"Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς" με την Όλια Λαζαρίδου

Η Δανάη Ρούσσου και η Όλια Λαζαρίδου διασκεύασαν τη νουβέλα του Λέοντος Τολστόι «Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς», ένα από τα πιο γνωστά έργα του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα και το παρουσιάζουν σε ένα χώρο που διαμορφώνεται στην κατοικία την ίδια του Ιβάν Ιλίτς.

Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς, Όλια Λαζαρίδου Κωνσταντίνος Λέπουρης

Η νουβέλα "Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς" του Λέοντος Τολστόι  περιγράφει τη ζωή και τον θάνατο του Ιβάν Ιλίτς, ενός επιτυχημένου δικαστικού που ζει μια φαινομενικά άνετη και ευτυχισμένη ζωή. Η ζωή του, ωστόσο, είναι γεμάτη από συμβιβασμούς, επιφανειακές σχέσεις και υλιστικές επιδιώξεις. Όταν αρρωσταίνει σοβαρά και αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι ο θάνατός του είναι αναπόφευκτος, ξεκινά μια εσωτερική αναζήτηση για το νόημα της ζωής. Ο Ιβάν Ιλίτς έρχεται αντιμέτωπος με την αποξένωση που νιώθει από την οικογένειά του, τους φίλους του και την κοινωνία γενικότερα. Μόνο ένας υπηρέτης, ο Γκεράσιμ, του δείχνει ειλικρινή καλοσύνη και συμπόνια. Μέσα από τον πόνο και την αγωνία του θανάτου, ο Ιβάν αρχίζει να ανακαλύπτει μια βαθύτερη αλήθεια για τη ζωή.

 

Αυτό το σπουδαίο λογοτεχνικό έργο δισκεύασαν από κοινού η Δανάη Ρούσσου και η Όλια Λαζαρίδου χρησιμοποιώντας τη μετάφραση της Σταυρούλας Αργυροπούλου. Η Δανάη Ρούσσου έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία, τη διαμόρφωση σκηνικού χώρου και τα κοστούμια και η Όλια Λαζαρίδου πρωταγωνιστεί και ενσαρκώνει την ουσΊα και τον αφηγηματικό πυρήνα του έργου. Πιστεύουμε πως η σκηνοθετική απόδοση αφήνει περιθώριο για συμβολισμούς και εσωτερικότητα. 

Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς, Όλια Λαζαρίδου
Κωνσταντίνος Λέπουρης

"Μέσα σε μια προπολεμική πολυκατοικία μία υπηρέτρια μαζεύει τα πράγματα κάποιου που δε ζει πια και αφηγείται την ιστορία του.  Μια ιστορία απλή, ενός ανθρώπου συνηθισμένου σαν κι εμάς. Με την ίδια προδιαγεγραμμένη πορεία. Άραγε πως βιώνουμε σήμερα τη φθορά; Αυτός ο κοινός φόβος που παραμένει ταμπού γίνεται αντικείμενο συζήτησης και μοιράσματος. Γιατί ό,τι μοιράζεσαι, κάπως μαλακώνει. Ίσως. Ο Τολστόι, στοχάζεται με σπαρακτικό και συνάμα κωμικό τρόπο πάνω στις έννοιες της ζωής και του θανάτου”  διαβάζουμε στο σημείωμα για την παράσταση.

Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς, Όλια Λαζαρίδου
Κωνσταντίνος Λέπουρης

"Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς" είναι κλασικό έργο που θίγει διαχρονικά και οικουμενικά ζητήματα, που αφορούν τον κάθε άνθρωπο. Η ειλικρινής και βαθιά ανθρώπινη απεικόνιση του θανάτου και των υπαρξιακών ερωτημάτων έχει συγκινήσει αναγνώστες και μελετητές για περισσότερους από δύο αιώνες. Είναι ωραία η απόφαση των συντελεστών να  συνοδεύσουν την παράσταση-εμπειρία με κύκλο συζητήσεων που θα πραγματοποιούνται μετά το τέλος κάποιων παραστάσεων (με συντονιστή τον Κωνσταντίνο Μπλάθρα). Σε αυτές τις συζητήσεις ένας πολύτιμος καλεσμένος έκπληξη, διαφορετικός κάθε φορά, (γιατρός, ψυχίατρος, ιερέας, δικαστής, συγγραφέας, σκηνοθέτης) θα μοιράζεται τις εμπειρίες του εκκινώντας έναν σχετικό διάλογο. Ενδεικτικά: Κατερίνα Μάτσα (Ψυχίατρος), Εύα Στεφανή  (κινηματογραφίστρια), Θεόδωρος Παπαπολυχρονίου (γιατρός), Πατήρ Δημήτριος Μαρούλης (ιερέας) κ.ά.

