Συνέντευξη με τον Θέμη Καραμουρατίδη | Στα δωμάτια του "Hotel Amour" η μουσική γεννιέται από την αγάπη

Ο Θέμης Καραμουρατίδης μάς υποδέχεται στο “Hotel Amour” και μας μιλά για τη μουσική που γεννιέται από την αγάπη, τη χημεία του με τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο και την απόλαυση της δημιουργίας. Μια συζήτηση γεμάτη ρυθμό, έμπνευση και… έρωτα, για το πιο hot μιούζικαλ της σεζόν στο Θέατρο Ακροπόλ.

Θέμης Καραμουρατίδης :Μιχάλης Γκούμας©

Πώς θα περιγράφατε τη χημεία σας με τον Ευαγγελάτο; Υπάρχει κάτι στη συνεργασία σας που κάνει τη μουσική να "γεννιέται" πιο φυσικά;
Η αγάπη, η επικοινωνία και η εξάσκηση τόσων χρόνων, μας βοηθάει να οδηγούμαστε φυσικά στο αποτέλεσμα που θέλουμε, δίχως συγκρούσεις και ιδιαίτερες διαφωνίες, αλλά διατηρώντας ακόμη το επίπεδο θαυμασμού και έκπληξης. Είναι μια ευλογία η συνεργασία μας.

Το "Hotel Amour” ξεκινά από το κείμενο του Γεράσιμου Ευαγγελάτου, αλλά η μουσική του δίνει ζωή και βάθος στους χαρακτήρες. Τι σας τράβηξε ώστε να μεταφράσετε τις λέξεις του σε ήχους και μελωδίες;
Εν αρχή ην ο λόγος μεν, αλλά το "Hotel amour" γεννήθηκε ως musical, δεν είναι δηλαδή απλώς μια παράσταση με μουσική. Τα τραγούδια αποτελούν οργανικό κομμάτι της δράσης και της ανάπτυξης των σχέσεων των χαρακτήρων, έτσι η απόφαση πως θα γράψω αυτά τα τραγούδια προϋπήρχε της ύπαρξης του κειμένου. Και πηγάζει φυσικά από την αγάπη μας για το μουσικό θέατρο και τις απεριόριστες δυνατότητες που σου δίνει αυτό μουσικά, ξεφεύγοντας από οποιεσδήποτε νόρμες και παίζοντας διαρκώς με τον βαθμό "συμμόρφωσης" με τους κανόνες που το διέπουν.

Αγαπήσαμε την μουσική σας στην"Απλή Μετάβαση”. Δώσατε έναν διαφορετικό μουσικό τόνο. Στο  "Hotel Amour” θα μας πάτε σε πιο εκρηκτικούς, ερωτικούς ή πειραματικούς ήχους;
Έχει μια συγγένεια με την "Aπλή μετάβαση", αλλά αποτελεί μία μεταξέλιξη και μία επέκταση του ηχητικού τοπίου καθώς έχουν περάσει έξι χρόνια από τον καιρό που έγραφα τα τραγούδια της Μετάβασης. Το ίδιο το έργο από γραφής, με την παράλληλη εξέλιξη των τεσσάρων ιστοριών παρέχει τη δυνατότητα έκρηξης και πειραματισμού και ερωτισμού και φυσικά συγκίνησης που παραμένει πάντα ζητούμενο μας με τον Γεράσιμο.

Hotel Amour
Χρήστος Συμεωνίδης©

Υπάρχει κάποιο τραγούδι στο μιούζικαλ που για εσάς έχει μια προσωπική "αλήθεια”, πέρα από τη δράση του έργου;
Σε όλα τα τραγούδια πραγματικά βρίσκω κάποιο κομμάτι του εαυτό μου, τώρα ή και όπως ήμουν παλαιότερα. Άλλωστε το θέμα που είναι οι ανθρώπινες σχέσεις η επικοινωνία και η αυτοδιάθεση του καθενός πάντα με απασχολούσαν ιδιαίτερα και προσωπικά. Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσω ένα με πολλή σκέψη θα έλεγα το "Είμαι δύο άνθρωποι".

