
Μπορεί, σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον, η τεχνολογία να αποδειχθεί ο μεγαλύτερος εξουσιαστής της ανθρώπινης φύσης και ο υποκινητής φρικτών πράξεων; Αυτό είναι το καίριο ερώτημα της καινούργιας παράστασης "Ταιριάζει το πένθος στην Ηλέκτρα;" που παρουσιάζουν από 6 Μαΐου η θεατρική εταιρεία THEARTES και το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης. Στην τριλογία του Ευγένιου Ο’Νιλ "To πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα" βασίζεται το έργο των Κωνσταντίνου Κυριακού και Κατερίνας Μπιλάλη, οι οποίοι συμπρωταγωνιστούν στη σκηνή του θεάτρου Μεταξουργείο με την Βάσω Γουλιελμάκη.
Από το παρελθόν στο μέλλον
O Αμερικανός θεατρικός συγγραφέας, Ευγένιος Ο’Νιλ εμπνεύστηκε την τριλογία του από την "Ορέστεια" του Αισχύλου, και ο αρχαίος Έλληνας τραγωδός από τον μύθο των Ατρειδών και την τρομερή κατάρα του γένους τους. Ο Κωνσταντίνος Κυριακού που υπογράφει τη σκηνοθεσία και η Κατερίνα Μπιλάλη που επιμελείται τη διασκευή και τη δραματουργία, πιάνουν το νήμα και ζωντανεύουν ξανά τον μύθο στη θεατρική σκηνή του 21ου αιώνα. Όπως σημειώνουν οι ίδιοι: "Μετά από 2.500 χρόνια, η πολιτιστική μας παράδοση είναι παρούσα και συνεχίζει να μας εμπνέει και να μας πυροδοτεί να τη χρησιμοποιήσουμε, για να μιλήσουμε για το παρόν και το μέλλον".

Λίγα λόγια για την πλοκή
Βρισκόμαστε σε ένα τηλεοπτικό στούντιο που μοιάζει βγαλμένο από εικόνες "μετά την καταστροφή". Η Ηλέκτρα και η Κλυταιμνήστρα είναι διαγωνιζόμενες σε ένα reality show. Οι κανόνες και οι δοκιμασίες τούς επιβάλλονται από τον Παρουσιαστή που εμφανίζεται μέσα από τις γιγαντοοθόνες που βρίσκονται επί σκηνής. Με σύμμαχο την τεχνολογία, οι δυο τους θα παίξουν το παιχνίδι τους μέχρι τελικής πτώσης. Ένα παιχνίδι γεμάτο σασπένς, πάθος, ίντριγκα, αποπλανήσεις, παραπλανήσεις, αλλά και εγκλήματα! Μόνο μία από τις δύο θα στεφθεί νικήτρια…
Στην αρχαία Ελλάδα, ο κύριος υπαίτιος ήταν οι θεοί και η μοίρα, στην Αμερική τού 20ού αιώνα, όπου έζησε ο Ο’Νιλ, ο υποκινητής ήταν η πουριτανική συνείδηση των ανθρώπων. Σήμερα, ποια δύναμη θα μπορούσε να εξουσιάσει τους ανθρώπους και να τους οδηγήσει στην εκτέλεση φρικτών πράξεων; Στο έργο το βάρος πέφτει στην τεχνολογία. Αυτή παίρνει τον ρόλο του τέλειου εξουσιαστή που έχει τη δύναμη να χειραγωγεί τις σκέψεις, τη συμπεριφορά και τις πράξεις μας. Γι’ αυτό και η δράση των χαρακτήρων τοποθετείται στο μέλλον.
Μια παράσταση με εντυπωσιακά τεχνολογικά εφέ, γεμάτη μυστήριο, ανατροπές και επίκαιρα ερωτήματα. Μπορούμε να ξεφύγουμε από το πεπρωμένο μας; Είναι δυνατόν να επανορθώσουμε τα λάθη μας; Μπορούμε να εξασφαλίσουμε συγχώρεση; Να πάρουμε άφεση αμαρτιών; Να επουλώσουμε τις πληγές μας;

Τη μετάφραση υπογράφουν η Κατερίνα Μπιλάλη και ο Κωνσταντίνος Κυριακού, ο οποίος επιμελείται και τη μουσική επένδυση. Συνεργάτης σκηνοθέτης είναι ο Λευτέρης Παπακώστας και visual artist η Άννα-Μαρία Γαλάνη. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Κατερίνας Τσακότα, οι φωτισμοί του Λέοντα Εσκενάζη και το βίντεο του Πάνο Ηλιόπουλου. Με τη βοήθεια της ΑΙ τεχνολογίας εμφανίζονται επί σκηνής οι Τσάρλι Τσάπλιν, Μέριλιν Μονρόε, Έλβις Πρίσλεϊ. Συνεργάζονται οι ηθοποιοί: Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Αλεξία Μουστάκα, Λευτέρης Παπακώστας.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Ταιριάζει το πένθος στην Ηλέκτρα;
Παράσταση βασισμένη στην τριλογία τού Ευγένιου Ο’Νιλ «Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» που αντλεί από την «Ορέστεια» του Αισχύλου. Ο μύθος ζωντανεύει με φόντο ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον όπου η τεχνολογία εξουσιάζει τα πάντα. Στην αρχαία Ελλάδα, ο κύριος υπαίτιος ήταν οι θεοί και η μοίρα, στην Αμερική τού 20ού αιώνα, όπου έζησε ο Ο’Νιλ, ο υποκινητής ήταν η πουριτανική συνείδηση των ανθρώπων. Στη σύγχρονη εποχή παίρνει η τεχνολογία το ρόλο του τέλειου εξουσιαστή που έχει τη δύναμη να χειραγωγεί τις σκέψεις, τη συμπεριφορά και τις πράξεις μας. Βρισκόμαστε σε ένα τηλεοπτικό στούντιο που μοιάζει βγαλμένο από εικόνες «μετά την καταστροφή». Η Ηλέκτρα και η Κλυταιμνήστρα είναι διαγωνιζόμενες σε ένα reality show. Οι κανόνες και οι δοκιμασίες τούς επιβάλλονται από τον Παρουσιαστή που εμφανίζεται μέσα από γιγαντοοθόνες. Με σύμμαχο την τεχνολογία, οι δυο τους θα παίξουν το παιχνίδι τους μέχρι τελικής πτώσης. Ένα παιχνίδι γεμάτο σασπένς, πάθος, ίντριγκα, αποπλανήσεις, παραπλανήσεις, αλλά και εγκλήματα.