
#1 Θεατρικό φαινόμενο
Με περισσότερους από 100.000 θεατές και τρεις σεζόν sold out παραστάσεων, η παράσταση του Θεάτρου του Νέου Κόσμου "Μια άλλη Θήβα" έχει αγγίξει ένα ευρύ φάσμα θεατών και συνεχίζει δυναμικά με περιοδεία στην Αττική και σε όλη την Ελλάδα για το καλοκαίρι του 2025. Η επιτυχία δεν είναι απλώς αριθμητική και το "Μια άλλη Θήβα" δεν λέει απλώς μια ιστορία· το κείμενο του Γαλλο-ουρουγουανού συγγραφέα Σέρχιο Μπλάνκο είναι μια σύγχρονη, πολυεπίπεδη σπουδή πάνω στην ανδρική ταυτότητα, την πατροκτονία, την εξουσία, και την τέχνη, με επιρροές από τον Οιδίποδα και τον Ντοστογιέφσκι. Με θεατρική αυτοαναφορικότητα και υπαρξιακό στοχασμό, το έργο κατορθώνει να ταράξει, να προβληματίσει και να συγκινήσει βαθιά.
#2 Οι εξαιρετικές ερμηνείες
Ο Θάνος Λέκκας ερμηνεύει με στοχαστικότητα τον ρόλο του Συγγραφέα – alter ego του ίδιου του Μπλάνκο – ενώ ο Δημήτρης Καπουράνης σε διπλό ρόλο, αφοπλιστικός ως Μαρτίν, αιχμηρός και εύθραυστος ως Φεδερίκο, παραδίδει μια ερμηνεία που του χάρισε το Βραβείο "Δημήτρης Χορν". Οι δύο τους, με πολύ ωραία χημεία μεταξύ τους, μας μεταφέρουν την ιστορία δύο ξεχωριστών συναντήσεων. 'Ένας συγγραφέας ξεκινά τις συναντήσεις με έναν ισοβίτη πατροκτόνο, τον Μαρτίν, με φόντο το γήπεδο μπάσκετ της φυλακής. Στόχος του να γράψει ένα έργο με θέμα την πατροκτονία το οποίο θα ερμηνεύσει ο ίδιος μαζί με τον Μαρτίν. Παρόλα αυτά, το Υπουργείο Δικαιοσύνης δεν επιτρέπει τελικά στον νεαρό κατάδικο να βγαίνει από τη φυλακή για να παίζει στην παράσταση. 'Έτσι, βρίσκει μέσα από ακρόαση έναν νέο ηθοποιό για να τον υποδυθεί, τον Φεδερίκο. Το εύρημα του Σέρχιο Μπλάνκο να ερμηνεύει αυτούς τους δύο ρόλους ο ίδιος ηθοποιός με όλες τις εναλλαγές να γίνονται επί σκηνής, χωρίς καμία μεταμφίεση, δίνει μια πολύ ενδιαφέρουσα διάσταση στο έργο. Αξίζουν εύσημα στον Δημήτρη Καπουράνη για τον τρόπο που "λιώνει" το ένα μέσα στο άλλο δύο πρόσωπα σε εκ διαμέτρου αντίθετες καταστάσεις.


#3 Η σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου
Με σταθερό γνώμονα της δουλειάς του την ανθρωποκεντρική προσέγγιση και την ανάδειξη νέων, άπαιχτων στην Ελλάδα έργων που αξίζει αδιαμφισβήτητα να γνωρίσουμε, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος δημιουργεί στην παράσταση "Μια άλλη Θήβα" μια ατμόσφαιρα υπόγειας έντασης που σταδιακά ανοίγεται και από την αποστασιοποίηση μάς οδηγεί -έστω και για λίγο- σε μια εσωτερική μετατόπιση. Η σχέση συγγραφέα–πατροκτόνου διαγράφεται με λεπτές αποχρώσεις, χωρίς μελοδραματισμούς, σε μια σκηνοθεσία που υπηρετεί εξίσου το κείμενο και το κοινό, αναδεικνύοντας τη δυναμική και τα πολλαπλά πεδία στα οποία κινείται το έργο. Από τη μουσική σύνθεση του Σταύρου Γασπαράτου μέχρι τη σκηνογραφία του Κώστα Πολίτη, τα κοστούμια της Κλερ Μπρέισγουελ, τους φωτισμούς και τα βίντεο του Αποστόλη Κουτσιανικούλη και την επιμέλεια κίνησης της Ξένιας Θεμελή, κάθε στοιχείο της παράστασης υπηρετεί εύστοχα και με ακρίβεια τη σκηνική προσέγγιση του έργου.

#4 Η δύναμη του "Μια άλλη Θήβα"
"Το έργο "Μια άλλη Θήβα", που ο τίτλος του παραπέμπει στην πατροκτονία που διέπραξε ο Οιδίποδας, καταπιάνεται με όλη την πολυπλοκότητα των σχέσεων πατέρα-γιου, που απασχολούν και την ψυχανάλυση. Αλλά και με θέματα όπως οι ταξικοί διαχωρισμοί, η ψυχική ασθένεια, ο ρόλος της θρησκείας, οι ενοχές, ο ερωτισμός", επισημαίνει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος για το έργο που θίγει ζητήματα ανδρικής ταυτότητας, καταπίεσης, κοινωνικών αποκλεισμών, ηθικής και δημιουργίας, σε έναν διάλογο με την ίδια τη φύση του θεάτρου.
Επόμενοι σταθμοί για την παράσταση στην Αττική: Βεάκειο 3/7, Κηποθέατρο Παπάγου 5-6/7, Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής" 9-10/7, Αθλητικό & Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Μάκρης 19/7, Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας 28/7, Θέατρο Νταμάρι - Αλίκη Βουγιουκλάκη - Βριλήσσια 8/9, Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού 9/9, Βεάκειο 17/9, Δημοτικό θέατρο Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής" 21/9.
Περισσότερες πληροφορίες
Μια άλλη Θήβα
Ένας συγγραφέας επισκέπτεται με ειδική άδεια στη φυλακή έναν 21χρονο, τον Μαρτίν, καταδικασμένο σε ισόβια για πατροκτονία. Ο συγγραφέας έχει σκοπό, μέσα από τις συναντήσεις του με τον ισοβίτη, να γράψει ένα έργο με επίκεντρο την πατροκτονία, που θα παρουσιαστεί στο θέατρο με ερμηνευτές τον ίδιο τον πατροκτόνο και τον συγγραφέα. Παρά την αρχική άδεια όμως, το Υπουργείο Δικαιοσύνης απαγορεύει στον Μαρτίν να παίξει στην παράσταση. Έτσι ο συγγραφέας βρίσκει έναν νέο ηθοποιό, τον Φεδερίκο, που θα ερμηνεύσει το ρόλο του πατροκτόνου στο θέατρο. Οι σχέσεις των προσώπων πρόκειται να σημαδέψουν τις ζωές τους και να δοκιμάσουν τις βεβαιότητές τους, στην παράσταση που συνεχίζεται για τρίτη χρονιά με δύο εξαιρετικές ερμηνείες.