Δημήτρης Ήμελλος: Έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος ηθοποιός

Ο ηθοποιός Δημήτρης Ήμελλος, ένας καλλιτέχνης που έδινε ουσία και νόημα σε αυτό που ονομάζουμε θέατρο, άφησε την τελευταία του πνοή στις 16 Δεκεμβρίου.

Δημήτρης Ήμελλος Αίας Εθνικό Θέατρο Karol Jarek©

Το βράδυ της 16ης Δεκεμβρίου έγινε γνωστή η είδηση ότι έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Ήμελλος, ένας υπέροχος ηθοποιός με αξιοζήλευτη θεατρική πορεία και διαλεχτές συνεργασίες σε θέατρο, σινεμά και τηλεόραση. Σε ηλικία 57 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο Δημήτρης Ήμελλος μετά από μάχη με τον καρκίνο. Τα τελευταία χρόνια αγαπήθηκε από το τηλεοπτικό κοινό μέσα από τον ρόλο του αστυνομικού Φραγκιαδάκη στην τηλεοπτική σειρά "Σασμός" αλλά και στο "Άγιος Παΐσιος - Από τα Φάρασα στον Ουρανό". Η τελευταία θεατρική παράσταση στην οποία πρωταγωνίστησε ήταν το "Έγκλημα και Τιμωρία" στο θέατρο Πορεία, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου.

"Το θέατρο είναι μια συνεχής πρόκληση, έρευνα και δοκιμή πάνω σε ένα προαίσθημα το οποίο σε οδηγεί”, έχει δηλώσει σε συνέντευξή του στο "α” ο Δημήτρης Ήμελλος. Ενώ όσον αφορά τι θεωρούσε το σημαντικότερο πράγμα για έναν ηθοποιό: "Είναι σημαντικό να σε αναγνωρίσουν οι ομότεχνοί σου, αλλά το σημαντικότερο είναι η επιβίωση στο χρόνο. Και ίσως ακόμα πιο σημαντικό είναι το αίσθημα ευγνωμοσύνης που μπορεί να νιώσει το κοινό για τον ηθοποιό και όχι θαυμασμό. Όταν ο θεατής νιώθει ευγνωμοσύνη, αισθάνομαι ότι καταλαβαίνει τι προσφέρει ο ηθοποιός. Ο θαυμασμός συνδέεται με την λάμψη και ότι λάμπει δεν είναι πάντα χρυσός”.

Διαβάστε Επίσης

Ο Δημήτρης Ήμελλος γεννήθηκε στις 12 Ιουνίου 1967. Η καταγωγή του ήταν από τη Νάξο και από τους δυο του γονείς, από τα χωριά Φιλώτι και Απείρανθο. Στην οικογένεια ήταν τέσσερα παιδιά, ενώ είχε και ένα γιο. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Νομική Σχολή Αθηνών, εντάχθηκε στο Θεατρικό Εργαστήρι του Βασίλη Διαμαντόπουλου και έπειτα στη Δραματική Σχολή του Διομήδη Φωτιάδη, απ’ όπου και αποφοίτησε. Σπούδασε επίσης στην Ακαδημία Θεατρικής Τέχνης της Μόσχας (GITIS) στο σκηνοθετικό τμήμα του Λεονίντ Χέιφιτς.

Συμμετείχε σε θεατρικές παραστάσεις, όπως: Ιφιγένεια στη Χώρα των Ταύρων, Οιδίπους επί Κολωνώ, Ένας Υπέροχος Κερατάς, Πέρσες, Αντιγόνη, Φρεναπάτη, Νοσταλγός, Αγάπης Αγώνας Άγονος, Αυτό που δεν τελειώνει, Μήδεια, Μολιέρος, Όνειρο, Ο Ταρτούφος, Ο Ηλίθιος, Στο Βυθό, Το Ύστατο Σήμερα, Ερωτόκριτος, Αμφιτρύων κ.ά.

Από το 2001 εως το 2007 υπήρξε μέλος της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου υπό τη διεύθυνση του Στάθη Λιβαθινού, με τον οποίο ο ηθοποιός συνεργάστηκε στενά. Επίσης, δίδαξε στο Εργαστήρι Σκηνοθεσίας και Υποκριτικής, καθώς και στις δραματικές σχολές Ίασμος και Δήλος.

Το 2001 ήταν ο πρώτος νέος ηθοποιός που τιμήθηκε με το βραβείο "Δημήτρης Χορν” για την ερμηνεία του στη "Φρεναπάτη” του Τ. Κούσνερ σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, ενώ το 2005 τιμήθηκε από τους αναγνώστες του περιοδικού "Αθηνόραμα" με το βραβείο ανδρικής ερμηνείας για την ερμηνεία του στο έργο του Μπουλγκάκοφ "Μολιέρος".

