλεια του Πάνου Κούγια, ο Dr. Λάγιος μάς καλεί σε μια αποκαλυπτική εξερεύνηση του μυαλού και της καρδιάς.

Η περφόρμανς "Η πιο δυνατή", βασισμένη στο εμβληματικό μονόπρακτο του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, επιστρέφει στο ιστορικό Μπάγκειον για λίγες μόνο παραστάσεις. Σε συνδημιουργία των Μίνας Ανανιάδου, Νατάσας Ζαγκλή και Μάκη Σεμερτζίδη, η παράσταση επαναπροσδιορίζει τη σχέση εξουσίας και σιωπής ανάμεσα σε δύο γυναίκες του θεάτρου, εγκλωβισμένες στις κοινωνικές νόρμες του γάμου, της μητρότητας και της επιθυμίας. Η Κυρία Χ (Νατάσα Ζαγκλή) και η Γυναίκα Υ (Μαρία Κανδυλάκη) συνυπάρχουν σε έναν σκηνικό μηχανισμό που μεταμορφώνεται σε χώρο εξομολόγησης και αντιπαράθεσης. Με στοιχεία περφόρμανς, κίνησης και συμβολισμού, το έργο γίνεται σχόλιο πάνω στη γυναικεία φωνή, τη σιωπή και την ανάγκη παρουσίας.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Αρτζεντίνα
Ο Παντελής, ιδιοκτήτης του μπαρ «Αρτζεντίνα», έρχεται αντιμέτωπος με ένα σοβαρό δίλημμα, όταν ο φίλος του Αποστόλης του ζητάει μια χάρη... Δυο άντρες στα 40+ που κουβαλούν τις μνήμες της προηγούμενης γενιάς, τα όνειρα, τα πρότυπα, τα ιδανικά. των γονιών τους. Τα κουβαλούν σαν δεκανίκια, τρόπαια ή και απλώς σαν σουβενίρ. Καταφύγιο, θα έλεγε κανείς, έναντι της βαριάς πραγματικότητας του εδώ και του τώρα. Μετά το κλείσιμο, την ώρα που οι καθωσπρέπει αστοί κοιμούνται στα σπίτια τους, θα κληθούν να αντιμετωπίσουν ένα δίλημμα.
Η πιο δυνατή
Το εμβληματικό κείμενο του Στρίντμπεργκ, μεταφέρεται σε ένα σύγχρονο πεδίο σκηνικής αναζήτησης. Η μαξιμαλιστική έκφραση συνυπάρχει με την άσκηση του γυμνού βιώματος, ενώ το σώμα λειτουργεί ως φορέας λόγου, ιστορίας και παρουσίας. Μέσα από λεπτές ισορροπίες και ποιητικές μετατοπίσεις, η παράσταση συνθέτει ένα πολυεπίπεδο τοπίο που ενώνει θραύσματα γυναικείας γραφής του 20ού αιώνα με τη ζωντανή, ερμηνευτική πράξη. Ένα έργο-διάλογος ανάμεσα σε εποχές, φωνές και μορφές, που φέρει το στίγμα του προσωπικού και του συλλογικού.
Prima facie
Η δικηγόρος Τέσα Ένσλερ έρχεται αντιμέτωπη με την ποινική αντιμετώπιση της σεξουαλικής κακοποίησης στο παγκοσμίως φημισμένο συγκλονιστικό έργο που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται από το σύστημα αντιμετωπίζει το θέμα της παρενόχλησης. Η Tessa είναι μια νέα και λαμπρή δικηγόρος, εθισμένη στη νίκη. Έχει σφυρηλατήσει όλη την καριέρα της με απόλυτη αποφασιστικότητα, φροντίζοντας να ξεπεράσει την καταγωγή της από την εργατική τάξη για να μπορέσει να φτάσει στην κορυφή και τα καταφέρνει. Ξέρει καλά πως σε ένα ανδροκρατούμενο και βαθιά συντηρητικό σύστημα το «ποιον ξέρεις» και το «από που κατάγεσαι» είναι εξίσου σημαντικό με το «ποιος είσαι». Δουλεύοντας σκληρά κάθε της υπόθεση έχει εξελιχθεί σε κορυφαία συνήγορο υπεράσπισης. Ένα βράδυ, ένα ραντεβού με έναν συνάδελφό της και μια απρόσμενη τροπή των γεγονότων μετατοπίζει την ηρωίδα στην άλλη πλευρά του μαρτυρίου. Η ανερχόμενη δικηγόρος βρίσκεται ξαφνικά ανυπεράσπιστη μετά από σεξουαλική κακοποίηση και διαπιστώνει, για πρώτη φορά, ότι οι κανόνες του παιχνιδιού, που και η ίδια κατά καιρούς χρησιμοποίησε, τώρα μπορεί να μην την προστατεύσουν.
