Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος για τα επεισόδια έξω από την παράσταση του Χριστόφορου Ζαραλίκου στη Θεσσαλονίκη

Επεισόδια και διαμαρτυρίες σημειώθηκαν στις 17/3 έξω από το θέατρο Αριστοτέλειον πριν την παράσταση του κωμικού «Κι εγώ υπάλληλος είμαι». Διαβάστε την ανακοίνωση της Π.Ο.Θ.Α. για το συμβάν αλλά και τον βανδαλισμό στην Εθνική Πινακοθήκη.

Κι εγώ υπάλληλος είμαι

Δεν είναι η πρώτη φορά την φετινή σεζόν που γίνονται διαμαρτυρίες για την παράσταση του Χριστόφορου Ζαραλίκου "Κι εγώ υπάλληλος είμαι". Πριν λίγες μέρες το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου ακύρωσε την παράσταση λόγω αντιδράσεων της εκκλησίας, όπως είχε γίνει αντίστοιχα και στον Δήμο Τρικάλων, ενώ σημειώθηκαν επεισόδια στις παραστάσεις του στη Βέροια και την Καβάλα. Το βράδυ της Δευτέρας 17/3 περί τα εκατό άτομα συγκεντρώθηκαν έξω από το θέατρο Αριστοτέλειον στη Θεσσαλονίκη για να διαμαρτυρηθούν για την stand up comedy παράσταση με την οποία περιοδεύει σε διάφορες πόλεις αυτή την περίοδο ο κωμικός Χριστόφορος Ζαραλίκος, ενώ έγιναν και προσαγωγές. Οι διαμαρτυρίες ξεκίνησαν με αφορμή την αφίσα της παράστασης, όπου ο κωμικός φορά αγκάθινο στεφάνι και κόκκινο χιτώνα, κρατώντας χαρτονομίσματα των 20 ευρώ.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος, με εκπροσώπους τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου Κωνσταντίνο Κεχαγιόγλου και τον γενικό γραμματέα Τάσο Κατοπόδη, καταδικάζει το γεγονός τονίζοντας ότι η ελευθερία του λόγου, της τέχνης και της έκφρασης είναι αδιαπραγμάτευτη.

"Η ελευθερία του λόγου, της τέχνης και της έκφρασης είναι αδιαπραγμάτευτη"

"Οι εικόνες ντροπής από το θέατρο Αριστοτέλειο στη Θεσσαλονίκη, όπου ομάδα ατόμων επιχείρησαν να σπάσουν τον αστυνομικό κλοιό και προσπάθησαν να εισβάλουν στο θέατρο ώστε να εμποδίσουν την πραγματοποίηση της παράστασης του Χριστόφορου Ζαραλίκου "Κι εγώ υπάλληλος είμαι", δεν ήρθαν ως κεραυνός εν αιθρία. Λίγες μέρες νωρίτερα το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου είχε προχωρήσει στην ακύρωση της ίδιας παράστασης λόγω αντιδράσεων που προήλθαν από την εκκλησία, ενώ για τον ίδιο λόγο ακυρώθηκε η παράσταση στον Δήμο Τρικάλων και επεισόδια σημειώθηκαν στις παραστάσεις του στη Βέροια και στην Καβάλα.

Είναι πλέον σαφές ότι μετά την απόσυρση των έργων του Χριστόφορου Κατσαδιώτη από την έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης με τίτλο "Η Σαγήνη του Αλλόκοτου", ως επακόλουθο του βανδαλισμού τους από βουλευτή ακροδεξιού κόμματος, το ακραίο αυτό κομμάτι της κοινωνίας αισθάνεται δικαιωμένο και απ' ότι φαίνεται θα εντείνει τις δράσεις του μέσα στο επόμενο διάστημα. Από την πλευρά μας αυτονόητα καταδικάζουμε οποιαδήποτε λογοκρισία της καλλιτεχνικής έκφρασης. Αλλά δεν φτάνει, πλέον, μόνο αυτό. Η κοινωνία πρέπει να αντιδράσει συντεταγμένα στην οπισθοδρόμηση και τον σκοταδισμό. Καλούμε τις ηγεσίες των πολιτιστικών οργανισμών, τους θεσμικούς φορείς, τις συλλογικότητες και τον κάθε πολίτη ξεχωριστά, να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να παλέψουμε, ώστε να διαφυλαχθεί ο πυρήνας της καλλιτεχνικής δημιουργίας: η ελευθερία της έκφρασης". 

