Ελληνική υπογραφή σε χορογραφία του Nederlands Dans Theater που επιστρέφει

Μια σπουδαία στιγμή θα ζήσουν όσοι βρεθούν στο Μέγαρο Μουσικής, στις 6-8 Νοεμβρίου. Θα απολαύσουν το κορυφαίο Nederlands Dans Theater (NDT 1) σε χορογραφίες των Γίρζι Κύλιαν, Κρύσταλ Πάιτ, αλλά και του δικού μας σπουδαίου Χρήστου Παπαδόπουλου.

Nederlands Dans Theater SOLO ECHO ©Rahi Rezvani

Ασυγκράτητη χαρά και συγκίνηση αισθανθήκαμε, μόλις μάθαμε πως το Nederlands Dans Theater (NDT 1), η ολλανδική ομάδα-θαύμα που βρίσκεται στην κορυφή της χορευτικής δημιουργίας εδώ και δεκαετίες, επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής Αθήνας συμπεριλαμβάνοντας στο ρεπερτόριο της μία χορογραφία του Χρήστου Παπαδόπουλου! Δεν είναι ασήμαντο για ένα νέο σε ηλικία χορογράφο να γράφεται το όνομα του δίπλα στου Γίρζι Κύλιαν, του επίμονου και εμπνευσμένου Τσέχου καλλιτέχνη που απογείωσε τη φήμη του Nederlands Dans Theater από τη μέρα που πήρε το καλλιτεχνικό τιμόνι της ομάδας στα χέρια του (1976). Μπορεί σήμερα, ο 77χρονος χορευτής-χορογράφος να μην ηγείται της ομάδας, όμως συνεχίζει να την εμπνέει και στις παραστάσεις που θα δώσει το Nederlands Dans Theater στο Μέγαρο, στις 6-8 Νοεμβρίου, θα δούμε μία παλιότερη χορογραφία του, το "Vanishing Twin” (2008). Παλιότερη επιτυχία είναι και το "Solo Echo” (2012) της Καναδής Kρύσταλ Πάιτ, που συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα, ενώ η χορογραφία που θα  παρουσιάσει ο 42χρονος Χρήστος Παπαδόπουλος το " Ties Unseen” είναι μία καινούργια δημιουργία, η οποία μάλιστα θα ανοίξει την αυλαία. Έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην Ολλανδία στις 26 Σεπτεμβρίου και κινείται στην ίδια θεματική με τις άλλες δύο χορογραφίες για το εφήμερο της ανθρώπινης ύπαρξης και τη μελαγχολία.

Nederlands Dans Theater VANISHING TWIN
© Joris-Jan Bos
"Vanishing Twin”

Ο Χρήστος Παπαδόπουλος γεννήθηκε στο Νεμέα, σπούδασε χορό και χορογραφία στο SNDO (School for New Dance Development) του Άμστερνταμ, θέατρο στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και Πολιτικές Επιστήμες στην Αθήνα. Τον πρωτοείδαμε στην τελέτη έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων Αθήνα 2004 στο ρόλο του Κενταύρου. Έχει δηλώσει πως η μεγάλη του αγάπη είναι η χορογράφος Μαγκί Μαρέν και η κίνηση που χρησιμοποιεί, πέρα από την τεχνική της δυσκολία, η οποία είναι πολύ μεγάλη –κι αυτό φαίνεται ιδιαίτερα στο "Ιόν" (2018) και στο "Larsen C” (2021)” που χορογράφησε στη Στέγη–, έχει μια απλή σωματική φόρμα, η οποία πρέπει να κατοικηθεί από τη σωστή φαντασία και το σωστό βλέμμα. Ο τρόπος με τον οποίο κατοικείται αυτή η φόρμα είναι το μεγάλο στοίχημα της δουλειάς του.

Nederlands Dans Theater VANISHING TWIN
© Joris-Jan Bos
"Vanishing Twin”

Εμείς, τον πρωτογνωρίσαμε και τον ξεχωρίσαμε με τα έργα, "Opus" και "Elvedon” (2018), όταν παρουσιάστηκαν στο Θέατρο "Πόρτα". Το "Elvedon” ήταν η πρώτη επιλογή του ευρωπαϊκού δικτύου χορού Aerowaves 16 (μια διασυνοριακή πλατφόρμα που παρέχει ευκαιρίες καλλιτεχνικής έκφρασης σε αναδυόμενους χορογράφους) και αργότερα παρουσιάστηκε στο Παρίσι, στο Άμστερνταμ και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Το  "Opus" επιλέχθηκε από το Aerowaves 18 και αμέσως μετά ξεκίνησε τη διεθνή του πορεία. Ο Χρήστος Παπαδόπουλος γίνεται μέρος της ιστορίας του Nederlands Dans Theater, όπως έχουν γίνει κι άλλοι σπουδαίοι χορογράφοι: Γιόχαν Ίνγκερ, Αλεξάντερ Έκμαν, Γκαμπριέλα Καρρίζο, Χόφες Σέχτερ, Σαρόν Εϊγιάλ, Γκάι Μπεχάρ, Μάρκο Γκαίκε, κ.ά. 

