Όσα συγκίνησαν τη Βάνα Πεφάνη στη "Φθινοπωρινή ιστορία"

Η Βάνα Πεφάνη, σκηνοθέτιδα της παράστασης "Φθινοπωρινή ιστορία", μας μιλά για τα συναισθήματα που την συγκίνησαν κατά την ανάγνωση του έργου και για την ιδιαίτερη διαδικασία της συνεργασίας με τους ηθοποιούς Πέμη Ζούνη και Σταύρο Ζαλμά.

Φθινοπωρινή ιστορία Γιώτα Εφρεμίδου©

"Πρωτοδιάβασα την Φθινοπωρινή Ιστορία το Πάσχα μετά από προτροπή της κ. Νινέτας Λεμπέση και την ευχαριστώ γι’ αυτό. Η ανάγνωση λειτούργησε σε μένα σχεδόν "θεραπευτικά". Χαμογέλασα, γέλασα και συγκινήθηκα σε άλλα σημεία. Ήξερα πως αν μια παράσταση κατόρθωνε να προξενήσει στο θεατή τα παρόμοια συναισθήματα, τότε αυτό το έργο έπρεπε οπωσδήποτε να ανέβει στη σκηνή. Σε μια εποχή όπου η αποξένωση και οι διαπροσωπικές σχέσεις δοκιμάζονται καθημερινά, σε έναν κόσμο που στροβιλίζεται μεταξύ τεχνολογικής υπερφόρτωσης και συναισθηματικής ένδειας, ο Αρμπούζωφ μας υπενθυμίζει την αξία του αυθόρμητου, του απλού και του αληθινού. Το θεατρικό έργο "Φθινοπωρινή Ιστορία" γράφτηκε το 1973 και αποτελεί μια βαθιά ανθρώπινη εξερεύνηση της μοναξιάς, μέσα από τη συνάντηση δύο φαινομενικά αταίριαστων χαρακτήρων: του γιατρού Ροντιόν και της πρώην ηθοποιού Λύντιας.

Βάνα Πεφάνη
Η σκηνοθέτιδα και ηθοποιός Βάνα Πεφάνη

Το 2024, χρειαζόμουν εγώ η ίδια μια ανάσα, μια υπενθύμιση ότι υπάρχει ελπίδα και τρυφερότητα, είχα απόλυτη ανάγκη να μιλήσω για τους απλούς καθημερινούς ανθρώπους και να επικοινωνήσω με το κοινό ουσιαστικά και γενναιόδωρα. Η "Φθινοπωρινή Ιστορία” με βρήκε σε μια περίοδο μεταβατική, γεμάτη κούραση και θυμό για όση βία υπάρχει γύρω μας, οπότε ήταν φυσικό επακόλουθο να στραφώ σε θέματα που θα μου χάριζαν έστω και για λίγο, ψυχική ηρεμία. Ο λόγος του Αρμπούζωφ διατηρεί μια σπάνια διαύγεια και ευφυΐα : αποφεύγει το συναισθηματικό εκβιασμό και αντ’ αυτού επιτρέπει στους ήρωες να "αναπνεύσουν", να εξομολογηθούν, δίνοντας χώρο στον θεατή να ταυτιστεί.

Φθινοπωρινή ιστορία
Γιώτα Εφρεμίδου
Η Πέμη Ζούνη και ο Σταύρος Ζαλμάς στη "Φθινοπωρινή ιστορία"

Ευτυχώς οι ηθοποιοί και όλοι οι συνεργάτες μου, είχαν ακριβώς την ίδια ανάγκη με μένα και έτσι συμπλεύσαμε προς ένα κοινό τόπο χωρίς συγκρούσεις ή διαφωνίες. Ήταν από τις πιο "γλυκές" πρόβες που έχω κάνει ποτέ. Η Πέμη Ζούνη και ο Σταύρος Ζαλμάς είναι πολύ ισχυροί σαν προσωπικότητες, βοηθητικοί προς το σκηνοθέτη και γενναιόδωροι στη σκηνή. Είναι αξιολάτρευτοι στην παράσταση. Σκηνοθετικά υπερασπίστηκα την ήρεμη δύναμη της ρεαλιστικής απλότητας θέλοντας να αναδείξω τον πυρήνα της ιστορίας: τη μοναξιά που θεραπεύεται όταν κάποιος μας "βλέπει" πραγματικά. Να υπενθυμίσω πως ποτέ δεν είναι αργά για την προσωπική αναγέννηση, ακόμα κι αν αυτή έρχεται σαν απρόσκλητος επισκέπτης στα "φθινοπωρινά" χρόνια της ζωής. Να ψιθυρίσω, ότι οι σχέσεις δεν έχουν ηλικία και η ελπίδα δεν έχει ημερομηνία λήξης.