Φθινοπωρινή ιστορία
Σύγχρονη σκηνική προσέγγιση του έργου που πραγματεύεται το ξεκίνημα μιας προσωπικής σχέσης μεταξύ δύο ανθρώπων, συνοδεία ζωντανής μουσικής. Ο γιατρός Ροντιόν Νικολάγεβιτς και η Λίντια Βασίλιεβνα, πρώην ηθοποιός, συναντιούνται τυχαία σ’ ένα θεραπευτήριο στη Ρίγα. Δεν είναι νέοι, αλλά και ποιος είναι νέος σήμερα. Όχι, ο Αρμπούζωφ δεν γράφει άλλο ένα ερωτικό ρομάντζο. Με απίστευτο χιούμορ, ενσυναίσθηση και συχνά πολλή σκληρότητα, απογυμνώνει τους ήρωες και τους παραδίδει ανυπεράσπιστους σε κοινή θέα. Θα μπουν στο μαγικό κόσμο του τσίρκου; Θα χορέψουν άραγε κλακέτες στη βροχή; Θα σπάσουν επιτέλους αυτή την ηλίθια ομπρέλα ή θα αποφασίσουν να πετάξουν μαζί της;
Το Συνέδριο για το Ιράν
Το πρωτόπαικτο έργο παρακολουθεί ένα συνέδριο στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης για το ιρανικό ζήτημα και τη διένεξη μεταξύ ανατολής και δύσης από εννέα μέλη της πνευματικής ελίτ της Δανίας. Το «Συνέδριο για το Ιράν» μετατρέπεται πολύ γρήγορα σε ένα «Συνέδριο για το Εμείς» και οδηγείται σε μια σύγκρουση διαφορετικών αντιλήψεων σχετικά με το σύμπαν, την ανθρώπινη ύπαρξη και το αιώνιο ερώτημα για το ποιο είναι τελικά το νόημα της ζωής. Περνώντας από τη φιλοσοφία στην επιστήμη και από τη συντηρητική στην προοδευτική σκέψη, το έργο αναζητά τις βαθύτερες αιτίες που μας έχουν οδηγήσει στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα, συνδέοντας το «πολιτικό» με το «προσωπικό».
Ύβρις
Έξι πρόσωπα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας απολογούνται για τις πράξεις τους σε ένα συμπόσιο στον Άδη που τελείται εν είδη δικαστηρίου. Πρόσωπα που έφτασαν στην ύβρη ή υπήρξαν θύματα της Ύβρης. Πρόσωπα που αντιστάθηκαν. Πρόσωπα που ορμώμενα από το πάθος τους για τον πλούτο, την εξουσία, την απονομή δικαιοσύνης ή την υπεράσπιση της τιμής άλλοτε καταπατώντας και άλλοτε χάνοντας την πίστη τους.
Vaginahood
Το μπαρ - θρύλος της αθηναϊκής διασκέδασης ξανανοίγει τις πόρτες του 12 χρόνια μετά με μια παράσταση για τους διαφορετικούς τόπους της γυναικείας εμπειρίας, για την ευαλωτότητα και τη δύναμη, τον φόβο και την ντροπή, την ανυπακοή και την επιθυμία. Στην παράσταση, η συγκίνηση εναλλάσσεται με το χιούμορ, η ένταση με την απλότητα και η εξομολόγηση με τη γιορτή. Εκεί, πέντε γυναίκες ενδύονται τους ρόλους που μας κληροδότησε η πατριαρχία, καθώς κι εκείνες τις στιγμές που τους αρνηθήκαμε, «βουτώντας» σε σώματα που έχουν πληγωθεί αλλά διεκδικούν χαρά και ελευθερία. Μια παράσταση γι’ αυτά που λένε οι γυναίκες μεταξύ μας αλλά τελικά θέλουν να τ’ ακούσει όλος ο κόσμος.
Το καταραμένο παιδί
Το λογοτεχνικό αριστούργημα παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή. Ο τρομερός κόμης ντ’ Ερουβίλ παντρεύεται την Ιωάννα. Αμφισβητεί όμως την πατρότητα του παιδιού που θα φέρει στον κόσμο επτά μήνες μετά και το καταριέται, η μοίρα όμως έχει άλλα σχέδια.Ως ένα σκοτεινό μελαγχολικό ποίημα όπου τίποτα δεν θα μπορούσε να ειπωθεί διαφορετικά χαρακτήριζε ο σπουδαίος Γάλλος μυθιστοριογράφος το έργο που διαδραματίζεται λίγο μετά την μεσαιωνική εποχή, μέσα στη δίνη των Θρησκευτικών Πολέμων της Γαλλίας.
Μέσα στο μυαλό σου - Part 2
Για δεύτερη χρονιά, η παράσταση" Μέσα στο μυαλό σου – Έρωτας και Χάος" είναι μια πρωτοποριακή, διαδραστική παράσταση ψυχολογίας. Ο θεατής δεν παρακολουθεί απλώς· συμμετέχει ενεργά στην ιστορία της Ολίβια, εγκλωβισμένης σε μια σχέση με τον χειριστικό Άρη. Με τη μέθοδο του Dr. Γιώργου Λάγιου, η παράσταση ανοίγει διάλογο για τον έλεγχο, τις επιθυμίες, τα «κόκκινα σημάδια» και τη δυναμική των σχέσεων, ενώ οι ηθοποιοί ζωντανεύουν καταστάσεις που προκαλούν στοχασμό. Έρωτας, φόβος, ντροπή και επιλογές ενώνονται σε μια εμπειρία που αφοπλίζει και προβληματίζει.