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 22 Φεβρουαρίου, σε ένα χώρο που διαμορφώνεται στην κατοικία την ίδια του Ιβάν Ιλίτς (Οικία Ιλίτς, Λαμψάκου 11, έναντι Αμερικανικής Πρεσβείας 1 ος Όροφος/Στάση Μέγαρο Μουσικής). Λόγω περιορισμένης χωρητικότητας παρακαλείσθε να φροντίσετε για την έγκαιρη κράτηση θέσεων.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς

  • Δραματοποιημένη Νουβέλα
  • Διάρκεια: 70 '

Σε ένα χώρο που διαμορφώθηκε ως η κατοικία του Ιβάν Ιλίτς παρουσιάζεται η θεατρική διασκευή της νουβέλας όπου ο Τολστόι στοχάζεται με σπαρακτικό και συνάμα κωμικό τρόπο πάνω στις έννοιες της ζωής και του θανάτου. Μέσα σε μια προπολεμική πολυκατοικία μία υπηρέτρια μαζεύει τα πράγματα κάποιου που δε ζει πια και αφηγείται την ιστορία του. Το πώς βιώνουμε σήμερα την έννοια της φθοράς πραγματεύεται η παράσταση-εμπειρία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Δύο έξυπνες κωμωδίες που σχολιάζουν την Ελλάδα

Δύο κωμωδίες made in Greece, από Γιώργο Καπουτζίδη και Ζήση Ρούμπου κοιτάζουν με χιούμορ την Ελλάδα και την ταυτότητά της.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
26/11/2025

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με Μάριο Μπανούσι και τον Δεκέμβριο

Η παράσταση για την απώλεια και την ενηλικίωση "Taverna Miresia - Mario, Bella, Anastasia" κάνει ένα χειμωνιάτικο πέρασμα στο πλαίσιο των δράσεων του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου "Φθινόπωρο - ΑΠΟΗΧΟΙ".

Δύο πράξεις θεατρικής απελευθέρωσης για την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Βίας των Γυναικών

Σε δύο παραστάσεις που αγγίζουν βαθιά τον θεατή, δύο σπουδαίες και έμπειρες πρωταγωνίστριες, η Κατερίνα Διδασκάλου και η Ελένη Κοκκίδου αναλαμβάνουν να φέρουν στο φως τη διαδρομή γυναικών που έμαθαν να σωπαίνουν – και αποφασίζουν επιτέλους να μιλήσουν.

Τελευταία παράσταση για τα "Πιρούνια σε ακριβά σπορτέξ"

Το έργο του Κωσταντή Ντίσιου, μια ιστορία ενός καλά θαμμένου τραύματος, θα παρουσιαστεί για ακόμη μία φορά στο Red Jasper, σε σκηνοθεσία Τάσου Καρακύκλα.

Νέα ημερομηνία πρεμιέρας για το "Cleansed" του Δημήτρη Καραντζά

Το τολμηρό έργο του 20ού αιώνα παρουσιάζει ο Δημήτρης Καραντζάς από 4/12 με ιδανικό θίασο: Χρήστος Λούλης, Μαίρη Μηνά, Δημήτρης Καπουράνης, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Γιώργος Ζυγούρης, Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Θανάσης Ραφτόπουλος.

Σύγχρονη ανάγνωση της "Ημερης του Ντοστογιέφσκι" από τον Γιάννη Νταλιάνη

Η "Ήμερη – Η Ανατομία μιας Πτώσης" του Γιάννη Νταλιάνη αναδεικνύει, με σεβασμό στο σκοτεινό σύμπαν του Ντοστογιέφσκι, την κωμικοτραγική μοναξιά των ηρώων και τη διαχρονική ανθρώπινη ανάγκη για ουσιαστική συνύπαρξη.

Οι "Δανειστές" του Στρίντμπεργκ στο Θέατρο 2510

Ένα έργο-σπουδή στον έγγαμο βίο, στη φθορά και στα αδιέξοδα της συμβίωσης που οδηγούν τους ήρωες προς την αναπόφευκτη εξόντωσή τους.