"Ήταν η κακιά η (X)ώρα": Μια θεατρική παράσταση για τα Τέμπη, την απώλεια και την αγωνία

Μια ομάδα νέων καλλιτεχνών μεταφέρει στη σκηνή του θεάτρου τις σκέψεις και τα συναισθήματα εκείνων που έμειναν πίσω μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

Μια παράσταση που δεν επιδιώκει απλώς να αφηγηθεί τι συνέβη, αλλά να θέσει ερωτήματα και να προκαλέσει συναισθήματα είναι το "'Ήταν η κακιά η (X)ώρα". Η τραγωδία στα Τέμπη ενέπνευσε μια ομάδα νέων καλλιτεχνών να ακούσουν και να συζητήσουν με συγγενείς των θυμάτων και επιζώντες και να δημιουργήσουν μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ βασισμένη σε αυτές τις μαρτυρίες. Την πρώτη του είδους της, η οποία συνεχίζεται ξανά από τις 27 Απριλίου στο θέατρο 104, έχοντας γνωρίσει μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό. 

Στις 28 Φεβρουαρίου 2023, η επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62 συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503, αφήνοντας πίσω της 57 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες. Δύο χρόνια μετά, με την ανάληψη ευθυνών να παραμένει σε εκκρεμότητα και τις οικογένειες να ζητούν δικαίωση για τους αγαπημένους τους, μια ομάδα νέων ηθοποιών, ύστερα από μια πολύμηνη έρευνα συζητήσεων με συγγενείς των θυμάτων και επιζώντες, επιχειρεί να επικοινωνήσει τις σκέψεις και τα συναισθήματα εκείνων που έμειναν πίσω και να εξετάσει τα αναπάντητα ερωτήματα που γεννήθηκαν εκείνο το μοιραίο βράδυ

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

Τελικά, τι έγινε εκείνη τη νύχτα; 'Ήταν όντως ανθρώπινο λάθος; Πώς συνεχίζεται η ζωή για αυτούς που έμειναν πίσω; Είναι η δικαιοσύνη δίκαιη; Θα ξαναμπούμε στο τρένο χωρίς φόβο; Ποια ήταν η κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου; Γιατί δεν υπήρχε οξυγόνο στους συρμούς; Τι σημαίνει βουβό πένθος;

Το "Ήταν η κακιά η (X)ώρα” εστιάζει στη διαχείριση της απώλειας και στην αγωνία που νιώθει η νέα γενιά μιας χώρας που οι χρόνιες παθογένειες της δεν φαίνεται να ανησυχούν τους αρμόδιους ακόμα και όταν αποδεικνύονται ζημιογόνες για την ανθρώπινη ζωή. Η παράσταση δεν αποτελεί μια απλή θεατρική απόδοση των γεγονότων. Είναι μια πράξη αντίστασης στη λήθη, μια προσπάθεια, να ακουστεί η φωνή όσων εξακολουθούν να παλεύουν για την αλήθεια.

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

Η Ειρήνη Κανελλοπούλου σκηνοθετεί την παράσταση και συνθέτει το κείμενο μαζί με την Κέλλυ Παπαδοπούλου. Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Αιμιλία Κεφαλά, Περικλής Σιούντας, Ειρήνη Χαιρετάκη ερμηνεύουν επί σκηνής, ενώ ακούγονται οι φωνές των Θεοδώρας Τζήμου και Θανάση Ζερίτη. 

Τα σκηνικά υπογράφει η Έλλη Σπένδου, την κίνηση ο Πάνος Τοψίδης, τους φωτισμούς ο Τάσος Παλαιορούτας και τη μουσική η Billie Kark.

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε τη συνέντευξη της σκηνοθέτριας Ειρήνης Κανελλοπούλου στο www.thetoc.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ήταν η κακιά η (X)ώρα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 50 '

Μια παράσταση νέων καλλιτεχνών για την απώλεια και την αγωνία που μεταφέρει στη σκηνή τις σκέψεις και τα συναισθήματα εκείνων που έμειναν πίσω μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Ο θίασος συζητώντας με συγγενείς των θυμάτων και επιζώντες, δημιούργησε μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ, που δεν επιδιώκει απλώς να αφηγηθεί τι συνέβη, αλλά να θέσει ερωτήματα και να προκαλέσει συναισθήματα. Στις 28 Φεβρουαρίου 2023, η επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62 συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503, αφήνοντας πίσω της 57 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες. Δύο χρόνια μετά, με την ανάληψη ευθυνών να παραμένει σε εκκρεμότητα και τις οικογένειες να ζητούν δικαίωση για τους αγαπημένους τους, μια ομάδα νέων ηθοποιών, ύστερα από μια πολύμηνη έρευνα συζητήσεων με συγγενείς των θυμάτων και επιζώντες, επιχειρεί να επικοινωνήσει τις σκέψεις και τα συναισθήματα εκείνων που έμειναν πίσω και να εξετάσει τα αναπάντητα ερωτήματα που γεννήθηκαν εκείνο το μοιραίο βράδυ.

104

Ευμολπιδών 41, Γκάζι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber

Στην εξοχή

Με μια φαινομενικά απλή υπόθεση, το έργο του Βρετανού συγγραφέα διατυπώνει υπαινικτικές αλήθειες για τη μοναξιά, τη βία και την εξουσία των σχέσεων, και η Αικατερίνη Παπαγεωργίου φέρνει στην επιφάνεια τη δυναμική του, παρά την αμφιλεγόμενη κινησιολογική επιλογή της σκηνοθεσίας. | Powered by Uber

"Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" από τον Αντώνη Καλομοιράκη

Η ευρέως γνωστή από τον κινηματογράφο κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου "Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" κάνει πρεμιέρα στην Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου - Καλαμπόκη.

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ξανασυναντά το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" – και γίνεται sold out πριν καν αρχίσει

Ξεκίνησε η προπώληση για το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝ, και τα εισιτήρια εξαφανίστηκαν σε χρόνο ρεκόρ. Απολύτως αναμενόμενο καθώς αυτή η παράσταση που έχει την υπογραφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου είναι μια συνάντηση τιτάνων της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας.