Ευαγγελία Γατσωτή: Η νέα Ελληνίδα δραματουργός συνεχίζει δυναμικά με δύο νέα έργα

Δύο παραστάσεις έργων με την υπογραφή της ανερχόμενης συγγραφέα ανεβαίνουν αυτή την εβδομάδα: «Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 20/1) και «Γιάννης το βούδι» (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 17/1)

κολαζ

Τη γνωρίσαμε το 2020 με το "Νυχιάνγκ", ένα ενδιαφέρον έργο για τις οικογενειακές σχέσεις, που σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Τάρλοου: αυτός ήταν, άλλωστε, που την ξεχώρισε ανάμεσα στους σπουδαστές και τις σπουδάστριες της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής που λειτούργησε στο θέατρο Πορεία. Η Ευαγγελία Γατσωτή γεννήθηκε το 2001 στην Αθήνα αλλά μεγάλωσε στη Νάξο, όπου είχε την πρώτη της επαφή με το θέατρο ήδη από το δημοτικό σχολείο, και το θέατρο φάνηκε από νωρίς να είναι ο φυσικός της χώρος: συμμετοχή σε ερασιτεχνικές ομάδες και σε εργαστήρια θεατρικής γραφής με την αείμνηστη Χρύσα Σπηλιώτη και τη Νίνα Ράπη στο μουσείο "Ιάκωβος Καμπανέλλης" κατά τα γυμνασιακά της χρόνια, έπειτα η Σχολή του Πορεία και, τέλος, η φοίτησή της στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.

Ευαγγελία Γατσωτή

Το κορίτσι που έχει δηλώσει στο "α" πως σκέφτεται "κυρίως με λέξεις παρά με εικόνες", δηλώνει πως είναι μάλλον "ελληνοκεντρική" στα διαβάσματά της, ξεχωρίζοντας τους Κεχαΐδη-Χαβιαρά, τη Λούλα Αναγνωστάκη, τον Καμπανέλλη, τη Λένα Κιτσοπούλου, αλλά την ίδια στιγμή αποτελεί μια γνήσια εκπρόσωπο της Gen Z, κάτι που εκδηλώνεται στους προβληματισμούς που διατρέχουν τα έργα της αλλά και στο ίδιο της το ύφος, το οποίο η ίδια περιέγραψε στο "α": "τηλεοπτικός-ελλειπτικός λόγος, ροπή στη χυδαιολογία, αγγλικές λέξεις για ευκολία, απουσία 'βαθύτερου νοήματος', κιτς ετερόκλητα στοιχεία και αντιαισθητική-αισθητική του μπλέντερ".

Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ
©Patroklos_Skafidas
"Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ"

Πέρυσι μας παρέδωσε την "Playlist μιας faultless μητρότητας" , όπου μίλησε για τη δική της ιδανική μητρότητα, ενώ φέτος ετοιμαζόμαστε να δούμε τις "Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ", μια χιουμοριστική sci-fi αλληγορία που επικεντρώνεται στις νέες αφηγήσεις της πολιτικής ορθότητας, των έμφυλων ταυτοτήτων και της κουλτούρας της ακύρωσης. Την παράσταση στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (από 20/1) σκηνοθετεί η Αγγελική Γκιργκινούδη με τις ερμηνείες των Ρίνο Τζάνι, Μαντώς Παπαρρηγοπούλου & Zeraw/Έμιας Τζάνι. Νωρίτερα, κάνει πρεμιέρα ο "Γιάννης το βούδι", ένα έργο που προέκυψε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Outreach Project, που πρoωθεί την ελληνική δραματουργία, και γράφτηκε υπό την καθοδήγηση του Βασίλη Κατσικονούρη. Η Γατσωτή βασίστηκε σε αποδελτιώσεις πραγματικών συνεντεύξεων και εμπνεύστηκε από την αληθινή ιστορία ενός ένοχου μυστικού μιας νησιώτικης κοινωνίας. Την παράσταση στο ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" (από 17/1) σκηνοθετεί ο Παναγιώτης Λιαρόπουλος με τις ερμηνείες των Φίλιππου Κοντογιώργη, Θανάση Λυσανδρόπουλου, Σταύριας Νικολάου και Γρηγόρη Πανταζή.

