"Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" με την Εύα Κοτανίδη

Η Εύα Κοτανίδη ξανασυναντά τη Dalida στην παράσταση «Τραγουδώντας μέχρι το τέλος» στο Μέγαρο Μουσικής. Μια γυναίκα, ένα φως και ένα σκοτάδι που συνυπάρχουν στη σκηνή, σε μια εξομολόγηση για τη φθορά, τη μοναξιά και τη δύναμη της αλήθειας.

Dalida_Τραγουδώντας_μέχρι_το_τέλος

Η Dalida υπήρξε μια μορφή που έζησε στα άκρα. Ανάμεσα στη λάμψη της σκηνής και στο σκοτάδι της ψυχής της, βρέθηκε να παλεύει με το ίδιο της το φως. Η Εύα Κοτανίδη, που ενσαρκώνει τη θρυλική τραγουδίστρια στην παράσταση "Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" σε σκηνοθεσία Νεκταρίας Γιαννουδάκη, επιστρέφει ξανά στη σκηνή για μια νέα συνάντηση με τον μύθο — μια συνάντηση που κάθε φορά μοιάζει διαφορετική.

Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος

"Δε μου ήταν τόσο δύσκολο να ταυτιστώ με τη λάμψη της σκηνής, τη φιλοδοξία της, το κέφι της για δουλειά, την πειθαρχία της, την αφοσίωση της… όσο με το σκοτάδι της, τον πόνο της, τη μοναξιά της. Βούτηξα μέσα τους λοιπόν. Αναγκαστικά", λέει η ίδια. Μέσα από αυτή τη βουτιά, ξεδιπλώνεται μια σταρ γεμάτη αντιθέσεις· μια γυναίκα που όσο περισσότερο απογειωνόταν η καριέρα της, τόσο πιο βαθιά βυθιζόταν στις εσωτερικές της συγκρούσεις: "Οι διακυμάνσεις της ήταν τόσο έντονες που μόνο βουτώντας γενναία μέσα τους κατάφερα να τη νιώσω και να αφηγηθώ- τελικά-  αυτό που έζησε.  Η Νταλιντά βίωνε μια διαρκή εσωτερική διαμάχη… και όσο πιο πολύ απογειωνόταν η καριέρα της τόσο πιο έντονη γινόταν αυτή η διαμάχη μέσα της.  Έκανα μεγάλη έρευνα για να την καταλάβω και πολύ δουλειά μαζί με τη σκηνοθέτη, Νεκταρία Γιαννουδάκη, για να "περπατήσω" μαζί της τη διαδρομή της ζωής της, με όλα τα σκαμπανεβάσματα… "Τραγουδώντας μέχρι το τέλος"".

Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος

Η Κοτανίδη συναντιέται κάθε χρόνο με τη Dalida, από το 2021 που πρωτοπαίχτηκε έως και σήμερα και παραδέχεται πως αυτή η διαδικασία την άλλαξε: "Κάθε φορά που την "συναντάω" όμως την αντιμετωπίζω με ακόμα μεγαλύτερο θαυμασμό, σεβασμό και τρυφερότητα. Γιατί όσο περνούν τα χρόνια ωριμάζω και την καταλαβαίνω όλο και πιο πολύ. Μπορεί να μη συμφωνώ με την απόφαση της να φύγει από τη ζωή αλλά την καταλαβαίνω. Κι αυτή την κατανόηση τη χρησιμοποιώ σαν καύσιμο για να ταυτιστώ μαζί της όταν ανεβαίνω πάνω στη σκηνή".

Αυτή η ωρίμανση φαίνεται και στη σκηνική της παρουσία. Η παράσταση που παίζεται στο Μέγαρο Μουσικής είναι λιτή-χωρίς εντυπωσιασμούς, βασισμένη στη φωνή, στο βλέμμα, στο σώμα. Η ίδια τη χαρακτηρίζει "μια πράξη έκθεσης και ελευθερίας": "Ό,τι σε εκθέτει ταυτόχρονα σε απελευθερώνει. Αρκεί να το αποδεχτείς και να αφεθείς σε αυτό.  Δεν πιστεύω ότι μπορείς να ενσαρκώσεις κάποιο ρόλο χωρίς να εκτεθείς, όποιος κι αν είναι αυτός. Αλλιώς δε θα είσαι αληθινός. Κάποιοι ρόλοι απαιτούν από σένα να είναι παρούσα ολόκληρη η υπόσταση σου. Να εννοείς, να υποστηρίζεις την κάθε λέξη, να είσαι παρόν σε όλη τη συναισθηματική διαδρομή του ήρωα. Στην περίπτωση της Νταλιντά λοιπόν… απλώς δε γίνεται αλλιώς".

Μέσα από τη Dalida, η Εύα Κοτανίδη αγγίζει και κάτι βαθύτερο: τη θέση της γυναίκας στη σκηνή και στη ζωή. "Η Dalida ήταν ένα λαμπερό αστέρι που όμως κουβαλούσε βαθύ πόνο. Το μήνυμα για μια γυναίκα σήμερα είναι να θυμάται πως πίσω από κάθε εικόνα μπορεί να υπάρχει ευαισθησία και αγωνία. Γι’ αυτό είναι δύναμη να μιλάμε, να ζητάμε στήριξη και να στεκόμαστε με αλήθεια στη δική μας "σκηνή”."

Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος

Η τέχνη, λέει, είναι μια διαρκής εξομολόγηση — κι αυτή η παράσταση δεν αποτελεί εξαίρεση. "Για μένα, αυτή η παράσταση είναι μια εξομολόγηση γύρω από την ανθρώπινη, καλλιτεχνική αλλά και γυναικεία ευαλωτότητα. Μέσα από τη Dalida μιλώ κι εγώ για τους φόβους, τις ανασφάλειες, τη μοναξιά και τις πληγές που κουβαλώ, αλλά και για την ανάγκη να συνεχίζω να τραγουδάω, να υπάρχω, να αγαπώ."

Κι εκεί, κάπου ανάμεσα στις λέξεις της και στα τραγούδια της Dalida, μοιάζει να φωτίζεται η ουσία της παράστασης: μια γυναίκα που πάλεψε να υπάρξει μέσα στο φως, χωρίς να απαρνηθεί το σκοτάδι της. Ή, όπως λέει η ίδια η Κοτανίδη: "Είναι σαν να προσπαθώ να πω στο κοινό: Ας αφήσουμε να νικήσει το φως…"

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 90 '

Τριάντα πέντε χρόνια μετά το θάνατο της Dalida, η παράσταση επιχειρεί να ξανασυστήσει στο κοινό την εμβληματική ερμηνεύτρια από τη Γαλλία που επηρέασε το γαλλικό τραγούδι, πούλησε εκατομμύρια δίσκους, τραγούδησε σε δέκα γλώσσες και ξεχώρισε στην ποπ διεθνή σκηνή της εποχής. Μέσα από τα τραγούδια, τις εξομολογήσεις, τον απολογισμό της ζωής και της καριέρας της, το έργο ξεδιπλώνει τη ζωή της ενδιαφέρουσας και αντιφατικής προσωπικότητας, που κινήθηκε σε όλη της τη ζωή από το φως στο σκοτάδι και έζησε μέσα στις τραγικές αντιφάσεις της. Η Dalida, ήταν μια μυθική ντίβα, μια μοναδική περφόρμερ, μια συγκλονιστική ερμηνεύτρια, ο ορισμός της femme fatale, μια επιτυχημένη, αισθησιακή και φωτεινή προσωπικότητα. Από την άλλη, η Yolanda Christina Gigliotti ήταν μια γυναίκα τραυματισμένη, σκοτεινή, μοναχική, που υπέφερε.

Μέγαρο Μουσικής

Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, Αμπελόκηποι

Μέγαρο Μουσικής

Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, Αμπελόκηποι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έβελυν Ασουάντ: Η φωνή που μαγεύει στο H.ug με τους "Ζωντανούς"

Μια παράσταση που φαίνεται να αναζητά την παρηγοριά του παραμυθιού είναι "Οι ζωντανοί" του Γιώρκου Ονησιφόρου και θα τους δούμε στο H.ug με την Ασουάντ και τον Ονησιφόρου σε ντουέτο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/10/2025

Το γλυκόπικρο "Μάθε με να φεύγω" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο έρωτας μέσα από την ανορθόδοξη γλώσσα της bijoux de kant και το κείμενο του Άκη Δήμου ζωντανεύει μέσα από την πολυσυζητημένη παράσταση, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη.

"Απόρρητο": Η Ταμίλα Κουλίεβα, η Μαριάννα Κιμούλη και ο Χρήστος Στέργιογλου επιστρέφουν σε ένα ηθικό πείραμα

Το ΑΙ απλώς ρωτά, οι άνθρωποι απαντούν και, χωρίς να το καταλάβουν, αποκαλύπτουν τα πάντα. Το "Απόρρητο" σε σκηνοθεσία Ταμίλας Κουλίεβα επιστρέφει στο Διάνα για να σπάσει τη σιωπή της εποχής μας και θυμίσει πως ο άνθρωπος γεννιέται, πάνω απ’ όλα, ελεύθερος.

Για τον Ζιλιέν Γκοσλέν, το θέατρο δεν υπάρχει για να μας παρηγορεί αλλά για να μας εκθέτει

Στην ανοιχτή συζήτηση με τον Ζιλιέν Γκοσλέν γοητευτήκαμε από τη σκέψη και τον λόγο του- αιχμηρό, στοχαστικό, ανθρώπινο. Μεταφέρουμε τα λεγόμενά του και τις εντυπώσεις μας, για να φωτίσουμε γιατί αξίζει να τον γνωρίσουμε και να παρακολουθήσουμε την παράσταση "Το παρελθόν" (Le Passé), που βλέπει το θέατρο ως χώρο έντασης, αναμέτρησης και ανακάλυψης του ανθρώπινου και του άγνωστου. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (16–19/10).

Νεκρές ψυχές

Η Σοφία Καραγιάννη φέρνει στο φως το άγνωστο μυθιστόρημα του Νικολάι Γκόγκολ, με μία παράσταση που στηρίζεται στη θεατρικότητα, το ομαδικό πνεύμα, το λεπτό χιούμορ και το ευδιάκριτο κοινωνικό σχόλιο.

Η Ρόζαμουντ Πάικ στο νέο έργο της δημιουργού του 'Prima Facie'

Το νέο έργο της Σούζι Μίλερ, μετά το 'Prima Facie', απευθείας από το Lyttelton Theatre του Λονδίνου, με ελληνικούς υπότιτλους, στο National Theatre Live του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Νέγκα, Λεγάκη, Καρρά τραγουδούν "Μαρίκα με είπανε - Μαρίκα με βγάλανε"

Ένα ταξίδι στον κόσμο της Μαρίκας Νίνου και της Μαρίκας Παπαγκίκα από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία Αστέριου Πελτέκη.