"Απόρρητο": Η Ταμίλα Κουλίεβα, η Μαριάννα Κιμούλη και ο Χρήστος Στέργιογλου επιστρέφουν σε ένα ηθικό πείραμα

Το ΑΙ απλώς ρωτά, οι άνθρωποι απαντούν και, χωρίς να το καταλάβουν, αποκαλύπτουν τα πάντα. Το «Απόρρητο» σε σκηνοθεσία Ταμίλας Κουλίεβα επιστρέφει στο Διάνα για να σπάσει τη σιωπή της εποχής μας και θυμίσει πως ο άνθρωπος γεννιέται, πάνω απ’ όλα, ελεύθερος.

Απόρρητο Σούλα Αποστολάκη©

Στο "Απόρρητο" του Ιβάν Βιριπάγιεφ, που επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Διάνα σε σκηνοθεσία Ταμίλας Κουλίεβα, το μέλλον μοιάζει επικίνδυνα οικείο (από 20/10). Βρισκόμαστε στο 2028, σε έναν κόσμο όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν υπακούει πια· ρωτά, απαιτεί, εξετάζει. Το ΑΙ αποκτά φωνή και βούληση, μετατρέποντας τον άνθρωπο από κυρίαρχο σε ερωτώμενο — σε αντικείμενο μιας ηθικής έρευνας που δεν έχει απαντήσεις, μόνο καθρέφτες.

Απόρρητο
Σούλα Αποστολάκη©

Η Τσκηνοθέτιδα και πρωατγωνίστρια αμίλα Κουλίεβα στήνει ένα θεατρικό περιβάλλον υψηλής έντασης και φιλοσοφικού βάθους, όπου τρεις επιστήμονες (η ίδια, ο Χρήστος Στέργιογλου και η Μαριάννα Κιμούλη) συμμετέχουν σε μια σειρά συνεντεύξεων με αόρατο ερωτητή. Οι απαντήσεις τους αποκαλύπτουν όχι μόνο την αλήθεια, αλλά και τις ρωγμές τους· την απόσταση ανάμεσα στο τι πιστεύουν και στο τι αντέχουν να πουν. Σε αυτό το ηθικό πείραμα, η Έλλη Στάη και ο Παύλος Τσίμας, σε μια απρόσμενα θεατρική εμφάνιση, λειτουργούν ως συνεντευξιαστές, ως αγωγοί της τεχνητής συνείδησης — σύγχρονοι αγγελιοφόροι μιας νέας τάξης πραγμάτων.

Απόρρητο
Σούλα Αποστολάκη©

Ο Βιριπάγιεφ, ένας από τους πιο ανατρεπτικούς δραματουργούς της μετασοβιετικής σκηνής, χρησιμοποιεί την τεχνολογία όχι ως φόβητρο αλλά ως εργαλείο αποκάλυψης. Το "Απόρρητο" δεν μιλά για το μέλλον, αλλά για το παρόν μας — για τις ηθικές αντιφάσεις που κουβαλάμε, τη βία που ντύνεται πρόοδος, την ανάγκη μας να ορίζουμε τον εαυτό μας μέσα από τα δεδομένα που παράγουμε. Ο άνθρωπος, γυμνός μπροστά σε μια μηχανή που γνωρίζει περισσότερα απ’ όσα θα ’θελε, έρχεται αντιμέτωπος με το πιο δύσκολο ερώτημα: πόση αλήθεια μπορεί να αντέξει;

Απόρρητο
Σούλα Αποστολάκη©

Το "Απόρρητο" είναι ένα έργο για την ελευθερία — όχι ως σύνθημα, αλλά ως υπαρξιακή πράξη. Ελευθερία από τα κοινωνικά πρότυπα, από την έμφυλη ή πολιτισμική ταυτότητα, από την ίδια μας την ανάγκη να είμαστε "σωστοί". Όπως δηλώνει η σκηνοθέτιςδα, "το έργο αναζητά δικαιοσύνη για κάθε πρωταγωνιστή". Κι αυτό το καθιστά βαθιά πολιτικό, χωρίς να είναι διδακτικό· πνευματικό, χωρίς να είναι αφηρημένο.

