Μαργετουσάκης Γιάννης©
Στη βάση της, το θέατρο Ροές επιστρέφει αυτό το τριήμερο, 31 Οκτωβρίου και 1 & 2 Νοεμβρίου, η ξεχωριστή ομάδα Ελλήνων χορευτών και ακροβατών Κι όμΩς κινείται, παρουσιάζοντας για τρεις μόνο παραστάσεις το συγκλονιστικό έργο "Μάστερ και Μαργαρίτα", εμπνευσμένο από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ.

Με αφετηρία τη σκοτεινή και σαρκαστική αλληγορία του Μπουλγκάκοφ, η παράσταση μεταμορφώνεται σε μια σουρεαλιστική μυθοπλασία όπου ο ίδιος ο Διάβολος, κουρασμένος και ειρωνικός, κατεβαίνει στη γη για να "γιατρέψει" την απουσία πίστης, να ισορροπήσει το λογικό με το παράλογο, το εφικτό με το αδύνατο — και να χλευάσει τη βεβαιότητα του ανθρώπου απέναντι στην πραγματικότητα.
Πάνω σε μια οικοδομική σκαλωσιά που θυμίζει κατασκεύασμα και ταυτόχρονα ερείπιο, οι ερμηνευτές — Νώντας Δαμόπουλος, Αναστάσης Καραχανίδης, Αντιγόνη Λινάρδου, Ιλεάνα Παππά, Χριστίνα Σουγιουλτζή και Λία Χαμηλοθώρη — συνθέτουν ένα σωματικό και οπτικό θέαμα για την πτώση και την ανάταση, τη διαρκή μάχη ανάμεσα στη λογική και τη φαντασία.

Η παράσταση, σε σκηνοθεσία και χορογραφία της ομάδας Κι όμΩς κινείται, αποτελεί μια ωδή στο κονστρουκτιβιστικό κίνημα, που απέρριψε τον ρομαντισμό για να τον επαναφέρει, τελικά, σε μια νέα, ωμή μορφή. Το απόσπασμα από το μανιφέστο των κονστρουκτιβιστών, που ακούγεται στη διάρκεια της περφόρμανς, λειτουργεί σαν φιλοσοφικός άξονας: "Η πιο μεγάλη ομορφιά είναι η πραγματική ύπαρξη… η ζωή δε γνωρίζει ορθολογιστικές αλήθειες· το γεγονός είναι η πιο σίγουρη από όλες τις αλήθειες". Η μουσική του Κλέωνα Αντωνίου (ηλεκτρική κιθάρα) συνοδεύει τις σκηνές με ωμότητα και ένταση, ενώ το σώμα των ερμηνευτών μετατρέπεται σε πεδίο μάχης ανάμεσα στη βαρύτητα και την πνευματικότητα.
Περισσότερες πληροφορίες
Μάστερ και Μαργαρίτα
Παράσταση αφιερωμένη στο κίνημα των κονστρουκτιβιστών εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ «Ο μαιτρ και η Μαργαρίτα». Η ομάδα δημιουργεί μια οικοδομική σκαλωσιά, με ανθρώπους γαντζωμένους στον όγκο της, η οποία σταδιακά αποδομείται, βασισμένη στη σουρεαλιστική μυθοπλασία του σατιρικού έργου, όπου ο Διάβολος εμφανίζεται με τη συνοδεία του για να γιατρέψει την έλλειψη πίστης, να ισορροπήσει εκ νέου το λογικό με το παράλογο, το εφικτό με το αδύνατο και εν τέλει να περιγελάσει την εμπιστοσύνη του ανθρώπινου είδους, σε αυτό που αυθαίρετα νομοθετεί ως πραγματικότητα.

