"Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης": Μεταφορά πρεμιέρας για την παράσταση του Νίκου Καμτσή

Δείτε πρώτες φωτογραφίες από τη νέα θεατρική παράσταση του θεάτρου Τόπος Αλλού που αντλεί από τρία από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Νικολάι Γκόγκολ, «Ο επιθεωρητής», «Η μύτη» και «Τα παντρολογήματα», για να αναδείξει την ανελέητη σατιρική γραφή του.

Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης Γιώργος Κρίκος©

Η κωμωδία και η σάτιρα θα έχει την τιμητική της τη σεζόν 2024-25 στο θέατρο Τόπος Άλλου. Η νέα θεατρική παράσταση του σκηνοθέτη Νίκου Καμτσή "Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης” εμπνέεται από το έργο και την ευφυΐα του Νικολάι Γκόγκολ, ενώνοντας στη σκηνή χαρακτήρες και καταστάσεις από τα θεατρικά του, συνδυάζοντας στοιχεία και από τα λογοτεχνικά του κείμενα. Μέσα από τις πρώτες φωτογραφίες της παράστασης παίρνουμε μια γεύση απ’ όσα θα δούμε επί σκηνής. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρεμιέρα μεταφέρεται για τις 22/11.
Πρωταγωνιστούν οι Δημήτρης Φραγκιόγλου, Αντώνης Καλομοιράκης, Λαμπρινή Θάνου, Βίκυ Αθανασίου, Μαρίνα Κοσμά, Βασίλης Χριστίδης και Κωνσταντίνος Χατζούδης.

Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης
Γιώργος Κρίκος©

Το έργο "Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης” αποτελεί μια ευρηματική σύνθεση εμπνευσμένη από τα πιο χαρακτηριστικά και αγαπημένα έργα του σπουδαίου Ρώσου συγγραφέα και συγκεκριμένα από το "Ο επιθεωρητής", "Η μύτη", "Τα παντρολογήματα", αλλά ψήγματα και από τα άλλα κείμενα του, κυρίως τα λογοτεχνικά που βρίσκονται διάσπαρτα σε όλο το κείμενο, στις καταστάσεις και στις σχέσεις των προσώπων.

Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης
Γιώργος Κρίκος©

Η σκηνοθετική προσέγγιση του Νίκου Καμτσή έχει ως κεντρικό άξονα τη ανελέητη σατιρική διάθεση του Γκόγκολ, ο οποίος με βιτριολικό χιούμορ, καυτηριάζει τα κακώς κείμενα της εποχής του, που παραμένουν διαχρονικά και επίκαιρα. Στο έργο, οι χαρακτήρες από τον "Επιθεωρητή" συναντούν απρόσμενα τον ήρωα από τη "Μύτη", δημιουργώντας απίθανες καταστάσεις που οδηγούν σε κωμικοτραγικές παρεξηγήσεις. Ταυτόχρονα, η ικανότητα της Φέκλα Ιβάνοβνα από τα "Παντρολογήματα" να κάνει προξενιά και να παντρεύει όποιον βρει μπροστά της μπλέκεται με την πανικόβλητη προσπάθεια των δημοσίων υπαλλήλων να κρύψουν την αλήθεια από τον υποτιθέμενο επιθεωρητή.

Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης
Γιώργος Κρίκος©

Η σκηνική σύνθεση και η χιουμοριστική αλληλεπίδραση των χαρακτήρων φωτίζουν με ευφυία τα κοινωνικά και πολιτικά παράδοξα που σημάδευαν τη ρωσική κοινωνία του 19ου αιώνα και με έναν εκπληκτικό τρόπο αντανακλώνται και στη σημερινή πραγματικότητα. Μέσα από κωμικές παρερμηνείες, γκροτέσκες φιγούρες και παρανοήσεις, το έργο διατηρεί την ουσία της γκογκολιανής σάτιρας: την ανατροπή της καθεστηκυίας τάξης και την αποκάλυψη της ανθρώπινης ματαιοδοξίας και υποκρισίας.

Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης
Γιώργος Κρίκος©

Ίσως όμως είναι λάθος και αδικία να υπερτονίζουμε μόνο τον σατυρικό χαρακτήρα του έργου του. Ο Γκόγκολ είναι από τους βασικούς δημιουργούς στη διαμόρφωση μιας ρωσικής εθνικής λογοτεχνικής παράδοσης και ταυτότητας. Ήταν πρωτοπόρος στη χρήση του συμβολισμού και της ψυχολογικής εμβάθυνσης στη λογοτεχνία.

Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης
Γιώργος Κρίκος©

Πράγματι οι καταστάσεις στα έργα του Γκόγκολ είναι βιτριολικά σατυρικές. Αλλά αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη όψη ανήκει στην ποίηση. Ακριβώς όπως συμβαίνει με τον Αριστοφάνη. Έργα όπως το "Παλτό και η "Μύτη" -όπου η μύτη ενός υπουργικού παρέδρου δραπετεύει από το πρόσωπό του και γίνεται μέγας και τρανός γραφειοκράτης- δεν είναι απλά κωμικές ιστορίες, αλλά αναλύουν την ταυτότητα, την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, την διαφορετικότητα και την κοινωνική απομόνωση

Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης
Γιώργος Κρίκος©

Η παράσταση του "Τόπος Αλλού” δεν είναι απλώς μια αναπαράσταση των έργων του, αλλά μια προσπάθεια να φέρουμε την μοναδική γραφή του Γκόγκολ στην εποχή μας, που, όπως και η εποχή του Γκόγκολ της αξίζει μία τέτοια ανελέητη κριτική.

Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης
Γιώργος Κρίκος©

Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Μίκα Πανάγου, τη μουσική ο Κώστας Χαριτάτος, τις χορογραφίες η Κάλια Θεοδοσιάδη και τους φωτισμούς ο Aleksandar Aleksic Lekovic.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Τρία από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Νικολάι Γκόγκολ, «Ο επιθεωρητής», «Η μύτη» και «Τα παντρολογήματα», συνθέτουν τον βασικό πυρήνα της παράστασης που αναδεικνύει την ανελέητη σατιρική γραφή του. Στο έργο, οι χαρακτήρες από τον «Επιθεωρητή» συναντούν απρόσμενα τον ήρωα από τη «Μύτη», δημιουργώντας απίθανες καταστάσεις που οδηγούν σε κωμικοτραγικές παρεξηγήσεις. Ταυτόχρονα, η ικανότητα της Φέκλα Ιβάνοβνα από τα «Παντρολογήματα» να κάνει προξενιά και να παντρεύει όποιον βρει μπροστά της μπλέκεται με την πανικόβλητη προσπάθεια των δημοσίων υπαλλήλων να κρύψουν την αλήθεια από τον υποτιθέμενο επιθεωρητή. Η σκηνική σύνθεση και η χιουμοριστική αλληλεπίδραση των χαρακτήρων φωτίζουν με ευφυία τα κοινωνικά και πολιτικά παράδοξα που σημάδευαν τη ρωσική κοινωνία του 19ου αιώνα και που με έναν εκπληκτικό τρόπο αντανακλώνται και στη σημερινή πραγματικότητα.

Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" από τον Αντώνη Καλομοιράκη

Η ευρέως γνωστή από τον κινηματογράφο κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου "Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" κάνει πρεμιέρα στην Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου - Καλαμπόκη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/11/2025

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ξανασυναντά το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" – και γίνεται sold out πριν καν αρχίσει

Ξεκίνησε η προπώληση για το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝ, και τα εισιτήρια εξαφανίστηκαν σε χρόνο ρεκόρ. Απολύτως αναμενόμενο καθώς αυτή η παράσταση που έχει την υπογραφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου είναι μια συνάντηση τιτάνων της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας.

Ο Μάνος Βουλαρινός φέρνει τη "Μεγάλη αρπαχτή" στο Παλλάς

Η "Μεγάλη αρπαχτή" ξαναχτυπά! Ο Μάνος Βουλαρίνος επιστρέφει με κέφι για μια βραδιά ανελέητης σάτιρας, γέλιου και αλήθειας χωρίς να χαρίζεται σε κανέναν...ούτε στα πιο αθώα λάθη.

Για τον Σάββα Στρούμπο, "το ελληνικό θέατρο γίνεται πιο εξωστρεφές"

Ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος αναλύει τις "Δούλες" του Ζενέ, εστιάζοντας στην αναζήτηση του τερατώδους και τη φόρμα του θεάτρου της εθελοδουλίας. Μιλά για τον σωματικό λόγο του Άττις και τη διαχρονική δύναμη της τέχνης ως πράξη αντίστασης στην εποχή μας.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 20 έως 26/11 και ξεχωρίζουν.

"(Love me) Tinder": Δίγλωσση performance στο Theatre of the No

"Μπορεί ο έρωτας να επιβιώσει όταν το μόνο που κάνουμε είναι swipe;", διερωτάται η κωμωδία καταστάσεων του Νίκου Φυτά γύρω από τον έρωτα στο Theatre of the No.

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί την Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!