"Αποκέντρουσα": Τέσσερα σώματα αναπαριστούν τη διαβατήρια τελετή του γάμου

Η πρωτότυπη θεατρική παράσταση των Estera Momes έρχεται για λίγες παραστάσεις στο θέατρο Καλλιρρόης.

Αποκέντρουσα

Η πρωτότυπη θεατρική παράσταση "Αποκέντρουσα” των Estera Momes πραγματεύεται τις εμπειρίες των γυναικών στην κοινωνία, καθώς και τις μεταβάσεις τους, στους διάφορους ρόλους στη ζωή τους: από κόρη σε σύζυγο, σε μητέρα, σε πεθερά. Κεντρική εμπειρία, σταθμός της μετάβασης τους στη νέα τους ταυτότητα αποτελεί ο γάμος, όπου τα τρία στάδια της τελετής (ο αποχωρισμός, η μετάβαση και η ενσωμάτωση) πραγματώνονται σκηνικά μέσα από τέσσερα γυναικεία σώματα. Η παράσταση κάνει πρεμιέρα την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου στις 21:15 στο θέατρο Καλλιρρόης (Καλλιρρόης 10). Θα παιχτεί για έξι παραστάσεις κάθε Τετάρτη και Πέμπτη. Εισιτήρια: € 15, 12.

Λίγα λόγια για την παράσταση

 

Ο μαγικός και συμβολικός χαρακτήρας της τελετής συνυπάρχει με ιστορίες καθημερινών γυναικών. Υπάρχει ατομική επιλογή μέσα στα όρια που θέτουν οι συλλογικές προσδοκίες; Το κέντρο της ελεύθερης γυναικείας βούλησης και η "επιλογή της γυναίκας” έρχονται σε συνδιαλλαγή με το σήμερα και διερευνώνται  ως επίκαιρα ζητήματα. Με ποιο τρόπο υπάρχουν μέσα μας οι γυναίκες που μας μεγάλωσαν;

 

Το υλικό της παράστασης αντλείται από συνεντεύξεις και μαρτυρίες γυναικών της Δυτικής Μακεδονίας. Με όχημα την ζωντανή παραδοσιακή μουσική, το σύγχρονο δυστοπικό ηχοτοπίο, τον χορό και την παραδοσιακή φορεσιά, αναβιώνουν ιστορίες καθημερινών γυναικών, προηγούμενων γενιών σε μια παράλληλη αφήγηση των σταδίων της τελετουργίας του γάμου. Η φορεσιά ως σύμβολο αντανακλά την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου από τον οποίο προέρχεται. Έχει μια έντονη σύνδεση με την γυναικεία ταυτότητα, την ιστορία και την θέση των γυναικών στο κοινωνικό σύνολο. Αποτελεί ένα σύνθετο σημειολογικό πορτρέτο, καθοριστικό για  την υπόσταση της, στα μέλη της τοπικής κοινότητας. Μέσα από το τελετουργικό ντύσιμο της νύφης, η παράσταση εξετάζει τον ρόλο του γυναικείου φύλου και τη σχέση του με την κοινωνία.

Συντελεστές

 
  • Έρευνα - Σύλληψη ιδέας: Μαντώ Κατσούγκρη, Πολυξένη Κωνσταντίνου
  • Δραματουργία: Η ομάδα
  • Ερμηνεύουν: Μαντώ Κατσούγκρη, Μελίνα Κόφφα, Μυρτώ Κόφφα, Πολυξένη Κωνσταντίνου
  • Μουσικοί επί σκηνής: Θοδωρής Τασούλας, Πέτρος Παπαγεωργίου
  • Μουσική: Hydrama (Αλέξης Εφραιμίδης)
  • Σκηνογραφία: Η ομάδα 
  • Φορεσιές: Βεστιάριο του σωματείου ελληνικών παραδοσιακών χορών Λυγκηστές
  • Σχεδιασμός φωτισμών : Δημήτρης Λογοθέτης
  • Βοηθός σκηνοθέτρια: Άσπα Βαλλιανάτου
 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Αποκέντρουσα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Η μετάβαση των γυναικών στους διάφορους ρόλους της ζωής τους (από κόρη σε σύζυγο, σε μητέρα, σε πεθερά), με βασικό άξονα τα τρία στάδια της τελετής του γάμου, ενέπνευσε την παράσταση για τη γυναικεία αυτοδιάθεση και το ρόλο του γυναικείου φύλου σε σχέση και με την κοινωνία. Το υλικό της παράστασης αντλείται από συνεντεύξεις και μαρτυρίες γυναικών της Δυτικής Μακεδονίας. Με όχημα την ζωντανή παραδοσιακή μουσική, το σύγχρονο δυστοπικό ηχοτοπίο, τον χορό και την παραδοσιακή φορεσιά, αναβιώνουν ιστορίες καθημερινών γυναικών, προηγούμενων γενιών σε μια παράλληλη αφήγηση των σταδίων της τελετουργίας του γάμου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Εγώ, μια δούλα

