"Μedea loading": Η Ρόζα Προδρόμου μας μιλά για την ψυχική και σωματική εξέγερση της Μήδειας

Στη σόλο περφόρμανς "Μedea loading", η Ρόζα Προδρόμου επανεξετάζει τη Μήδεια ως σύμβολο της μητρότητας, αποκαλύπτοντας τις αντιφάσεις της: από τη μία την ανάταση και από την άλλη τη μοναξιά και απομόνωση που αυτή επιφέρει.

Medea loading © Μυρτώ Αποστολίδου

Στη σόλο περφόρμανς "Medea loading", η Ρόζα Προδρόμου μέσα από τη μορφή της Μήδειας, αναδύεται όχι μόνο ως σύμβολο του μύθου, αλλά και ως σύγχρονη γυναίκα που καταθέτει μια βαθιά προσωπική και κοινωνική κραυγή. Διαβάστε όσα μας είπε η ίδια για τη δημιουργία του έργου που παίζεται για λίγο ακόμα στο χώρο Κάμιρος.

"Πάλι Μήδεια θα δούμε; Δε βαρεθήκατε πια με την υστερικιά, την τρελή;"."Σιγα μωρέ, την απάτησε ο Ιάσονας και κάτι τρέχει, και μεις αγαπήσαμε, δεν σκοτώσαμε τα παιδιά μας"… "Ναι, ο καημός της βάρβαρης μας μάρανε τώρα, ας έμενε σπίτι της, που ήρθε στην Ελλάδα να μας πει για την οικογένεια" κι άλλα τόσα. Τα ακούω - μπορεί να τα σκέφτομαι κι εγώ η ίδια. Αλλά όταν έγινα μάνα, κατάλαβα ότι εδώ δεν είναι παραμύθι, η μητρότητα δεν είναι παραμύθι, η ζωή της καλλιτέχνιδας-ηθοποιού-μάνας δεν είναι παραμύθι. Και τώρα που τα λέμε, αν γεννηθείς γυναίκα ή θηλυκότητα, η ζωή δεν είναι παραμύθι, αν είσαι προσφύγισσα, δε, η κατάσταση είναι μακριά από κάθε ευκολία.

Medea loading
© Μυρτώ Αποστολίδου

Από πού να το πιάναμε όμως – με τη Μαρία-Όλγα Αθηναίου και τον Οδυσσέα Ιωάννου –Κωνσταντίνου, τους βασικούς συνοδοιπόρους στη δημιουργική διαδικασία της σόλο performance "| medea loading *”; Ο μύθος ήταν ήδη εκεί, αιώνες πια, ατάραχος, και η κοινωνία έμοιαζε να έχει σχεδόν παγιωμένη οπτική για τη μυθική περσόνα της Μήδειας. Κι αν η Μήδεια δεν ήταν ένα τέρας; kι αν αντί για γεμάτη θυμό, ήταν (και) γεμάτη τρυφερότητα; aν είχε καταφέρει να μοιραστεί την ιστορία της προσκαλώντας το κοινό σε τσάι και όχι σε πόλεμο; Ας μην παρεξηγηθώ, υπάρχουν πολλά για να παλέψεις ακόμα, για να παλέψουμε – αλλά αν δοκιμάζαμε (και) έναν άλλο τρόπo; Tης ευαλωτότητας; Aν παραδεχόμασταν ότι θα μπορούσε η καθεμιά και ο καθένας μας να είναι ο ξένος, η ξένη, αυτό που μας φοβίζει στον "άλλον"; Επιπροσθέτως, αν μπορούσα να μιλήσω για τον καημό της μάναςπου όλο αγιοποιείται κι ολοένα εγκλωβίζεται; Kι αν μιλούσα για τη ζωή μου ως γυναίκα; Kι αν είχα το θράσος να ξετυλίξω ένα νήμα που να ενώνει τα πάθη της Μήδειας με τα δικά μου; Σάλτο μορτάλε, όπως πολύ σοφά σχολίασε ένας θεατής. Αν όμως δεν παίρναμε αυτό το ρίσκο, αυτό δε θα ήταν η Μήδεια, η "medea loading”. Κι αυτό της το χρωστούσαμε. Μας το χρωστούσαμε. Την ευχαριστώ για τη βουτιά”.


 

Περισσότερες πληροφορίες

Medea loading

  • Performance
  • Διάρκεια: 70 '

Η μορφή της Μήδειας αναθεωρείται ως μια σύγχρονη θηλυκή ύπαρξη, που μας καλεί σε μια τελετή τσαγιού για να μας αφηγηθεί τη δική της ιστορία θρήνου και χειραφέτησης. Πρόκειται για μια κραυγή επιβίωσης, μια ωδή στη μητρότητα, μια επίκληση στην τρυφερότητα, έναν εκστατικό χορό απελευθέρωσης, όπου η Μήδεια, φως σε έναν κόσμο που γκρεμίζεται, καλεί σε εξέγερση ενάντια στις κοινωνικοπολιτικές επιταγές του φύλου της.

Κάμιρος

Ιθάκης 32

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

"Πτέρυγα Α’ – Κελί 71": Ελευθερία και εγκλεισμός σε παράξενες συνθήκες

Η παράσταση "Πτέρυγα Α’ – Κελί 71" του Βασίλη Τσιράκη στο Αλκμήνη φέρνει δύο διαφορετικούς κόσμους αντιμέτωπους, διερευνώντας ελευθερία, ασφάλεια και ανθρώπινη συνύπαρξη μέσα σε σουρεάλ, αποστειρωμένες φυλακές.

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.