"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ο Θωμάς Μοσχόπουλος μάς παραδίδει τον δικό του Μπέκετ με μια ανάγνωση ακριβείας

Ο Πάνος Παπαδόπουλος και ο Τάσος Ροδοβίτης μεταμορφώνονται αντίστοιχα σε Βλαδίμηρο και Εστραγκόν στην επιτυχημένη παράσταση του θεάτρου Πόρτα.

Περιμένοντας τον Γκοντό, Πόρτα 20204-25 ©Patroklos_Skafidas ©Patroklos_Skafidas

Ένα όνομα έρχεται συνήθως πρώτα στο μυαλό μας όταν μιλάμε για θέατρο του παραλόγου: αυτό του Ιρλανδού δραματουργού Σάμιουελ Μπέκετ. Κλασικός πια, ο Μπέκετ έπλασε ήρωες που μας είναι οικείοι, τους ξέρουμε με το μικρό και συναισθανόμαστε την τραγικωμικότητά τους. Όπως ακριβώς, δηλαδή, συμβαίνει με τον Βλαδίμηρο και τον Εστραγκόν από το "Περιμένοντας τον Γκοντό”. Το έργο-ορόσημο για το θέατρο του 20ού αιώνα (αλλά και τη σύγχρονη δραματουργία) συνεχίζει την επιτυχημένη του πορεία στο θέατρο Πόρτα, όπου το βλέπουμε υπό το σκηνοθετικό όραμα του Θωμά Μοσχόπουλου.

Περιμένοντας τον Γκοντό 2024-25
©Patroklos_Skafidas

Τους δύο βασικούς ρόλους κρατούν ο Πάνος Παπαδόπουλος (Βλαδίμηρος) και ο Τάσος Ροδοβίτης (Εστραγκόν) -δύο ταλαντούχοι ερμηνευτές που ανήκουν στη νεότερη γενιά, γεγονός που ανατρέπει τη συχνή απόδοση των ηρώων από ηθοποιούς μεγαλύτερης ηλικίας. Τον θίασο συμπληρώνουν οι εξίσου ταλαντούχοι Γιάννης Σαμψαλάκης (Πότζο), Γιάννης Βαρβαρέσος (Λάκυ) και Πέτρος Δημοτάκης (Αγόρι).

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ο Θωμάς Μοσχόπουλος μάς παραδίδει τον δικό του Μπέκετ με μια ανάγνωση ακριβείας - εικόνα 2

Λίγα λόγια για την παράσταση

Τη σκηνή καταλαμβάνει ένα τοπίο καταστροφής γεμάτο σκόνη. Εντός του, βρίσκονται δύο άντρες που αναμένουν την άφιξη κάποιου Γκοντό. Ο Γκοντό, όμως, (ο "σωτήρας τους";) δεν έρχεται ποτέ... Μέσα σε αυτή την τραγική όσο και κωμική συνθήκη, παρατηρούμε την ελλειπτική επικοινωνία των δύο χαρακτήρων, η οποία κρύβει εντός της έναν βαθύ φιλοσοφικό και υπαρξιακό προβληματισμό. Έναν προβληματισμό άκρως επίκαιρο και στην εποχή μας και ιδίως στη νέα γενιά, η οποία, αν και στο ξεκίνημα, βιώνει μεγάλα αδιέξοδα.

Περιμένοντας τον Γκοντό 2024-25
©Patroklos_Skafidas

Το "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Θάνου Μοσχόπουλου ξεχωρίζει τόσο για την πιστή φροντίδα του στις σκηνικές οδηγίες του Μπέκετ, όσο και για τη γεμάτη νόημα εκφορά του λόγου, η οποία επιτεύχθηκε χάρη στον Κορνήλιο Σελαμσή που ήταν σύμβουλος προσωδίας, αλλά και την κινησιολογία που θυμίζει μοντερνιστική κλοουνερί, επιμέλειας του Χρήστου Στρινόπουλου.

Περιμένοντας τον Γκοντό, Πόρτα 20204-25 ©Patroklos_Skafidas
©Patroklos_Skafidas

Οι συντελεστές

Τα υψηλής αισθητικής σκηνικά και κοστούμια -που χαρίζουν ιδιαίτερη εικαστικότητα στην παράσταση- είναι διά χειρός του Βασίλη Παπατσαρούχα. Τους φωτισμούς σχεδίασε ο Νίκος Βλασόπουλος.

Εξασφαλίστε τώρα τη θέση σας στο more.com! Σημειώστε ότι κάθε Πέμπτη ισχύει μειωμένο εισιτήριο για όλες τις θέσεις στα 15€.

Διαβάστε παρακάτω την τετράστερη κριτική του "α" για την παράσταση:

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Περιμένοντας τον Γκοντό

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Σε μια ιδιαίτερης εικαστικότητας παράσταση που αναδεικνύει την κωμικοτραγική πλευρά του ανεβαίνει το έργο-ορόσημο -ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του θεάτρου του παραλόγου- για έναν «σωτήρα» που δεν έρχεται ποτέ και για την προσπάθεια του ανθρώπου να εξηγήσει την ίδια του την ύπαρξη. Η νέα αυτή ερμηνευτική προσέγγιση είναι ανοιχτή ακόμα και σε εφήβους. Η παράσταση, επιλέγοντας να ακολουθήσει πιστά τις σκηνικές οδηγίες του συγγραφέα και ερμηνεύοντάς το σαν μία παρτιτούρα ακριβείας, αναδεικνύει ότι το έργο παραμένει σύγχρονο όχι μόνο για τη φιλοσοφική του βαρύτητα, αλλά και για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ισορροπεί ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό, όντας ταυτόχρονα υπαρξιακά βαθύ και ανάλαφρα διασκεδαστικό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Annie": Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση στο Παλλάς

Δείτε φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση του πολυβραβευμένου μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ που ανεβάζει για τέταρτη φορά η Θέμις Μαρσέλλου με all star θίασο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.