
Σημειώστε τις ημερομηνίες: από τις 19 Μαρτίου έως τις 13 Απριλίου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ( Υποσκήνιο Β’ της Αίθουσας Αλεξάνδρα "Τριάντη"), φιλοξενεί μια από τις πιο εμβληματικές δημιουργίες του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ, τον "Χορό του θανάτου", σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά. Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε για την παράσταση ο Γιάννης Χουβαρδάς, ένας από τους κορυφαίους Έλληνες σκηνοθέτες, επιδιώκει να αποδώσει τη σύγκρουση του καλού με το κακό μέσα από μια εκρηκτική σκηνική γλώσσα, όπου η μουσική (μουσική και ηχητική επιμέλεια είναι του Φώτη Σιώτα και του Γιάννη Χουβαρδά), ο ρυθμός και η σωματικότητα αποκτούν καθοριστικό ρόλο. Καθοριστική σε αυτή την προσέγγιση είναι η επιλογή των ηθοποιών. Ο Σίμος Κακάλας, γνωστός για τη σωματική θεατρικότητα και την ένταση των ερμηνειών του, η Έλενα Τοπαλίδου, μια από τις σημαντικότερες σύγχρονες ηθοποιούς-χορεύτριες, και ο Χάρης Φραγκούλης, ηθοποιός με έντονη σκηνική παρουσία και εσωτερικότητα, αποτελούν το ιδανικό τρίο για να υπηρετήσουν αυτή την ιδιαίτερη μεταμόρφωση του έργου. Τη μετάφραση υπογράφει η Έρι Κύργια, τα σκηνικά η Θάλεια Μέλισσα, και τα κοστούμια η Ιωάννα Τσάμη. Οι φωτισμοί είναι του Κάρολ Γιάρεκ και τα βίντεο της παράστασης σχεδίασε ο Παντελής Μάκκας. Βοηθός σκηνοθέτη, η Δέσποινα Λάρδη.

Λίγα λόγια για το έργο και την παράσταση
"Ο Έντγκαρ και η Αλίς, δύο μέχρι θανάτου ερωτευμένα βαμπίρ, ……χορεύουν συνεχώς ανανεούμενες φιγούρες ενός ιδιότυπου Totentanz, αιώνια εγκλωβισμένα στην φαντασμαγορική κόλαση της ύπαρξής τους. Ο κόσμος τους είναι ο κόσμος του απόλυτου εγκλεισμού, του θριαμβευτικά αποτυχημένου γάμου, της εξωφρενικά αστείας εκδίκησης, της πανηγυρικά καταδικασμένης αγάπης. Χλωμοί σαν πεθαμένοι, άσπροι σχεδόν, με τρομερή όμως προσοχή στις κομμώσεις και τα ρούχα τους, που συνέχεια τα καταστρέφουν μέσα σε παροξυσμικές κρίσεις πάθους, μίσους ή ακραίας ψυχρότητας και ύστερα τα ξαναφτιάχνουν άψογα, καίγονται κάθε νύχτα σαν παρανάλωμα μιας αδηφάγας φωτιάς μπροστά στα έκθαμβα μάτια των θεατών τους.

Απόψε όμως, η βραδιά είναι ιδιαίτερη. Απόψε το συναρπαστικό ζευγάρι "γιορτάζει" τα 25 χρόνια γάμου, την "αργυρή" τους επέτειο, και όλα είναι "γιορτινά". Όλα έχουν οργανωθεί για να τους χαρίσουν την αποθέωση της πιο βαρετής καθημερινής ρουτίνας, τη θεσπέσια απόλαυση των πιο πληκτικών επαναλαμβανόμενων διαλόγων, την επιβεβαίωση ότι είναι όντως ζωντανοί-νεκροί. Και ξαφνικά εμφανίζεται ένα αληθινά ζωντανό πρόσωπο, ο Κουρτ. Ο μακρινός εξαδέλφος και πρώην διεκδικητής της Αλίς, ο "φυσιολογικός" άνθρωπος και παλιός φίλος, θα γίνει ο καταλύτης αυτής της αβυσσαλέας βραδιάς, το κοχλάζον "φρέσκο αίμα" στον αέναο πόλεμο των γοητευτικών βρικολάκων.

Και το αγωνιώδες ερώτημα πλανάται πάνω από τα συντρίμμια αυτής της κολασμένης γιορτής: θα καταφέρουν ο Έντγκαρ και η Αλίς να απορροφήσουν (μεταφορικά και κυριολεκτικά) τον Κουρτ μέσα στη δίνη της δικής τους περιπέτειας ή ο εξάδελφος-εραστής θα σπάσει τις αλυσίδες της αιχμαλωσίας του και θα αποδράσει μαζί με τους υπόλοιπους θεατές στον καθαρό αέρα της ανοιξιάτικης νύχτας;”.
Περισσότερες πληροφορίες
Ο χορός του θανάτου
Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης μεταμορφώνει το αριστουργηματικό έργο σε μια εκρηκτική μουσικοχορευτική παράσταση, όπου το καλό και το κακό συγκρούονται ασταμάτητα. Οι αιώνια εγκλωβισμένοι στον μακάβριο χορό του θριαμβευτικά αποτυχημένου γάμου τους Έντγκαρ και Αλίς, γιορτάζουν την «αργυρή» τους επέτειο, όταν ξαφνικά εμφανίζεται ένα συγγενικό πρόσωπο.