Έγκλημα και Τιμωρία
Στον τελευταίο του ρόλο στο θέατρο, στην παράσταση του Δημήτρη Τάρλοου "Έγκλημα και Τιμωρία" (θέατρο Πορεία)

Στην τηλεόραση εμφανίστηκε το 2007-8 στη σειρά του Alpha "Το 10” σε σκηνοθεσία της Πηγής Δημητρακοπούλου.

Στον κινηματογράφο έπαιξε στις ταινίες: Αλιόσα του Θανάση Σκρούμπελου (1999), Beautiful people του Νίκου Παναγιωτόπουλου (2001), Παρά λίγο, παρά πόντο, παρά τρίχα της Στέλλας Θεοδωράκη (2002), Delivery του Ν.Παναγιωτόπουλου (2004), Γλυκιά μνήμη του Κυριάκου Κατζουράκη (2005), Bank Bang του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου (2008), Απ' τα κόκκαλα βγαλμένα του Σωτήρη Γκορίτσα (2011), Χρόνια Πολλά του Χρήστου Γεωργίου (2017), Η δουλειά της του Νίκου Labot (2018), Ράφτης της Σόνια Λίζα Κέντετμαν (2020).

Στην ιδιωτική τηλεόραση έχει εμφανιστεί εκτός από "Το 10” στις τηλεοπτικές σειρές "Καρυωτάκης”, "Με λένε Βαγγέλη”, "Ου Φονεύσεις”, "Συγγνώμη”, "Η ζωή εν τάφω”, "Σασμός”, "Άγιος Παΐσιος - Από τα Φάρασα στον Ουρανό”.

Πηγή: www.thetoc.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Υρώ Μανέ ξανασυναντά τη "Μητέρα του σκύλου"

Η Ραραού επιστρέφει στο Ακροπόλ για δεύτερη χρονιά, φέρνοντας ξανά στη σκηνή την ιστορία των "ανώνυμων" ανθρώπων και των θυμάτων της Ιστορίας. Η Υρώ Μανέ πρωταγωνιστεί στη "Μητέρα του σκύλου" του Παύλου Μάτεσι, πλαισιωμένη από έναν ταλαντούχο θίασο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/10/2025

Η Όλγα Βενέτη αποκαλύπτει τη δική της "Dalida"

Με αφορμή την παράσταση "Dalida – La Grande Finale", η πρωταγωνίστρια Όλγα Βενέτη μιλά για το φως, τη μοναξιά, τη μεταμόρφωση, την κορύφωση και την αθανασία∙ λέξεις που αποκτούν νέο νόημα μέσα από το βλέμμα και την ψυχή της Δαλιδά.

Το Θέατρο Μεταξουργείο παρουσιάζει το νέο του ρεπερτόριο

Το Θέατρο Μεταξουργείο παρουσιάζει το νέο του ρεπερτόριο για τη σεζόν 2025-2026, γεμάτο συγκίνηση, δυνατές ερμηνείες και γυναικείες φωνές. Για όλες τις παραστάσεις έχει ήδη ξεκινήσει η προπώληση εισιτηρίων Early Bird.

40 χρόνια Θέατρο Άττις με την επιστροφή της συγκλονιστικής "Νόρας"

Με early bird ξεκινά η νέα σεζόν 2025-26 στο θέατρο Άττις του Θεόδωρου Τερζόπουλου, με την επιστροφή του ιψενικού δράματος με πρωταγωνιστές τους Σοφία Χιλλ, Τάσο Δήμα, Νίκο Ντάση.

Είδαμε την παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο Ηρώδειο

Παρά το φθινοπωρινό ψύχος, η νέα παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου, "THIS THAT KEEPS ON", άναψε μια φλόγα στο Ηρώδειο. Ζήσαμε μια μοναδική βραδιά, όπου η τέχνη συνάντησε τη γενναιοδωρία, στηρίζοντας τη νέα εποχή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

Η Πενέλοπε Σκίνερ μας μιλά για τη 'Linda', τη γυναίκα, τη βία και την κοινωνία

Η δημιουργός της "Linda" αποκαλύπτει τις σκέψεις πίσω από την ηρωίδα της, μιλά για τις κοινωνικές προκαταλήψεις, τις εσωτερικές μάχες, τη δύναμη του θεάτρου και τη σχέση της βίας με την εποχή μας.

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.