Πώς δουλεύετε όταν συνθέτετε μουσική για χαρακτήρες που είναι τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους; 
Πολύ μεγάλο ρόλο σε αυτό νομίζω παίζει η ενσυναισθηση και η ειλικρίνεια. Πώς δηλαδή θα προσπαθήσεις να δεις τη ζωή μέσα από τα μάτια του χαρακτήρα αλλά να το φιλτράρεις από τη δική σου καθαρότητα και αμεσότητα ώστε να μη βγει προκατασκευασμένο. Ετσι, πάντα γράφω μουσική. Γνωρίζω για ποιον γράφω, αλλά παράλληλα γνωρίζω ότι είναι γραμμένο από εμένα. Και έτσι προκύπτει το δημιούργημα που εμπεριέχει κάτι "αληθινό".

Αν έπρεπε να περιγράψετε το "Hotel Amour” με τρεις μουσικές λέξεις, ποιες θα ήταν και γιατί;
Κρεσεντο, γιατί δίνω μεγάλη σημασία στις δυναμικές και στον τρόπο που οδηγούμαστε στην έξαρση. Ποπ, γιατί ήθελα να είναι εύληπτο και ελκυστικό ηχητικά από το πρώτο άκουσμα το μιούζικαλ μιας και ο θεατής ακούει πρώτη φορά τη μουσική στην παράσταση, οπότε να μπορεί να συνδεθεί άμεσα με το ηχητικό τοπίο. Mixtape γιατί εμπεριέχει πολλά διαφορετικά στιλ και τρόπους μουσικούς, όπως κάποιος φτιάχνει μια κασέτα με διάφορα τραγούδια.

Hotel Amour
Χρήστος Συμεωνίδης©

Τι είδος μουσικής θα ταιριάζετε σε κάθε έναν από τους πρωταγωνιστές, αν ήταν τραγούδι ή μουσικό κομμάτι;
Δώσαμε ιδιαίτερη σημασία στο μουσικό ύφος των ζευγαριών γιατί ο ήχος αφηγείται την ιστορία τους παράλληλα με την δράση. Η μουσική του νεαρού ζευγαριού είναι πιο ποπ και εμπεριέχει πιο street στοιχεία, του παντρεμένου ζευγαριού στα σαράντα πιο αλτέρνατιβ και ροκ στοιχεία (όπως η μουσική που θα ακούγαν όταν ερωτεύονταν στα μπαρ της πλατείας Καρύτση τα early 2000s) ενώ τα άλλα δύο ζευγάρια κινούνται σε πιο παραδοσιακά musical μονοπάτια με λαμπερές κορώνες και πιο σοφιστικέ μελωδίες.

Η Σμαράγδα Καρύδη έφερε την σκηνοθετική της ματιά στο έργο. Πόσο η μουσική σας επηρεάστηκε ή διαμορφώθηκε από τη δική της αντίληψη της παράστασης;
Η Σμαραγδα, μια υπέροχη συνεργάτις και ταλαντούχα σκηνοθέτρια, άκουσε τα τραγούδια και διάβασε το έργο και έφτιαξε ένα σύμπαν απόλυτα συνυφασμένο με το ίδιο το έργο προσθέτοντας ένα ακόμη πιο έντονο παιχνίδισμα και κλείσιμο ματιού. Η σκηνοθεσία της λαμπερή, ανάλαφρη αλλά ουσιαστική, όπως ακριβώς και η ίδια. Χωρίς να συμμετέχει στη δημιουργία του έργου αποτελεί αδιαμφισβήτητα τον τρίτο δημιουργό του και είμαστε πολύ τυχεροί.

