Η Στέγη κατακτά τον κόσμο: Από την Αβινιόν στη Μπογκοτά, το ελληνικό βλέμμα σε διεθνή τροχιά

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν από την Αβινιόν και τη Βαρκελώνη μέχρι τη Μπογκοτά και τη Νέα Υόρκη. Το “Μami” το “My Fierce Ignorant Step”, το “to be possessed”, το “Slamming” και άλλα έργα φέρνουν την ελληνική δημιουργία στο επίκεντρο της διεθνούς σκηνής.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Mami, Μάριο Μπανούσι Στέγη

Εδώ και δεκαπέντε χρόνια, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση όλο μας εκπλήσει. Κάθε της παραγωγή –θεατρική, χορευτική, μουσική– είναι και μια αφορμή εξόδου από τα στενά γεωγραφικά και πολιτισμικά σύνορα. Και το καλοκαίρι του 2025, οι παραγωγές της ταξιδεύουν και θριαμβεύουν.

Από τις πολυθρόνες της Κεντρικής και της Μικρής Σκηνής μέχρι τα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου, το "Onassis Stegi Touring Program" υλοποιεί στην πράξη αυτό που πολλοί ακόμα ονειρεύονται: ένα διαρκές πολιτιστικό δίκτυο, με κέντρο την Αθήνα και δορυφόρους από τη Λατινική Αμερική ως τη Βόρεια Ευρώπη. Από το 2011, 100 και πλέον παραγωγές και συμπαραγωγές θεάτρου, χορού και μουσικής της Στέγης έχουν δώσει πάνω από 1.000 παραστάσεις σε 56 χώρες και σε πάνω από 200 πόλεις σε όλο τον κόσμο.

Mami Στέγη 2024-25
Ανδρέας Σιμόπουλος©

"Μami": Όταν η Αβινιόν υποκλίνεται

Το "Μami" του Μάριο Μπανούσι, μια τολμηρή, βαθιά συγκινητική παράσταση με οπτική δύναμη που κόβει την ανάσα, δεν κατέκτησε απλώς την Αβινιόν. Την απογείωσε. Η πρώτη παρουσία Αλβανού σκηνοθέτη στην εμβληματική διοργάνωση σηματοδότησε και μια από τις πιο δυνατές στιγμές του φετινού φεστιβάλ. Ο Μπανούσι μέσα από την υποστήριξη της Στέγης και της πλατφόρμας Prospero NEW, επιβεβαίωσε πως το μέλλον της σκηνής περνά από τη Βαλκανική ψυχή και τη μεσογειακή σπαραγμένη τρυφερότητα.

Η Libération, η Le Monde, το Télérama – όλοι μίλησαν για "αποκάλυψη", "θέατρο εικόνων", "συγκίνηση". Όλα τα εισιτήρια εξαφανίστηκαν. Και το "Mami" συνεχίζει: Βαρκελώνη, Ολλανδία, Ελσίνκι και άλλοι σταθμοί ήδη ανακοινωμένοι για το 2026. Να θυμίσουμε πως η παράσταση αυτή σηματοδοτεί την τέταρτη συμμετοχή της Στέγης στη σπουδαία αυτή διοργάνωση, έπειτα από τον "Κυκλισμό του Τετραγώνου" του Δημήτρη Δημητριάδη σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά (2014), το "6 a.m. How to disappear completely" των Blitz theater group (2016) και τον "Μεγάλο Δαμαστή" του Δημήτρη Παπαϊωάννου (2017).

My Fierce Ignorant Step

Χορός χωρίς σύνορα: Παπαδόπουλος, Κότσαλη, Κογχυλάκη

Ο Χρήστος Παπαδόπουλος επιβεβαιώνει την καθιέρωσή του ως διεθνές όνομα με κάθε του παράσταση. Το πρόσφατο "My Fierce Ignorant Step", μια ωδή στην ωμή ορμή της νεότητας και τη δύναμη του "μαζί", άνοιξε το φεστιβάλ Julidans και μάγεψε το GREC της Βαρκελώνης. Το φθινόπωρο θα παιχτεί σε, Ρώμη, Μαδρίτη, Μπρυζ, ενώ η Καλαμάτα υποδέχθηκε και το "Mellowing", αποδεικνύοντας ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο σημείο αναχώρησης, αλλά και δυναμικό πεδίο επιστροφής. Παράλληλα, το "Larcen C", ο παγετώνας, μεταφορά της ζωής που, ακατανίκητη, προχωρά, συνεχίζει να παίζεται στις σκηνές του κόσμου και θα κάνει αμερικανική πρεμιέρα στο Power house International Festival στη ΝέαΥόρκη (16-18/10).

