"Ήταν η κακιά η (X)ώρα": Μια θεατρική παράσταση για τα Τέμπη, την απώλεια και την αγωνία

Μια ομάδα νέων καλλιτεχνών μεταφέρει στη σκηνή του θεάτρου τις σκέψεις και τα συναισθήματα εκείνων που έμειναν πίσω μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

Μια παράσταση που δεν επιδιώκει απλώς να αφηγηθεί τι συνέβη, αλλά να θέσει ερωτήματα και να προκαλέσει συναισθήματα είναι το "'Ήταν η κακιά η (X)ώρα". Η τραγωδία στα Τέμπη ενέπνευσε μια ομάδα νέων καλλιτεχνών να ακούσουν και να συζητήσουν με συγγενείς των θυμάτων και επιζώντες και να δημιουργήσουν μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ βασισμένη σε αυτές τις μαρτυρίες. Την πρώτη του είδους της, η οποία συνεχίζεται ξανά από τις 27 Απριλίου στο θέατρο 104, έχοντας γνωρίσει μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό. 

Στις 28 Φεβρουαρίου 2023, η επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62 συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503, αφήνοντας πίσω της 57 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες. Δύο χρόνια μετά, με την ανάληψη ευθυνών να παραμένει σε εκκρεμότητα και τις οικογένειες να ζητούν δικαίωση για τους αγαπημένους τους, μια ομάδα νέων ηθοποιών, ύστερα από μια πολύμηνη έρευνα συζητήσεων με συγγενείς των θυμάτων και επιζώντες, επιχειρεί να επικοινωνήσει τις σκέψεις και τα συναισθήματα εκείνων που έμειναν πίσω και να εξετάσει τα αναπάντητα ερωτήματα που γεννήθηκαν εκείνο το μοιραίο βράδυ

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

Τελικά, τι έγινε εκείνη τη νύχτα; 'Ήταν όντως ανθρώπινο λάθος; Πώς συνεχίζεται η ζωή για αυτούς που έμειναν πίσω; Είναι η δικαιοσύνη δίκαιη; Θα ξαναμπούμε στο τρένο χωρίς φόβο; Ποια ήταν η κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου; Γιατί δεν υπήρχε οξυγόνο στους συρμούς; Τι σημαίνει βουβό πένθος;

Το "Ήταν η κακιά η (X)ώρα” εστιάζει στη διαχείριση της απώλειας και στην αγωνία που νιώθει η νέα γενιά μιας χώρας που οι χρόνιες παθογένειες της δεν φαίνεται να ανησυχούν τους αρμόδιους ακόμα και όταν αποδεικνύονται ζημιογόνες για την ανθρώπινη ζωή. Η παράσταση δεν αποτελεί μια απλή θεατρική απόδοση των γεγονότων. Είναι μια πράξη αντίστασης στη λήθη, μια προσπάθεια, να ακουστεί η φωνή όσων εξακολουθούν να παλεύουν για την αλήθεια.

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

Η Ειρήνη Κανελλοπούλου σκηνοθετεί την παράσταση και συνθέτει το κείμενο μαζί με την Κέλλυ Παπαδοπούλου. Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Αιμιλία Κεφαλά, Περικλής Σιούντας, Ειρήνη Χαιρετάκη ερμηνεύουν επί σκηνής, ενώ ακούγονται οι φωνές των Θεοδώρας Τζήμου και Θανάση Ζερίτη. 

Τα σκηνικά υπογράφει η Έλλη Σπένδου, την κίνηση ο Πάνος Τοψίδης, τους φωτισμούς ο Τάσος Παλαιορούτας και τη μουσική η Billie Kark.

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε τη συνέντευξη της σκηνοθέτριας Ειρήνης Κανελλοπούλου στο www.thetoc.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 50 '

Μια παράσταση νέων καλλιτεχνών για την απώλεια και την αγωνία που μεταφέρει στη σκηνή τις σκέψεις και τα συναισθήματα εκείνων που έμειναν πίσω μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Ο θίασος συζητώντας με συγγενείς των θυμάτων και επιζώντες, δημιούργησε μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ, που δεν επιδιώκει απλώς να αφηγηθεί τι συνέβη, αλλά να θέσει ερωτήματα και να προκαλέσει συναισθήματα. Στις 28 Φεβρουαρίου 2023, η επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62 συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503, αφήνοντας πίσω της 57 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες. Δύο χρόνια μετά, με την ανάληψη ευθυνών να παραμένει σε εκκρεμότητα και τις οικογένειες να ζητούν δικαίωση για τους αγαπημένους τους, μια ομάδα νέων ηθοποιών, ύστερα από μια πολύμηνη έρευνα συζητήσεων με συγγενείς των θυμάτων και επιζώντες, επιχειρεί να επικοινωνήσει τις σκέψεις και τα συναισθήματα εκείνων που έμειναν πίσω και να εξετάσει τα αναπάντητα ερωτήματα που γεννήθηκαν εκείνο το μοιραίο βράδυ.

104

Ευμολπιδών 41, Γκάζι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
04/10/2025

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο HOOD art space

Το HOOD art space, το σπίτι της bijoux de kant στο Μοναστηράκι, μπαίνει σε μια νέα σεζόν με ιστορίες που μας αφορούν, μας συγκινούν και μας φέρνουν πιο κοντά.

Ποιος είναι ο 'Ευγένιος' και γιατί επέλεξε ο Γιώργος Καραμίχος να το σκηνοθετήσει;

Αυτό μας κίνησε την περιέργεια και του ζητήσαμε να μας μιλήσει γι' αυτό το γεμάτο πόνο, χιούμορ και οικογενειακά τραύματα έργο, που κάνει πρεμιέρα 3/10 στο θέατρο Σημείο.