Ο "Χορός του θανάτου" στο Μέγαρο: Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά που καθήλωσε επανέρχεται

Ο "Χορός του θανάτου" του Στρίντμπεργκ, με την ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά του Χουβαρδά και πρωταγωνιστές τους Σίμο Κακάλα, Έλενα Τοπαλίδου και Χάρη Φραγκούλη, επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής από τον Σεπτέμβριο.

Χορός του θανάτου από Γιάννη Χουβαρδά © Karol Jarek

Η σκηνοθετική τόλμη του Γιάννη Χουβαρδά και η ένταση των ερμηνειών του Σίμου Κακάλα, της Έλενας Τοπαλίδου και του Χάρη Φραγκούλη στο "Χορό του θανάτου" του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ συγκίνησαν τους θεατρόφιλους και χαιρόμαστε που η παράσταση θα επιστρέψει στο Μέγαρο Μουσικής για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων (από 24 Σεπτεμβρίου έως τις 5 Οκτωβρίου) στο Υποσκήνιο Β΄ της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη, στο πλαίσιο του Megaron Underground.

Χορός του θανάτου από Γιάννη Χουβαρδά
© Karol Jarek

Οι τρεις πρωταγωνιστές ενσαρκώνουν με μοναδική ένταση και ψυχολογική βάθος τους τρεις σκοτεινούς ήρωες του έργου. Μέσα από την εξαιρετική τους ερμηνεία, η παράσταση αποκαλύπτει τη βαθιά εσωτερικότητα του έργου του Στρίντμπεργκ, μεταμορφώνοντας το κλασικό δράμα σε ένα δυναμικό και σφοδρό ψυχολογικό παιχνίδι, γεμάτο ακραία συναισθήματα και μεταφυσικές διαστάσεις.

"Η Έλενα Τοπαλίδου, στην καλύτερη ως τώρα ερμηνεία της, καθοδήγησε αυτό το τανγκό για δύο με μια άκρως θεατράλε παρουσία, που αποτυπώθηκε και στα εξαιρετικά κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη. Αυτή η βραδιά ήταν η βραδιά της Αλίς, η βραδιά της περφόρμανς της και το σαλόνι ήταν η σκηνή της. Δίπλα της ο Σίμος Κακάλας απέδωσε εξαιρετικά την αμφίρροπη θέση του ισχυρού/ανίσχυρου Έντγκαρ, υπέροχος ο Χάρης Φραγκούλης στο ρόλο του Κουρτ, που γίνεται στόχος και θήραμα αυτής της ανελέητης ανθρωποφαγικής συνθήκης” σημειώνει η Τώνια Καράογλου στην κριτική της για την παράσταση.

Χορός του θανάτου από Γιάννη Χουβαρδά
© Karol Jarek

Η νέα παραγωγή του "Χορού του θανάτου” που έφερε το Μέγαρο στη σκηνή, αναδεικνύει τον πυρακτωμένο μουσικοχορευτικό χαρακτήρα του έργου, όπου το κακό συναντά το καλό σε μια απόλυτη σύγκρουση. Παράλληλα, οι χαρακτήρες του έργου –ο Έντγκαρ, η Αλίς και ο Κουρτ– γίνονται τα όργανα της σφοδρής αλληλεπίδρασης του ανθρώπινου πόνου και της βαρβαρότητας, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα και την ακραία θεατρικότητα του έργου.

Μια επιπλέον διάσταση του έργου φωτίζουν η μουσική και ηχητική επιμέλεια του Φώτη Σιώτα και του Γιάννη Χουβαρδά, που ενσωματώνουν μια ατμόσφαιρα έντασης και ανατροπής. Τα σκηνικά της Θάλειας Μέλισσα και τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη δημιουργούν ένα οπτικό περιβάλλον που ενισχύει την αίσθηση της απομόνωσης και του εγκλωβισμού, ενώ οι φωτισμοί του Κάρολ Γιάρεκ εντείνουν τη δραματικότητα. Τα βίντεο της παράστασης, σχεδιασμένα από τον Παντελή Μάκκα, συμπληρώνουν το σύνολο, ενισχύοντας την εσωτερική ένταση και τις ψυχικές διακυμάνσεις των ηρώων.

Χορός του θανάτου από Γιάννη Χουβαρδά
© Karol Jarek

Η μετάφραση της Έρι Κύργια παραμένει αφοπλιστικά πιστή στη συναισθηματική φόρτιση του αυθεντικού κειμένου, ενώ η σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά φέρνει στο προσκήνιο τις ανθρώπινες διαστάσεις του έργου, κάνοντάς το να ηχεί εξαιρετικά επίκαιρο και για το σύγχρονο κοινό. Η προπώληση για τις παραστάσεις που επιστρέφουν έχει ήδη ξεκινήσει (http://www.megaron.gr).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο χορός του θανάτου

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης μεταμορφώνει το αριστουργηματικό έργο σε μια εκρηκτική μουσικοχορευτική παράσταση, όπου το καλό και το κακό συγκρούονται ασταμάτητα. Οι αιώνια εγκλωβισμένοι στον μακάβριο χορό του θριαμβευτικά αποτυχημένου γάμου τους Έντγκαρ και Αλίς, γιορτάζουν την «αργυρή» τους επέτειο, όταν ξαφνικά εμφανίζεται ένα συγγενικό πρόσωπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber

Στην εξοχή

Με μια φαινομενικά απλή υπόθεση, το έργο του Βρετανού συγγραφέα διατυπώνει υπαινικτικές αλήθειες για τη μοναξιά, τη βία και την εξουσία των σχέσεων, και η Αικατερίνη Παπαγεωργίου φέρνει στην επιφάνεια τη δυναμική του, παρά την αμφιλεγόμενη κινησιολογική επιλογή της σκηνοθεσίας. | Powered by Uber

"Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" από τον Αντώνη Καλομοιράκη

Η ευρέως γνωστή από τον κινηματογράφο κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου "Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" κάνει πρεμιέρα στην Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου - Καλαμπόκη.

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ξανασυναντά το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" – και γίνεται sold out πριν καν αρχίσει

Ξεκίνησε η προπώληση για το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝ, και τα εισιτήρια εξαφανίστηκαν σε χρόνο ρεκόρ. Απολύτως αναμενόμενο καθώς αυτή η παράσταση που έχει την υπογραφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου είναι μια συνάντηση τιτάνων της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας.