"Μedea loading": Η Ρόζα Προδρόμου μας μιλά για την ψυχική και σωματική εξέγερση της Μήδειας

Στη σόλο περφόρμανς "Μedea loading", η Ρόζα Προδρόμου επανεξετάζει τη Μήδεια ως σύμβολο της μητρότητας, αποκαλύπτοντας τις αντιφάσεις της: από τη μία την ανάταση και από την άλλη τη μοναξιά και απομόνωση που αυτή επιφέρει.

Medea loading © Μυρτώ Αποστολίδου

Στη σόλο περφόρμανς "Medea loading", η Ρόζα Προδρόμου μέσα από τη μορφή της Μήδειας, αναδύεται όχι μόνο ως σύμβολο του μύθου, αλλά και ως σύγχρονη γυναίκα που καταθέτει μια βαθιά προσωπική και κοινωνική κραυγή. Διαβάστε όσα μας είπε η ίδια για τη δημιουργία του έργου που παίζεται για λίγο ακόμα στο χώρο Κάμιρος.

"Πάλι Μήδεια θα δούμε; Δε βαρεθήκατε πια με την υστερικιά, την τρελή;"."Σιγα μωρέ, την απάτησε ο Ιάσονας και κάτι τρέχει, και μεις αγαπήσαμε, δεν σκοτώσαμε τα παιδιά μας"… "Ναι, ο καημός της βάρβαρης μας μάρανε τώρα, ας έμενε σπίτι της, που ήρθε στην Ελλάδα να μας πει για την οικογένεια" κι άλλα τόσα. Τα ακούω - μπορεί να τα σκέφτομαι κι εγώ η ίδια. Αλλά όταν έγινα μάνα, κατάλαβα ότι εδώ δεν είναι παραμύθι, η μητρότητα δεν είναι παραμύθι, η ζωή της καλλιτέχνιδας-ηθοποιού-μάνας δεν είναι παραμύθι. Και τώρα που τα λέμε, αν γεννηθείς γυναίκα ή θηλυκότητα, η ζωή δεν είναι παραμύθι, αν είσαι προσφύγισσα, δε, η κατάσταση είναι μακριά από κάθε ευκολία.

Medea loading
© Μυρτώ Αποστολίδου

Από πού να το πιάναμε όμως – με τη Μαρία-Όλγα Αθηναίου και τον Οδυσσέα Ιωάννου –Κωνσταντίνου, τους βασικούς συνοδοιπόρους στη δημιουργική διαδικασία της σόλο performance "| medea loading *”; Ο μύθος ήταν ήδη εκεί, αιώνες πια, ατάραχος, και η κοινωνία έμοιαζε να έχει σχεδόν παγιωμένη οπτική για τη μυθική περσόνα της Μήδειας. Κι αν η Μήδεια δεν ήταν ένα τέρας; kι αν αντί για γεμάτη θυμό, ήταν (και) γεμάτη τρυφερότητα; aν είχε καταφέρει να μοιραστεί την ιστορία της προσκαλώντας το κοινό σε τσάι και όχι σε πόλεμο; Ας μην παρεξηγηθώ, υπάρχουν πολλά για να παλέψεις ακόμα, για να παλέψουμε – αλλά αν δοκιμάζαμε (και) έναν άλλο τρόπo; Tης ευαλωτότητας; Aν παραδεχόμασταν ότι θα μπορούσε η καθεμιά και ο καθένας μας να είναι ο ξένος, η ξένη, αυτό που μας φοβίζει στον "άλλον"; Επιπροσθέτως, αν μπορούσα να μιλήσω για τον καημό της μάναςπου όλο αγιοποιείται κι ολοένα εγκλωβίζεται; Kι αν μιλούσα για τη ζωή μου ως γυναίκα; Kι αν είχα το θράσος να ξετυλίξω ένα νήμα που να ενώνει τα πάθη της Μήδειας με τα δικά μου; Σάλτο μορτάλε, όπως πολύ σοφά σχολίασε ένας θεατής. Αν όμως δεν παίρναμε αυτό το ρίσκο, αυτό δε θα ήταν η Μήδεια, η "medea loading”. Κι αυτό της το χρωστούσαμε. Μας το χρωστούσαμε. Την ευχαριστώ για τη βουτιά”.


