Στέλλα Ζαφειροπούλου: "Το "Φλάι" είναι μια αλληγορία για τη μοναξιά που μπορεί να δημιουργηθεί από τη μη κατανόηση"

Διαβάστε όσα μας είπε η συγγραφέας Στέλλα Ζαφειροπούλου για τη φιλοσοφική της έμπνευση και τον τρόπο που η μύγα γίνεται σύμβολο της ανθρώπινης ύπαρξης στο έργο της “Φλάι” που παίζεται στο Faust.

Φλάι Φλάι Νικόλας Γρηγορίου

"Το "Φλάι” το έγραψα αρχικά σαν ένα μικρό διήγημα σε ένα εργαστήρι δημιουργικής γραφής, όταν ακόμα θεωρούσα πως το θέατρο ήταν μακρινό όνειρο για μένα. Λίγους μήνες μετά, αυτό που ξεκίνησε σαν ένα μόνο στιγμιότυπο από τη ζωή μιας μύγας, έγινε ένα ολοκληρωμένο θεατρικό κείμενο για τη ζωή ενός ανθρώπου που θα ήθελε να είναι οτιδήποτε άλλο από αυτό που ήταν και να έχει φτερά. Παρόλη την ανάγκη μου να μιλήσω για την ελευθερία, το να επιλέξω να βάλω τόσο μικρά φτερά σε ένα τέτοιο πλάσμα με κρατούσε στη γη. Στη συνείδηση πως ό,τι ψάχνουμε είναι εδώ και όχι κάπου αλλού. Το "Φλάι” είναι μια αλληγορία για τη μοναξιά που μπορεί να δημιουργηθεί από τη μη κατανόηση. Και στο πρώτο ανέβασμα του 2015 αλλά και στο τωρινό, η Πέπη Μοσχοβάκου, επέλεξε να σωματοποιήσει τον λόγο και έχοντας στήριγμα ερμηνευτικό τη Λίλη Τσεσματζόγλου με κατέκλυσαν από εικόνες. Η διαφορά της δεύτερης φοράς είναι πως βλέποντάς το εννιά χρόνια μετά ανακαλύπτω ένα νέο δέρμα κάτω από το πρώτο. Και αυτό για έναν συγγραφέα είναι ευτυχία.

Στέλλα Ζαφειροπούλου
Στέλλα Ζαφειροπούλου η συγγραφέας του έργου "Φλάι"

Το παράδοξο με αυτόν τον μονόλογο είναι πως δεν είναι μόνο δικός μου αλλά και όσων βρίσκουν στοιχεία δικά τους μέσα του. Ένας καθρέφτης που στρέφεται σε μένα και στους άλλους, ένα μαχαίρι που γυρνά μέσα σου για να σου υπενθυμίζει, πως όσο το αίμα τρέχει, μιλάμε για ζωή. Το "Φλάι” μιλά για εκείνους τους μετέωρους ανθρώπους, που νιώθουν ότι δεν ανήκουν πουθενά που με το ένα πόδι πατούν στη γη που έφτιαξαν άλλοι για εκεινους και με το άλλο είναι έτοιμοι να πατήσουν στο χώμα μόνο και μόνο για να τους δώσει ώθηση να φύγουν μπροστά. Ο καθένας οφείλει στον εαυτό του ένα ταξίδι. Και μια υποχρέωση να το κάνει όπως ο ίδιος επιθυμεί. Είμαστε ριζωμένοι σε συγκεκριμένες ζωές, αλλά ξεχνάμε πως οι ρίζες για να είναι υγιείς πρέπει να απλωθούν.

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου
Στην παράσταση "Φλάι" πρωταγωνιστεί η Λίλη Τσεσματζόγλου
 