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση To be possessed Χαρά Κότσαλη
Πηνελόπη Γερασίμου©

Η Χαρά Κότσαλη, από τη Μπογκοτά στο Dance Days των Χανίων, συνεχίζει την πορεία της με το "to be possessed", έργο βαθιά τελετουργικό και πολιτικό, που έρχεται να "καταλάβει" το σώμα και τη σκηνή. Η συνέχεια: Βρυξέλλες και Perpetuum Mobile – ένας ακόμα σταθμός σε ένα καλλιτεχνικό δρομολόγιο χωρίς σύνορα.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση Slamming (work in progress) Ξένια Κογχυλάκη
Πηνελόπη Γερασίμου©

Στο μεταξύ, το "Slamming" της Ξένιας Κογχυλάκη μετατρέπει τον χορό σε μια έκρηξη συλλογικής ύπαρξης. Από την Ιταλία και το Santarcangelo στο Φεστιβάλ Καλαμάτας και τον Αύγουστο στο Ταλίν, στο SAAL Biennaal, έναν οργανισμόμε τον οποίο η Στέγη συνεργάζεται για πρώτη φορά, το έργο υπενθυμίζει ότι η σύγχρονη χορογραφία μπορεί να είναι και ριζοσπαστική και παλλόμενη από ενέργεια.

Runway

Το μέλλον γράφεται τώρα

Η παρουσία της Χριστιάνας Κοσιάρη στο International Summer Program του Watermill Center, το οποίο ίδρυσε ο Ρόμπερτ Ουίλσον στη Νέα Υόρκη, έρχεται να δείξει ότι η Στέγη επενδύει όχι μόνο στο εδώ και τώρα, αλλά και στο αύριο των καλλιτεχνών. Σε συνθήκες έρευνας και δημιουργίας, διαμορφώνεται το επόμενο κεφάλαιο της ελληνικής σκηνής.

Ένα πρόγραμμα με αποστολή

Περισσότερες από 1000 παραστάσεις σε 56 χώρες και πάνω από 200 πόλεις! Αυτός είναι ο απολογισμός των ελληνικών παραστάσεων που έχουν χειροκροτήσει θεατές σε όλο τον κόσμο. Η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση χτίζει διεθνείς σχέσεις, δημιουργεί εστίες διαλόγου, διεκδικεί ισότιμη θέση στον παγκόσμιο πολιτισμικό χάρτη. Όχι με εθνική αυτάρκεια, αλλά με διεθνή ετοιμότητα και πίστη στην αξία των δημιουργών της. Το καλοκαίρι του 2025 είναι ένα ακόμα κεφάλαιο αυτής της διαδρομής – μια περιοδεία που μοιάζει με επανατοποθέτηση. Χαιρόμαστε όταν η ελληνική καλλιτεχνική φωνή δεν μιλά από το περιθώριο και ακούγεται παντού.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Στο Θέατρο Τζένη Καρέζη το νέο ελληνικό έργο κάνει αίσθηση

Αυτές τις γιορτές, οι "Άγριοι" και η "Έντα", δύο δυναμικά και επίκαιρα έργα κοιτούν κατάματα την ελληνική πραγματικότητα στο ιστορικό θέατρο της οδού Ακαδημίας αποτελώντας τοπ επιλογές για θεατρικές εξόδους που πιάνουν τόπο.

19/12/2025

Το σινεμά πάει θέατρο

Από τη μεγάλη οθόνη στο θεατρικό σανίδι: οι έξι παραστάσεις που ακολουθούν σου δίνουν την ευκαιρία να παρακολουθήσεις διάσημα έργα του κινηματογράφου με νέα ματιά.

Ψήφισες στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού; Δες αν κερδίζεις θεατρικά δώρα

Όλα τα ονόματα των αναγνωστών/τριών που κερδίζουν διπλές προσκλήσεις για παραστάσεις ή ένα θεατρικό βιβλίο.

Ποιες παραστάσεις Καρυοθραύστη θα δούμε & γιατί είναι το απόλυτο γιορτινό παραμύθι

Ο "Καρυοθραύστης" επιστρέφει κάθε γιορτινή περίοδο στη σκηνή, γιατί ενώνει μουσική, χορό και παιδική φαντασία σε ένα μαγικό ταξίδι αγάπης, ονείρων και Χριστουγεννιάτικης θαλπωρής. Πού θα τον συναντήσουμε φέτος;

Η Φάνια Νταλιάνη για τον "Ματωμένο Γάμο" του Λόρκα

Μιλήσαμε με την ηθοποιό Φάνια Νταλιάνη για τον "Ματωμένο Γάμο" και τη διαχρονική δύναμη του λορκικού σύμπαντος, που εξακολουθεί να συγκινεί και να προβληματίζει το σύγχρονο κοινό.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" – γελάμε με τα καλά και τα κακά μας και περνάμε όμορφα

Στις γιορτές, που όλοι αναζητούμε κάτι που να μας φέρει πιο κοντά –στους άλλους και στον εαυτό μας– το "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο θέατρο Μπέλλος είναι μια υπενθύμιση ότι, παρά τις δυσκολίες, υπάρχει ακόμα χώρος για γέλιο, ποίηση και ελπίδα.

Ιδέες για δώρα με θεατρική ψυχή από το πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου

Αν ψάχνεις δώρα με ιστορία, αισθητική και νόημα, μια βόλτα στο πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου αποκαλύπτει χειροποίητες δημιουργίες, σύγχρονο design και αντικείμενα που κουβαλούν τη μαγεία της σκηνής.