Βασίλης Παπατσαρούχας©
Τι μπορεί να σημαίνει άραγε να "κλέψεις τη μέρα" και να "πληρώσεις τη νύχτα"; Ο τίτλος της νέας παράστασης του Θωμά Μοσχόπουλου, "Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα", βασισμένη στο εξπρεσιονιστικό αριστούργημα του Γκέοργκ Κάιζερ "Von morgens bis mitternachts" ("Από το πρωί ως τα μεσάνυχτα") ακούγεται ποιητικός, αλλά είναι η καρδιά μιας υπαρξιακής διαδρομής. Ο άνθρωπος που τολμά να αποδράσει από τη ρουτίνα, που επιλέγει τη μέρα-το φως, τη ζωή, τη δράση- καλείται αργά ή γρήγορα να αντικρίσει τη νύχτα, το σκοτάδι της συνείδησης, την απώλεια, την εσωτερική του γύμνια.
Πάνω σ’ αυτή την ένταση, ανάμεσα στο φως και τη σκιά, ο Θωμάς Μοσχόπουλος στήνει τη νέα του σκηνική πρόταση στο Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου-Μαριάννα Τόλη", από 19 Δεκεμβρίου (μετά και την ολοκλήρωση του βαβευμένου "Η Μηχανή του Τούρινγκ") . Ο σκηνοθέτης, που μας έχει συνηθίσει σε παραστάσεις με ουσία, στοχασμό και ανατρεπτική ματιά, επιστρέφει μετά τον συγκινητικό "Περιμένοντας τον Γκοντό" με μια δουλειά που φέρει τη γνωστή του σφραγίδα: εσωτερική ακρίβεια, κριτική διάθεση και μια διαρκή αναζήτηση του "ανθρώπινου μέσα στο παράλογο".

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Ορφέας Αυγουστίδης, μετά τη συγκινητική του ερμηνεία ως Άλαν Τούρινγκ, ενσαρκώνει εδώ τον αβέβαιο (αντι)ήρωα του Κάιζερ — έναν άνθρωπο που αναζητά λύτρωση μέσα από την υπέρβαση και συναντά τελικά το προσωπικό του σκοτάδι. Δίπλα του, η Ευγενία Σαμαρά μεταμορφώνεται σε πολλαπλές γυναικείες μορφές-σύμβολα, καθρέφτες της επιθυμίας και της αυταπάτης του. Μαζί τους επί σκηνής (αλφαβητικά) οι Βαλεντίνος Κόκκινος, Άλκης Μπακογιάννης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος και Γιάννης Σαμψαλάκης, συνθέτουν ένα σύνολο που κινείται με ρυθμό, εναλλαγή και εξπρεσιονιστική ένταση.
Σταθερός συνοδοιπόρος του Μοσχόπουλου, ο Βασίλης Παπατσαρούχας υπογράφει την καλλιτεχνική επιμέλεια, τα σκηνικά, τα κοστούμια και τα video, μεταμορφώνοντας τη σκηνή σε ένα ζωντανό τοπίο συμβολισμών, όπου το ρεαλιστικό και το φαντασιακό συνυπάρχουν. Τη δημιουργική ομάδα συμπληρώνουν ο Δήμος Βρύζας (μουσική), η Ζωή Χατζηαντωνίου (κίνηση) και ο Νίκος Βλασόπουλος (φωτισμοί).
"Η νέα αυτή ανάγνωση αξιοποιεί τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην εφιαλτική κωμωδία και το υπαρξιακό δράμα και δημιουργεί ένα σύμπαν όπου ο σαρκασμός λειτουργεί ως αντίδοτο στη συλλογική παράνοια της εποχής" διαβάζουμε στο σημείωμα για την παράσταση. Με χιούμορ, σαρκασμό και φιλοσοφική διαύγεια, ο αγαπημένος μας Θωμάς Μοσχόπουλος προτείνει ένα θέατρο που δεν εξαντλείται στο θέαμα, αλλά ανοίγει χώρο για σκέψη. Ένα θέατρο που εξακολουθεί να ρωτά-χωρίς να προσφέρει εύκολες απαντήσεις.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com