Ο Γιάννης το βούδι
Ο Γιάννης το βούδι

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Η ομάδα Vice Versa εξερευνά τις νέες αφηγήσεις της ξενότητας, της πολιτικής ορθότητας, των έμφυλων ταυτοτήτων και της κουλτούρας της ακύρωσης σε μια χιουμοριστική σουρεαλιστική αλληγορία. Ένα ζευγάρι φίλων συγκατοικεί με έναν άγνωστο στο πλαίσιο ενός προγράμματος παροχής φιλοξενίας. Ο επισκέπτης, αν και γίνεται δεκτός με ενθουσιασμό, έρχεται να τεστάρει τα όρια των οικοδεσποτών. Οι τρεις τους οφείλουν να χρησιμοποιούν μια ΑΙ εφαρμογή που θέτει τους κανόνες της συμβίωσης και διασφαλίζει ότι δεν θα παραβιαστεί καμία από τις «κόκκινες γραμμές» και δεν θα ειπωθεί τίποτα πολιτικά μη ορθό.

Ο Γιάννης το βούδι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Η εικόνα του καλοσυνάτου χωρικού ανατρέπεται καθώς ένας λαογράφος και μια νεαρή γυναίκα ξεκινούν μια φολκλορική αναζήτηση, παίρνοντας συνεντεύξεις από τους ντόπιους σε ένα νησί. Οι αποκαλύψεις ακολουθούν η μία την άλλη με τους δύο ήρωες να έρχονται αντιμέτωποι με τον κόσμο της σιωπής και της συνενοχής, που θα τους στροβιλίσει βασανιστικά μέχρι την τελική κάθαρση. Η παράσταση επιδιώκει να φωτίσει την πραγματική ιστορία ενός παιδιού που η συλλογική μνήμη του τόπου του θέλησε να τον σβήσει από τις σελίδες του. Το έργο γράφτηκε στο πλαίσιο του 3ου Outreach Project, υπό την καθοδήγηση του συγγραφέα Βασίλη Κατσικονούρη, και βασίζεται σε πραγματικές συνεντεύξεις.

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αυτή είναι η "Οικογένεια Άνταμς" που έρχεται στο Βέμπο

Σολωμού, Μουτσινάς, Marseaux, Χοροζίδου, Σταθακόπουλος, Κακουριώτης πρωταγωνιστούν στην "Οικογένεια Άνταμς", σε σκηνοθεσία, απόδοση κειμένου και στίχων τις Θέμιδας Μαρσέλλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
28/11/2025

Η ηθοποιός Μαίρη Μηνά Πρωθιέρεια στην Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας

Η παρουσία της Μαίρης Μηνά στην Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας είναι μια κορυφαία τελετουργική στιγμή, αλλά και μια υπενθύμιση της δύναμης του θεάτρου, της τέχνης και της ανθρώπινης φλόγας που μας εμπνέει όλους.

Το γυναικείο βίωμα πρωταγωνιστεί στο Θέατρο Τέχνης

Εφτά παραστάσεις στις δύο σκηνές του ιστορικού θεάτρου φέρνουν στο επίκεντρο διαφορετικές πτυχές της γυναικείας εμπειρίας.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Αυτές είναι οι θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 27/11 έως 3/12 και ξεχωρίζουν.

"Με δύναμη από την Κηφισιά"-Ταξίδι στην ελευθερία με την καθοδήγηση της Γεωργίας Μαυραγάνη

Είκοσι χρόνια από το θάνατο του Δημήτρη Κεχαΐδη, αγαπήσαμε "Με δύναμη από την Κηφισιά" για την αμεσότητα, το χιούμορ και την ανθρώπινη αλήθεια του έργου, που μέσα από φόβους και ενοχές μιλά για ελευθερία. Θα το δούμε στο θέατρο Σταθμό, σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη.

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.