
Η σκηνοθετική τόλμη του Γιάννη Χουβαρδά και η ένταση των ερμηνειών του Σίμου Κακάλα, της Έλενας Τοπαλίδου και του Χάρη Φραγκούλη στο "Χορό του θανάτου" του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ συγκίνησαν τους θεατρόφιλους και χαιρόμαστε που η παράσταση θα επιστρέψει στο Μέγαρο Μουσικής για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων (από 24 Σεπτεμβρίου έως τις 5 Οκτωβρίου) στο Υποσκήνιο Β΄ της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη, στο πλαίσιο του Megaron Underground.

Οι τρεις πρωταγωνιστές ενσαρκώνουν με μοναδική ένταση και ψυχολογική βάθος τους τρεις σκοτεινούς ήρωες του έργου. Μέσα από την εξαιρετική τους ερμηνεία, η παράσταση αποκαλύπτει τη βαθιά εσωτερικότητα του έργου του Στρίντμπεργκ, μεταμορφώνοντας το κλασικό δράμα σε ένα δυναμικό και σφοδρό ψυχολογικό παιχνίδι, γεμάτο ακραία συναισθήματα και μεταφυσικές διαστάσεις.
"Η Έλενα Τοπαλίδου, στην καλύτερη ως τώρα ερμηνεία της, καθοδήγησε αυτό το τανγκό για δύο με μια άκρως θεατράλε παρουσία, που αποτυπώθηκε και στα εξαιρετικά κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη. Αυτή η βραδιά ήταν η βραδιά της Αλίς, η βραδιά της περφόρμανς της και το σαλόνι ήταν η σκηνή της. Δίπλα της ο Σίμος Κακάλας απέδωσε εξαιρετικά την αμφίρροπη θέση του ισχυρού/ανίσχυρου Έντγκαρ, υπέροχος ο Χάρης Φραγκούλης στο ρόλο του Κουρτ, που γίνεται στόχος και θήραμα αυτής της ανελέητης ανθρωποφαγικής συνθήκης” σημειώνει η Τώνια Καράογλου στην κριτική της για την παράσταση.

Η νέα παραγωγή του "Χορού του θανάτου” που έφερε το Μέγαρο στη σκηνή, αναδεικνύει τον πυρακτωμένο μουσικοχορευτικό χαρακτήρα του έργου, όπου το κακό συναντά το καλό σε μια απόλυτη σύγκρουση. Παράλληλα, οι χαρακτήρες του έργου –ο Έντγκαρ, η Αλίς και ο Κουρτ– γίνονται τα όργανα της σφοδρής αλληλεπίδρασης του ανθρώπινου πόνου και της βαρβαρότητας, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα και την ακραία θεατρικότητα του έργου.
Μια επιπλέον διάσταση του έργου φωτίζουν η μουσική και ηχητική επιμέλεια του Φώτη Σιώτα και του Γιάννη Χουβαρδά, που ενσωματώνουν μια ατμόσφαιρα έντασης και ανατροπής. Τα σκηνικά της Θάλειας Μέλισσα και τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη δημιουργούν ένα οπτικό περιβάλλον που ενισχύει την αίσθηση της απομόνωσης και του εγκλωβισμού, ενώ οι φωτισμοί του Κάρολ Γιάρεκ εντείνουν τη δραματικότητα. Τα βίντεο της παράστασης, σχεδιασμένα από τον Παντελή Μάκκα, συμπληρώνουν το σύνολο, ενισχύοντας την εσωτερική ένταση και τις ψυχικές διακυμάνσεις των ηρώων.

Η μετάφραση της Έρι Κύργια παραμένει αφοπλιστικά πιστή στη συναισθηματική φόρτιση του αυθεντικού κειμένου, ενώ η σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά φέρνει στο προσκήνιο τις ανθρώπινες διαστάσεις του έργου, κάνοντάς το να ηχεί εξαιρετικά επίκαιρο και για το σύγχρονο κοινό. Η προπώληση για τις παραστάσεις που επιστρέφουν έχει ήδη ξεκινήσει (http://www.megaron.gr).
Περισσότερες πληροφορίες
Ο χορός του θανάτου
Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης μεταμορφώνει το αριστουργηματικό έργο σε μια εκρηκτική μουσικοχορευτική παράσταση, όπου το καλό και το κακό συγκρούονται ασταμάτητα. Οι αιώνια εγκλωβισμένοι στον μακάβριο χορό του θριαμβευτικά αποτυχημένου γάμου τους Έντγκαρ και Αλίς, γιορτάζουν την «αργυρή» τους επέτειο, όταν ξαφνικά εμφανίζεται ένα συγγενικό πρόσωπο.