Στέλλα Ζαφειροπούλου: "Το "Φλάι" είναι μια αλληγορία για τη μοναξιά που μπορεί να δημιουργηθεί από τη μη κατανόηση"

Διαβάστε όσα μας είπε η συγγραφέας Στέλλα Ζαφειροπούλου για τη φιλοσοφική της έμπνευση και τον τρόπο που η μύγα γίνεται σύμβολο της ανθρώπινης ύπαρξης στο έργο της “Φλάι” που παίζεται στο Faust.

Φλάι Φλάι Νικόλας Γρηγορίου

"Το "Φλάι” το έγραψα αρχικά σαν ένα μικρό διήγημα σε ένα εργαστήρι δημιουργικής γραφής, όταν ακόμα θεωρούσα πως το θέατρο ήταν μακρινό όνειρο για μένα. Λίγους μήνες μετά, αυτό που ξεκίνησε σαν ένα μόνο στιγμιότυπο από τη ζωή μιας μύγας, έγινε ένα ολοκληρωμένο θεατρικό κείμενο για τη ζωή ενός ανθρώπου που θα ήθελε να είναι οτιδήποτε άλλο από αυτό που ήταν και να έχει φτερά. Παρόλη την ανάγκη μου να μιλήσω για την ελευθερία, το να επιλέξω να βάλω τόσο μικρά φτερά σε ένα τέτοιο πλάσμα με κρατούσε στη γη. Στη συνείδηση πως ό,τι ψάχνουμε είναι εδώ και όχι κάπου αλλού. Το "Φλάι” είναι μια αλληγορία για τη μοναξιά που μπορεί να δημιουργηθεί από τη μη κατανόηση. Και στο πρώτο ανέβασμα του 2015 αλλά και στο τωρινό, η Πέπη Μοσχοβάκου, επέλεξε να σωματοποιήσει τον λόγο και έχοντας στήριγμα ερμηνευτικό τη Λίλη Τσεσματζόγλου με κατέκλυσαν από εικόνες. Η διαφορά της δεύτερης φοράς είναι πως βλέποντάς το εννιά χρόνια μετά ανακαλύπτω ένα νέο δέρμα κάτω από το πρώτο. Και αυτό για έναν συγγραφέα είναι ευτυχία.

Στέλλα Ζαφειροπούλου
Στέλλα Ζαφειροπούλου η συγγραφέας του έργου "Φλάι"

Το παράδοξο με αυτόν τον μονόλογο είναι πως δεν είναι μόνο δικός μου αλλά και όσων βρίσκουν στοιχεία δικά τους μέσα του. Ένας καθρέφτης που στρέφεται σε μένα και στους άλλους, ένα μαχαίρι που γυρνά μέσα σου για να σου υπενθυμίζει, πως όσο το αίμα τρέχει, μιλάμε για ζωή. Το "Φλάι” μιλά για εκείνους τους μετέωρους ανθρώπους, που νιώθουν ότι δεν ανήκουν πουθενά που με το ένα πόδι πατούν στη γη που έφτιαξαν άλλοι για εκεινους και με το άλλο είναι έτοιμοι να πατήσουν στο χώμα μόνο και μόνο για να τους δώσει ώθηση να φύγουν μπροστά. Ο καθένας οφείλει στον εαυτό του ένα ταξίδι. Και μια υποχρέωση να το κάνει όπως ο ίδιος επιθυμεί. Είμαστε ριζωμένοι σε συγκεκριμένες ζωές, αλλά ξεχνάμε πως οι ρίζες για να είναι υγιείς πρέπει να απλωθούν.

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου
Στην παράσταση "Φλάι" πρωταγωνιστεί η Λίλη Τσεσματζόγλου
 

Με ρωτούν συχνά τί είναι το "Φλάι”. Και η απάντηση δεν είναι μια. Μάλλον γι’ αυτό κάθε φορά μπορεί να πω και κάτι διαφορετικό. Δεν είναι ένα πράγμα. Ούτε είναι τόσο προφανές. Τείνω να πω πως περισσότερο από όλα το Φλάι είναι η απόσχιση από τον εαυτό. Έναν εαυτό που σου φόρεσαν και προσπαθείς να βγάλεις από πάνω σου. Δεν είναι εύκολο. Για κανέναν. Να γίνει αυτό που εκείνος ονειρεύεται. Γεννιόμαστε και εύχονται στους γονείς μας να μας καμαρώσουν όπως επιθυμούν. Λες και δεν είμαστε Εμείς. Ή λες και βγαίνουμε με εργοστασιακές ρυθμίσεις και θα γίνουμε σαν τη μάνα μας και σαν τον πατέρα μας. Σε αυτό το "Σαν" εμπεριέχεται η πιθανότητα όμως. Η πιθανότητα ότι μπορεί και να μη γίνεις ίδιος με κανέναν. Και γιατί να γίνεις. Για αυτό μιλάει το Φλάι. Αυτό είναι το Φλάι. Μια προσωπική γραφή πάνω σε μια προδιαγεγραμμένη μοίρα. Και τώρα που το σκέφτομαι έχω την αίσθηση πως ασυνείδητα όλα τα έργα μου αυτό είναι. Μια προσωπική γραφή πάνω σε μια προδιαγεγραμμένη μοίρα.

Δείτε φωτογραφίες από την παράσταση

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Φλάι
Νικόλας Γρηγορίου

Προπώληση: more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Φλάι

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Η πικρή σάτιρα για τη διαφορετικότητα, τις συμβάσεις, τους ψυχαναγκασμούς και τις κοινωνικές νόρμες, που γράφτηκε το 2015, επιστρέφει μετά από εννέα χρόνια με τους ίδιους συντελεστές. Μέσα από έναν αλληγορικό μονόλογο καταδεικνύει την απόγνωση στο δρόμο προς την αναζήτηση της ταυτότητας και της αποδοχής. Πρωταγωνιστεί ένα ιδιαίτερο πλάσμα, μια… goniurellia tridens, πετά από τόπο σε τόπο, ψάχνοντας εκείνη τη «γη» που θα την κατανοήσει και θα την αποδεχτεί. Στο ταξίδι της αυτό ανεβαίνει στον αγαπημένο της βράχο, το Λυκαβηττό. Κουρασμένη από το πέταγμα κάθεται στα τραπεζάκια της πλατείας στο Γκάζι και ονειρεύεται πάνω σε ένα καφάσι μπύρες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
04/10/2025

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο HOOD art space

Το HOOD art space, το σπίτι της bijoux de kant στο Μοναστηράκι, μπαίνει σε μια νέα σεζόν με ιστορίες που μας αφορούν, μας συγκινούν και μας φέρνουν πιο κοντά.

Ποιος είναι ο 'Ευγένιος' και γιατί επέλεξε ο Γιώργος Καραμίχος να το σκηνοθετήσει;

Αυτό μας κίνησε την περιέργεια και του ζητήσαμε να μας μιλήσει γι' αυτό το γεμάτο πόνο, χιούμορ και οικογενειακά τραύματα έργο, που κάνει πρεμιέρα 3/10 στο θέατρο Σημείο.