Οφείλω να πω, ότι η μεγαλύτερη ανταμοιβή μου είναι τα χαμόγελα των θεατών που βγαίνουν από την παράσταση, κάποιες θερμές αυθόρμητες χειραψίες και τα ζεστά "ευχαριστώ", αντί του συνηθισμένου "συγχαρητήρια". Τελικά νιώθω ευτυχής και δικαιωμένη που επέμενα για το ανέβασμα του συγκεκριμένου έργου σήμερα.

Η "Φθινοπωρινή ιστορία" για τις γιορτές θα παίζεται Δευτέρα και Τρίτη 6, 7/1/25 και μόνο Δευτέρες 23/12 και 30/12 στις 9 μ.μ.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Φθινοπωρινή ιστορία

  • Δράμα

Σύγχρονη σκηνική προσέγγιση του έργου που πραγματεύεται το ξεκίνημα μιας προσωπικής σχέσης μεταξύ δύο ανθρώπων, συνοδεία ζωντανής μουσικής. Ο γιατρός Ροντιόν Νικολάγεβιτς και η Λίντια Βασίλιεβνα, πρώην ηθοποιός, συναντιούνται τυχαία σ’ ένα θεραπευτήριο στη Ρίγα. Δεν είναι νέοι, αλλά και ποιος είναι νέος σήμερα. Όχι, ο Αρμπούζωφ δεν γράφει άλλο ένα ερωτικό ρομάντζο. Με απίστευτο χιούμορ, ενσυναίσθηση και συχνά πολλή σκληρότητα, απογυμνώνει τους ήρωες και τους παραδίδει ανυπεράσπιστους σε κοινή θέα. Θα μπουν στο μαγικό κόσμο του τσίρκου; Θα χορέψουν άραγε κλακέτες στη βροχή; Θα σπάσουν επιτέλους αυτή την ηλίθια ομπρέλα ή θα αποφασίσουν να πετάξουν μαζί της;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Backstage στη θεατρική "Τελευταία Έξοδο – Ρίτα Χέιγουορθ" του Στίβεν Κινγκ

Συναντήσαμε τους σκηνοθέτες Ορέστη και Δημήτρη Σταυρόπουλο και τους πρωταγωνιστές της πρώτης ελληνικής θεατρικής μεταφοράς του "The Shawshank Redemption", Νίκο Ψαρρά και Δημήτρη Παπανικολάου, στο θέατρο Άνεσις.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
11/10/2025

Για την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους το γήρας είναι θέμα απόφασης

Στο "Πριν ανοίξουμε φτερά", η ζωή, η απώλεια και οι οικογενειακοί δεσμοί ζωντανεύουν στη σκηνή. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μιλά για τα δικά της φτερά, τη συνεργασία με Δημήτρη Καταλειφό και Γιάννη Μπέζο, την τηλεοπτική της παρουσία και για το συναίσθημα που θα… μαγείρευε, αν μπορούσε.

Σε αυτή την "Κουζίνα" ετοιμάζεται μια από τις hot παραστάσεις της σεζόν

Όλα περνούν από το στομάχι- και η ζωή δεν διαφέρει. Στην "Κουζίνα" του Άρνολντ Γουέσκερ, ο Γιώργος Κουτλής με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη στήνει ένα εκρηκτικό, μουσικό θέατρο για τον άνθρωπο που βράζει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" με τη Ματσούκα και τον Πυρπασόπουλο – Νέες εντυπωσιακές φωτογραφίες από την παράσταση

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" έρχεται να βάλει τάξη, αναστάτωση και… έρωτα στο Embassy Theater με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη και οχτώ ακόμα ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Άρης Λάσκος για τη "Χαμένη άνοιξη": "Ας αναλάβουμε δράση. Να μην χαθεί άλλη Άνοιξη"

Πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο και διασκευάζει πρώτη φορά για το θέατρο τη το πολιτικό και υπαρξιακό μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα "Χαμένη Άνοιξη". Μια συζήτηση με τον Άρη Λάσκο για την παράσταση στο θέατρο Πορεία.

"Genica: ο πίδακας του αίματος μου"-Ο έρωτας του Αρτό που γεννά θέατρο

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης, μέσα από μια δεκαετία έρευνας πάνω στον Αντονέν Αρτό παρουσιάζουν το νέο τους έργο "Genica: ο πίδακας του αίματος μου" με πρωταγωνιστές τους Gene Gillette, Γεράσιμο Γεννατά και Βανέσα Αδαμοπούλου.

Murmuration στο Ηρώδειο: είδαμε τα σώματα να γίνονται ποίηση

Πενήντα σώματα, ένα συγχρονισμός, αέρας γεμάτος κίνηση. Το Murmuration ταξίδεψε χτες το βράδυ το Ηρώδειο σ' έναν ονειρικό κόσμο ακρίβειας, φωτός και μαγείας.