"Ο άνθρωπος δεν γεννιέται πολίτης της χώρας του,
εκπρόσωπος μιας εθνικής κουλτούρας,
ούτε καν ομιλητής μιας συγκεκριμένης γλώσσας.
Πάνω απ' όλα ο άνθρωπος γεννιέται ελεύθερος.”
-Honora Bfasa, ακτιβίστρια από την Κένυα για τα ανθρώπινα δικαιώματα,
βραβευμένη με Νόμπελ Ειρήνης

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Απόρρητο

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Θα τολμούσες να εξομολογηθείς τις πιο προσωπικές σου αλήθειες σε αυτούς που αγαπάς; Μέχρι πού αντέχεις να δοκιμάσεις τα όρια της αποδοχής τους; Το έτος 2028, τρεις επιστήμονες παίρνουν μέρος σε μια κλειστή έρευνα, η οποία με τη συμβολή της φερεγγυότητας της Τεχνητής Νοημοσύνης, διερευνά τα πιο φλέγοντα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα. Μέσα από τις απαντήσεις που καλούνται να δώσουν, σε μορφή ατομικών συνεντεύξεων, έρχονται αντιμέτωποι με συνεχείς εσωτερικές συγκρούσεις ανάμεσα σε όσα πιστεύουν και σε όσα αντέχουν να δηλώσουν. Οι θεατές, σε ρόλο παντογνώστη αφηγητή μαθαίνουν τις αδήλωτες πτυχές της ζωής και της προσωπικότητάς τους και χωρίς να το επιδιώκουν, γίνονται οι εξομολογητές της πιο κρυφής αλήθειας τους. Μιας αλήθειας, που εάν της έδιναν χώρο, θα ήταν πραγματικά ελεύθεροι.

Διάνα

Ιπποκράτους 7

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έβελυν Ασουάντ: Η φωνή που μαγεύει στο H.ug με τους "Ζωντανούς"

Μια παράσταση που φαίνεται να αναζητά την παρηγοριά του παραμυθιού είναι "Οι ζωντανοί" του Γιώρκου Ονησιφόρου και θα τους δούμε στο H.ug με την Ασουάντ και τον Ονησιφόρου σε ντουέτο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/10/2025

Το γλυκόπικρο "Μάθε με να φεύγω" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο έρωτας μέσα από την ανορθόδοξη γλώσσα της bijoux de kant και το κείμενο του Άκη Δήμου ζωντανεύει μέσα από την πολυσυζητημένη παράσταση, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη.

"Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" με την Εύα Κοτανίδη

Η Εύα Κοτανίδη ξανασυναντά τη Dalida στην παράσταση "Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" στο Μέγαρο Μουσικής. Μια γυναίκα, ένα φως και ένα σκοτάδι που συνυπάρχουν στη σκηνή, σε μια εξομολόγηση για τη φθορά, τη μοναξιά και τη δύναμη της αλήθειας.

Για τον Ζιλιέν Γκοσλέν, το θέατρο δεν υπάρχει για να μας παρηγορεί αλλά για να μας εκθέτει

Στην ανοιχτή συζήτηση με τον Ζιλιέν Γκοσλέν γοητευτήκαμε από τη σκέψη και τον λόγο του- αιχμηρό, στοχαστικό, ανθρώπινο. Μεταφέρουμε τα λεγόμενά του και τις εντυπώσεις μας, για να φωτίσουμε γιατί αξίζει να τον γνωρίσουμε και να παρακολουθήσουμε την παράσταση "Το παρελθόν" (Le Passé), που βλέπει το θέατρο ως χώρο έντασης, αναμέτρησης και ανακάλυψης του ανθρώπινου και του άγνωστου. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (16–19/10).

Νεκρές ψυχές

Η Σοφία Καραγιάννη φέρνει στο φως το άγνωστο μυθιστόρημα του Νικολάι Γκόγκολ, με μία παράσταση που στηρίζεται στη θεατρικότητα, το ομαδικό πνεύμα, το λεπτό χιούμορ και το ευδιάκριτο κοινωνικό σχόλιο.

Η Ρόζαμουντ Πάικ στο νέο έργο της δημιουργού του 'Prima Facie'

Το νέο έργο της Σούζι Μίλερ, μετά το 'Prima Facie', απευθείας από το Lyttelton Theatre του Λονδίνου, με ελληνικούς υπότιτλους, στο National Theatre Live του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Νέγκα, Λεγάκη, Καρρά τραγουδούν "Μαρίκα με είπανε - Μαρίκα με βγάλανε"

Ένα ταξίδι στον κόσμο της Μαρίκας Νίνου και της Μαρίκας Παπαγκίκα από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία Αστέριου Πελτέκη.