Υπάρχει σκοπός ή όλα είναι μια απλή σύμπτωση; Αυτό είναι το κεντρικό ερώτημα που διαπερνά το νέο θεατρικό έργο του Ανδρέα Κεντζού, "Άνθρωπος του Θεού", που επιστρέφει στο Θέατρο 104. Μια ιστορία όπου η πίστη και η αμφιβολία, η λύτρωση και η εκδίκηση συγκρούονται μέσα σε ένα αστικό περιβάλλον, εκεί όπου η βία και η καθημερινότητα συναντούν το μεταφυσικό. Ο Αυγουστίνος Ρεμούνδος, που αυτή τη φορά επιλέγει να ερμηνεύσει μαζί με τις Δήμητρα Σύρου, Έλενα Τυρέα και όχι να σκηνοθετήσει, μας μιλά για την παράσταση, για τη συνάντησή του με το έργο του Κεντζού και για τον ρόλο του Γιάννη — ενός ανθυπαστυνόμου που φέρει επάνω του την ένταση, την εξουσία και τη θραυσμένη πίστη ενός ολόκληρου κόσμου.
Ο Αυγουστίνος Ρεμούνδος για τον "Άνθρωπο του Θεού"
Έχω βαρεθεί να βλέπω Μπέκετ και Τσέχωφ. Πολύ δύσκολα θα επιλέξω να δω σήμερα έργα τους. Μόνο αν μάθω ότι θα δω κάτι πραγματικά πρωτοποριακό και καινοτόμο. Καταλαβαίνω το μεγαλείο τους, αλλά πιστεύω ότι πρέπει να ανεβαίνουν περισσότερα σύγχρονα θεατρικά έργα. Και αφού στην Ελλάδα ζω, πρέπει να ανεβαίνουν περισσότερα ελληνικά έργα. Διαφορετικά πως θα μάθουμε τι απασχολεί τους συγγραφείς μας σήμερα; Και πως θα βελτιωθεί ένας συγγραφέας αν δεν δει το έργο του ανεβασμένο στο σανίδι;

Κάπως έτσι γνώρισα και τον Ανδρέα Κεντζό. Είδα ένα δικό του κείμενο στη σκηνή και ζήτησα να τον γνωρίσω. Διάβασα τρία θεατρικά έργα του και επιλέξαμε τον "Άνθρωπο του Θεού" από κοινού. Η υπόλοιπη ομάδα ήταν σχεδόν έτοιμη. Έλενα Τυρέα, Δήμητρα Σύρου, Δημήτρης Γεωργαλάς, Αναστασία Γεωργαλά είναι βασικοί συνεργάτες εδώ και χρόνια. Με τη συγκεκριμένη ομάδα δεν σταματάμε να σχεδιάζουμε νέα project και να ρίχνουμε ιδέες στο τραπέζι. Ήδη ετοιμάζουμε την επόμενη παράστασή μας. Είμαστε καλοί φίλοι και ευτυχισμένοι όταν δουλεύουμε μαζί. Αποφασίσαμε λοιπόν ποιοι θα παίξουν, ποιος θα σκηνοθετήσει κ.λ.π.
Τα τελευταία χρόνια αναλαμβάνω συνήθως τον ρόλο του σκηνοθέτη. Στον "Άνθρωπο του Θεού" όμως επέλεξα να παίξω τον Γιάννη. Πρέπει να εμφανιστεί στη σκηνή και ο κόσμος να παγώσει. Μόνο με την παρουσία του, με τη στάση του σώματος του, χωρίς να χρειαστεί καν να μιλήσει. Ήθελα να αναμετρηθώ με έναν τέτοιον ρόλο. Ο Γιάννης είναι ανθυπαστυνόμος στα ΜΑΤ, βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή των επεισοδίων. Νιώθει δυνατός, σίγουρος, "άτρωτος" στον δρόμο, στο "πεδίο της μάχης". Έχει φοβερή αυτοπεποίθηση. Κι όμως είναι γεμάτος αδυναμίες και ψυχολογικά προβλήματα.

Ο Ανδρέας Κεντζός ξέρει να δημιουργεί ρόλους. Ο Γιάννης, η Μαρία, η Ράνια είναι οι διπλανοί μας άνθρωποι. Καθημερινοί, απλοί, με τα προβλήματα τους. Και μέσα από αυτά τα προβλήματα, ξεδιπλώνεται ο ψυχικός τους κόσμος. Και ενώ παρακολουθούμε μια φαινομενικά απλή ιστορία, ο συγγραφέας με μαεστρία θέτει ερωτήματα που βασανίζουν αιώνια τον Άνθρωπο. Υπάρχει Θεός; Ή όλα είναι μια απλή σύμπτωση;
Το έργο απευθύνεται στους θρήσκους, στους άθρησκους, στους άθεους, στους ένθεους, σε όλους μας. Είναι ένα σύγχρονο κείμενο, μια ιστορία που θα μπορούσε να διαδραματίζεται σε οποιαδήποτε πόλη του κόσμου.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Δείτε όλες τις παραστάσεις στον οδηγό θεάτρου του "α".
Περισσότερες πληροφορίες
Άνθρωπος του Θεού
Μια γυναικεία φιλία φαίνεται να γεννιέται σ’ ένα γειτονικό μπαρ, την ώρα που το κέντρο της Αθήνας συνταράσσεται από βίαια επεισόδια μεταξύ αναρχικών και Αστυνομίας. Η Ράνια προσκαλεί τη Μαρία σπίτι της για ένα τελευταίο ποτό αλλά η έλευση του άνδρα της, του Γιάννη που υπηρετεί ως ανθυπαστυνόμος στις ειδικές μονάδες καταστολής και αποκατάστασης της τάξης (ΥΑΤ) λειτουργεί ως καταλύτης της ιστορίας. Τι σημαίνει να πιστεύεις; Πόσο εύθραυστη είναι η ηθική μας όταν δοκιμάζεται σε μια κοινωνία που σείεται; Και ποια είναι, τελικά, η σχέση του ανθρώπου με το θείο;