Στον κύκλο "Σύγχρονοι Αρχαίοι" του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στον οποίο σύγχρονοι Έλληνες συγγραφείς γράφουν νέα έργα εμπνευσμένα από το αρχαίο ελληνικό δράμα, ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης εμπνέεται από την "Εκάβη" του Ευριπίδη έναν κωμικό μονόλογο, που τοποθετεί τον ανώνυμο άνθρωπο μέσα στη δίνη της Ιστορίας. Τον ερμηνεύει με κέφι η Φιλαρέτη Κομνηνού σκηνοθετημένη από τον Νίκο Χατζόπουλο. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/07/2025

Μόνος με τον Άμλετ

Τολμηρή και δικαιωμένη διασκευή του "Άμλετ" για έναν ηθοποιό και έναν μουσικό και μια εξαίσια ερμηνεία από τον Αιμίλιο Χειλάκη, που επωμίζεται όλους τους ρόλους της σαιξπηρικής τραγωδίας. | Powered by Uber

Λυδία Κονιόρδου & Μπάμπη Παπαδόπουλε, πώς απενοχοποιείται η Ωραία Ελένη;

Η καταξιωμένη τραγωδός ερμηνεύει το ρόλο της μυθικής ωραίας Ελένης στο σύγχρονο πολιτικό έργο της μάχιμης ισπανικής δραματουργίας "Ελένη – Η δίκη μιας πόρνης", που ξαναγράφει την Ιστορία. Ο γνωστός μουσικός συνομιλεί μαζί της επί σκηνής σε ρόλο-έκπληξη, στη σκηνοθεσία του Χρήστου Σουγάρη (από 10/7).

Οι πρώτοι σταθμοί της "Ηλέκτρας" του Δημήτρη Τάρλοου στην Αθήνα

Δείτε φωτογραφίες από την πρεμιέρα της "Ηλέκτρας" στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Την παράσταση του σκηνοθέτη Δημήτρη Τάρλοου που συνεχίζει με μεγάλη περιοδεία, παρακολούθησαν πάνω από 16.000 θεατές.

40 Ερωτήσεις για την Παλαιστίνη" – ένα βίντεο αλληλεγγύης από καλλιτέχνες

Μετά την παράσταση "Δε Λυγάνε τα Ξεράδια", η πρωτοβουλία "Καλλιτέχνες για την Παλαιστίνη" επιστρέφει με ένα βίντεο που βασίζεται στις "40 ερωτήσεις" της Carol Sansour, δίνοντας φωνή στην ανάγκη για δικαιοσύνη και αλήθεια.

Νέες φωτογραφίες από τον "Θάνατο του εμποράκου" που συνεχίζει την καλοκαιρινή του περιοδεία

Η πρώτη στάση της εμβληματικής παράστασης του Γιώργου Νανούρη σημειώθηκε από ένα ακόμα sold-out και ταξιδεύει σε άλλα ανοιχτά θέατρα της Ελλάδας.

Παράταση υποβολής αιτήσεων για το 3ο Be-Hive Theatre Festival 2025

Λόγω της μεγάλης αποδοχής από τις ομάδες, το Φεστιβάλ παρατείνει τη διάρκεια υποβολής αιτήσεων.