Με ρωτούν συχνά τί είναι το "Φλάι”. Και η απάντηση δεν είναι μια. Μάλλον γι’ αυτό κάθε φορά μπορεί να πω και κάτι διαφορετικό. Δεν είναι ένα πράγμα. Ούτε είναι τόσο προφανές. Τείνω να πω πως περισσότερο από όλα το Φλάι είναι η απόσχιση από τον εαυτό. Έναν εαυτό που σου φόρεσαν και προσπαθείς να βγάλεις από πάνω σου. Δεν είναι εύκολο. Για κανέναν. Να γίνει αυτό που εκείνος ονειρεύεται. Γεννιόμαστε και εύχονται στους γονείς μας να μας καμαρώσουν όπως επιθυμούν. Λες και δεν είμαστε Εμείς. Ή λες και βγαίνουμε με εργοστασιακές ρυθμίσεις και θα γίνουμε σαν τη μάνα μας και σαν τον πατέρα μας. Σε αυτό το "Σαν" εμπεριέχεται η πιθανότητα όμως. Η πιθανότητα ότι μπορεί και να μη γίνεις ίδιος με κανέναν. Και γιατί να γίνεις. Για αυτό μιλάει το Φλάι. Αυτό είναι το Φλάι. Μια προσωπική γραφή πάνω σε μια προδιαγεγραμμένη μοίρα. Και τώρα που το σκέφτομαι έχω την αίσθηση πως ασυνείδητα όλα τα έργα μου αυτό είναι. Μια προσωπική γραφή πάνω σε μια προδιαγεγραμμένη μοίρα.

Δείτε φωτογραφίες από την παράσταση

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Προπώληση: more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Φλάι

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Η πικρή σάτιρα για τη διαφορετικότητα, τις συμβάσεις, τους ψυχαναγκασμούς και τις κοινωνικές νόρμες, που γράφτηκε το 2015, επιστρέφει μετά από εννέα χρόνια με τους ίδιους συντελεστές. Μέσα από έναν αλληγορικό μονόλογο καταδεικνύει την απόγνωση στο δρόμο προς την αναζήτηση της ταυτότητας και της αποδοχής. Πρωταγωνιστεί ένα ιδιαίτερο πλάσμα, μια… goniurellia tridens, πετά από τόπο σε τόπο, ψάχνοντας εκείνη τη «γη» που θα την κατανοήσει και θα την αποδεχτεί. Στο ταξίδι της αυτό ανεβαίνει στον αγαπημένο της βράχο, το Λυκαβηττό. Κουρασμένη από το πέταγμα κάθεται στα τραπεζάκια της πλατείας στο Γκάζι και ονειρεύεται πάνω σε ένα καφάσι μπύρες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μάνος Βουλαρινός φέρνει τη "Μεγάλη αρπαχτή" στο Παλλάς

Η "Μεγάλη αρπαχτή" ξαναχτυπά! Ο Μάνος Βουλαρίνος επιστρέφει με κέφι για μια βραδιά ανελέητης σάτιρας, γέλιου και αλήθειας χωρίς να χαρίζεται σε κανέναν...ούτε στα πιο αθώα λάθη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/11/2025

Για τον Σάββα Στρούμπο, "το ελληνικό θέατρο γίνεται πιο εξωστρεφές"

Ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος αναλύει τις "Δούλες" του Ζενέ, εστιάζοντας στην αναζήτηση του τερατώδους και τη φόρμα του θεάτρου της εθελοδουλίας. Μιλά για τον σωματικό λόγο του Άττις και τη διαχρονική δύναμη της τέχνης ως πράξη αντίστασης στην εποχή μας.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 20 έως 26/11 και ξεχωρίζουν.

"(Love me) Tinder": Δίγλωσση performance στο Theatre of the No

"Μπορεί ο έρωτας να επιβιώσει όταν το μόνο που κάνουμε είναι swipe;", διερωτάται η κωμωδία καταστάσεων του Νίκου Φυτά γύρω από τον έρωτα στο Theatre of the No.

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί την Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

Σαλόνια Γλώσσας στο Εθνικό: Γνωριμία με τη σύγχρονη ελληνική γραφή και το "Μαύρο Κουτί"

Τα "Σαλόνια Γλώσσας" του Εθνικού Θεάτρου είναι μια δράση που μετατρέπει τον θεατρικό χώρο σε εργαστήριο ιδεών, φέρνοντας σε διάλογο τη γλώσσα, την τέχνη και τον κόσμο γύρω μας και το επόμενο ραντεβού θα πραγματοποιηθεί 30 Νοεμβρίου με τις Δανάη Λιοδάκη και Μυρτώ Αλικάκη.

Το αιχμηρό έργο του Τριαρίδη επιστρέφει: Συζήτηση με τη Μάγδα Φύσσα στο Θέατρο Olvio

Το έργο του Θανάση Τριαρίδη "Να ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου", που σημάδεψε τις δύο προηγούμενες σεζόν, επιστρέφει στο Θέατρο Olvio με νέες συζητήσεις, συμμετοχή της Μάγδας Φύσσα και μια υποψηφιότητα στα βραβεία της Ένωσης Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.