"Μαρμαρυγή": Η γυναικεία εμπειρία σε μια "πανκ" παράσταση που δημιουργήθηκε στο Λόφο του Στρέφη

Η ομάδα Λεστρέφ ενώνει τις φωνές τεσσάρων γυναικών ερμηνευτριών επί σκηνής στη νέα της παράσταση που ανοίγει μια κουβέντα για το φεμινιστικό ζήτημα και την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι γυναίκες.

Μαρμαρυγή Διονύσης Σιδηροκαστρίτης©

"Τέσσερις γυναίκες. Μια διαλυμένη πανκ μπάντα. Μουσική επί σκηνής. Χωρίς μουσικούς". Αυτή είναι με δύο λόγια η θεατρική παράσταση "Μαρμαρυγή", που παρουσιάζει σε δικό της κείμενο η ομάδα Λεστρέφ στο θέατρο 104 από 7 Μαρτίου, με σκηνοθέτρια την Μαρκέλλα Φανού. Ένας ρεαλιστικός τέταρτος τοίχος από τον οποίο ξεπηδάνε ιστορίες που αντανακλούν βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις για τη γυναίκα. Βιωμένες εμπειρίες θρυμματίζουν σιγά σιγά τον τοίχο, αφήνοντας ορμητικά την καταπιεσμένη ευαλωτότητα να εκφραστεί, επιτέλους. 

Δύο συνηθισμένες μαμάδες αποφασίζουν να επανενώσουν μια χρόνια διαλυμένη πανκ μπάντα. Ξέρουν όμως τα καινούργια μέλη πως είθισται να παίζουν κάποιο μουσικό όργανο για να είναι σε μια μπάντα; Κάπου ανάμεσα στην αποτυχημένη μουσική (ή και όχι, ποιος ξέρει) και στο αναπόφευκτο ταίριασμα των μελών, ο χρόνος τελειώνει. Οι διαφορετικές ιστορίες θα καταφέρουν ν’ ακουμπήσουν η μία την άλλη; 

Τι είναι αυτό που βλέπουμε πάνω στη σκηνή; Είναι συναυλία; Performance; Πρόβα; Γυναικείο παραδοσιακό πανκ της μανούλας; 'Ή κάτι εντελώς άλλο; Με μοχλό την ίδια την ανθρώπινη ιστορία η παράσταση ανοίγει μια κουβέντα για το φεμινιστικό ζήτημα και την ανάγκη να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι γυναίκες από τους συντρόφους, τους εργοδότες, τους γονείς, τη θρησκεία, τους φίλους αλλά και από τις ίδιες τις γυναίκες.

Παίζουν οι Γιούλη Στάμου, Δήμητρα Καμνή, Μαργαρίτα Αλυγιζάκη Λε Παζολέκ, Μαρκέλλα Φανού. Τα σκηνικά είναι του Γιώργου Λυντζέρη, ο οποίος επίσης συμπράττει με την Ιωάννα Αλυγιζάκη Λε Παζολέκ στην επιμέλεια των κοστουμιών και με τον Χάρη Πουρνιά στους φωτισμούς.

Λίγα λόγια για την ομάδα Λεστρέφ

Η ομάδα Λεστρέφ αποτελείται από πολλές και διαφορετικές γυναίκες, πολύ περισσότερες από αυτές που φαίνονται με γυμνό μάτι πάνω στην σκηνή. Οι γυναίκες αυτές συναντήθηκαν πολλές φορές σε βάθος χρόνου, έγραψαν και έσβησαν, συζήτησαν, κράτησαν η μία το χέρι της άλλης και αντάλλαξαν τις ιστορίες τους.  

Η πρώτη εκδοχή της παράστασης ήταν ένα θέατρο δρόμου που προέκυψε αβίαστα μιας και ο φυσικός τόπος συνάντησης και πρόβας των μελών της ομάδας ήταν ο Λόφος του Στρέφη. Το θεατράκι του Λόφου αλλά και το ταρατσάκι του και οι μπασκέτες του διατέλεσαν τη σκηνή της παράστασης. Συν πλην μερικές γυναίκες αργότερα, η ομάδα αποφάσισε να δημιουργήσει μία εκδοχή βασισμένη περισσότερο στην προσωπική αλήθεια της ομάδας. Πώς είναι να ζεις σε μια πατριαρχική κοινωνία που θέλει να σε φιμώσει; Αποστομώσει, δαμάσει και εν τέλει να σε κυριεύσει εντελώς;

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Μαρμαρυγή

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 60 '

Ιστορίες που αντανακλούν βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις για τη γυναίκα συνθέτουν το έργο που ανοίγει μια συζήτηση για την αλλαγή του τρόπου αντιμετώπισής της από τους συντρόφους, τους εργοδότες, τους γονείς, τη θρησκεία, τους φίλους αλλά και από τις ίδιες τις γυναίκες, με φόντο την επανένωση μιας πανκ μπάντας. Την επανένωση επιχειρούν δύο συνηθισμένες μαμάδες, δημιουργείται όμως ένα χάσμα με τα καινούργια μέλη. Κάπου ανάμεσα στην αποτυχημένη μουσική (ή και όχι) και στο αναπόφευκτο ταίριασμα τους, αναδύονται διαφορετικές ιστορίες στην παράσταση που διερωτάται πώς είναι να ζεις σε μια πατριαρχική κοινωνία που θέλει να σε φιμώσει.

104

Ευμολπιδών 41, Γκάζι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber

Στην εξοχή

Με μια φαινομενικά απλή υπόθεση, το έργο του Βρετανού συγγραφέα διατυπώνει υπαινικτικές αλήθειες για τη μοναξιά, τη βία και την εξουσία των σχέσεων, και η Αικατερίνη Παπαγεωργίου φέρνει στην επιφάνεια τη δυναμική του, παρά την αμφιλεγόμενη κινησιολογική επιλογή της σκηνοθεσίας. | Powered by Uber