Ο "Χορός του θανάτου" στο Μέγαρο: Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά που καθήλωσε επανέρχεται

Ο "Χορός του θανάτου" του Στρίντμπεργκ, με την ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά του Χουβαρδά και πρωταγωνιστές τους Σίμο Κακάλα, Έλενα Τοπαλίδου και Χάρη Φραγκούλη, επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής από τον Σεπτέμβριο.

Χορός του θανάτου από Γιάννη Χουβαρδά © Karol Jarek

Η σκηνοθετική τόλμη του Γιάννη Χουβαρδά και η ένταση των ερμηνειών του Σίμου Κακάλα, της Έλενας Τοπαλίδου και του Χάρη Φραγκούλη στο "Χορό του θανάτου" του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ συγκίνησαν τους θεατρόφιλους και χαιρόμαστε που η παράσταση θα επιστρέψει στο Μέγαρο Μουσικής για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων (από 24 Σεπτεμβρίου έως τις 5 Οκτωβρίου) στο Υποσκήνιο Β΄ της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη, στο πλαίσιο του Megaron Underground.

Χορός του θανάτου από Γιάννη Χουβαρδά
© Karol Jarek

Οι τρεις πρωταγωνιστές ενσαρκώνουν με μοναδική ένταση και ψυχολογική βάθος τους τρεις σκοτεινούς ήρωες του έργου. Μέσα από την εξαιρετική τους ερμηνεία, η παράσταση αποκαλύπτει τη βαθιά εσωτερικότητα του έργου του Στρίντμπεργκ, μεταμορφώνοντας το κλασικό δράμα σε ένα δυναμικό και σφοδρό ψυχολογικό παιχνίδι, γεμάτο ακραία συναισθήματα και μεταφυσικές διαστάσεις.

"Η Έλενα Τοπαλίδου, στην καλύτερη ως τώρα ερμηνεία της, καθοδήγησε αυτό το τανγκό για δύο με μια άκρως θεατράλε παρουσία, που αποτυπώθηκε και στα εξαιρετικά κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη. Αυτή η βραδιά ήταν η βραδιά της Αλίς, η βραδιά της περφόρμανς της και το σαλόνι ήταν η σκηνή της. Δίπλα της ο Σίμος Κακάλας απέδωσε εξαιρετικά την αμφίρροπη θέση του ισχυρού/ανίσχυρου Έντγκαρ, υπέροχος ο Χάρης Φραγκούλης στο ρόλο του Κουρτ, που γίνεται στόχος και θήραμα αυτής της ανελέητης ανθρωποφαγικής συνθήκης” σημειώνει η Τώνια Καράογλου στην κριτική της για την παράσταση.

Χορός του θανάτου από Γιάννη Χουβαρδά
© Karol Jarek

Η νέα παραγωγή του "Χορού του θανάτου” που έφερε το Μέγαρο στη σκηνή, αναδεικνύει τον πυρακτωμένο μουσικοχορευτικό χαρακτήρα του έργου, όπου το κακό συναντά το καλό σε μια απόλυτη σύγκρουση. Παράλληλα, οι χαρακτήρες του έργου –ο Έντγκαρ, η Αλίς και ο Κουρτ– γίνονται τα όργανα της σφοδρής αλληλεπίδρασης του ανθρώπινου πόνου και της βαρβαρότητας, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα και την ακραία θεατρικότητα του έργου.

Μια επιπλέον διάσταση του έργου φωτίζουν η μουσική και ηχητική επιμέλεια του Φώτη Σιώτα και του Γιάννη Χουβαρδά, που ενσωματώνουν μια ατμόσφαιρα έντασης και ανατροπής. Τα σκηνικά της Θάλειας Μέλισσα και τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη δημιουργούν ένα οπτικό περιβάλλον που ενισχύει την αίσθηση της απομόνωσης και του εγκλωβισμού, ενώ οι φωτισμοί του Κάρολ Γιάρεκ εντείνουν τη δραματικότητα. Τα βίντεο της παράστασης, σχεδιασμένα από τον Παντελή Μάκκα, συμπληρώνουν το σύνολο, ενισχύοντας την εσωτερική ένταση και τις ψυχικές διακυμάνσεις των ηρώων.

Χορός του θανάτου από Γιάννη Χουβαρδά
© Karol Jarek

Η μετάφραση της Έρι Κύργια παραμένει αφοπλιστικά πιστή στη συναισθηματική φόρτιση του αυθεντικού κειμένου, ενώ η σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά φέρνει στο προσκήνιο τις ανθρώπινες διαστάσεις του έργου, κάνοντάς το να ηχεί εξαιρετικά επίκαιρο και για το σύγχρονο κοινό. Η προπώληση για τις παραστάσεις που επιστρέφουν έχει ήδη ξεκινήσει (http://www.megaron.gr).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο χορός του θανάτου

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης μεταμορφώνει το αριστουργηματικό έργο σε μια εκρηκτική μουσικοχορευτική παράσταση, όπου το καλό και το κακό συγκρούονται ασταμάτητα. Οι αιώνια εγκλωβισμένοι στον μακάβριο χορό του θριαμβευτικά αποτυχημένου γάμου τους Έντγκαρ και Αλίς, γιορτάζουν την «αργυρή» τους επέτειο, όταν ξαφνικά εμφανίζεται ένα συγγενικό πρόσωπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πενέλοπε Σκίνερ μας μιλά για τη 'Linda', τη γυναίκα, τη βία και την κοινωνία

Η δημιουργός της "Linda" αποκαλύπτει τις σκέψεις πίσω από την ηρωίδα της, μιλά για τις κοινωνικές προκαταλήψεις, τις εσωτερικές μάχες, τη δύναμη του θεάτρου και τη σχέση της βίας με την εποχή μας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
05/10/2025

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο HOOD art space

Το HOOD art space, το σπίτι της bijoux de kant στο Μοναστηράκι, μπαίνει σε μια νέα σεζόν με ιστορίες που μας αφορούν, μας συγκινούν και μας φέρνουν πιο κοντά.