Πασπαλιστήκαμε κι εμείς με "αστΕΡΩΣκονη" στο θέατρο Σημείο

Παρακολουθήσαμε την παράσταση της Χριστίνας Ματθαίου που υμνεί κάθε μορφή έρωτα και αναμεταδίδουμε την εμπειρία μας.

αστΕΡΩΣκονη 2024-25 Νάσος Αμπαζής

Ένα νήμα ενώνει όλα τα άτομα που ερωτεύτηκαν ποτέ. Όποια κι αν ήταν η ιστορία τους, περισσότερο ή λιγότερο στρωμένη με ροδοπέταλα, υπάρχει πάντα ένα κοινό: ένα σύμπαν που θέλησε να ενωθεί με ένα άλλο κι ας απείχαν "μυριάδες μυριάδων έτη φωτός”. Κι αν ένα πράγμα είναι σπάνιο και πολύτιμο σε αυτή τη ζωή, αυτό είναι σίγουρα οι πλανητικές συναντήσεις. Αυτό είναι κάτι που μας έμαθε περίτρανα η "αστΕΡΩΣκονη”, η παράσταση της Χριστίνας Ματθαίου, την οποία παρακολουθήσαμε στο θέατρο Σημείο.

αστΕΡΩΣκονη 2024-25
Νάσος Αμπαζής

 

Η Χριστίνα Ματθαίου, μετά τη δυνατή "βάιζα” που παρουσιάστηκε στο Off-Off και συνεχίστηκε στο ΠΛΥΦΑ, επιστρέφει με ένα έργο που βλέπει τον έρωτα μέσα από ένα πρίσμα διαστημικό. Μια σύνδεση που συναντάμε ήδη από την αρχαία Ελλάδα και τον Ησίοδο, που μας λέει ότι μετά το Χάος γεννήθηκαν η Γαία και ο Έρως. Από αυτό το σημείο ξεκινά και το κολάζ ερωτικών ιστοριών που ξεδιπλώνονται στο έργο, με το πρώτο ζευγάρι να κάνει πραγματικότητα το "εις σάρκα μία”. Ενωμένοι σε ένα σώμα, οι δυο τους ενσαρκώνουν εκείνο τον μύθο που λέει ότι υπήρχε ένα ανδρόγυνο ανθρώπινο είδος με τέσσερα χέρια και πόδια που ο Δίας αποφάσισε να το χωρίσει στη μέση γιατί τον απειλούσε η δύναμή του. Κι έτσι, το ζεύγος αναγκάζεται να περάσει τη ζωή του ψάχνοντας το "ημίτομό” του.

αστΕΡΩΣκονη 2024-25
Νάσος Αμπαζής

αστΕΡΩΣκονη 2024-25
Νάσος Αμπαζής

Η "αστΕΡΩΣκονη” φωτίζει τον δρόμο σε ένα μονοπάτι που ξεκινά από τον 19ο αιώνα και φτάνει στο σήμερα, διατρέχοντας την Ελλάδα αλλά και τους έρωτες: τους μεταφυσικούς, που είναι βγαλμένοι από τον 15σύλλαβο· τους απελπισμένους, που εναποθέτουν την ελπίδα τους σε πύρινα γράμματα· τους τίμιους που ριζώνουν κι ας πάνε κόντρα στο προξενιό· τους μονόπλευρους, που είναι εντάξει και μόνο με ένα βλέμμα· και τους σημερινούς, που παλεύουν να σωθούν από το ghosting.

αστΕΡΩΣκονη 2024-25
Νάσος Αμπαζής

Τα ευρηματικά σκηνικά αντικείμενα χαρίζουν στην παράσταση όμορφες εικόνες, ενώ η πίστη και το πάθος με το οποίο δίνεται ο θίασος δεν περνούν απαρατήρητα στην πλατεία. Εκεί, όπως παρατήρησα, το γέλιο διαδεχόταν το δάκρυ, με τον ταξιτζή της Μαριαλένας Σκαρώνη, την πάρτι άνιμαλ λεσβία της Ελευθερίας Παγκάλου και την προξενήτρα της Λίνας Λαζαρή να μας ξεκαρδίζουν αλλά και τον γκέι έφηβο των 80’s Μαρίνο Ευτυχίου και τον πιστό Κεφαλονίτη του Μανόλη Μαυρομάτη να μας συγκινούν.

αστΕΡΩΣκονη 2024-25
Νάσος Αμπαζής

Αν και δεν ξεφεύγουν ορισμένες φορές από την προσχηματικότητα, οι ιστορίες της Χριστίνας Ματθαίου υμνούν κάθε μορφή έρωτα, κάνοντάς μας πράγματι να αισθανθούμε ότι "αυτή η ιστορία είναι για εμάς".

Διαβάστε Επίσης

 

Περισσότερες πληροφορίες

αστΕΡΩΣκονη

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Εσύ, πότε ερωτεύτηκες τελευταία φορά; H μοναδική παράσταση της χρονιάς που συνδυάζει την επιστήμη του σύμπαντος με τον έρωτα. Μια παράλληλη αφήγηση: από τη μια η ιστορία του σύμπαντος, από την άλλη ο έρωτας στην Ελλάδα ανά τα χρόνια. Συνταρακτικές ιστορίες έρωτα και πάθους. Αναβίωση φωνών που χάθηκαν στο παρελθόν. Η δημιουργία ενός αστέρα. Η έκρηξη όταν ένα ανθρώπινο σώμα ερωτεύεται. Μία παράσταση - παιχνίδι με τον χρόνο και τον έρωτα… μέσα στ’ αστέρια. Μετά το πρωτότυπο έργο βάιζα, που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς, σημειώνοντας απανωτά sold out για δύο σεζόν, η Χριστίνα Ματθαίου γράφει και σκηνοθετεί την αστΕΡΩΣκονη με γνώμονα το τρίπτυχο που μόνο εκείνη γνωρίζει: να μας συγκινεί, να συνδέει το παρόν με το παρελθόν και το συλλογικό ασυνείδητο και να μας ψιθυρίζει μια ευχή για το μέλλον.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πέντε ραντεβού στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Με σύγχρονα ελληνικά έργα, μία επανάληψη, δύο πολυαναμενόμενες ξένες μετακλήσεις και μια σημαντική πολιτική μαρτυρία συνεχίζεται το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, σε Μικρή Επίδαυρο και Πειραιώς 260, την εβδομάδα 10-16 Ιουλίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
09/07/2025

Ακρόαση από το θέατρο Αγγέλων Βήμα με προορισμό τη θεατρική Αυστραλία

Ένα θεατρικό αφιέρωμα στη σύγχρονη δραματουργία της Αυστραλίας ετοιμάζει το Αγγέλων Βήμα για τη σεζόν 2025-26.

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.