 

Περισσότερες πληροφορίες

Medea loading

  • Performance
  • Διάρκεια: 70 '

Η μορφή της Μήδειας αναθεωρείται ως μια σύγχρονη θηλυκή ύπαρξη, που μας καλεί σε μια τελετή τσαγιού για να μας αφηγηθεί τη δική της ιστορία θρήνου και χειραφέτησης. Πρόκειται για μια κραυγή επιβίωσης, μια ωδή στη μητρότητα, μια επίκληση στην τρυφερότητα, έναν εκστατικό χορό απελευθέρωσης, όπου η Μήδεια, φως σε έναν κόσμο που γκρεμίζεται, καλεί σε εξέγερση ενάντια στις κοινωνικοπολιτικές επιταγές του φύλου της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

8 θεάματα γι' αυτή την εβδομάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών

Κέντριτζ, Ευαγγελάτου, Βουλγαράκη, Μαρκοπούλου, Σαχίνη, Περλέγκας, Δόβρης και Σταυρόπουλος παρουσιάζουν τις παραστάσεις τους στο Φεστιβάλ Αθηνών αυτήν την εβδομάδα (16-22/6), στους χώρους της Πειραιώς 260 και του Ηρωδείου. Εμείς σας δίνουμε τις πληροφορίες και τις παρουσιάζουμε με ημερολογιακή σειρά, για να μη χάσετε καμία παράσταση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/06/2025

Αποκλειστικό: Το "Χ ώ μ α στη μπανιέρα" θ' ανεβάσει ο Φαίδωνας Καστρής τον Οκτώβριο

Το "Χ ώ μ α στη μπανιέρα" του Φαίδωνα Καστρή είναι ένα τολμηρό θεατρικό έργο, αλληγορικό και σκοτεινά ποιητικό, που φέρνει στο φως το τραύμα της παιδικής ηλικίας. Θα παρουσιαστεί τον Οκτώβριο στον Χώρο Show What?

Το 'Μικρό Ταρανδάκι' ανεβαίνει στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης, σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου

Το Baby Reindeer που έκανε θραύση στο Netflix καταφθάνει και σε αθηναϊκή θεατρική βερσιόν αυτόν τον Οκτώβριο. Η προπώληση έχει ξεκινήσει.

Κακλέας & Χαραλαμπόπουλος: Στον "Υπηρέτη δύο αφεντάδων" το δάκρυ κυλάει παρέα με το χαμόγελο

Ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας βρίσκει ξανά στο πρόσωπο του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου τον ιδανικό του δαιμόνιο Τρουφαλντίνο που δουλεύει για δύο αφεντικά. Με αφορμή την πρεμιέρα της περιοδείας για το καλοκαίρι του 2025, μιλήσαμε με τους δύο καταξιωμένους καλλιτέχνες (από 16/6).

Η παράσταση "Family Secrets" συνεχίζει για λίγες ακόμα μέρες

Τελευταίες παραστάσεις για το έργο Ενρίκο Λούτμαν, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Λιακόπουλου, που, μέσα από την αγάπη μεταξύ μητέρας και γιου, θίγει θέματα της εποχής μας.

Φλογερή φλαμένκο "Κάρμεν" για πρώτη φορά από το Barcelona Flamenco Ballet

Η ιστορία της Κάρμεν στην Αθήνα και σε επιλεγμένα θέατρα της Ελλάδας. Το διεθνούς φήμης συγκρότημα φλαμένκο περιοδεύει σε όλη τη χώρα.

Φεστιβάλ Επιδαύρου 2025: Τι θα δούμε (και θ’ ακούσουμε) σε μικρή και μεγάλη Επίδαυρο

Απουσία κωμωδίας, συναυλία συμφωνικής μουσικής, ομηρικά έπη, πρωτότυπες σύγχρονες δραματουργίες, σπουδαίες διεθνείς συνεργασίες και σημαντικά σκηνοθετικά ονόματα της ελληνικής σκηνής επιφυλάσσει ο φετινός προγραμματισμός στα δύο αρχαία θέατρα της Επιδαύρου.