Η παράσταση "Κι εγώ υπάλληλος είμαι" παίζεται στο θέατρο "Τζένη Καρέζη" στην Αθήνα έως τις 26/3, ενώ συνεχίζει παράλληλα και την περιοδεία της ανά την Ελλάδα.

Περισσότερα στο www.thetoc.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Κι εγώ υπάλληλος είμαι

  • Stand up Comedy
  • Διάρκεια: 90 '

Ο γνωστός κωμικός, στη νέα του παράσταση σε κείμενα δικά του και του Πιτσιρίκου, παρουσιάζει όλους τους υπαλλήλους στην Ιστορία της ανθρωπότητας, από τον Θεό, τον Εφιάλτη και τον Ιούδα μέχρι την Κοκκινοσκουφίτσα και τον Κακό Λύκο, που ήταν καλός λύκος αλλά ήταν κι αυτός υπάλληλος. Παράλληλα θέτει τα εξής ερωτήματα: Η εργασία απελευθερώνει; Είναι μόνο για αυτούς που δεν έχουν κάτι καλύτερο να κάνουν; Γεννηθήκαμε για να δουλεύουμε μέχρι να πεθάνουμε; Υπάρχει δουλειά μετά τον θάνατο;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Είδαμε το "Tiny Beautiful Things" της Νία Βαρντάλος, μια παράσταση-καταφύγιο στο Θέατρο Παλλάς

To "Tiny Beautiful Things" είναι μια ανθρώπινη, τρυφερή παράσταση αφηγηματικού θεάτρου, όπου η Νία Βαρντάλος, με ευαισθησία και αλήθεια, ζωντανεύει ιστορίες που αγγίζουν βαθιά την καρδιά του θεατή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
17/05/2025

Ειρήνη Κανελλοπούλου: "Ήταν συγκινητική η γενναιοδωρία των συγγενών θυμάτων και των επιζώντων από τα Τέμπη"

Η σκηνοθέτρια που δημιούργησε μαζί με μια άξια ομάδα νέων καλλιτεχνών την παράσταση "'Ήταν η κακιά η (X)ώρα", γράφει στο "α" για το έργο που αντλεί από αληθινές μαρτυρίες ανθρώπων που βιώνουν όσα άφησε πίσω της η τραγωδία στα Τέμπη.

Το Εθνικό Θέατρο μάς προσκαλεί στο 8ο Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος

Το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος επιστρέφει με την Αμαλία Μουτούση στο τιμόνι του και εμπνέεται από το πρώτο στάσιμο της "Αντιγόνης" του Σοφοκλή.

Το "Ψέμα" του Φλοριάν Ζελέρ: Μια τρυφερή κωμωδία στο θέατρο Λαμπέτη

Ένα θεατρικό παιχνίδι κάτω από τον αθηναϊκό ουρανό, με εξαιρετικούς ηθοποιούς και σκηνικό τη δροσιά της ανανεωμένης θερινής ταράτσας.

Ακούστε τα "Loud Whispers" της χορογράφου Αθανασίας Κανελλοπούλου

Το τρίτο μέρος της χορογραφικής τριλογίας της Αθανασίας Κανελλοπούλου εστιάζει στο γυναικείο βλέμμα.

"Διασύνδεση Θεατρικών Δημιουργών" στο Θέατρο Τέχνης

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν εγκαινιάζει την πρώτη ζωντανή πλατφόρμα διασύνδεσης θεατρικών δημιουργών με ένα τριήμερο φεστιβάλ συνεργασιών, συζητήσεων και παρουσιάσεων στις 26, 27 και 28 Μαΐου.

To "Κάποια στιγμή θα μάθετε ποιος είμαι" επιστρέφει για τρεις τελευταίες παραστάσεις στo Σταθμό

Η παράσταση του έργου "Κάποια στιγμή θα μάθετε ποιος είμαι" του Θοδωρή Γκόνη επιστρέφει στο Θέατρο Σταθμός για τρεις τελευταίες παραστάσεις, με τη Μυρτώ Αλικάκη και σκηνοθεσία Μαρίας Ζορμπά.