Last call για την "Αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών" του Παντελή Φλατσούση που μιλά για μια γενιά ματαιωμένη

Τελευταία ευκαιρία αυτή την εβδομάδα για να δείτε την καινούργια παράσταση του σκηνοθέτη και δημιουργού που βούτηξε στο σύμπαν του Γκιστάβ Φλομπέρ, ανοίγοντας δίαυλο επικοινωνίας με το σήμερα.

H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών Giannis Bereris©

"Θέλω να γράψω την ηθική ιστορία των ανθρώπων της γενιάς μου – ή ακριβέστερα, την ιστορία των αισθημάτων τους" έχει πει ο Γκιστάβ Φλομπέρ για το μυθιστόρημά του "Αισθηματική αγωγή" (1869). Από αυτό το έργο εμπνεύστηκε ο Παντελής Φλατσούσης, ανεβάζοντας για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή το έργο του επιδραστικού Γάλλου μυθιστοριογράφου της "Μαντάμ Μποβαρί", στην παράσταση "Η αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών", που επιχειρεί να βρει παραλληλισμούς με τη σημερινή εποχή. Μέσα από την ιδιαίτερη σκηνική γλώσσα του σκηνοθέτη και δημιουργού της νέας γενιάς -με όχημα την αφηγηματικότητα αλλά και τη χρήση βίντεο- η παράσταση "ξαναδιαβάζει" το κλασικό κείμενο, που ακολουθεί τον νεαρό Φρεντερίκ Μορό στην αρχή της ενήλικης ζωής του, όταν ήταν ακόμη γεμάτος προσδοκίες και όνειρα. Ακολουθούν νέες φωτογραφίες από την παράσταση που παρουσιάζεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και συγκεκριμένα  στο Υποσκήνιο Β΄ της Αίθουσας "Αλεξάνδρα Τριάντη" έως τις 2 Φεβρουαρίου. Παίζουν οι ηθοποιοί Βαγγέλης Δαούσης, Χρήστος Διαμαντούδης, Γιώργος Κριθάρας, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ντέμπορα Οντόγκ.

H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών
Giannis Bereris©

H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών
Giannis Bereris©

Στο κατάστρωμα του ποταμόπλοιου που τον μεταφέρει, ο Μορό αντικρίζει, σαν σε όραμα, εκείνη που φαντάζει η ιδανική γυναίκα. Το 1868, μεσήλικας πια έχει ηττηθεί, και κανένα από τα νεανικά του όνειρα δεν έχει εκπληρωθεί. Στον απολογισμό της ζωής που κάνει με τον παιδικό του φίλο, δεν έχει "ίσως" τίποτα να θυμηθεί. Παράλληλα με την προσωπική του ιστορία εξελίσσεται και η συλλογική, τα γεγονότα που πλαισιώνουν την επανάσταση του 1848, που οδήγησε στη δημιουργία της Δεύτερης Γαλλικής Δημοκρατίας (1848-1851), την οποία διαδέχτηκε αμέσως η Δεύτερη Αυτοκρατορία (1852-1870). Με πλαίσιο τη μεταβατική αυτή περίοδο, εποχή κομβική -κι όχι μόνο για τη Γαλλία-, ο Φλομπέρ αφηγείται, με ύφος ειρωνικό-σατιρικό, όχι απλώς έναν ανεκπλήρωτο έρωτα για μια παντρεμένη γυναίκα, αλλά και όλη τη διάψευση της γενιάς του σε έναν κόσμο αμφιλεγόμενο.

Η διασκευή έγινε από τον Παντελή Φλατσούση και την Παναγιώτα Κωνσταντινάκου, η οποία υπογράφει επίσης τη δραματουργία. Η μετάφραση είναι του Παναγιώτη Μουλλά. Τον σχεδιασμό των σκηνικών και των κοστουμιών έχει αναλάβει ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης. Τα βίντεο σχεδίασαν ο Μάριος Γαμπιεράκης και η Χρυσούλα Κοροβέση, ενώ οι φωτισμοί είναι της Ελίζας Αλεξανδροπούλου. Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης συνέθεσε ο Σταύρος Γασπαράτος. Στην επιμέλεια της κίνησης και τις χορογραφίες έχει βάλει την υπογραφή της η Θεανώ Ξυδιά. 

Διαβάστε Επίσης

<< Διαβάστε εδώ όσα είπε στο "α" για την παράσταση "Η αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών" ο σκηνοθέτης Παντελής Φλατσούσης

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την παράσταση
"H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών"

 

H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών
Giannis Bereris©

H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών
Giannis Bereris©

H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών
Giannis Bereris©

H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών
Giannis Bereris©

H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών
Giannis Bereris©

H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών
Giannis Bereris©

H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών
Giannis Bereris©

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών

  • Δραματοποιημένη λογοτεχνία
  • Διάρκεια: 140 '

Για πρώτη φορά μεταφέρεται στη σκηνή το λογοτεχνικό αριστούργημα του Γκιστάβ Φλομπέρ «Αισθηματική αγωγή» που ακολουθεί τη ζωή του Φρεντερίκ Μορό, η οποία εξελίσσεται παράλληλα με τα γεγονότα μιας ταραγμένης εποχής. Με ειρωνική και σατιρική ματιά, ο σπουδαίος Γάλλος συγγραφέας αφηγείται όχι απλώς έναν ανεκπλήρωτο έρωτα για μια παντρεμένη γυναίκα, αλλά και όλη τη διάψευση της γενιάς του σε έναν κόσμο αμφιλεγόμενο, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη. Η παράσταση αναπλαισιώνει το κλασικό κείμενο σε μετάφραση του Παναγιώτη Μουλλά, διασκευή από τον Παντελή Φλατσούση και την Παναγιώτα Κωνσταντινάκου, αναζητώντας παραλληλισμούς των ιστορικών συγκυριών με τη σημερινή εποχή, με όχημα την αφηγηματικότητα αλλά και τη χρήση βίντεο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
05/09/2025

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.

Οιδίποδας Τύραννος

Η Σοφία Αντωνίου σκηνοθετεί τη γνωστή τραγωδία του Σοφοκλή, αναθέτοντας την ερμηνεία της στον -εξαιρετικό- Χάρη Χαραλάμπους-Καζέπη και καταλήγει σε ένα πυκνό, επιδραστικό θέαμα που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του θεατή με το παραστασιακό γεγονός. | Powered by Uber