Ποια ήταν η πιο ανατρεπτική πρόταση που σας έκαναν συνεργάτες σας σε αυτό το έργο, και πώς την ενσωματώσατε στη μουσική;
Ε, νομίζω πως το να γραφτεί ή σκηνή του σεξ και του οργασμού από μένα, είναι μια υπέρβαση και μια απενοχοποίηση που την οφείλω στον Γεράσιμο και στην εμπιστοσύνη που του έχω όταν με ξεβολεύει.

Hotel Amour
Χρήστος Συμεωνίδης©

Αν μπορούσατε να συνεργαστείτε με οποιονδήποτε καλλιτέχνη, για ένα επόμενο έργο, ποιος θα ήταν και γιατί;
Τη στιγμή που με ρωτάτε θα σας απαντήσω με τους ανθρώπους που φτιάχνουμε το "Hotel Amour". Κυλάνε όλα σαν νερό και με διάθεση δημιουργικότητας αστείρευτη.

"Επαθα αγάπη”...Τι υπέροχο κι αυτό το τραγούδι που συνθέσατε σε στίχους Γεράσιμου Ευαγγελάτου. Τι σημαίνει για εσάς η έννοια του έρωτα και της επιθυμίας, όπως αυτή μεταφράζεται στη μουσική σας;
Νομίζω με τα χρόνια μετουσιώνεται σε σχέσεις, συντροφικότητα, ουσία και ωριμάζει. Οσο πιο πολύ μεγαλώνεις και τα βρίσκεις με τον εαυτό σου, τόσο πιο πολύ απομυθοποιείς την "καψούρα" και αποζητάς το βάθος της επικοινωνίας και την αρμονία. Φυσικά και έπαθα αγάπη πολλάκις, αλλά τώρα φροντίζω να μην μπερδεύω τον τραυματισμό με τον έρωτα.

Hotel Amour
Χρήστος Συμεωνίδης©

Στο "Hotel Amour” οι χαρακτήρες αποκαλύπτουν πολύ προσωπικά τους συναισθήματα. Ποιο είναι το πιο δύσκολο ή απελευθερωτικό συναίσθημα που έχετε προσπαθήσει να εκφράσετε μέσα από τη μουσική σας;
Η μουσική σου δίνει τη δυνατότητα να εκφραστείς. Να απελευθερώσεις σκέψεις, να εκτονώσεις οργή, να λυτρώσεις πόνο, να πληρώσεις κενά. Είναι μεγάλο δώρο και ψυχοθεραπευτικό εργαλείο για μας τους μουσικούς.

Αν η μουσική ήταν άνθρωπος, πώς θα περιγράφατε τη σχέση σας μαζί της;
Ένας δεσμός εμπιστοσύνης αγάπης και ανταπόδοσης.

Ποιο είναι το "μουσικό όνειρό” σας που δεν έχετε υλοποιήσει ακόμα;
Να γράφω μέχρι τα βαθιά γεράματα και να παραμένω το ίδιο ενθουσιώδης. Τα λέμε τότε για να δούμε αν θα έχει πραγματοποιηθεί. Ραντεβού στα βαθιά μου γεράματα. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Hotel Amour

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 120 '

Κατά τη διάρκεια μιας νύχτας όπου όλα επιτρέπονται σ’ ένα ξενοδοχείο ημιδιαμονής διαδραματίζεται το πρωτότυπο μιούζικαλ για τον έρωτα και το σεξ, με ζωντανή ορχήστρα. Πρωταγωνιστούν τέσσερα ετερόκλητα ζευγάρια με τις κρυφές επιθυμίες, τις φαντασιώσεις και τις προσδοκίες τους.

Ακροπόλ

Ιπποκράτους 9-11

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Έξι παραστάσεις σηκώνουν ξανά αυλαία (4-10/12)

Επιστρέφουν στις σκηνές από 4 έως 10 Δεκεμβρίου κι αξίζουν οι έξι θεατρικές επαναλήψεις που ακολουθούν.