"Μαρμαρυγή": Η γυναικεία εμπειρία σε μια "πανκ" παράσταση που δημιουργήθηκε στο Λόφο του Στρέφη

Η ομάδα Λεστρέφ ενώνει τις φωνές τεσσάρων γυναικών ερμηνευτριών επί σκηνής στη νέα της παράσταση που ανοίγει μια κουβέντα για το φεμινιστικό ζήτημα και την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι γυναίκες.

Μαρμαρυγή Διονύσης Σιδηροκαστρίτης©

"Τέσσερις γυναίκες. Μια διαλυμένη πανκ μπάντα. Μουσική επί σκηνής. Χωρίς μουσικούς". Αυτή είναι με δύο λόγια η θεατρική παράσταση "Μαρμαρυγή", που παρουσιάζει σε δικό της κείμενο η ομάδα Λεστρέφ στο θέατρο 104 από 7 Μαρτίου, με σκηνοθέτρια την Μαρκέλλα Φανού. Ένας ρεαλιστικός τέταρτος τοίχος από τον οποίο ξεπηδάνε ιστορίες που αντανακλούν βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις για τη γυναίκα. Βιωμένες εμπειρίες θρυμματίζουν σιγά σιγά τον τοίχο, αφήνοντας ορμητικά την καταπιεσμένη ευαλωτότητα να εκφραστεί, επιτέλους. 

Δύο συνηθισμένες μαμάδες αποφασίζουν να επανενώσουν μια χρόνια διαλυμένη πανκ μπάντα. Ξέρουν όμως τα καινούργια μέλη πως είθισται να παίζουν κάποιο μουσικό όργανο για να είναι σε μια μπάντα; Κάπου ανάμεσα στην αποτυχημένη μουσική (ή και όχι, ποιος ξέρει) και στο αναπόφευκτο ταίριασμα των μελών, ο χρόνος τελειώνει. Οι διαφορετικές ιστορίες θα καταφέρουν ν’ ακουμπήσουν η μία την άλλη; 

Τι είναι αυτό που βλέπουμε πάνω στη σκηνή; Είναι συναυλία; Performance; Πρόβα; Γυναικείο παραδοσιακό πανκ της μανούλας; 'Ή κάτι εντελώς άλλο; Με μοχλό την ίδια την ανθρώπινη ιστορία η παράσταση ανοίγει μια κουβέντα για το φεμινιστικό ζήτημα και την ανάγκη να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι γυναίκες από τους συντρόφους, τους εργοδότες, τους γονείς, τη θρησκεία, τους φίλους αλλά και από τις ίδιες τις γυναίκες.

Παίζουν οι Γιούλη Στάμου, Δήμητρα Καμνή, Μαργαρίτα Αλυγιζάκη Λε Παζολέκ, Μαρκέλλα Φανού. Τα σκηνικά είναι του Γιώργου Λυντζέρη, ο οποίος επίσης συμπράττει με την Ιωάννα Αλυγιζάκη Λε Παζολέκ στην επιμέλεια των κοστουμιών και με τον Χάρη Πουρνιά στους φωτισμούς.

Λίγα λόγια για την ομάδα Λεστρέφ

Η ομάδα Λεστρέφ αποτελείται από πολλές και διαφορετικές γυναίκες, πολύ περισσότερες από αυτές που φαίνονται με γυμνό μάτι πάνω στην σκηνή. Οι γυναίκες αυτές συναντήθηκαν πολλές φορές σε βάθος χρόνου, έγραψαν και έσβησαν, συζήτησαν, κράτησαν η μία το χέρι της άλλης και αντάλλαξαν τις ιστορίες τους.  

Η πρώτη εκδοχή της παράστασης ήταν ένα θέατρο δρόμου που προέκυψε αβίαστα μιας και ο φυσικός τόπος συνάντησης και πρόβας των μελών της ομάδας ήταν ο Λόφος του Στρέφη. Το θεατράκι του Λόφου αλλά και το ταρατσάκι του και οι μπασκέτες του διατέλεσαν τη σκηνή της παράστασης. Συν πλην μερικές γυναίκες αργότερα, η ομάδα αποφάσισε να δημιουργήσει μία εκδοχή βασισμένη περισσότερο στην προσωπική αλήθεια της ομάδας. Πώς είναι να ζεις σε μια πατριαρχική κοινωνία που θέλει να σε φιμώσει; Αποστομώσει, δαμάσει και εν τέλει να σε κυριεύσει εντελώς;

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Μαρμαρυγή

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 60 '

Ιστορίες που αντανακλούν βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις για τη γυναίκα συνθέτουν το έργο που ανοίγει μια συζήτηση για την αλλαγή του τρόπου αντιμετώπισής της από τους συντρόφους, τους εργοδότες, τους γονείς, τη θρησκεία, τους φίλους αλλά και από τις ίδιες τις γυναίκες, με φόντο την επανένωση μιας πανκ μπάντας. Την επανένωση επιχειρούν δύο συνηθισμένες μαμάδες, δημιουργείται όμως ένα χάσμα με τα καινούργια μέλη. Κάπου ανάμεσα στην αποτυχημένη μουσική (ή και όχι) και στο αναπόφευκτο ταίριασμα τους, αναδύονται διαφορετικές ιστορίες στην παράσταση που διερωτάται πώς είναι να ζεις σε μια πατριαρχική κοινωνία που θέλει να σε φιμώσει.

104

Ευμολπιδών 41, Γκάζι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
04/10/2025

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο HOOD art space

Το HOOD art space, το σπίτι της bijoux de kant στο Μοναστηράκι, μπαίνει σε μια νέα σεζόν με ιστορίες που μας αφορούν, μας συγκινούν και μας φέρνουν πιο κοντά.

Ποιος είναι ο 'Ευγένιος' και γιατί επέλεξε ο Γιώργος Καραμίχος να το σκηνοθετήσει;

Αυτό μας κίνησε την περιέργεια και του ζητήσαμε να μας μιλήσει γι' αυτό το γεμάτο πόνο, χιούμορ και οικογενειακά τραύματα έργο, που κάνει πρεμιέρα 3/10 στο θέατρο Σημείο.