
Στα "Άγουρα κεράσια" του Μιχάλη Άνθη, η έλλειψη επικοινωνίας ανάμεσα σε ένα ανδρόγυνο και η ψυχολογική και σωματική κακοποίηση της γυναίκας δεν οδηγεί απλώς σε αδιέξοδο τη σχέση, αλλά επηρεάζει ανεπανόρθωτα και τη σχέση με το παιδί τους. Ο Μανούσος Μανουσάκης, που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή σκηνοθέτησε το έργο που προβληματίζει πάνω στο θέμα της ενδοοικογενειακής βίας και τώρα παναλαμβάνεται με τους Τάνια Τρύπη και Κώστα Καζάκο (Αλκμήνη, έως 13/12).

Σε ένα άλλο έργο, τη "Φθινοπωρινή ιστορία" του 1975, ο Αλεξέι Νικολάγιεβιτς Αρμπούζοφ μιλά για τις δεύτερες ευκαιρίες, χτίζοντας μια συγκινητική ιστορία με δύο πρόσωπα που νομίζουν ότι ο κύκλος της ζωής έχει κλείσει. Η Βάνα Πεφάνη σκηνοθετεί και αναφέρει στο σημείωμά της: "Φαντάζεσαι ότι θα πάρεις σύνταξη, η ζωή σταματάει και θ’ αρχίσεις τις βόλτες και τους βαρετούς καφέδες με φίλους; Πήρες σύνταξη και κρυφοκοιτάζεις φλάιερ για οίκους ευγηρίας; Όλα είναι αποφασισμένα, προδιαγεγραμμένα και οριοθετημένα; Ε τότε, αυτή η "Φθινοπωρινή ιστορία” είναι για σένα". Η Πέμη Ζούνη και ο Σταύρος Ζαλμάς πρωταγωνιστούν στο γεμάτο συγκίνηση έργο, όπου οι δύο ήρωες μπλέκονται σε μια αναπάντεχη ιστορία, που είναι ένα πραγματικό μάθημα ανθρωπιάς (Ριάλτο-"Αλέκος Αλεξανδράκης").
Περισσότερες πληροφορίες
Άγουρα κεράσια
Στάθης και Φανή ζουν την φαινομενικά ήσυχη σχέση τους σε κάποια γωνιά της ελληνικής επαρχίας. Εκείνος γιατρός και πολλά υποσχόμενο κομματικό στέλεχος, εκείνη manager development σε πρόωρη απόσυρση, προκειμένου να αφοσιωθεί στην οικογένειά της και στην 15χρονη κόρη τους, Μαρία. Πίσω, όμως, απ’ την ειδυλλιακή ησυχία, ένα τέρας καραδοκεί. Η Μαρία φέρεται αψυχολόγητα, λείπει απ’ το σπίτι τις πιο απίθανες ώρες, καπνίζει γυμνή χόρτο με τους συμμαθητές της στις τουαλέτες του σχολείου. Βίντεο με την ίδια σε άσεμνες πόζες κυκλοφορεί στο διαδίκτυο. Ο πατέρας της καταφέρνει να κουκουλώσει τον όποιο αντίκτυπο. Η Μαρία όμως δεν το βάζει κάτω. Επιμένει. Για κάποιο δικό της λόγο μοιάζει να θέλει να γίνουν γνωστά όσα κάνει, ώσπου ένα βράδυ το τέρας αρχίζει να ξεπροβάλει.
Φθινοπωρινή ιστορία
Σύγχρονη σκηνική προσέγγιση του έργου που πραγματεύεται το ξεκίνημα μιας προσωπικής σχέσης μεταξύ δύο ανθρώπων, συνοδεία ζωντανής μουσικής. Ο γιατρός Ροντιόν Νικολάγεβιτς και η Λίντια Βασίλιεβνα, πρώην ηθοποιός, συναντιούνται τυχαία σ’ ένα θεραπευτήριο στη Ρίγα. Δεν είναι νέοι, αλλά και ποιος είναι νέος σήμερα. Όχι, ο Αρμπούζωφ δεν γράφει άλλο ένα ερωτικό ρομάντζο. Με απίστευτο χιούμορ, ενσυναίσθηση και συχνά πολλή σκληρότητα, απογυμνώνει τους ήρωες και τους παραδίδει ανυπεράσπιστους σε κοινή θέα. Θα μπουν στο μαγικό κόσμο του τσίρκου; Θα χορέψουν άραγε κλακέτες στη βροχή; Θα σπάσουν επιτέλους αυτή την ηλίθια ομπρέλα ή θα αποφασίσουν να πετάξουν μαζί της;