Περισσότερες πληροφορίες

Ties unseen / Vanishing twin / Solo echo

  • Χορός

Η κορυφαία ομάδα επιστρέφει με ένα τρίπτυχο που συνδυάζει την οπτική πρωτοτυπία και την τεχνική αρτιότητα με τη συναισθηματική ένταση και την ορμητική εκφραστικότητα, από τον νέο συνεργάτη του Χρ. Παπαδόπουλο, τον κορυφαίο Γίρζι Κίλιαν και την Καναδή Κρίσταλ Πάιτ, όπου το εφήμερο της ανθρώπινης ύπαρξης συναντά τη μελαγχολία του χειμερινού τοπίου. Τρεις διαφορετικοί χορογράφοι, τρεις διαφορετικές καλλιτεχνικές προτάσεις που διασταυρώνονται και διαβάζονται μέσα από το ερμηνευτικό εύρος και το έξοχο κινησιολογικό λεξιλόγιο των χορευτών της ομάδας του NDT1.

Μέγαρο Μουσικής

Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, Αμπελόκηποι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι "Σπυριδούλες" των 4Frontal στη Θεσσαλονίκη και από τη νέα σεζόν ξανά Αθήνα

Το βραβευμένο ελληνικό έργο που μιλά για τη γυναικεία αυτοδιάθεση με αφορμή την αληθινή ιστορία της ομώνυμης "ψυχοκόρης" που υπέστη βαριά κακοποίηση, συνεχίζεται, σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη και Χάρη Κρεμμύδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/04/2025

Το "Parliament" έρχεται στο Μουσείο Μπενάκη και ζητά τη συμμετοχή σου

Όλοι είναι προσκεκλημένοι να έρθουν στο Μπενάκη και να μπουν στο συμμετοχικό έργο που ετοιμάζει ο χορογράφος και εικαστικός Michael Kliën.

Ταιριάζει τελικά το πένθος στην Ηλέκτρα, Κωνσταντίνε Κυριακού;

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συν-δημιουργός της θεατρικής εταιρείας THEARTES -μαζί με την Κατερίνα Μπιλάλη- γράφει για τη νέα τους παράσταση, όπου ο Ευγένιος Ο’Νιλ συναντά την τεχνητή νοημοσύνη.

Στην ταράτσα του Λαμπέτη για θέατρο και συναυλίες

Το καλοκαίρι του 2025 μάς περιμένουν μουσικές βραδιές με τους Μελίνα Ασλανίδου, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Ασπασία Στρατηγού, Κώστα Μακεδόνα, Γιώτα Νέγκα, Polkar, Φωτεινή Βελεσιώτου, Θοδωρή Βουτσικάκη, μια ολοκαίνουργια παράσταση με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Λαγούτη, stand up comedy με την Κατερίνα Βρανά και πολλά ακόμη.

"Nina / where are you my de@r?": Το one woman show για λίγο μετά τα 30 επιστρέφει

Η πρώτη προσωπική δουλειά της Ειρήνης Φαναριώτη που κέρδισε το κοινό την προηγούμενη σεζόν επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις.

Επίδαυρος: Φωτογραφίες από τις πρόβες της "Ηλέκτρας" στη Χώρα της Άνδρου

Μετά το Θέατρο Πορεία, οι αναγνώσεις της "Ηλέκτρας" του Σοφοολή ολοκληρώθηκαν στο σπίτι των Καραγάτση στη Χώρα Άνδρου. Ένα τόπο που συγκινεί πολύ το σκηνοθέτη Δημήτρη Τάρλοου, ο οποίος καταθέτει την πρώτη σκηνοθεσία του στο αρχαίο δράμα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

"Ταιριάζει το πένθος στην Ηλέκτρα;" ρωτούν οι Κατερίνα Μπιλάλη και Κωνσταντίνος Κυριακού

Μια παράσταση που έρχεται από το… μέλλον στο θέατρο Μεταξουργείο, βασισμένη στην τριλογία του Ευγένιου Ο’Νιλ "To πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα".